Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 19 Guests are viewing this topic.

NGC

Nu vi s-a parut suspecta aparitia asa dintr-o data a acestui anunt al CNAIR de acum cateva zile? :o

Quote from: pentium10 on July 05, 2017, 10:25:59 PM
Quote
Încă 52 de km de autostradă lansați în SEAP – Noua Centură Sud București

CNAIR S.A. a transmis astăzi spre SEAP anunțul de participare pentru procedura de achiziție publică destinată proiectării și execuției sectorului de Sud al noii Centuri a Bucureștiului, care va face legătura între A1și A2.

Banuiti de ce si ce au omis sa spuna?

Nu au spus ca de fapt prima data au trimis documentatia candva pe la sfarsitul lui Mai 2017 si ca a fost respinsa de 5 ori. ;)

Au dat anuntul abia cand dupa ce au primit OK de la ANAP. :lol:

NGC

^^^

Am uitat sa va spun ca indiciul ca va urma ceva in legatura cu A0 era anularea "din senin" a procedurii de concesiune din 2012.

Quote from: NGC20 on June 09, 2017, 02:37:09 PM
Am uitat sa va spun asta acum o luna, dar azi mi-am adus aminte. :lol: :p

In 08.12.2012 CNADNR a lansat procedura de concesiune "Contract de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti (Km 52+770 – km 100+765) si operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti – Constanta si Autostrazii Bucuresti – Pitesti".

Ei bine, dupa mai bine de 4 ani in sfarsit au anulat-o.

08.05.2017

QuoteMotive anulare: Abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau este imposibila incheierea contractului
Observatii: Avand in vedere schimbarea din cadrul Master Planul General de Transport a strategiei de implementare a proiectului, comunicata prin adresa Ministerului Transporturilor nr. 5324/08.03.2017 (92/15330/08.03.2017, Autoritatea Contractanta a decis anularea procedurii conform prevederilor art. 209 alin. (1), lit c) din OUG nr. 34/2006 conform caruia: "autoritatea contractanta are obligatia de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica in urmatoarele cazuri - lit. c) [...] este imposibila incheierea contractului".

Oare cati salariati au "muncit" la acest proiect si oare cate salarii au fost platite degeaba?

Attreyu

Aparent sunt susceptibil de a fi expropriat. Nu 100%, e greu de spus in lipsa unui plan mai detaliat, dar cred ca sunt la sub 70 de metri de axul A0.

Casa mea, incercuita cu rosu, mai jos. Adresa in Google Maps - https://goo.gl/maps/8DQ2StsQ3j52

Stau in dubii acum daca sa ma apuc sa caut vanzator, sau sa astept pana se dau avizele pentru exproprieri, daca va fi cazul.

Una peste alta, nu ma vad cu 5 ani de constructii si trafic greu prin fata casei, urmati de alti 50 de ani in care privelistea mea de cafea de dimineata actuala se va transforma in magaoaia zgomotoasa, plina de tiruri si masini, zi si noapte.




Ionut

Las aici mesajul lui pentru ca e mult mai vizibil. Va rog daca putem sa-l ajutam. Dupa mut discutia pe thread-ul dedicat exproprierilor.

ticker

^^ Primaria nu are planse la PUZ in biroul de urbanism? Acolo ai putea vedea foarte bine culoarul de expropriere.

cristi5

Trebuie comparat traseul A0 pe OSM cu plansele recent postate. Dar din moment ce SFul e vechi de 10 ani, exista sanse mari ca traseul din OSM sa fie corect si atunci harta de mai sus e corecta.

panzer

Vor fi cazuri de genul acesta.

Stiu ca A0 nord nu e in licitatie dar de curiozitate am luat-o la picior in zona unde DN7 se intersecteaza cu A0 conform SF-ului. Pe o distanta de mai mult de 500m nu exista nici un loc care sa sa fie liber si in stanga si in dreapta. In zona unde sunt desenate bretele nodului nici atat. Primaria Buftea in zona respectiva n-a protejat prin PUZ traseul din SF.

Sigur nu e un caz singular. Va fi distractie mare cu exproprierile pt A0.


AdrianB1

In jurul Bucurestiului e plin de locuri cu case aruncate in mijlocul campului. Zona din discutia de mai sus o stiu destul de bine, merg des cu bicicleta pe acolo spre Arges si ma intorc pe cealalta strada, chiar au facut case la nimereala pe camp, fara nici o logica si fara nici o planificare. E posibil in Romania si sa se faca asta si sa se supere proprietarii ulterior.

carutasul

Sunt sigur că există un plan de urbanism prin zonă, chiar aşa aiurea  nu cred că s-a făcut. Dar fie că au planuri care nu corespund ( terenuri care se suprapun) fie că primăria a mers pe ideea că nu se face nimic în mileniul ăsta, fie nu li s-a părut nimic aiurea să dea aprobări la 10 m de autostradă ( sau măcar să le spună proprietarilor...) fie că e casă făcută de vreun dezvoltator care nu a vrut să spună ( deşi nu pare, că ăştia construiesc mai compact) ....

Attreyu

#354
^

Cred ca a fost cate putin din fiecare.

Cand am cumparat casa, acum doi ani (si e si prin Prima Casa, deci ma asteapta o distractie pe cinste), vanzatorul s-a dovedit ulterior a fi un interpus al primarului de la vremea respectiva.

Dealtfel interpusul are si el o casa in acelasi complex, dar undeva in spatele meu.

Habar n-aveam eu ca exista vreo sansa de a fi construita autostrada de centura prin fata casei mele, dar nici vanzatorul nu mi-a spus nimic, sau cel putin nu a pus accent.

Ca sa fiu cinstit, ulterior am tot avut discutii amicale legate de A0, si concluzia era iremediabil "o sa ne creasca nepotii si pe aici nu va fi nicio autostrada".

Acum ce sa zic, nu e o gaura in cer daca se face - presupun ca daca intru in categoria expropriabililor - ma vor despagubi, ma voi muta in alta parte, etc.

Iar daca imi vor permite sa tin casa, voi incerca sa o vand - sunt multi care vad o astfel de pozitie ca pe o oportunitate de afaceri, pentru ca cel mai apropiat nod al A0 e undeva la 4 km mai in spate, isi pot face o spalatorie, o benzinarie, o parcare de TIR-uri, un bordel...dupa posibilitati  :lol:

Va multumesc pentru pareri, apreciez :D

TibiV

Quote from: carutasul on July 14, 2017, 09:13:35 PM
Sunt sigur că există un plan de urbanism prin zonă, chiar aşa aiurea  nu cred că s-a făcut.
Vorbesti serios ?!?!...
:lol:

Quote from: carutasul on July 14, 2017, 09:13:35 PM
...fie că primăria a mers pe ideea că nu se face nimic în mileniul ăsta, fie nu li s-a părut nimic aiurea să dea aprobări la 10 m de autostradă ( sau măcar să le spună proprietarilor...) fie că e casă făcută de vreun dezvoltator care nu a vrut să spună...
Cred ca ai atins toate punctele "nevralgice"...
Toate la un loc - sau in fiecare loc cel putin una dintre "motivatiile" din lista ta....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

TIbiV, eu mi-am făcut în comuna vecină, pe cealaltă parte a DN6,  şi da, a trebuit să aştept până aprobă ei planul de urbanism ca să îmi dea aprobarea pentru casă. E drept, la noi treaba a fost mai organizată, parcelele mai clare, zona era chiar la limita cu restul caselor etc. Dar stiu că mai mulţi localnici ne ziceau incă de atunci de zona pentru autostradă - prin 2008 -( e cam la 1,5-2 km de mine) deci teoretic se ştia. Inclusiv despre conducta de gaze care trecea pe lotul de alături se ştia şi s-au luat măsurile de protejare ( acum, dacă o fi fost careva care nu a respectat autorizaţia, se poate, dar asta-i altă situaţie)  Dar se vede treaba că dacă eşti în relaţii bune cu primarul lucrurile pot să difere :)   Avantajul nostru a fost că am umblat personal la primărie, nu am cumpărat-o gata făcută, că în cazul ăsta se mai pot intâmpla minuni, după cum se vede.
O palidă consolare pentru colegul e că sper ca lucrările să nu dureze mai mult de trei ani, că n-ar avea de ce, e câmpie, probabil hârtiile vor dura mai mult dar alea nu produc praf ( cel puţin nu la el la poartă :) ) Gata, că e prea offtopic deja....

cristi5

Cu mentiunea ca in stilul heirupist autohton "hartiile" si "lucrarile" nu sunt seriale ci paralele. Adica pe o portiune constructorul se apuca de structuri, uneori fara AC, iar pe portiunea vecina nu e inca nici proiectul aprobat, ce sa mai vorbim de exproprieri suplimentare sau AC. Si la cativa km lotul vecin e inca la contestatii ca avea o gaura in caietul de sarcini...

Apropo, stie cineva cand a fost facuta documentatia de licitatie pe baza acelui SF vechi? Din decembrie incoace? Ca parca Homor avea alta filozofie cu privire la A0?

driver_x

Quote from: Attreyu on July 14, 2017, 07:55:29 AM
Aparent sunt susceptibil de a fi expropriat. Nu 100%, e greu de spus in lipsa unui plan mai detaliat, dar cred ca sunt la sub 70 de metri de axul A0.

Casa mea, incercuita cu rosu, mai jos. Adresa in Google Maps - https://goo.gl/maps/8DQ2StsQ3j52

Stau in dubii acum daca sa ma apuc sa caut vanzator, sau sa astept pana se dau avizele pentru exproprieri, daca va fi cazul.

Una peste alta, nu ma vad cu 5 ani de constructii si trafic greu prin fata casei, urmati de alti 50 de ani in care privelistea mea de cafea de dimineata actuala se va transforma in magaoaia zgomotoasa, plina de tiruri si masini, zi si noapte.


Coridorul trece ceva mai la sud de terenul tau





dr4qul4

Cand (sau mai bine zis daca) se va construi A0, se va umple de depozite si fabrici in zona nodurilor, dar at mai aproape de autostrada (pentru vizibilitate).
Eu sper sa se rezolve aceste probleme cu exproprierile. Acolo unde exista culoar, nu vad de ce nu s-ar muta acesta foarte putin. Pana la urma, FIDIC Galben inseamna ca nu ave proiect facut.
Stiu ca s-au facut exproprierile, dar asa cum se pot face exproprieri suplimentare pentru redesenarea rampelor pasajelor (si nu numai), tot asa se pot face si relocari pentru a nu darama casele oamenilor (si cred ca se iese si mai ieftin). Terenul liber deja expropriat, poate ramane in proprietatea statului (eventual il inchiriaza unor benzinarii sau unor agentii de publicitate, sau si mai bine...planteaza niste pomi pe el).
Aceleasi probleme le avem si pe A3 si la centura Tg Jiu.
Insa acolo unde NU exista culoar liber (cum se va intampla pe A0 Nord), nu trebuie sa ne impotmolim in exproprierea unei case.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist