Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 16 Guests are viewing this topic.

NGC

Ceva era gresit si am corectat. Contestatia respinsa deja era doar pentru lotul 2, iar acum avem una noua pentru lotul 3.

Ionut

Tot nu imi este clar. Poti te rog detalia, pe loturi, ce contestatii am avut/avem? Merci! :cheers:

Ionut

#557
^ Merci! Intre timp pe SEAP apare noul termen pentru evaluarea ofertelor (evaluare financiara): 15.05.2018. Termenul este valabil pentru toate cele 3 loturi.

NGC

#558
Rescriu mesajul pentru ca am informatii noi.

Astazi s-au trimis 3 "felicitari" de la CONSTRUCTII ERBASU, cate una pentru fiecare lot, si o sa apara zilele viitoare.

Lotul 1 -> Avem o contestatie de la PIZZAROTTI la TB, o contestatie la CNSC de la DELTA ACM '93 si o contestatie la CNSC de la CONSTRUCTII ERBASU, plus contestatie de la TIRRENA la CNSC.

Lotul 2 -> Am avut contestatia de la PORR din Februarie care a fost respinsa (contestatia aia "generica", ce nu avea scris nici un lot specific, dar in care au fost contestate comunicari pentru lotul 2), avem o contestatie la CNSC de la DELTA ACM '93 si o contestatie la CNSC de la CONSTRUCTII ERBASU, plus contestatie de la TIRRENA la CNSC.

Lotul 3 -> Avem o contestatie la CNSC de la PORR si o contestatie la CNSC de la CONSTRUCTII ERBASU, plus contestatie de la TIRRENA la CNSC.

Umbla vorba ca mai avem o contestatie si de la CONDOTTE pentru lotul 1, dar inca nu am reusit sa clarific situatia.

O sa revin.

Ionut

OK, am actualizat tabelul magic:



Contestatia Porr la CNSC pentru lotul 3 este respinsa. S-a mers mai departe la CAB?

NGC

Vrei sa zici contestatia PORR pentru lotul 2? Este respinsa de CNSC si din ce am auzit nu au mai contestat la CAB, dar o sa verific.

NGC

Iar astazi avem 3 dintr-o lovitura. :lol:

In traducere libera, TIRRENA le-a trimis o "felicitare" in care a contestat respingerea ofertelor in faza de evaluare financiara pentru toate cele trei loturi.

Actualizez si mesajul de sus.

alecu26

putem pune aici motivele de desacalificare? Am inteles ca sunt ridicole....si pare ca licitatia va fi ca si la concursurile de ocupare a posturilor: participa cine poate, iese cine trebuie. Restul descalificati.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

^ Hai ca ne explica foarte clar Catalin cateva motive.




În monitorizarea pe care o facem asupra proiectelor de infrastructură, am văzut recent un număr mare de contestații la licitația pentru A0-Sud. Intrând în detaliile acestor contestații (care sunt publice pe sistemul SEAP) am descoperit că acești ofertanți au fost descalificați de CNAIR pentru mici greșeli în ofertele lor, erori materiale, fără semnificație. În ultimii ani, cât am urmărit desfășurarea contractelor și procedurilor de achiziție CNAIR, nu am mai văzut descalificări pe motive atât de minore.

Desigur, asupra legalității acestor descalificări se vor pronunța instanțele la care s-au făcut contestațiile.

În mod firesc, la o licitație pentru lucrări publice îți dorești, ca autoritate contractantă, o concurență cât mai mare. Evaluarea ofertelor nu se face prin a le căuta nod în papură, doar-doar se găsește un motiv de descalificare. De altfel, există și jurisprudență (decizii ale Curților de Apel) pe această temă, a eliminării ofertanților pentru erori minore, în care Curțile au statuat că în măsura posibilului autoritatea contractantă trebuie să încerce lămurirea viciilor minore ale ofertelor și că acestea nu constituie motiv de eliminare din procedură.

Întreaga situație are un aer suspect și pare că ne întoarcem în anii în care se descalificau 5-7 oferte ca să câștige cine trebuie. Este un caz faimos la Autostrada Nădlac-Arad în care firma dlui. Nelu Iordache a câștigat de pe locul 8 pentru ca apoi să fraudeze fondurile europene pentru acel proiect.

Prin astfel de eliminări se pierde din concurență și, prin consecință, din eficiența cheltuirii banului public. În plus, apar întârzieri în finalizarea licitațiilor prin aceste contestații, iar în cazul în care sunt admise cu atât mai mult. CNAIR se plânge de contestații și cere schimbări legislative pentru a le limita. Prin astfel de decizii de eliminare a ofertelor pentru motive banale însă, creează chiar premizele acestor contestații. În cel mai rău caz, ar putea fi vorba despre favorizarea fățișă a unor firme și despre direcționarea licitațiilor. Așa cum spuneam, e bine să așteptăm deciziile instanțelor, dar între timp ar fi bine ca autoritățile de control să aibă în atenție ce se întâmplă la CNAIR.

Catalin pe Facebook

Ionut

#564
Veste importanta, interesanta si controversata de pe A0! Pe surse, UMB a castigat lotul 3 din A0 Sud. Interesant si controversat ar fi faptul ca a castiat cu 101% din bugetul/costul estimat si ca alte oferte de la firme mari au fost descalificate in faza de evaluare financiara - deci DUPA ce se stia ca erau mai bune ca ale UMB dpdv financiar, unele din ele cu cel putin 50 milioane lei sub oferta UMB. Va las pe voi sa comentati.

Vice33

Daca câștigă UMB va face treabă serioasă și nu vom avea surprize ca alți constructori (straini de multe ori).


De acord, contează și legalitatea atribuirii câștigătorului licitației.


Dacă rămâne UMB, spun doar atât: felicitări și spor la lucru.

alecu26

Eu zic ca legalitatea conteaza cel mai mult....ca altfel asa incepe totul....o mica concesie aici...una mica acolo...hai ca nu e dracul asa negru, si diseara (ieri seara) are meci nu stiu cine.

Si mai zic ca conteaza legalitatea, ca asa ne-am ales ani de zile cu firme de doi bani la tot felul de lucrari, care au abandonat in final contractul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alinuttt


florin74

#568
Ce lectura interesanta. Ma refer la contestatiile care au început sa curga. Motive ciudate de eliminare, ca sa fiu elegant. Cred ca odata cu noua lege a achizitiilor pe care o vrea PSD, o sa avem situatii similare tot mai dese. Apropo, parca Romstrade a mai castigat de pe ultimul loc pe A1.

dr4qul4

Nu e frumos sa lansezi acuzatii fara dovezi.
Intai hai sa vedem care au fost motivele respingerii ofertelor celorlalti. Faptul ca e la 101% pentru mine nu spune nimic, daca si ofertele descalificate erau peste 90%.
Lotul 3 banuiesc ca e cel care se leaga de A2.
Pentru Lotul 3, Sector 1 (Km 85+300 – Km 100+765) aferent Centurii Sud și Sector 2 ( Km 0+000 – Km 2+500), aferent Centurii Nord, au fost depuse 8 oferte:
1. Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) - Euro Construct Trading 98 SRL
2. Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
3. Astaldi SpA
4. Asocierea Constructii Erbasu SA - Vahostav SK as - Trameco SA
5. Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS - Delta Antrepriza de Constructii si Montaj 93 SA
6. Porr Construct SRL
7. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societatea de Constructii Napoca SA
8. Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Artera Proiect SRL

Valoarea estimată, fără TVA, este de 866,336,303 RON.  Durata contractului este de 102 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Nu vreau sa fiu avocatul UMB. Chiar nu am fost deloc. Dar noi aici pe forum nu avem nici o alta informatie. Si mie mi se pare ciudat dar asa cum am mai spus, prefer sa platim cu 10% mai mult, dar sa se faca.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist