Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Ionut

That's all, folks! Spor la comentat! :cheers:

Vedeti, de exemplu, ca avem un pod de vreo 1,2 km peste Colentina (pe nord). :)

AdrianB1

E evident ca 2 benzi pe sens nu vor ajunge, nu e un alt DNCB largit ci o legatura intre A2 si A1 si Giurgiu, asta inseamna TIR-uri la greu si cum in Romania TIR-urile fac depasiri de 2-3 km in care unul merge cu 95km/h pe banda 1 si al doilea cu 99 km/h pe banda a 2-a, viteza proiectata de 130km/h va fi efectiv mai mica. Se vede pe A1 pana la primul pod (Ciorogarla) ce prost se merge fix din cauza asta. E mai ieftin sa o faca direct la 3 benzi decat sa o largeasca ulterior din cauza podurilor. In momentul in care partea sudica ar fi pe 3 benzi partea nordica ar putea fi construita pe 2 benzi pentru ca traficul greu ar merge prin sud si pe deasupra pe nord mai exista si centura pe 4 benzi.

Traseul il stiu bine pe partea vestica si sudica, nu prezinta nici un fel de dificultati, e in cea mai mare parte camp fara obstacole sau rauri. Cu actele emise la timp, se poate lucra linistit.

Impartirea pe loturi spune ca lotul 2 e esential pentru ca are si nodul de la Bragadiru si cel de la Jilava. Fara astea lotul 3 nu poate fi deschis deloc, iar lotul 1 e inutil.

adiarc

pe langa nr.de benzi,este socant faptul ca se lucreaza dupa un SF din 2007...va fii iadul utilitatilor si al proprietatilor/terenurilor/etc,neidentificate... >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Apropo de exproprieri.
Observati ca NU exista nod pe nord la DN3. De ce? Ma gandesc ca nu au vrut sa strice si mai tare feng shui-ul celor din Pantelimon...


harta proiectelor

adi

Poate pana o sa se liciteze A0 nord o sa schimbe nodul la Otopeni.... serios sa faci stanga de pe DN1 sa intri in A0? sau nu vad eu bine?

Silviu 1

            Am observat si eu de ceva vreme faptul ca DN3 nu ar avea conexiune cu A0 si asta e foarte ciudat, un soi de rasism asupra DN3-ului, care e sigurul DN din cele 7 din jurul Bucurestiului fara conexiune cu A0  :o Sper sa isi regandeasca planul pe ultima suta in acest sens.
            Reflectand putin informatiile de pe forum mi-am dat seama ca ce vor ei sa faca e o dubla centura de cate 2 benzi (actualul DNCB largit la 2 benzi pe sens si viitorul A0, tot cu cate 2 benzi pe sens). Nu stiu daca e optiunea cea mai optima pentru Bucuresti si/sau cea mai ieftina, insa te poti gandi ca ar fi 4 benzi pe sens ce inconjoara capitala. Foarte putine orase din Europa au 4 benzi pe un sens ca si centura/centuri si in general sunt mari capitale europene! Probabil o singura centura cu 4 benzi ar fi mai buna, insa fiecare face ce poate si pe langa slabul interes al parlamentarilor nostri mai e si lipsa de bani (daca pentru a face doar A0 Sud e nevoie de aproximativ 600 milioane de euro pentru doar 2 benzi pe sens, cat ar costa pentru 4 benzi pe sens....minim dublu!). Ne da si UE bani, dar nici la infinit si mai trebuie distribuiti si prin alte parti, nu doar A0.
            Asta ar face din Bucuresti singurul oras din Europa de Est cu doua centuri si singurul cu 4 benzi pe sens. Ca se putea mai bine? Toata lumea vrea mai bine (sau cel putin cei care au minimul de patriotism pentru tara asta)! Eu stau in Barcelona, un oras cu 1,62 milioane de locuitori si alti peste 600 de mii ce locuiesc la maxim 10 Km de oras->2,25milioane in total. In acelasi timp Barcelona are o suprafata mai mult de 2 ori mai mica decat Bucuresti si o densitate dubla de locuitori fata de capitala noastra. Chiar si asa Barcelona are o unica centura cu 3 benzi majoritar, ba chiar partial si cu 2 (pe partea litoralului). Ok Barcelona are drumuri bune de legatura cu centura, dar si nivelul de trai e altul, iar oamenii altfel isi permit o masina noua aici. Sa traversezi Barcelona la orele de varf pe centura iti poate lua 1,5-2 ore pe o distanta de 13Km, iar viteza maxima nu e nici 120, si nici 100....e 80Km/h prin lege, nu pentru ca esti blocat in trafic!
            Mi-am mai dat seama si de ce probabil s-ar dori asa putine noduri pe A0: tocmai pentru a limita traficul local, acesta dorindu-se sa fie gestionat in cat mai mare masura de catre DNCB. Astfel s-ar imparti traficul intre cele 2 variante de ocolitoare ale Bucurestiului; cel local majoritar pe DNCB, iar cel de tranzit pe A0.... si posibil sa fie in jurul a 50-50%. Ca mai dai de-un TIR la iesire de pe A0, ca TIR-ul X depaseste un alt TIR Y, se mai intampla, dar nu e capat de tara daca suntem blocati inca 1-2 minute in plus in trafic.
            Concluzie: sa ne rugam sa se faca in final si sa ne bucuram daca se va face! 4 benzi pe sens, chiar si asa prost distribuite, e cu totul alta mancare de peste fata de unica banda (si aia plina de gropi) actuala!

vancouver

#321
Daca se face numai A0 sud, e greu de crezut ca vom avea ambuteiaje de-a lungul A0 - DAR VOM AVEA APROAPE SIGUR LA CAPETE IN CONFIGURATIA ACTUALA. Poate de asemenea vor fi pe diverse drumuri care duc SPRE acest A0, dar asta este alta discutie.

De ce cred acestea? O banda de LEGATURA cu alta autostrada sau cu un DN poate aduce maxim capacitatea a 0,5 benzi de autostrada (am explicat cu alte ocazii de ce). Atunci avem asa:

pe A0 de la est spre vest se aduna/scad probabil la ore de varf:
- A2 dinspre Constanta: +0.5
- A2 dinspre Bucuresti: +0.1
- DN4 dinspre Bucuresti: +0.3 si spre Bucuresti -0.1 (cu minus cei care ies)
- DN4 dinspre Oltenita: +0.3 si -0.1
- DN5 dinspre Bucuresti: +0.5 si -0.3
- DN5 dinspre Giurgiu: +0.5 si -0.2
- DN6 dinspre Bucuresti: +0.5 si -0.3
- DN6 dinspre Alexandria: +0.3 si -0.3
---------------------------------
TOTAL pe A0 spre vest dupa nodul cu DN6: 1.7.

Deci totalul vehiculelor care vor urca intr-un scenariu realist-maximist pe autostrada va echivala cu capacitatea a 1.7 benzi de autostrada. 1.7 mai mic decat 2. Intrebarea este ce se intampla cu acesti 1.7 la intersectia cu A1 spre vest. E de presupus ca 1.5 vor merge spre vest si numai 0.2 se vor intoarce cu 180 de grade spre Bucuresti. Rezulta ca nu e plauzibil sa credem ca putem avea ambuteiaj pe A1, dar este plauzibil sa credem ca 1 banda de iesire de pe A0 pe A1 NU VA FI SUFICIENTA. In nici un caz in conditii de curba stransa asa cum prevede proiectul actual.

Si evident simetric si invers, spre est. Tot A0 sud cu capacitatea de 1.5 - 1.7 benzi va dori sa se descarce in A2, mai ales in sezonul estival si la anumite ore. Macar aici e o banda alungita, fara curba stransa.

CONCLUZIE:
1. NODURILE A0/A1 si A0/A2 TREBUIE REPROIECTATE IN SENSUL CA TREBUIE SA EXISTE LEGATURA DIRECTA, DENIVELATA SI DE VITEZA, PE 2 BENZI PE DIRECTIA DE IESIRE DE PE A0 SUD SPRE A1 resp. A2.

2. PE TOATA LUNGIMEA A0 SUD 2 BENZI PE SENS SUNT DEOCAMDATA SUFICIENTE.

Solutia corecta la A0/A1 este aici, la intersectia A92 cu A9 la nord de Munchen:
https://www.google.ro/maps/@48.3160204,11.620281,770m/data=!3m1!1e3
adica un pod suplimentar denivelat la nivelul +2 peste tot nodul, cu 2 benzi numai pentru directia A0 spre A1 vest.

La A0/A2 solutia este simpla de tot, breteaua asa cum este acum desenata, dar cu 2 benzi si banda de urgenta, deci practic la profil full de autostrada.

PS. Marea atentie: daca se creste numarul de noduri, calculul de mai sus devine mai complicat si mai greu de facut o prognoza (iar traficul local care se adauga este diferit ca si comportament fata de cel de tranzit, mult mai nervos si oscilant). Simplificat se poate spune asa: la 2 noduri noi, trebuie adaugata inca o banda de circulatie pe A0. Asa ca nu mai fiti nemultumiti de numarul mic de noduri. El garanteaza o relativa predictibilitate a traficului si automat fluenta, daca se fac calcule asa cum am facut eu mai sus si proiectul tine cont de aceste calcule.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AdrianB1

Quote from: Silviu 1 on July 09, 2017, 08:09:44 PM
daca pentru a face doar A0 Sud e nevoie de aproximativ 600 milioane de euro pentru doar 2 benzi pe sens, cat ar costa pentru 4 benzi pe sens....minim dublu!
Daca faci un calcul sumar pe baza descrierii de mai sus ceea ce spui mai sus nu doar ca nu are sens, ci te face sa te intrebi daca ai citit ce a postat Ionut sau nu. Costul de la 2 la 4 benzi nu e dublu dintr-o gramada de motive:
- in afara de platforma celor 2 benzi, ai o singura banda de siguranta, un singur taluz, un singur gard de protectie pe fiecare parte. Si la 4 benzi tot un set ai, costa fix la fel
- exproprierile ar fi cu 14 metri mai mult, dar posibil se incadreaza in cei 70 de metri culoar de expropriere, deci acelasi cost sau poate 10% mai mare
- organizarea de santier e comuna, proiectarea e comuna, proiectarea la 4 benzi poate costa 10% in plus, in nici un caz dublu
- pentru costuri reduse podurile se pot face la 4 benzi fara banda de siguranta, ama vazut asta si in alte tari. Diferenta ar fi de la 2+ 1 la 4, adica ~ 33% in plus.
Deci s-ar putea ca de la 2 la 4 benzi pe sens costul sa fie cu 30-50% mai mare, iar de la 2 la 3 benzi pe sens chiar 10-20%.

nenea_hartia

@Silviu 1: Nu vreau să te supăr, dar după logica ta ar trebui adunate și benzile bulevardelor circulare din București și am ieși primii în lume la benzi/sens.

În plus, tu compari variante de ocolire reale din majoritatea capitalelor est-europene cu niște șosele românești încă ipotetice. Ne chinuim de 10 ani să lărgim la 2 benzi/sens și cu intersecții ieftine, de toată jena, o treime din centura actuală. Oare cât timp va trece până când Bucureștiul va avea două centuri, din care o autostradă? La ce dată stelară vor fi gata :)? Oare Budapesta și Varșovia (sau chiar Sofia) vor sta pe loc să-l aștepte?  :)

@vancouver: permite-mi să nu fiu de acord. Nu am acces la documentație, însă mi-e teamă că cei care au lansat această licitație s-au bazat pe studiul de trafic din 2007, construit pe modelul și datele CESTRIN ale anului de bază 2005 și cu o perioadă de prognoză 2010-2025 (în rezumatul studiului apare în mod eronat 2035). Probabil că acest vechi studiu a fost coafat ca să iasă bine. Poate posta cineva studiul de trafic din documentația actuală? Mulțumesc anticipat!
Pornind de la media reală de execuție a unor proiecte de aceste dimensiuni în România, care este de minim 6-7 ani (incluzând și proiectarea), rezultă că la darea în funcțiune se va atinge deja termenul maxim de prognoză. Voi prezuma că prognoza a fost făcută din start în mod profesionist, dar chiar și asa ea va deveni total depășită. În plus, studiul anterior al IPTANA sugerează și măsuri pentru descongestionarea orașului complementare construirii inelului A0: ,,construcția de noi penetrații separate de aliniamentele drumurilor naționale", ,,sporirea capacității de circulație a rutelor de penetrație prin adăugarea la profilul existent a unor benzi de circulație suplimentare", ,,construcția de pasaje denivelate [...]", ,,sporirea capacității de circulație a centurii existente, până la momentul apariției autostrăzii de centură". Cât din asta s-a făcut?
Eu cred că ar trebui să privim ce se întâmplă pe A1 între București și (aproximativ) Găești, care în câțiva ani va deveni necirculabilă dacă nu se demarează imediat procedurile pentru suplimentarea cu o bandă pe sens. Sunt de acord că o mare parte din traficul acela are ca țintă capitala și nu va continua pe A0 sud, dar exemplul de creștere rapidă a traficului e sub ochii noștri.

@Tuturor: Masterplanul ăsta e gata? Se poate descărca de undeva? Dacă e gata, el recomandă construirea A0 Sud după un SF de acum 10 ani?

dr4qul4

Quote from: adi on July 09, 2017, 07:45:29 PM
Poate pana o sa se liciteze A0 nord o sa schimbe nodul la Otopeni.... serios sa faci stanga de pe DN1 sa intri in A0? sau nu vad eu bine?

Nu vezi bine. Nu se face stanga de pe DN1. Nodul este extrem de complicat, avand 2 parti la ceva distanta una de cealalta.
Desi as fi vrut 3 benzi, sunt bune si 2, atat timp cat se dubleaza si DNCB iar pe viitor vom avea si DX intre Gaesti si Ploiesti. Poate se va face si unul intre Bolintin si Giurgiu.
Sper sa vad o clarificare de la CNAIR prin care toate nodurile intre autostrazi sa fie prevazute cu bretele cu 2 benzi pe sens. Nu e deloc greu.

Pe de alta parte inteleg ce e cu graba asta. In momentul de fata NU avem proiecte mature. Devine clar ca nici A7, nici A8 nu vor fi finantate in exercitiul actual. Iar PiSi va inghiti doar o mica parte din fonduri. Asa ca lanseaza tot ce pot, vad dupa ce accepta sau nu UE (care probabil va accepta orice imediat ce ne-am apucat de PiSi, exact cum au acceptat rambursari retroactive pt exercitiul trecut) si spera sa se termine unele dintre loturi.
Adevarul e ca A0-Sud este cea mai usoara portiune de autostrada neconstruita inca. Singura care are sanse sa fie terminata pana in 2022.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

#325
Quote from: nenea_hartia on July 09, 2017, 11:37:27 PM

@vancouver: permite-mi să nu fiu de acord.

Scuze, dar nu m-am prins. In ce privinta nu esti de acord cu mine?

----------------------------

PS. Am mai citit mesajul tau odata. Poate te referi la numarul de noduri. Dar nu vad ce lagatura are realizarea de noi penetratii cu numarul de noduri. Daca se muta de exemplu DN6 pe un nou amplasament atunci si nodul cu A0 trebuie mutat acolo. Daca cumva se pastreaza si nodul care se face acum, atunci A0 risca sa devina o strada de legatura intre alte 2 bulevarde din Bucuresti, ceea ce ar fi grav pentru tranzit. Asadar n-am spus sa nu se faca penetratii, dar in final sa ramana acelasi numar de noduri.

In afara de asta am afirmat: "la 2 noduri noi, trebuie adaugata inca o banda de circulatie pe A0." Deci OK, no problem, se pot face noduri in plus, dar TREBUIE sa se reflecte acest lucru in numarul de benzi, dat fiind traficul suplimentar generat.

------------------

PPS. Sau alternativ, ca si in multe alte cazuri, nu ma ascultati pe mine, prostul ala din Germania care a vazut pe viu efectele unor greseli facute in proiectarea de autostrazi... dar ce conteaza ce spune prostul ala, hai sa facem si noi greselile nemtilor si apoi mai vedem ...

-------------------------------
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

^ Scuză-mă, mesajul meu chiar a fost neclar. Din postarea ta înțelesesem că cele 2 benzi/sens ar fi suficiente și asta contestam.
Cât despre fraza de sub linia punctată, sper că nu se referă la mine. Citesc întotdeauna cu mare atenție și interes tot ce scrii.

TibiV

Ce bine este ca ne ne-intelegem intre noi... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#328
^^ da, in configuratia propusa, fara a se continua A0 spre nord, este suficient 2 benzi pe sens. Cu asta am inceput: "Daca se face numai A0 sud". Toata discutia mea se refera numai strict la acest scenariu. Iar discutia are logica, pentru ca probabil UE finanteaza numai una din centuri, ori nord, ori sud.

****************************

Legat de studiile de trafic din 2007 sau mai stiu eu ce an, cu prognoza 2025... E important sa ai un studiu care sa-ti indice necesitatea construirii unui drum nou. Dar NEVER EVER acel studiu, BAZAT - mare atentie - pe traficul FARA AUTOSTRADA A0 - nu va putea sa prognozeze ce se va intampla DUPA deschiderea autostrazii. Autostrada insasi modifica traficul. Orice studiu bazat pe traficul dinnainte nu are nici o legatura cu traficul de dupa. EU - inca o data mare atentie - nu discut daca este necesara sau nu A0. Studiile au avut rolul de a estima daca drumurile actuale vor mai face fata in 2025 sau nu. SI PUNCT. Si a rezultat in multe cazuri ca nu. DAR DACA AM DRUMURI IN PLUS, STUDIILE ACELEA NU MAI AU VALOARE. Apare un trafic nou. De ex. Adunatii Copaceni este acum la peste 2 ore de Pitesti. Cu noua autostrada va ajunge la numai ca. 1:10 ore distanta. Poate ca e un exemplu tembel, dar vreau sa arat ca noul A0 va crea relatii noi economice sau sociale, care acum nu exista sau sunt nesemnificative. Sau alt exemplu: in sezonul estival toti bucurestenii din vestul Bucurestiului vor folosi A0 sa plecea spre Constanta, nu vor mai merge prin oras pana la intrarea actuala pe A2. Acest flux de trafic nu avea cum sa apara in nici un studiu. Eu ma ocup acum de altceva: daca vreodata din varii motive TOTI SE VOR REPEZI PE A0 SUD IN FORMA PROPUSA, ce se intampla. Ei bine am aratat mai sus ce se intampla: se va circula fluent pe A0 si vor aparea gatuiri la capete. REPET: E UN SCENARIU LA LIMITA. Adica nu este un scenariu normal, ci am considerat ca pe bretele va urca un flux permanent de vehicule, fara oprire (cu exceptia situatiilor ilogice).

DECI ATENTIE: EU FAC UN CALCUL LA LIMITA. O limita care poate nu se va atinge real niciodata. As putea sa-i spun la limita "bulucului"  :D. Si rezulta ca 2 benzi fac fata si ca nodurile de capat nu fac fata. Nu prea vad cum poate fi contrazisa demonstratia mea. Pentru ca eu nu iau in calcul situatii reale, ci, repet, la limita. Este ca la un pod, pe care urca acele camioane la inaugurare si se fac niste teste de stres. Situatii care greu de crezut ca se vor repeta in realitate. Si totusi se fac testele. Ca sa se vada daca tine si cat se deplaseaza. Asa si eu: vreau sa incarc in mod fictiv autostrada cu trafic fictiv, la limita....

Am incercat sa explic cat mai simplist, ca sa se inteleaga.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Critica pe care o pot aduce demonstraţiei lui Vancouver ( care e logică ) este că traficul pe A1 e deja gâtuit. Adică da, sunt de acord, din cauză că acum A1 nu permite un trafic mai mare , A0 nu are cum să depăşească acest trafic. Dar A1 e deja plin la ore de vârf şi o dată cu terminarea de noi trasee traficul va creşte - eu zic că A10 de exemplu va forţa puternic traficul, fiindcă va aduce Clujul mai "aproape" , deci e posibil să fim nevoiţi să lărgim A1 într-un viitor mai apropiat decât credem acum, şi atunci calculele se schimbă. Dar sigur, eu m-aş mulţumi să o văd începută conform proiectului, dar măcar cu structurile proiectate "future proof" ca să fie mai uşor peste zece ani...