Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 27 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Pe Lotul 1 A0N când semnează cu turcii (Nurol)?

NGC

Inca nu s-au rezolvat toate caile de atac.

tom_sawyer

#2927
În comunicatul asta (23 Apr 2021) zice așa:
QuoteSemnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă în cel mai scurt timp, după îndeplinirea formalităților legale privind elaborarea si avizarea contractului.

Lipsește fraza aia tipică cu posibilitatea de contestații în 10 zile. Să fie doar o scăpare? Sau știu sigur că nu se mai contestă?

LE: CNAIR estimează că pe 19.05 ar semna:
http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/AUTOSTRADA_DE_CENTURA_A_MUNICIPIULUI_BUCURE%C8%98TI_CALENDAR.pdf

RaduG

O veste foarte bună aceasta cu A0 Nord Lot 2. Felicitări echipei de la MT și bineînțeles UMB! Și mult succes!

DarkFranck

Deci avem 5 din 7 loturi pe A0 semnate. Dacă se semnează și cele 2 rămase anul ăsta (cât mai devreme), sunt șanse să avem A0 completă în 2024 (cu presiune constantă pe constructori). Cred că o să bem toți de fericire când se termină  :D
Fluctuat Nec Mergitur

bacovia

Ai uitat ca un lot e la Aktor. Se c*ca pe ei la ST2 de cati ani?
In 2024 vor fi gata loturile UMB si cam atat.

vladioan_bv

as plusa pt lotul 2 de pe sud al turcilor sa fie gata la sfarsit de 2024

NGC

A0N L1

@tom_sawyer: Reevaluarea ofertei celor de la NUROL a fost contestata la CNSC de INTRAKAT si PIZZAROTTI. Ala sau aia care au scris comunicatul ala o fi fost somnoros (somnoroasa) si a uitat sa treaca si fraza celebra de care ai pomenit. In plus, asa cum am zis si mai sus, mai avem "restante" si de la primul tur.

alecu26

Cu exceptia celor doua loturi nesemnate, toate celelalte 5 se pot finaliza pana in 2024. Vorbim totusi de 3 ani full de executie. Pe de alta parte, sa zici ca sigur si doar UMB va termina in 2024 si ei inca nu au pus lopata in pamant e o exagerare.

Eu zic ca A0 e pe un drum ireversibil, si asta conteaza. Acum lumea trebuie sa se gandeasca la o reabilitare serioasa si masiva, inclusiv aduagare banda a 3-a pentru Bucuresti Pitesti.

Si de ce nu...continuarea penetratiei Ciurel A1. Sub o forma sau alta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elphax

de acord ca e ireversibil, dar sa stea pe loc ... nimeni nu stie mai bine ca si Aktor

DarkFranck

Em am spus că sunt șanse, nu că există certitudine. Speranțele mele se leagă de o schimbare de atitudine la MT/CNAIR + operaționalizarea CNIR (care ar trebui să preai și partea asta, de implementare a proiectelor). Asta înseamnă presiune pe constructori, penalizări pt întârzieri, exproprieri și relocări mai rapide etc. Acum, de la speranță până la realitate e ceva drum, dar văd șanse, sincer, chiar dacă unii vor spune că sunt naiv, probabil.
Fluctuat Nec Mergitur

alecu26

Nu cred ca exista intentia sa preia CNIR proiecte de undeva de la mijloc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

DarkFranck

@alecu26 Mersi, nu știam asta, e utilă informația
Fluctuat Nec Mergitur

Cetatean

^^ ca sa se poata face asta, e necesar sa se intoarca la minister, in cnair,la cfr oameni care au lucrat in privat pe proiecte de genul acesta. Si nu prea ai sa vezi asta.

RaduC

#2939
Multe se reglementeaza la stadiu de negociere a contractelor, prin conditiile particulare.
Daca aceste conditii particulare stipuleaza foarte clar cand un Contractor are dreptul la extensie de timp si/sau compensare financiara, atunci degeaba ne lamentam noi ca intarzie unele santiere, pentru ca este evident ca Clientul nu si-a indeplinit conditiile din contract. Parca pe aici se spunea ca la Actori la A10, termenul contractual a inceput sa curga din momentul cand santierul a devenit liber de sarcini. Ori asta s-a intamplat in 2020.
Puteti fi siguri ca orice contractor se intinde exact cat îi permite contractul.

Cazul UMB este unul particular, pentru ca exista numeroase dovezi care ma fac sa cred ca managementul UMB aplica metode de Lean Management, adica reducerea timpilor morti, optimizarea procedurilor de constructie, optimizarea programului, a utilizarii resurselor, reducerea/eliminarea pierderilor (de timp, materiale, etc). Iar aceste principii, venite initial din industria Japoneza, sunt foarte greu de aplicat in constructii. Deci UMB au crescut suficient de mari pentru a implementa aceste principii in intreg lantul de productie iar asta se vede prin numarul foarte mic de sub-contractori (de obicei angajati in lucrari de specialitate) si in rezultatele pe care le au. Implicit asta ajuta si la maximizarea profitului.
Dar UMB a facut alegerea constienta de a nu apela la clauzele contractuale pentru a-si maximiza profitul pentru ca modelul de administrare le permite sa se adapteze relativ rapid capacitatea de livrare a proiectelor.

Deci concluzia mea e ca CNAIR ar trebui sa se gandeasca foarte bine ce conditii particulare negociaza cu contractorii cu care semneaza lucrari de acum inainte.