Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 24 Guests are viewing this topic.

vancouver

Da, SF-urile nu expira. Asta era gandirea CNAIR-ului pana recent. Cand Curtea de Conturi le-a dat in cap si ii acuza de cheltuirea frauduloasa de bani publici la asa-zisele "refaceri ale SF-ului". Practic in acest moment - mai nou adica - NU MAI ESTE VOIE SA SE REFACA SF-ul initial. Este vorba de cheltuirea de doua ori de bani pentru acelasi lucru (ceea ce este ilegal).

Pendulam asadar intre 2 extreme: pana acum nu se putea misca un deget fara refacerea SF, acum invers, nu mai avem voie sa refacem SF. Se pot face doar actualizari de documente sau implementari de cerinte noi, dar acestea le pot face si firmele care primesc proiectarea + avizarea + constructia (fidic galben).

De altfel la CFR de mult se fac licitatii pentru constructie pe baza unor SF-uri vechi de 10-15 ani si nu a fost nici o problema.


Asadar, este posibil sa discutam intr-adevar de licitarea constructiei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Curtea de Conturi, din ce inteleg, atrage atentia ca s-au facut prin reactualizari de SF unele operatiuni de mai multe ori. Si CNAIR, in inteligenta lor, in loc sa ia taurul de coarne si sa spuna ca unele SF-uri din perioada 200-2010 sunt niste maculaturi ieftine care nu pot fi scoase la licitatie in aceasta forma, prefera sa aplece capul si sa scoata la licitatie pe SF-urile existente, ca doar viitoarele revendicari ale constructorilor nu din buzunarele personale le va plati.

dr4qul4

Daca se liciteaza pe baza SF-ului de acum 9 ani, nu pot sa zic decat....noroc cu criza  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

#228
Probabil ca acum pe terenurile alea sunt fabrici si uzine  :lol:


PS INSTRUCŢIUNI ANAP nr. 1 din 2 martie 2016 privind modificarea contractului de achiziţie publică în cursul perioadei sale de valabilitate şi încadrarea acestor modificări ca fiind substanţiale sau nesubstanţiale:

QuoteART. 11
...
(2) În funcţie de timpul scurs între momentul întocmirii studiului de fezabilitate/proiectului tehnic şi cel al semnării contractului iniţial de lucrări, autoritatea contractantă trebuie să ia în calcul posibilitatea ca elementele care au stat la baza elaborării acestuia să nu mai corespundă condiţiilor actuale şi, implicit, necesitatea actualizării anumitor aspecte ale respectivelor documentaţii tehnico-economice înaintea demarării procedurii de atribuire a contractului iniţial, schimbarea condiţiilor iniţiale fiind previzibilă în situaţia în care de la acel moment a trecut o perioadă considerabilă de timp.
Notă: La aprecierea necesităţii actualizării studiului de fezabilitate/documentaţiilor tehnico-economice trebuie avute în vedere elemente precum: momentul emiterii documentelor care au stat la baza întocmirii studiului de fezabilitate, valabilitatea unor astfel de documente, intervenţia şi influenţa anumitor factori asupra condiţiilor existente la momentul elaborării studiilor sau al emiterii celorlalte documente care au stat la baza elaborării acestora.

ART. 12
Planificarea defectuoasă a serviciilor/lucrărilor şi/sau erorile de proiectare, precum şi pregătirea neadecvată a modului de atribuire a contractului de achiziţie publică de către autoritatea contractantă nu intră în categoria circumstanţelor imprevizibile şi, prin urmare, nu constituie o justificare în vederea aplicării prevederilor art. 122 lit. i)/art. 252 lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Ionut

Deci simplu spus, ANAP poate considera ca e vechi acel SF din 2008 și sa întoarcă documentația la CNAIR și sa le ceara actualizarea SF. Are ANAP puterea asta? Sa ceara actualizarea SF?

GDPR

Parerea mea este ca da. Vedem insa ce ciripituri o sa auzim la momentul respectiv.

perfidus

Situația este in oglindă cu cea de pe Craiova Pitești. SF din 2008 scos din sertar ca proiect "matur". Anularea vechii licitații lansate de tehnocrati are ca justificare acelasi raport al Curtii de Conturi. Mă astept să apară noua licitatie ptr. DX12 la ANAP la scurt timp după asta cu A0 si să aiba un parcurs similar.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

Terenul pentru aparitia licitatiilor pentru DX12 este cam pregatit. Scriu imediat in topicul respectiv.

NGC

Am uitat sa va spun asta acum o luna, dar azi mi-am adus aminte. :lol: :p

In 08.12.2012 CNADNR a lansat procedura de concesiune "Contract de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti (Km 52+770 – km 100+765) si operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti – Constanta si Autostrazii Bucuresti – Pitesti".

Ei bine, dupa mai bine de 4 ani in sfarsit au anulat-o.

08.05.2017

QuoteMotive anulare: Abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau este imposibila incheierea contractului
Observatii: Avand in vedere schimbarea din cadrul Master Planul General de Transport a strategiei de implementare a proiectului, comunicata prin adresa Ministerului Transporturilor nr. 5324/08.03.2017 (92/15330/08.03.2017, Autoritatea Contractanta a decis anularea procedurii conform prevederilor art. 209 alin. (1), lit c) din OUG nr. 34/2006 conform caruia: "autoritatea contractanta are obligatia de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica in urmatoarele cazuri - lit. c) [...] este imposibila incheierea contractului".

Oare cati salariati au "muncit" la acest proiect si oare cate salarii au fost platite degeaba?

Ionut

Uite chestiile astea te lasă fără replică.
Sunt tare curios de calitatea documentației pe care se lansează A0.

Că despre SF îmi e rușine mie să comentez.

alecu26

^^ Se aude domnul Sova? bine ca au realizat ca trebuie anulata odata cu lansarea licitatiei noi.

Pe langa cei care au lucrat din Romania, sunt cei care au lucrat si la firmele care au depus oferta...si acolo se strang milioane. Vinci, de ex a lictat de vreo 3 ori pentru Comarnic Brasov. Si ne miram de ce in Romania ajungem sa liciteze numai firme aproape de insolventa...gen Eko, Corsam, Maltauro si altii care abandoneaza pe parcurs proiectul sau nici nu il incep.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

shamanu

Ma uit cand am inceput sa discutam despe A0... sept 2011
Acum suntem in 2017, sa tragem linie si sa vedem ce am realizat in acesti ani.
Cati bani am cheltuit... cu ce rezultat... ce putem folosi din ce s-a facut... cat ar mai dura sa terminam...daca mai terminam si nu abandonam.
Cineva se face vinovat de intarzieri, romanii ar trebui sa renunte la verbele reflexive (s-a stricat... NU cineva l-a stricat).
Ca nu a semnat la timp, ca nu a aprobat buget, ca nu au fost bani... cineva, o persoana, se afla in spatele acestui fapt si acea persoana(e) trebuie sa raspunda.
Cum? Administrativ... civil... penal... nu eu decid aici.
Eu nu inteleg cum asaceva e tolerabil, greseala in slujba statului e omisa, daca erai la privat te crucificau actionarii (nu se lasa pana nu afla cine se face responsabil ca ei au pierdut bani). La stat noi suntem actionarii... si ce facem? Va spun eu ce nu facem... nu facem nimic... ca noi nu facem politica!

note: la comunisti te "executa", in demonocratie te "executa" (altfel :) ), la noi te iarta

pentium10

Încă 52 de km de autostradă lansați în SEAP – Noua Centură Sud București

CNAIR S.A. a transmis astăzi spre SEAP anunțul de participare pentru procedura de achiziție publică destinată proiectării și execuției sectorului de Sud al noii Centuri a Bucureștiului, care va face legătura între A1și A2. 
Acest nou segment de Centură , va fi construit la profil de autostradă și va avea o lungime de 52 de km. 
În valoare de aproximativ 580 de milioane de euro, acest proiect va permite descongestionarea circulației în zona de Sud a Bucureștiului si va asigura traficul rutier de tranzit.
Proiectarea acestui segment de autostradă ar urma să dureze 12 luni, iar execuția 30 de luni, după atribuirea contractului.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor va fi de aproximativ trei luni.
Informații suplimentare:
Proiectul postat astăzi în SEAP face parte din Noul Inel de Centură a Capitalei (Ringul 0) și va fi similar  proiectelor destinate  fluidizarii circulatiei în zona metropolelor europene.
Acest proiect, diferit de Centura existentă a Capitalei, face parte din Master Planul General de Transport și urmează să fie finanțat prin POIM 2014-2020.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/%C3%AEnc%C4%83-52-de-km-de-autostrad%C4%83-lansa%C8%9Bi-%C3%AEn-seap-%E2%80%93-noua
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

Licitatie lansata pe baza unui SF făcut cu pixul pe harta. Și cu noduri insuficiente.
NGC, găsești și niște desene puse în documentație?

GDPR