News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Dar ce are balastul din Arges de nu e conform? Dintotdeauana au fost multe  balastiere pe Arges .  Sa inteleg ca sunt bune la altceva,  nu si la drumuri?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hefaistos

Nu bag mana in foc dar nu cred ca e o problema de calitate. Doar una de cantitate (mil. mc fata de sute sau mii mc folositi la prepararea betonului pentru un bloc) si la pret (cand un bun devine foarte solicitat si pretul se duce in sus).
Pentru cei ce se vor grabi sa spuna ca betonul nu se face din balast: balastul se sorteaza in sisip si pietris de diverse granulatii iar din amestecul acestora in proportii stabilite prin retetare cu ciment si cateodata aditivi speciali se obtine betonul. Este principala utilizare a agregatelor in preajma capitalei. In momentul cind care vrei sa-i dai o utilizare "de masa" apar problemele mentionate mai sus: cantitatea disponibila si pretul.
Daca vrei sa-ti faci propria exploatare (de regula groapa de imprumut) apar probleme de costuri fixe de infiintare (achizitia terenului dar nu numai) plus timp pierdut cu obtinerea aprobarilor. Iar in prejma Bucurestiului si terenurile agricole sunt destul de scumpe.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

voicul

Quote from: ERIS.M on August 15, 2021, 07:43:39 PM
Problema cu balastul turcilor pe A0 este următoarea :
    În urma proiectării, soluția cu balast stabilizat de pe raul Argeș nu a fost acceptata de CNAIR.
2. Singura soluție acceptata de CNAIR (prin consultanta CONSITRANS/EGIS) a fost balastul din zona Prahova, distanta pentru transport fiind de aproximativ 100 km.Acest lucru a făcut ca prețul pentru transportului balastului sa crească substanțial și sa depășească bugetul ofertat de Alarko.

Pare destul de rezonabila treaba asta.

cassyo

Azi, pe drumul de retur spre Bucuresti dinspre Alexandria : zona nodului A0-DN6, intre Buda si Bragadiru





















Powered by API/PUM imgur uploader
Calatorului ii sade bine cu drumul

Duta C

Astia construiesc cu duster!
Tari!

ddfab

oare de ce sunt asa de in urma aici cu structurile? sau asta este planul? mai intai nodul cu DN5, apoi aici?

alecu26

Incet incet se rezolva cu balastierele. Am auzit de aia din Prahova, am mai auzit de o megaexploatare pe langa Targoviste. Probabil s-a incercat pentru multa vreme modificarea solutie si sa se faca umplutura normala si nu s-a reusit.

Problema transportului Alarko o rezolva simplu: sa aduca camioane din Turcia si sa faca transportul in regie proprie. Pentru UMB pe nord nu va fi o problema, ei chiar putand sa faca transportul in regie proprie si oricum distantele si timpul e mult mai mica. Daca ar avea camioane disponibile deja s-ar putea apuca de transport si sa faca niste megadepozite. Nu cred ca pretul in urmatorii 1...2....3 ani va scadea.

Ce vrea sa zica doamna Ionita e ca alte institutii gen Agentii de mediu, Apele Romane, Agentia resurselor minerale pot fi mai proactive. Mai ales pe partea de mediu, poate sa dureze ani de zile daca te plimba cu dosarul cu sina de la un ghiseu la altul.

Balastul de pe Arges poate avea caracteristici diferite fata de cel de pe Prahova, mai ales cu privire la curba granulometrica. La umpluturi conteaza mai putin, la ballast stabilizat conteaza enorm.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hvm

Pot sa il aduca, dar tot e greu pe Centura. La  fluenta traficului pe care o avem prin zona aia. Eu tot pe tren as vedea adus daca ar fi undeva tren chiar langa balastiera...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alecu26

E complicat cu trenul. Doar daca ai noroc porcesc sa fie o statie de incarcare chiar la balastiera, si o statie de descarcare...chiar in santier. Altfel ajungi la duble...triple manipulari.

Transport cu trenul foarte rar se merita pentru agregatele de asphalt...dar acolo vorbim de alt pret de baza.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee

#3429
 :o

hefaistos

De la Targoviste pana pe centura de sud a Bucurestiului sunt peste 90 de km. WOW!!!
Nu uitati ca balastul e o marfa care ar trebui sa coste 20 de lei pe tona (40 de lei pe mc), ceva mai ieftin care imi trece prin minte e apa potabila si s-a terminat lista. Ajunge sa fie transportul mai scump decat balastul. Si cum zicea dl. alecu26 fiecare manipulare (incarcare descarcare) costa, iar trenul ar introduce doua astfel de operatii. Solutia optima e o exploatare la 15, maxim 25 de km de locul unde se pune in opera. Si evident pretul de furnizare la exploatare sa nu fie absurd de mare.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alecu26

evident s-a facut o mare eroare cand s-a cerut acest lucru la licitatie acu multi ani si acum nu se mai poate face nimic. Important e sa se invete din greseli. Se puteau face trei...patru  alte chestiuni:
1. Cerinta de stabilizare a pamantului de umplutura. Se obtinea un material foarte asemanator cu balastul.
2. Cerinte de "asteptare" 6 luni-1 an dupa finalizare umplutura sau chiar supra incarcarea ei ca sa se consume rapid si fortat tasarile.
3. Cerinte de consolidare a terenului de fundare la modul serios. In general lumea crede ca tasarile si "trambulinele" se produc din umplutura, cand de fapt ele se produc din cedarea terenului de fundare natural, care brusc primeste o incarcare foarte mare. Umplutura e in general bine controlata calitativ...la terenul de fundare se face 1...2 teste amarate. (Trambulinele se pot si ele evita, daca in apropierea podului se iau masuri de consolidare foarte multe atat la nivel de teren fundare prin micropiloti de exemplu si umpluturile se fac treptat din materiale tot mai rezistente, chiar din ballast stabilizat. Am vazut in idea asta cum se proiecteaza zona din apropierea podurile la liniile ferata de mare viteza din Spania. In mod normal, tasarile nu sunt o problema daca sunt uniforme, si zone de kilometric intregi se taseaza cvasiegal. Problema e la poduri, ca alea nu le poti proiecta sa se taseze). Trecerea de la flexibil (terasamentul) la rigid (podul) trebuie facuta treptat si cu grija si pe o distanta cat mai mare. Modul de proiectare si mai ales doar prevederea unei amarte de placi de racordare cum se face la noi e o gluma sinistra.
PS: oare chiar nu se poate copia detaliul de executie a zonei respective din proiectele Bechtel si sa devina standard obligatoriu?????!!!!
PS2: oare nu se poate copia si reteta de asphalt??
4. Atata vreme cat oricum exista cerinta de refacere a stratului de uzura, orice tasare va fi corectat ca in aprox 2...3 ani se consuma bine de tot.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasa_andrei

Video cu nodul de la DN6 unde s-au apucat de bretele spre DN6.

Singura activitate din ultimele 2 luni.



Enjoy!

paulmare

pasa_andrei, multumim - pacat ca nu prea ai ce sa filmezi foarte anemic

^ referitor la balastierele de pe Arges, balastul e foarte ok, problema e ca au fost o gramada de balastiere care au afectat poduri - de exemplu la podul A1 km 36 acum vreo 15 ani cu un srl obscur din Ogrezeni
si mai sunt o gramada, unde au exploatat salbatic in albie

DarkFranck

#3434



Powered by API/PUM imgur uploader

S-au băgat exproprieri noi pe A0 lot 3 Sud (poate primește un imbold suplimentar Aktor) și lot 2 Nord.

LE: pasa_andrei, văzând filmările tale, aș zice că un scenariu optimist ar fi finalizare lot 1 + 2 A0 sud pe la final de 2023 - la lot 3 nu am curajul să am așteptări  :-[
Fluctuat Nec Mergitur