Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 10 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^
Mda. La Aktor se pare că se cam retrag de pe ST, cel mai probabil definitiv. La București, dacă nu era Straco să le facă asfaltul, nu cred că erau în stare. Noua conducere a firmei mari din Grecia se pare că se orientează spre alte domenii. De turci nu aud lucruri prea grozave, cel puțin pe partea de etape de început ale proiectului.

NGC

Quote from: horatiu.cosma on November 22, 2018, 02:40:02 PM
În altă ordine de idei, niște păsărele mi-au spus că există o licitație CNAIR pentru revizuirea acordului de mediu pe A0 (tot, că e un singur AM pe toți cei 100 de km), a apărut ceva arie protejată pe traseu (cred că la Cernica) după emiterea celui din 2010. Înțeleg că s-ar fi depus niște oferte, CNAIR a descalificat primul loc, a anunțat locul 2 că e câștigător, primul loc a contestat, apoi a făcut ceva prostii CNAIR (vicii de procedură) și trebuie anulată licitația. NGC, ai putea oare să îți întinzi puțin antenele?

Mai aveti de asteptat cel putin vreo 2 saptamani pentru solutionarea contestatiei.

Earthchild

#857
Și atunci cum d..u câștigă licitațiile numai faliții ăștia de greci și de turci?! Vinovat este #partenerul serios? De aia nu vin și pe la noi alde Hochtief, Vinci, Bouygues? Si Skanska numai la investiții private?

adiarc

E simplu....ce oferi asta primesti....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ghrt

Dacă va fi nevoie de schimbarea traseului în zona Cernica, A0 va trebui să meargă spre est ceea ce probabil înseamnă şi schimbarea traseului pe A0 Sud după Glina.
Cont (aproape) inactiv.

slartibartfast

#860
Asta e varianta horror, cu schimbarea traseului, și da, ar însemna o schimbare de traseu și în sud. În realitate, nu cred să fie cazul, ci doar să fie prevăzute ceva ecoducte prin pădurea de la Cernica. În plus, chiar dacă, prin absurd, ajungem să trebuiască ocolit Brăneștiul, se poate construi A0Sud așa cum e proiectat, fără a impacta mediul direct, cu un terminus în A2 (care să rămână nod dedicat, ceea ce ar fi destul de ok și dpdv trafic), pentru ca apoi A0Nord să se conecteze la A0Sud într-un alt nod, undeva la sud-est, pe la Bălăceanca, sau să se lărgească A2 la un 4+4 pe o porțiune comună cu A0 până pe la podul peste râul Pasărea. Oricum ai da-o, nu trebuie să fie nicio problemă pentru A0Sud.

ghrt

#861
Aş prefera să facă bucata de la D7 la DN4 urmând ca lotul acela de la DN4 la A2 să îl liciteze după ce e clar traseul. Lotul are mai puţin de 10km, probabil o firmă serioasă îl poate face într-un sezon, e mai complicat nodul rutier cu A2.

Utilizarea secţiunii din A2 pe post de centură mi se pare greşită, nu va duce traficul, bănuiesc că se va distruge complet. Mutarea către est ar mai relaxa condusul, deoarece în propunerea actuală sunt 3 noduri foarte apropiate: DNCB, A0, Cernica, practic după ce se termină banda de accelerare a unuia începe banda de încetinire a celuilalt.

LE: din ce ştiu, în zona Cernica sunt ceva habitate de herpetofaună. La astea nu ai cum să le faci ecoduct, plus că trec şi prin plasele alea, şi nici nu le poţi face şantier că oricum le-ai distrus arealul şi posibil dispar şi ele. E o specie de şopârlă localizată doar într-o anumită poiană din pădure. În fine, om vedea.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

traseul este clar. Terminati cu prostiile. A0 Nord va trece pe langa padurea Cernica, foarte aproape de DNCB. Trebuie doar sa traverseze lacul si terenul acela de paintball. Acolo nu are cum sa fie arie protejata.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adinicpopa

Portiune de lac de la cernica a si fost expropiata de anul trrecut, cca 2 ha din luciul de apa....

StefanCelMare

#864
Nici eu nu cred că ar trebui să fie așa de mari probleme cu SCI-ul de acolo.
Fiind un lac, va trebui făcut viaduct peste.
Combinat cu izolare fonică, soluția e OK pentru animale (chiar și pentru herpetofaună).
Problema o reprezintă perioada de construcție.
După se poate face reabilitare.
Evitarea SCI-ului ar fi o durere mare de cap pentru A0.
Nu cred că se poate vorbi realist de evitare pe la est.
Poate pe la vest, imediat lângă ce este în imaginea de mai jos, dar și aia cred că e greu.
Overlay-ul cu harta cu A0 nu e perfect, dar e cam pe acolo.




Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Am început să citesc din motivarea CAB care a desființat deciziile CNSC pentru cele 3 loturi pe A0 Sud. MVAAAAAAIIIIIIIII!!! Mă țin de cap și nu am suficiente mâini.

Una dintre spețe e cam așa: Erbașu (cred) a pus în oferta financiară suma pentru marcajele și semnalizarea nodului A0 cu DN 5 într-un singur loc, la oferta pentru nod. La partea de DN 5 ce ține de acest proiect au pus 0, zicând că totul e cuantificat la nod. Și uitați ce zice CAB:

"Este fara dubiu pentru instanta imprejurarea potrivit careia cotarea acestor categorii de lucrari cu 0 a fost un fapt constient, in scopul cresterii atractivitatii ofertei financiare. Nu valoarea acestor lucrari este relevanta pentru Curte, ci indeosebi importanta acestora, respectiv realizarea masurilor si activitatilor ce tin de siguranta traficului rutier".

"Explicatia oferita de intimata, in sensul ca a prevazut aceste masuri pentru nodul rutier urmeaza a fi respinsa ca neintemeiata, deoarece este de neconceput realizarea de masuri de siguranta a traficului rutier pentru nodul rutier iar tronsonul de autostrada propriu zis nu".


Ăștia au crezut că Erbașu vrea să ne tragă o țeapă și să facă marcajele doar în nod, nu și pe autostradă...

Exact același raționament și pentru contestația lui Porr (parcă) cu gardul de împrejmuire de 1,8 metri. L-au cotat pe tot într-un singur loc (în secțiunea de A0 Sud din lotul 3), iar în secțiunea de A0 Nord din lotul 3 au pus preț 0 pentru 260 de metri de gard. Au explicat că totul e cotat la secțiunea de A0 Sud.

Ce a înțeles CAB? Păi acel preț 0 este de fapt cu intenție diabolică de a câștiga licitația cu o ofertă mai avantajoasă decât celelalte (ăia 260 de metri de gard cred că sunt 0,00001% din valoarea proiectului) și că de fapt după ce ar câștiga, nu ar mai face niciun gard și ar intra animalele pe autostradă.... MVAAIAIIAIIIAIAIAIA!

Mai citesc și mâine că mi-a ajuns pe azi.

bogdanstancu

Asa se întâmplă cand cineva total atehnic hotărăște ceva total tehnic. Cei de la CNSC nu au avut niciun cuvant pe speta asta?

pasadia

Pai ti-a spus horatiu din primul aliniat ca CAB-ul prin aceste interpretari a desfiintat deciziile CNSC. Deci ce vrei sa mai spuna acum CNSC?

@horatiu: de obicei insa deciziile instantelor se bazeaza pe argumentatia adusa de vreuna din parti. Ai idee, CNADNR e cel care a conceput aceste interpretari?

alecu26

Da. CNAIR murea de ciuda ca nu au reusit sa dea tpate loturile la UMB...dar turcii au avut oferta tehnica impecabila. Nu cred ca e coincidenta acest nationalism.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Quote from: horatiu.cosma on November 27, 2018, 06:07:30 PM
Am început să citesc din motivarea CAB care a desființat deciziile CNSC pentru cele 3 loturi pe A0 Sud. MVAAAAAAIIIIIIIII!!! Mă țin de cap și nu am suficiente mâini.

Nu am mai comentat nimic referitor la decizia recenta a CAB pentru A0, dar probabil putem spune ca e din aceeasi liga cu deciziile pentru LD, LD3 si LD4. ;)