Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

panzer

Quote from: dr4qul4 on July 09, 2017, 11:39:31 PM
Pe de alta parte inteleg ce e cu graba asta. In momentul de fata NU avem proiecte mature. Devine clar ca nici A7, nici A8 nu vor fi finantate in exercitiul actual. Iar PiSi va inghiti doar o mica parte din fonduri. Asa ca lanseaza tot ce pot, vad dupa ce accepta sau nu UE (care probabil va accepta orice imediat ce ne-am apucat de PiSi, exact cum au acceptat rambursari retroactive pt exercitiul trecut) si spera sa se termine unele dintre loturi.
Adevarul e ca A0-Sud este cea mai usoara portiune de autostrada neconstruita inca. Singura care are sanse sa fie terminata pana in 2022.
Perfect de acord.
La fel de usor este Ploiesti - Buzau de pe A7. Un fel de Drajna Fetesti.

Stiu ca mai e mult pana departe dar si A0 - DN7 mi se pare proiectat in gluma. Practic o sa avem 2 intesectii in T pe Dn7 sau 2 giratorii. Halal interconectare.

Ionut

Intersecțiile pe nord sunt proiectate asa probabil pentru ca e plin de clădiri. Ar trebui deranj mare dacă ar fi clasice, asa cum sunt pe sud unde nu s-a construit atât de mult chiar în zona A0.

rizzuh

Totusi, imediat sub nodul cu DN1 este ceva loc. S-ar putea reface traseul pentru ca sa treaca pe la sud de OMV. Trebuie demolate niste vile si o fabrica, dar s-ar putea incadra un nod "cloverleaf" in felul asta, nu aberatia din SF. Daca se incearca sa se evite fiecare cladire va iesi un dezastru care nu se va putea largi niciodata la 3-4 benzi / sens. Da, costa exproprierile, dar o sa coste mult mai mult peste 20 de ani daca nu le facem acum.

DN1 este cel mai aglomerat drum national in acea zona si are un nod chinuit de este vai de el.

dr4qul4

Mie mi se pare ok nodul. Ideea e ca tranzitul sa nu mai foloseasca DN1, ci sa vina pe A3, unde nodul este ok (cu exceptia faptului ca bretelele au doar pe 1 banda pe sens).
Sau au 2 benzi pe sens? La rezolutie mare se observa ca avem 2 linii rosii paralalele pe toate bretelele cu exceptia celei dinspre Constanta spre Ploiesti/Bucuresti si a celei dinspre Ploiesti spre Pitesti. Chiar si acestea au doar cateva portiuni mici unde apar cu 1 singura linie, in rest fiind duble (sau chiar tripla in zona CIC-ului)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Cine are nevoie de toata documentatia tehnica de la licitatia lansata zilele trecute, o poate descarca direct de aici.

storage.cnadnr.ro/achizitii/ID1077/Documentatie_tehnica_faza_SF.rar

phb2

#335
^

La construction de croisements autoroutiers de ce type est une ineptie ;
cela fait plus de 20 ans que le croisement 100% en trèfle est abandonné pour des motifs de sécurité et remplacé par une conception de types ci-joints ou similaires.
Incompréhensible cette remise en vigueur ; d'autant plus incroyable pour une très grande ville comme Bucarest promise à un trafic de + en + important

https://www.google.ch/maps/@50.5209899,4.8800962,17z?hl=fr
https://www.google.ch/maps/@49.8503774,2.8213598,16z?hl=fr

nenea_hartia

^ Tout à fait d'accord. Malheureusement, on est gouverné par des dinosaures.

TibiV

Quote from: rizzuh on July 10, 2017, 10:35:39 AM
Totusi, imediat sub nodul cu DN1 este ceva loc. S-ar putea reface traseul pentru ca sa treaca pe la sud de OMV. Trebuie demolate niste vile si o fabrica, dar s-ar putea incadra un nod "cloverleaf" in felul asta, nu aberatia din SF.

Interesant este ca chiar colegul phb2 ne arata o intersectie aproape identica cu A0-DN1, daca nu gresesc eu...
Si asta desi imaginea satelitara arata ca nu sunt deloc cladiri in zona. Si bretelele sunt cu o singura banda....

Quote from: phb2 on July 10, 2017, 05:24:13 PM
Incompréhensible cette remise en vigueur ; d'autant plus incroyable pour une très grande ville comme Bucarest promise à un trafic de + en + important

https://www.google.ch/maps/@49.8503774,2.8213598,16z?hl=fr
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

valig

Pfff, fix pe terenul nostru trece noua autostrada! Care e procedura cu exproprierile? Aveti idee, cum se calculeaza costul terenurilor?

AlexxC

Quote from: carutasul on July 10, 2017, 09:25:29 AM
Critica pe care o pot aduce demonstraţiei lui Vancouver ( care e logică ) este că traficul pe A1 e deja gâtuit. Adică da, sunt de acord, din cauză că acum A1 nu permite un trafic mai mare , A0 nu are cum să depăşească acest trafic. Dar A1 e deja plin la ore de vârf şi o dată cu terminarea de noi trasee traficul va creşte - eu zic că A10 de exemplu va forţa puternic traficul, fiindcă va aduce Clujul mai "aproape" , deci e posibil să fim nevoiţi să lărgim A1 într-un viitor mai apropiat decât credem acum, şi atunci calculele se schimbă. Dar sigur, eu m-aş mulţumi să o văd începută conform proiectului, dar măcar cu structurile proiectate "future proof" ca să fie mai uşor peste zece ani...

Vad ca se insista pe largirea A1 la intrare in Bucuresti,nu prea reusesc sa vad logica din spatele afirmatiei.
-Momentan A1 este extrem de aglomerat deoarece este intrarea principala in capitala,toata lumea se inghesuie sa intre pe aceasta autostrada.
-Dupa cum vad eu lucrurile,in momentul aparitiei A0,mare parte din traficul existent se va distribui spre nord si sud ca apoi sa foloseasca celelalte intrari. Pe A1 dupa nodul cu A0 vor ramane doar cei care vor sa ajunga in sectorul 6 si atat.
-O eventuala largire pe A1 ar fi utila cred eu pe sectorul cuprins intre podul peste Arges si intersectia A1 cu A0
Este logica mea corecta?

NGC

Quote from: NGC20 on July 08, 2017, 02:02:55 AM
Astazi a fost lansata licitatia "Proiectare si Executie "Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000 – km 100+900" - Lotul 1: Sector 1. Km 52+070 – Km 52+770 aferent Centura Nord si Sector 2. Km 52+770 – Km 69+000 aferent Centura Sud; Lotul 2: Km 69+000 - Km 85+300 aferent Centura Sud; Lotul 3: Sector 1. Km 85+300 – Km 100+765 aferent Centura Sud si Sector 2. Km 0+000 – Km 2+500 aferent Centura Nord".



Sa punem si sub forma de text ceea ce scrie mai sus referitor la AM.

QuoteAcordul de mediu este valabil pe toata perioada punerii in aplicare a proiectului.

elphax

#341
@AlexxC

Partial :)
In sensul ca si de pe A0 vor intra oameni care vor sa ajunga in Bucuresti, gen sect6 Sau persoane din sect 6 care vor iesi prin A1 spre A0 ca sa ajunga spre Giurgiu sau Constanta. Evident ca va fi putin mai relaxat decat in lipsa A0

ovideatza

#342
Quote from: Ionut on July 08, 2017, 02:26:44 PM
Caietele de sarcini COMPLETE, pentru curiosi & cei care au timp.
Atasate (lotul 1, lotul 2 si lotul 3 din A0 Sud).

La cererea lui NGC20 repostez caietele de sarcini transformate pentru a putea fi cautat/ copiat:

Lot 1
Lot 2
Lot 3

qsv

#343
Referitor la capacitatea de circulatie...

Vancouver, nenea_hartia, felicitari pentru dezbatere. Adaug si eu cateva informatii. Nu putem sti exact care este situatia in lipsa studiului de trafic care nu exista in documentatia de pe SEAP.
Este clar ca modelul de trafic care a stat la baza studiului trebuie actualizat. Daca in urma actualizarii acestui model, ofertanti ajung la concluzia ca trebuie facute aceste modificari de sporire a capacitatii de circulatiei, ce o sa se intample? Cum poate cineva licita in mod rezonabil fara sa aiba habar ce o sa se construiasca? Cineva pierde sigur - fie CNADNR (deci noi) deoarece primeste oferte conservatoare, cu sume mari prevazute pentru acoperirea acestor riscuri, fie antreprenorii (cel mai probabil) care nu vor lua in calcul aceste riscuri in mod corespunzator. Nu am citit caietul de sarcini dar ma astept ca CNADNR sa aiba astfel de pretentii - refacerea studiului de trafic si updatarea proiectului.
E posibil si sa se mearga pe aceasta varianta din SF, cu aceste probleme de capacitate identificate de voi, si sa ne trezim solutiile din SF executate intocmai. In aceasta varianta, ma gandesc ca 2 benzi ar putea sa fie suficiente intre noduri, dar la noduri am dubii. Un plus, dar nesemnificativ - datele de trafic din 2005 au fost prelucrate folosind coeficientii de evolutie ai traficului de dinainte de criza economica, care erau destul de optimisti.

L.E. - extrase din cerintele beneficiarului:
"3.2.3   Antreprenorul va utiliza datele aferente Documentaţiei tehnice la faza S.F. puse la dispoziţie, cu menţiunea ca la momentul utilizării acestor date Antreprenorul are obligaţia de a actualiza toate specificaţiile tehnice, materialele utilizate, breviarele de calcul, tehnologiile utilizate precum si orice alte aspecte care tin de serviciile de proiectare si de conformitatea Proiectului, la nivelul normelor, reglementarilor tehnice, legislaţiei si standardelor in vigoare la momentul ordinului de începere al serviciilor de proiectare."

De aici inteleg ca si studiile de trafic ar trebui actualizate. In schimb:

"3.2.9   Cerinţele Studiului de Fezabilitate referitoare la: traseu, profil longitudinal, profil transversal, număr structuri, poziţie kilometrica structuri, tip structuri, lucrări hidrotehnice, lucrări de consolidare, lucrări de amenajare noduri rutiere, lucrări aferente dotărilor autostrăzii, sunt obligatoriu de respectat de către Antreprenor, daca nu se specifica altfel in Cerinţele Beneficiarului, intrucat acestea au stat la baza obţinerii avizelor, Acordului de Mediu valabil pana la terminarea lucrărilor, fiind deja acceptate de către Beneficiar."

Am intrat din nou in ceata.

Mai departe:
"4.1.1   Această secţiune prezintă cerinţele pentru proiectarea tuturor drumurilor incluse în contract. Capacitatile fizice si soluţiile tehnice incluse in Studiul de Fezabilitate, precum si cele precizate in Anexa 6 sunt cerinţe minimale.
A.   Lăţimile proiectate ale drumului in profilul transversal sunt:
>   Platforma: 26.00 m;
>   partea carosabila (2 cai unidirecţionale): 2x2x3.75 m;"

Curioase sunt si urmatoarele:


3.2.11   Pe langa toate cele de mai sus, avand in vedere faptul ca soluţiile tehnice utilizate au fost deja acceptate si in baza lor au fost obţinute avize si acorduri, Beneficiarul precizează ca in cadrul Proiectului Tehnic de Execuţie va accepta:
>   Soluţii tehnice la nivelul structurilor care presupun amplasarea unei pile in zona mediana a Autostrăzii de Centura Bucureşti cu precizarea ca Antreprenorul va fi obligat sa ia toate masurile referitoare la siguranţa circulaţiei pe aceste zone, in cadrul Proiectului Tehnic de Execuţie; (asta e o noutate!)
>   Soluţii tehnice la nivelul parapetelor. Se va menţine latimea fâşiei de amplasare a parapetelor conform documentaţiei tehnice faza S.F. puse la dispoziţie. In acest scop latimea de lucru minima a parapetelor marginale prevăzute pe terasmente va fi W3. Tipul si necesitatea amplasării parapetelor va fi stabilita luând in considerare normativul AND 593-formativ pentru sisteme de protecţie". (asta e o prostie!)
>   Viteza de proiectare aferenta bretelelor nodurilor rutiere se va menţine in conformitate cu prevederile documentaţiei tehnice faza S.F. pusa la dispoziţie; (asta e din nou o prostie!)


rizzuh

Quote from: TibiV on July 10, 2017, 10:36:15 PM
Interesant este ca chiar colegul phb2 ne arata o intersectie aproape identica cu A0-DN1, daca nu gresesc eu...
Si asta desi imaginea satelitara arata ca nu sunt deloc cladiri in zona. Si bretelele sunt cu o singura banda....

Totusi acolo unele bretele sunt mult mai lungi si mai line decat se propune la DN1.

Quote from: AlexxC on July 11, 2017, 11:27:01 AM
-Dupa cum vad eu lucrurile,in momentul aparitiei A0,mare parte din traficul existent se va distribui spre nord si sud ca apoi sa foloseasca celelalte intrari. Pe A1 dupa nodul cu A0 vor ramane doar cei care vor sa ajunga in sectorul 6 si atat.

Problema este ca avem o singura banda la breteaua dinspre A1 spre A0 sud, probabil limita 50-70. Spre A0 nord va fi o bucla cu limita 30-50. Deci tot traficul de tranzit / cu destinatia alta decat Militari se va inghesui pe aceste 2 bretele. Cum spune si vancouver, vor fi probleme cu traficul la noduri.