Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Problema cu falimentul Euroconstruct chiar a fost o problema. Totusi nu prea se grabesc sa termine/faca lucrurile, chiar daca nu au probleme. Mare minune cu Retter ca a intrat pe A10 si chiar si asa (nu noroc adica) partea aktorilor nu prea a avansat.
Pe A3 lucrarea dupa 1 an jumate este buna, dar cat s-au chinuit o termine?
Apropo: si pe A0 S tot partener pe Euroconstruct ii are.

Nu prea e relevant ca in alte tari au facut, ca pe noi ne doare ce (nu prea) fac aici.

Concluzia: nu o sa scapam prea repede de ei nici pe rutier, nici pe feroviar.

Io

#1606
Asadar avem si Dambovita navigabila? Cine si cind a scorni(ci)t-o si pe-asta si mai ales de ce dracu nu i-a trecut inca? Sa facem o mica plimbare virtuala pe ea:
- Dragomiresti Deal
- Joita
- Lunguletu
- Boteni

Navigatia banuiesc ca e posibila cum faceam cind eram copii, cu camere de tractor pe Cris sau, ca sa fim moderni, cu hovercraft, aia da. Ce-i lipseste Dambovitei? Hovercraft, maica!

Sa mergem si in aval de Bucuresti, la Budesti inainte de confluenta cu Argesul. Care Arges e desigur navigabil chiar linga Oltenita.

Croaziera banuiesc va fi facuta in circuit urcind pe Arges in sus pina la Mihailesti. Grozav  :p
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

AndreiB

#1607
Toate localitatile alea sunt in amonte de Bucuresti. Planurile pentru Dambovita navigabila sunt in aval se Bucuresti, de la portul Glina (pe celalalt mal vis a vis de statia de epurare) pana la Dunare. Lipsesc o gramade de ecluze (cel putin doua din memorie) si multe poduri cu gabarit redus si in aval de Bucuresti.

Oricum, chiar ipotetic vorbind portul Glina este mult prea mic si prea prost legat de alte legaturi de transport pentru a deservi ca port intermodal pentru Bucuresti.

Vina o are Guvernul care tot insista cu planurile pentru canalul Dunare - Bucuresti, inviat regulat (la nivel de declaratii) de la Revolutie incoace. Din cauza aceluiasi canal idiot, se contruieste un pod mamut de CF la Gradistea, in loc de o solutie mult mai ieftina si mai rapida, la gabarit normal. Solutia normala ar fi renuntarea definitiva la planurile pentru canal si o lucrare ulterioara de resalbaticire a malurilor.

Dunarea pare folosita mult sub potential daca te uiti la porturile din Budapesta si Viena vs. cele din Romania in amonte de Braila. Insa nu canalul Dunare-Bucuresti e solutia. O optiune mult mai ieftina si benefica ar fi:

1. Reabilitarea portului Oltenita - exista spatiu arhisuficient pentru a creea un pod modern, asociat cu un parc industrial nou, intre orasul Oltenita si Dunare.
2. Centuri punctuale pe DN4 si o centura in Oltenita
3. Dublarea caii ferate Oltenita - Bucuresti si echiparea cu semnalizare moderna care sa permita vmax de 120 km/h pentru calatori (ultima ar ajuta si toata zona pana la Oltenita care este o regiune foarte defavorizata)

De ce Oltenita si nu Giurgiu? Este mai mult teren liber adiacent Dunarii in Oltenita pentru creerea unui parc industrial modern adiacent portului si e o investitie care ar ridica o zona foarte decazuta dpdv economic. Exista si un terminal intermodal la gara Bucuresti Sud (necesita legatura rutiera directa cu CB). Sunt de acord ca ai putea face Giurgiu portul Bucurestiului, insa.

Puffyk

Visuri frumoase...din pacate nerealizabile! Noi am fost o mana de pescari ce au pus bani din buzunar pentru o amarata de rampa de lansare a barcilor usoare....in conditiile in care bazinul sta nefolosit 500 metri mai jos! Dar intram in off-topic....

TibiV

#1609
@AndreiB

O iau pe paragrafe...

1. Din cate stiu pe Dambovita nu erau prevazute ecluze, ca raul ajunge "molcom" la confluenta cu Argesul de la Budesti. Pe Arges erau vreo 7 ecluze... Iar statia de epurare Glina a fost inceputa de Ceasca pentru ca i s-a explicat ca Dambovita "pute rau a.... cacao" dupa ce mizeria din caseta se uneste cu "apa curata" pe care o vede - astazi - toata lumea... Unirea dejectiilor din caseta cu "apa limpede" de deasupra se intampla fix la "portul" Glina.
2. Portul Glina era EXCLUSIV turistic. ("Multimodalul" trebuia sa fie la 1 Decembrie). Adica Ceasca dorea sa aduca turisti de la Viena pe Dunare pana la Glina, si apoi sa ii plimbe cu autocarele pana la Palatul Poporului. Kim Jong Ceasca...
3. Nu doar guvernul vine cu baliverne din 4 in 4 ani. Avem "candidati" mult mai "credibili": https://ziare.com/gabriela-firea/primar-bucuresti/firea-vrea-sa-termine-canalul-dunare-bucuresti-inceput-de-comunisti-in-anii-80-1440027 (este primul link gasit, dar este plin net-ul de trasnaile duamnei.... Sa nu uitam ca este vorba despre acelasi primar care in 2016 spunea ca vrea sa asigure transport public gratuit in Bucuresti, sursa de finantare fiind... exporturile de tramvaie ale URAC!!! Transportul public gratuit nu a venit, dar PMB are 2 licitatii blocate pentru cumpararea/importul de tramvaie....)

Anyway... Am fost la Budesti (in santierul abandonat, nu pe sosea...) prin 2009-2010. Din pacate, nu eram pe forum - probabil nici nu exista (forumul).
Dar am dat de o filmare de acum 3 ani. Nu este nimic schimbat.
Iti vine sa plangi. Un pod care vine de nicaieri si duce catre niciunde...


Doamne, cati bani au fost "ingropati" acolo... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#1610
+1 Tibi.

De remarcat la min 2:03 podul "care este". Poate chiar fiinteaza saracu' singur peste balta si-o fi-nceput sa filozofeze  :p




Powered by API/PUM imgur uploader
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

carutasul

câtă vreme nu vine cineva să spună "basta" proiectului ăsta, e normal să se ceară gabarite de navigaţie. Problema e că nu e nimeni care să îl închidă, de preferinţă să îl transforme într-un proiect de ecologizare şi agrement. Din păcate se pare că tuturor le e frică de ... Ceauşescu, mai precis de umbra lui.

Ionut

Bun, am discutat, mai avem ceva pe subiect? Ca daca nu, hai sa revenim la A0.

lucianxx9o

Proiectul curent al autostrazii A0 si traseul ales nu mi se pare cel mai bun!

Trebuia luat in considerare mai multe aspecte:
- Indepartarea traficului de oras pentru a reduce impactul asupra mediului (Noxe + poluare fonica).
- O investitie care trebuie sa beneficieaze orasul/metropola si peste 50/70 ani odata cu extinderea/dezvoltarea sa.
- Autostrada va atrage investitii logistice, parcuri industriale in zona autostrazii.
- Cel putin 3+1 profilul de autostrada.
- Exproprieri, utilitati, noduri curate si nu foarte inghesuite.

Mai jos este propunerea mea la care cred ca era o investitie pentru multe decenii desigur avand si DNCB complet reabilitat.


Ionut

Cel mai mult la propunerea asta imi place nodul de la Clejani. :drunk: Este oricum din acelasi film cu cocoasa de la Focsani, "sa facem autostrada pentru ce va fi peste 50/70 de ani, pana atunci ocolim jdemii de km". Iar traficul DE ACUM il tinem tot prin oras. Exact.

Bine, adevarul e ca pana se apuca grecii si turcii de treaba putem abera mult si bine pe thread-ul A0 ca nu deranjeaza pe nimeni (in afara de mine care trebuie sa citesc toate mesajele, chiar daca-n diagonala). De fapt stai, e corect, pana termina grecii si turcii A0 ne trebuie una mai larga.

Corect!

pasadia

Mie îmi place nodul ăla de autostrada de la Măriuța. Nu știu exact, autostrada aia de acolo ar urma să ducă spre Hârșova și Tulcea, nu?

dr4qul4

Lasam orasul sa se dezvolte. Daca ajunge la 10 milioane? 
Sunt oare singurul care stie ca in sudul Bucurestiului avem 2-3 km de camp pana in DNCB?
Si eu nu inteleg de unde chestia asta cu blcoarea dezvoltarii? Daca nu ajung pasajele care se fac acum, mai putem face altele si dupa.
Eu cred ca este un avantaj pe sud ca A0 va trece destul de aproape de oras. Vor aparea locuri de munca la distante relativ mici fata de "dormitoare".

PS. Mie imi place nodul de la Valea Dragului/Gostinari. Vor ajunge imediat legumele proaspete pe mesele ...Ploiestenilor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

reed

 :lol: voi sunteti imposibili cateodata,poate vrea omul centura in stratosfera,care e problema voasta?cei din Ploiesti,Pitesti,Giurgiu nu merita o centura noua,sau?

Ionut

Bun. Ne-am distrat. Hai sa închidem aici discuția.

dr4qul4

Facem si noi haz de necaz. Avem constructori actori si ticareti, asa ca sunt sanse bune sa fie gata pana si PiSi inaintea A0.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist