Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 17 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Sa ne amintim si cum UMB a castigat toate cele 3 loturi LD, si CNADNR i-a impus sa-si aleaga unul singur...

M-am uitat si eu pe contestatii, si unele motive pentru descalificare mi se par absurde. Totusi, am impresia ca unele din greseli sunt intentionate. Indeosebi cele in care muta pretul dintr-o parte in alta, metode prin care, la executie vor lucra intai la ce e mai rentabil pentru ei, iar pentru altele vor face claimuri (nemaiexistnad produsul ofertat, si fiind obligati sa foloseasca unul mai scump, vor cere si mai multi bani)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Quote@pasadia: Nu dadea nimeni 8 miliarde lui UMB. Nici macar 4 sau 5...sau cate o fi fost la UMB.

Zici tu asta, dar Umbrarescu pana la urma chiar a cumparat banca aia, chiar cauta o cale sa obtina si finantarea. Cu un contract semnat, cu ceva garantii... eu zic ca gasea pana la urma banii necesari constructiei (ca doar aia ii trebuiau in prima faza), iar apoi, daca totul mergea bine pana la momentul ala, ar fi fost finantat de oricine.

Dar imi e clar ca, ce putin pentru o vreme, nu a mai avut proptele in Dinicu Golescu. Prea aveau altii trecere (Romstrade, Straco, si altii pe care vad ca deja ii uit).

Cat priveste faza cu patriotismul: imi vine sa vars. Daca acesti antreprenori romani chiar ar fi investiti in dezvoltarea firmelor lor, in pregatirea oamenilor si in tehnologie, as mai fi zis. Dar cand Romstrade ia banii de pe autostrazi ca sa cumpere aeronave pentru Blue-Air sau cand Casuneanu ii cumpara plodului super-masina (deh, profitul lui - treaba lui), parca imi vine sa le urez faliment placut!
De Vectra imi pare rau putin. Nu pentru ca erau brasoveni, ci pentru ca ii interesa calitatea. Dar cam atat.

alecu26

Quote from: Vice33 on April 26, 2018, 08:24:04 PM
@Alecu26
Au fost claim-uri pe portiunile finalizate de UMB? Nu au fost

Concluzie: Mai bine 10% in plus si satisfactia si linistea ca este un antreprenor serios si cu capacitate de munca satisfacatoare.

Numai Parisul stie. If you know what I mean.

In rest ai dreptate....mai putin de partea cu 10%. Aia poate fi pentru noi...aici pe forum (sunt absolut impresionat de ce fac la Deva), dar nu pentru comisia de evaluare care judeca obiectiv si dupa reguli prestabilite. NOT

Pentru mine durerea e ca o asemenea evaluarea, va duce doar si doar la contestatii, si chiar cu un CNSC politizat si chiar cu un sistem juridic tot mai sub presiune sa raspunda la comenzi, va dura enorm sa fie rezolvate contestatiile.

In plus, dupa ce UE a zis ca nu finanteaza pe O600 nimic, mai vii cu o asemenea evaluare?  Au mai fost rapoarte si sanctionari pe spete identice din partea UE.

Daca se va face strict de la buget...atunci sa traim noi bine. In vreo 10 ani va fi gata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

#603
Catalin pune Raportul Procedurii de Atribuire pentru A0 lot 3.




Catalin pe Facebook

În continuarea postării în care atrăgeam atenția că la licitația pentru primul lot din Autostrada de Centură a Bucureștiului, CNAIR a descalificat la faza de evaluare financiară cel puțin 2 companii mari cu renume pentru ceea ce pare a fi nod în papură (erori materiale de tip virgulă pusă greșit), am citit astăzi procesul verbal de atribuire. Valorile celor 2 oferte descalificate sunt mai mici cu 220, respectiv 310 milioane lei decât oferta firmei desemnată câștigătoare.

Evident, pe legalitatea descalificării se vor pronunța instanțele de judecată (descalificările au fost contestate), dar la prima vedere e șocant că pentru un motiv de tipul "ați trecut valoarea gardului de împrejmuire a autostrazii in căsuța gresită" e descalificată o ofertă si câștigă alta cu 220 de milioane de lei mai mare.

DOCUMENT ATASAT MAI JOS.

carutasul

Da' am și eu o întrebare: companiile când fac oferta pot cere clarificări. CNAIR când evaluează oferta nu poate cere clarificări dacă vede virgula aiurea? :)

rizzuh

Pot, dar doar daca vor. Ei vor doar cand e oportun. Oportuninatea nu are voie nimeni sa o controleze, nu-i asa? ;)

Dan027

UMB = Bacau
Ministrul transporturilor  = Bacau

Daca 'zona privilegiata' nu are nimic de castigat proiectul va fi tergiversat, ce putin in mandatul actualului ministru ...

Si acuma vorbind strict de cost, poate că beneficile aduse dacă autostrada ar fi gata cu un an mai repede sunt mai mari decat aia 10% in plus... doar zic si eu...

alex8

Sunt multe documente care trebuie depuse și oricând pot apărea greșeli (vezi garanția de participare).
CNAIR poate să ceară clarificări la documentele depuse, dar dacă un capitol lipsește cu desăvârșire atunci nu se poate cere clarificări care să implice introducerea unui intreg capitol.

cutter

Quote from: Vice33 on April 26, 2018, 08:24:04 PM
Au fost claim-uri pe portiunile finalizate de UMB? Nu au fost
Cel puțin 150 mil pe LD4 claimuri la nivel de 2016.

Quote
Concluzie: Mai bine 10% in plus si satisfactia si linistea ca este un antreprenor serios si cu capacitate de munca satisfacatoare.

882 milioane oferta UMB față de 571 mil oferta Tirrena Scavi  înseamnă 54% in plus.


Mersul trenurilor

Se arunca mereu banii publici la achizitii de genul, oricum prefer sa se arunce pe autostrazi macar saraci cu autostrada :D

voicul

Iar are oferta TS la jumatate, ca la pod la Gilau?

vancouver

Pana acum UMB a castigat de regula cu pret de dumping la autostrazi. Acum deodata vine cu pret muuult peste firmele mari si serioase. Asta face numai cineva care este sigur de victorie. Asta inseamna ca Umbrarescu are "treaba" aranjata. GARANTAT.

Asta pe mine ma dezamageste foarte tare. Trecand peste risipirea banului public, sincer n-as vrea sa vad o autostrada inceputa si apoi abandonata in momentul in care un organ de ancheta, OLAF sau DNA sau altcineva, descopera ceva.

Si nu in ultimul rand, oricat ar fi de serios UMB dpdv tehnic, intotdeauna cel care primeste mita nu-l va controla la sange pe cel care-i da, resp. va avea tendinta sa musamalizeze greseli, sa nu-l deranjeze pe cel care-i da. Nu de alta, dar cel care incaseaza mita este mereu mai dur pedepsit in caz ca totul se afla, mai ales daca este si functionar public si fix el ar trebui sa garanteze ca lucrurile decurg corect.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

esendy

daca sunt aranjamente nu e ok

se risipeste eficacitatea concurentei si ajungem sa platim preturi nejustificat de mari.

daca sunt exagerate descalificarile sper ca justitia va avea curajul sa le modifice! daca sunt justificate atunci sa le mentina! . . . oricum "pare" dubios

vancouver

Da si nu, esendy. Posibil la contestatie descalificarile sa ramana in picioare. Alta e nenorocirea: inainte de a anunta castigatorul, CNAIR putea sa ceara clarificari la acei constructori, la care unele cifre par a fi pur si simplu puse in casuta gresita. Si astfel CNAIR reducea costurile cu 220.000.000 RON. Dar nu. Ei au preferat sa o faca pe-a durii, si sa taie in carne vie pentru orice mica eroare gramaticala sau de punctuatie.

La mârlania la care s-au dedat acum cei din comisia de licitatie posibil justitia sa nu aibe ce sa spuna.

Si repet, peste problema banilor se adauga o posibila calitate mai proasta (control mai putin dur) si o posibila intrerupere pe motiv de descoperire ulterioara a unor fapte ilegale.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Haideti sa nu luam oferta TS de buna. Stim prea bine cum liciteaza TS, cu optimizari peste optimizari. Oferta aceea e mult prea mica pentru a fi reala.
Pe de alta parte PORR a licitat si a contruit solutii OK. Tind sa cred ca oferta lor este mai apoape de adevar. Si comparand cele 2 oferte (UMB cu PORR) mie imi da un plus de 33%.
Daca eram de acord cu 10%, 33 mi se pare enorm. Nici macar Vanghelie nu lua atat. Va dati seama cati s-au abonat la cascavalul asta?

Sunt curios cine va castiga celelalte 2 loturi. Eu mizez pe Erbasu. Sunt prea bine ancorati in reabilitarea blocurilor bucurestene ca sa nu prinda si aici ceva. Iar faptul ca au contestat peste tot, ma face sa cred ca au facut-o la deruta.
Iar cel de-al 3-lea lot se va atribui lui lui TS sau PORR.
Prima lopata o vom vedea in 2020. Si nu pe toate loturile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist