Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 23 Guests are viewing this topic.

cassyo

#2475
Quote from: carutasul on February 16, 2021, 11:08:12 PM
nici nu cred că a fost, dar din filmare părea să fi fost terasament, era destul de înălțat. Chiar am devenit curios unde se ramifica proiectul, bănuiesc că din linia de centură.

Calea ferata a existat. La mijlocul anilor 90, aveam treaba, practic zilnic, in zona Jilava si foloseam, venind dinspre Bucuresti, atat DN5 cat si ruta prin Magurele-Alunis (D401A).
Traseul CF intra in Jilava si traversa D401A, continuand spre 1 Decembrie. Uneori, vedeam o locomotiva LDH, fara garnitura, traversand, cu viteza de manevra, D401A.Nu o urmaream mai departe, dar cred ca  traversa si podul CF peste Sabar si apoi facea cale intoarsa spre CF Centura.
Am trecut recent prin zona, practic nici nu se  mai cunoaste ca a fost candva o intersectie CF  la nivel (fara bariere) cu D401A.
LE: amintirile sunt estompate dar, revin cu corectia (impusa de logica, mai degraba) ca intersectia CF -ului cu D401A era totusi prevazuta cu bariere. Nu de alta , dar trecea prin ''mijlocul'' satului, zona de case la curti.
LE2: locomotiva era un LDH 750 (mi-am facut stagiatura la I. 23 August, mama lor) si cred ca avea ''misia'' de patrulare, poate chiar pana la 1 Decembrie (de ce nu?), pentru a verifica starea terasamentului si a podului peste Sabar, in conditiile in care, se stia deja de  pe atunci, ca proiectul Bucuresti-port la Dunare fusese inmormantat.
Calatorului ii sade bine cu drumul

AndreiB

Cred ca asta descrie perfect calitatea slaba a proiectelor din Epoca de Aur. Canal navigabil de miliarde de euro, cu un port minuscul la 1 Decembrie, o cale ferata care traversa Jilava si centura la nivel, fara bretele denivelate la centura feroviara. Totul ar fi fost incredibil de prost dpdv logistic chiar daca se termina canalul. Nu am inteles niciodata de ce regimul investea miliarde in bazaconii si se zgarcea la detalii care erau utile la nivelul echiparii/conexiunilor/gandirea logica.

pest1969

Pe vremea aia am mai putea intelege ca le era frica la marii nostri specialisti sa-i spuna in fata marelui carmaci ca greseste.
Dar faptul ca dupa 31 de ani avem inca multi nostalgici ai canalului chiar printre oficiali, ridica semne de intrebare.
Sau poate suntem noi in afara bulei vizionarilor transporturilor din Romania...

RaduG

Mă uitam pe hărțile A0 nord, și constat cu neplăcută surprindere că nu este prevăzut un nod rutier cu DN3. Este într-adevăr o zonă aglomerată acolo, dar mă întreb totuși care este rațiunea pentru care nu s-a încercat să se prevadă un astfel de nod, cu unul din drumurile naționale importante.

punktnet

DN3 primeste o legatura directa cu A2, chiar in acest moment se lucreaza in zona Branesti pentru racordare
Just kidding.

RaduG

#2480
Nodul rutier Brănești este o inițiativă a CJ, nu are legătură cu CNAIR. Eu vorbeam de A0-DN3.
Adică faci treflă la intersecția cu DN4 spre Oltenița, iar la intersecția cu DN3, pe care valorile de trafic sunt incomparabil mai mari, trimiți pe toată lumea pe centura veche?
Să exemplific traficul, DN3 vs DN4:




Powered by API/PUM imgur uploader

paulmare

^ e și zona de protecție - situl pădurea și lacul Cernica, și ce nu a fost cuprins în 2007 in natura 2000 și aria de cuibărit a pasaricilor e deja ocupat de construcții.
Asta e părerea mea de necunoscător de ce nu e prevăzut nodul cu dn3, s-ar putea sa fie altul

RaduG

#2482
Un eventual nod - în verde pe desenul meu, nu s-ar suprapune cu site-urile natura 2000:




Edit: realizez că acum lucrurile au intrat pe A0 nord în linie dreaptă și probabil nu se mai poate schimba nimic, dar este o idee de luat în calcul, DN3-ul deservește o zonă industrială aglomerată cu potențial de creștere dacă ar exista, într-un viitor oarecare, un nod rutier acolo. Măcar s-ar putea rezerva în PUG-uri niște coridoare în care să nu se mai dea autorizații de construire, pentru a permite ulterior edificarea unui eventual nod A0-DN3.

voicul

Si mai concret la ce ar ajuta?
... tinand cont ca o sa fie DNCB pe 4 benzi (teoretic se termina DNCB pana atunci) pana la A2 si nodul de la Branesti gata.

De exemplu - care e diferenta sa iesi de pe A2 pe A0 sa iesi pe DN3 ... sa mergi pe 2 benzi pana in B.
si
Iesi de pe A2 mergi pe DNCB - 4 benzi si intrii direct in B?

RaduG

Uite îți dau un singur exemplu la ce ar fi folositor. Au fost ani în istoria recentă când A2-ul a fost blocat până la 3 săptâmâni (cumulat) din cauza viscolului. Când tot traficul a luat-o pe vechiul drum spre mare, adică DN3. Intersecția DN3-DNCB este foarte prost construită, și nu poate prelua trafic de autostradă - poate maxim se vor face niște giratorii acolo când va fi DNCB-ul la 4 benzi în zona Pantelimon. Tot timpul cei care trec pe DN3 observă ambuteiajele continue care au loc acolo, e un centrul logistic Dedeman, un Selgros, fabrica Tuborg, alte firme mari cu trafic intens de marfă, totul deservit de un DN cu o bandă pe sens, care este complet depășit de valorile de trafic.
Ei bine, fix undeva pe la jumătatea zonei industriale, traversează A0, care ar putea prelua o parte din traficul care altfel se va duce pe DNCB, aglomerând inutil ca și până acum intersecțiile DNCB-DN3, DNCB-A2, DNCB-DN2(E85).
Ce spun eu se poate verifica la orice oră pe google maps cu traffic activat, DN3 la intersecția cu DNCB este mai tot timpul ambuteiat, din ambele direcții (bine asta parțial și din cauza pasajului Cernica).

AndreiB

Eu nu inteleg frica de exproprieri la nodurile de pe A0 complexe. Sunt niste hale industriale acolo doar - expropriat si demolat si facut un nod normal ar trebui sa fie extrem de simplu. Idem si la DN1, unde in loc sa exproprieze, au preferat sa faca o trompeta defrisand padurea.

ghrt

DN3 de la Brăneşti în Bucureşti e o stradă 1+1 plină cu trafic relativ local  colectat din satele învecinate. Ambuteiat dimineaţa şi seara. Conectat la Bucureşti printr-un pod peste Colentina. Cu acea intersecţie la nivel la Lebăda. Nici o şansă reală de extindere la 2+2.
Cine are drum lung evită şi îi lasă pe navetişti. Pentru A2 se va moderniza Drumul între Tarlale şi se face nodul nou de la Brăneşti, pentru A3 (Ploieşti - Buzău) DNCB, eventual prin intersecţia de la Cernica sau A3 din oraş.
Pentru trafic local poate fi DNCB.

Stau în zona asta din oraş şi îl folosesc; e deja sugrumat de traficul existent, deci unde să mai bagi trafic suplimentar? Nu cred că ar duce aşa cum e traficul de pe DNCB modernizată, noroc cu intersecţia de la Cernica.
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

la intersecția cu DN6 au făcut cam așa:




Powered by API/PUM imgur uploader

Pe partea dreaptă când vii din București sunt doar niște zgârieturi incipiente, asta e pe partea stângă. Să sperăm că prind viteză pe măsură ce se încălzește...


ovicor

StanciuV, i-ai "furat" coloana sonora lui AlinC, sa speram ca si perseverenta!