Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

hvm

#2400
^
Acum inteleg ce vrei sa spui, dar te referi in cazul in care modificam acum la sa zicem deja la 40% din evolutia acestui proiect (faza licitatiei de proiectare si executie). Acum nu poti modifica. Mentiunea a fost ca trebuia facut de la inceput pe 3 benzi. De asemenea Vancouver nu a spus sa oprim proiectul curent ci discuta de proiectul noului DX71.

Eu in schimb ma gandeam ca acum ar fi bine sa fie prevazut ca si extindere la 3 benzi cuprinsa in proiectul pentru noul DX71 ca despre asta se discuta si aceasta extindere sa fie pana cel putin la nodurile adiacente sau pana la A1 si DN1. Sau macar sa se faca SF/PTA/exproprieri, si licitatia pentru executie sa fie cand o fi bani.... in limita urmatorilor 10 ani..... Ar fi posibil asa?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dorum

4 benzi DNCB + 4 benzi A0 e de vis pt zeci de ani de acum incolo. Noi astia de 40 ani, nu vom avea nevoie in viata asta de 3 benzi pe A0. Poate cei de 20 ani, daca nu se introduc masinile zburatoare...

vancouver

^ Da, eu nu cer sa se opreasca vreun proiect (poate ca unii asa deduc). Eu doar atrag atentia, sa nu va mirati ulterior de ce o sa iasa.

De asemenea unele corecturi se pot aduce pe parcurs. De exemplu daca stim ca nu o sa apara ambuteiaje pe sud, est si nord, atunci nu are rost sa gandim pe acolo vreo largire la 3 benzi. Trebuie doar sa ne abtinem sa adaugam noduri in plus in viitor.

In schimb intre A1 si DN1, pe vest, unde si acum avem cele mai mari probleme pe DNCB, trebuie sa adaugam o banda. Clar ca nu mai modificam acum proiectul, desi de putut la o adica se poate - dar nu are rost. Tot ce ar trebui facut acum, ar fi exproprieri si podurile / pasaje adaptate pentru o largire cu inca o banda pe zona asta. Apoi, in primii ani dupa punere in functiune, urmarim ce se intampla si suntem pregatiti sa actionam la nevoie sa adaugam acea banda.

De asemena trebuie evitat pe cat posibil sa intram cu un DX sau A in A0 ca punct terminus. Chiar si strapungeri doar pana la A0 ar trebui evitate. Daca totusi nu se poate altfel, sa fim constienti de consecinte.

-- SINGURA MODIFICARE --

Singura modificare la care poate ar merita sa ne gandim, este unirea nodurilor cu DN7 si DN1A intr-unul singur. Daca e un singur nod atunci ... nimeni nu o sa mai poata sa urce la un nod si sa coboare in celalalt, ca nu vor exista unul si celalalt. DAR, asta nu inseamna ca cineva va fi pagubit fie si cat de putin. Pentru ca legatura intre DN1A si DN7 tot se va putea face, folosind bretelele. Deci nu urcand pana pe autostrada, ci doar via bretele. Si mai si economisim bani. Deci:
- bani mai putini
- aceeasi utilitate

- nimeni, absolut nimeni nu are de suferit, nici o legatura nu este eliminata
- se reduce riscul ambuteiajelor pe A0
- traficul local ramane separat de cel de tranzit (fluxurile raman separate, asta inseamna inclusiv risc mai mic de accidente)

Poate ca in trecut am prezentat-o prost, ca fiind ELIMINAREA UNUI NOD. Nu, fals, nici vorba. E vorba de unirea si eficientizarea a doua noduri apropiate, atat.

Concret, se poate construi tot ce este legat de A0 ca si cale de rulare principala, asa cum e prevazut, iar noul nod prins intr-un contract nou, separat. In cel mai rau caz nodul nou va intarzia cateva luni sau un an fata de darea in trafic a A0, dar in sine darea in trafic a A0 nu are cum sa fie afectata.

Totul doar la nivel de propunere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AlexxC

Daca vreodata,candva A0 nu va face fata traficului o putem redimensiona in mai multe etape:
- ingustam benzile la 3,5m si transformam banda de urgenta in o a3a banda
- inlocuim spatiul median cu un parapet new jersey si spatiul castigat il adaugam ca banda pe sensul sufocat de trafic.
Apoi daca jonglam cu latimile benzilor putem ajunge la 3x4 benzi sau chiar 4x4 tras de par.
Toate variantele de mai sus sunt varianta low cost cu extindere spre interior si bineinteles scaderea limitei de viteza.
Valorile de trafic viitoare, care vor impune extindere ,denota dezvoltare economica si implicit buzunare mai pline din care sa ne permitem la acel moment in viitor sa facem investitiile considerate necesare.
Vezi studiu de caz extindere A1 la intrare in Bucuresti avand varianta favorita transformarea benzii de urgenta in a3a banda si nu optiunea scumpa de largire.
Sacul UE nu este fara fund dar nevoi avem fara numar.

TibiV

Quote from: AlexxC on January 25, 2021, 11:24:11 PM
putem ajunge la 3x4 benzi sau chiar 4x4 tras de par.

Am inteles esenta indeii tale...
Dar 3x4 sau 4x4?!?!...
Probabil ai vrut sa zici 2x3 sau 2x4....

(4x4 este la SUV-uri, nu la autostrazi...  ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexxC

Reformulez:
3+4 sau 4+4...nu stiu cum sa exprim 3 benzi pe un sens si 4 pe celalalt.
Important e ca s-a inteles esenta propunerii mele  :)
Critica constructiva si argumentele rezonabile sunt binevenite!

pasadia

Orice previziune de creștere ar trebui sa fie temperată de datele demografice. Țara asta are spor natural negativ, nu se dovedește atrăgătoare pentru imigranți... In plus statisticile privind mobilitatea și gradul de motorizare ar trebui interpretate și funcție de categoriile demografice - acești indicatori sunt reduși, într-adevăr, dar dacă împărțim populația țării (sau a Bucuresti-ului) o să vedem o mobilitate și un grad de motorizare similar cu tari UE în unele categorii (de exemplu 25-45 de ani) și extrem de mic in alte cazuri (65+). Iar prin 2040 finalizarea A0 nu ii va face mai mobili pe cei care acum au peste 65 de ani - însă aceștia sunt mai mulți decât cei care vor intra in grupa 25-45 și vor "aglomera" A0.

Puffyk

#2407
O parere personala....
Intotdeauna este mai bine mai mult decat mai putin atunci cand este vorba de autostrazi, drumuri, benzi circulatie, etc.... Si A0 ar arata mult mai bine la 3 benzi, decat la 2. Dar anul trecut, facand prima excursie europeana a vietii, am ales sa plec cu masina 15 zile unde vad cu ochii, facandu-mi planuri de cazare cu cateva zile inainte. Astfel, am stat 7 zile la Paris, in zona aeroportului De Gaulle, mergand in fiecare zi la alt obiectiv aleatoriu. Astfel, am mers la gradini zoologice, la acvarii, la mall-uri, la Ikea, in centru....mai peste tot. Intotdeauna accesul se facea pe A104, doua benzi. Lasand la o parte fluxul fabulos de masini, importanta nu era efectiv autostrada, ci descarcarea in oras. Stiti cu totii ca se formeaza din autostrazi si centuri acele celebre 3-4 benzi intraorasesnesti pe care te duci ghiulea. Unde vreau sa ajung....A0 cred ca va face fata cu brio traficului bucurestean. In plus, Centura Bucuresti va fi o alternativa excelenta(tot la 2 benzi). Daca vor fi probleme, acestea se vor intampla la intrarile in capitala. Dar aici este o alta gasca in alta traista....
In concluzie....Vivat A0....chiar si la doua benzi....
PS. De la Nurnberg la Paris, pe la jumatatea drumului, exista o confluenta a doua autostrazi nemtesti care se contopesc undeva de la 8 la 4 benzi. Din cauza acestei contopiri era un mare Stau; cele patru benzi erau fara banda de urgenta, de unde concluzia ca aceasta a patra banda a fost transformata din cea de urgenta. In caz ca nu ne mai putem descurca cu doua, se poate trece la 3, fara banda de urgenta, prin simpla modificare a acesteia... Problema descarcarii, insa, va ramane!

alecu26

si eu am dubii privind necesitatea de 3 benzi pe sens. La fel de exemplu dadeau calculele prin 2008 si la A4 si s-a cerut modificarea proiectului la 3 benzi. Uite ca dupa 12...13 ani traficul e mai mult decat lejer chiar si in varfurile de traffic vara.

Decat 3 benzi pe sens, mai bine mai faci o legatura unde, un brat, o penetratie la profil de DX. Cu siguranta ca toti aia care sunt pe 3 benzi nu merg exact in acelasi punct, si daca ar avea o legatura mai direct, optima, ar folosi-o.

Hai sa facem astea 2 benzi, sa inchidem inelul, hai sa facem DNCB complet la 4 benzi cu intersectii decente...si dupa aia mai vedem.

Eu de exemplu primul upgrade care il vad...vor fi cateva zone de transfer rapid intre DNCB si A0. Altfel va fi riscul ca reteaua existenta de DJ uri, DC uri, DN uri sa se sufoce.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Puffyk

Excelent punctat!
A3, insa, este lejera din cauza ca majoritatea merg pe ruta DN1 catre Ploiesti. S-au mai schimbat lucrurile intre timp dar tot "good old DN -- Route 66 de Romania" este in top preferinte...
Partea cu legaturile A0-DNCB este foarte bine amintita!
Big like!

vancouver

@alecu26, e fix invers, tocmai am explicat mai sus: daca faci legaturi mai multe, DX sau strapungeri, ATUNCI o sa ai nevoie sa faci si mai multe benzi pe A0.

Ma intreb de ce e asa greu sa intelegeti acest principiu simplu: incarcarea autostrazii se face doar prin noduri, altfel nu se poate. Multe noduri, multe masini, multe benzi necesare. Putine noduri, putine masini, 2 benzi ajung.

Deci e gresit sa afirmi ca faci mai multe noduri ca sa ajuti traficul sa se descarce. E fix invers. Faci mai multe noduri, aduci si mai mult trafic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@Puffyk: cum sa fie o idee buna legaturi suplimentare A0-DNCB. Legaturile dintre A0 si DNCB trebuie sa fie neaparat drumuri (autostrazi de preferat) care NU incep nici in A0, nici in DNCB. Orice drum care se termina in A0 sau DNCB face ca TOTI, dar TOTI de pe aceste drumuri sa fie obligati sa intre pe DNCB sau A0. Adica oameni care au treaba radial sa intre sau sa iasa din Bucuresti si care in mod normal nu au nimic de a face cu A0 sau DNCB, sunt totusi bagati pe AO si DNCB si se adauga peste traficul care se invarte in jurul orasului. E de noaptea mintii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: vancouver on January 25, 2021, 10:59:47 PM
De asemena trebuie evitat pe cat posibil sa intram cu un DX sau A in A0 ca punct terminus. Chiar si strapungeri doar pana la A0 ar trebui evitate. Daca totusi nu se poate altfel, sa fim constienti de consecinte.

Adica eu va explic ca nu e bine sa fie DNCB sau A0 punct terminus, iar voi cateva postari mai jos veniti incantati cu ideea ca sa se faca drumuri speciale care se termina in DNCB sau A0. Pe mine acest mod extrem de superficial de a pune problema ma depaseste.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Puffyk

@ Vancouver
A0 va fi o autostrada, DNCB un bulevard. DNCB are legaturi mult mai rapide cu localitati de pe traseu(cu unele este chiar tangenta), A0 va avea doar cateva descarcari... De aceea mi se pare vital sa existe conexiuni cat mai multe intre cele doua...
In afara ma chiauneau legaturile intre autostrazi si DN-uri, erau cu duiumul....daca greseai una, la Ecuator te mai opreai! Asa ca raman, cu tot respectul, la parerea de dinainte....

vancouver

@Puffyk, nu trebuie sa ne suparam, ai dreptate. E o discutie pur tehnica.

Ca sa ne intelegem, nu inseamna ca nu trebuie deloc legaturi intre A0 si DNCB, dar acestea trebuie sa fie drumuri DX sau A, care se intersecteaza cu DNCB si A0 si incep undeva din Bucuresti si se duc mai departe in afara.

O legatura strict numai intre DNCB si A0 s-ar putea sa fie chiar goala si nefolosita, deci s-ar putea sa fie si bani aruncati. Daca vrei sa schimbi de exemplu de pe A1 pe A3, vei folosi ori DNCB ori A0. Nu vad cum ar avea logica sa folosesti o astfel de legatura speciala.

Sau hai sa o luam altfel, hai sa nu mai discutam teoretic. Vreau un exemplu concret, unde vede cineva o astfel de legatura. Concret.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.