Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

RazesIesean

@bim14 Imbinarea cu sudura este mai buna din punct de vedere tehnologic. Prin sudura se creste rezistenta la fortele de tractiuni si forfecare si structura granulara a celor 2 materiale (cele 2 grinzi si materialul de umplutura) este superioara materialului intial. (atat mai retin, au trecut 15 ani de cand am terminat facultatea). Si plus arata mult mai sexi decat imbinarea cu suruburi  :-[
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

misiekwas

Între timp și Aktor a hotărât sa arate ca acum merge racheta. Bine, e propaganda dar oricum se mișcă ceva https://youtu.be/eLB6DeZnG9Q?si=ltF98RbOk5Ipo8zY

carutasul

lotul nu e complicat și o firmă serioasă s-ar încadra, au doar două poduri mai mari plus nodul cu A1. Avantajul e că alegerile parlamentare sunt în noiembrie deci presiunea politică va exista până în toamnă. Rămâne de văzut cu ce efect :)

survola

Mi se pare că au niște supratraversări de DC neîncepute.

carutasul

da, asta e una din probleme. Dar chiar și astea s-ar putea face de către o firmă serioasă în  6-7 luni. Numai că ei nu au destui oameni ca să acopere toate structurile așa că probabil le vor face pe rând...

StefanCelMare

@carutasul
"și o firmă serioasă s-ar încadra"...
Pai ai spus tot ce era de spus.  :lol:

alecu26

1. La imbinare cu suruburi e problematica intretinerea. Suruburile alea trebuie periodic intretinute
2. La fel ca imbinarea la suruburi...si la sudura dimensionarea ei se face astfel.incat sa nu cedeze imbinarea acolo. De.obicei la sudura cedeaza imediat langa...in zona influentata termic de procesul de sudura.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Nu putem nici să revenim la nituire, ca la podurile lui Saligny...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

din punctul meu de vedere niturile ar fi mai sigure decât șuruburile (și cred că în zilele noastre se pot face prese de nituit ușor de folosit)  dar probabil că și astea mai trebuie întărite periodic iar eu am deplină încredere în zelul administrației în privința întreținerii, pe la noi nu prea se întreține nimic :)

kola

Am trecut în seara asta pe A1 intersectia cu A0(nu am făcut poze pt că era întuneric), dar am văzut că au terminat de pus grinzile pe sensul spre Pitești și au mutat macaralele pe celălat sens. Presupun că luni și marți le vor monta, urmând să mute circulația pentru a le pune și pe mijloc. Voi reveni cu update-uri cu poze săptămâna viitoare.

bim14

La halele metalice se prefera mai mult imbinarile cu suruburi, probabil pentru a reduce manopera, ca doar asta e cea mai mare problema in zilele noastre. Desigur, urmarirea in timp a imbinarilor cade in sarcina beneficiarului. Vazusem la ceva viaduct de pe A3 unde monteaza acum UMB niste tronsoane ca imbinarile vor fi cu suruburi.
Intrebam de suruburi doar pentru ca proiectul a fost facut de greci, sau poate asa a solicitat CNAIR in caietul de sarcini.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

danutzu_1069

In caietul de sarcini nu se cere cum sa se facă îmbinarea. Asta alege proiectantul / managerul de proiect.

Pui șuruburi când nu ai destui sudori calificați, si trebuie sa faci lucrarea repede si cu costuri minime.
Sa pună șuruburile si sa le stânga la moment poate sa facă orice mecanic, fără calificare speciala....
In schimb sudura.... mai ales cap la cap... nu-i pentru oricine.

alecu26

Sudura in santier mai ales trebuie evitata la maxim. Creste costurile in mod nejustificat. Daca ai si verficari cu raze gama...atunci distractie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

26ld

Ma uitam prin ROGOP si se pare ca exista ceva plati facute cam catre toti antreprenorii, inclusiv CCC, cu 45 de zile mai devreme fata de data scadenta, posibil sa fie pentru cei 2 km pana la dn2:

17.01.2024 CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION BEIJING-SUC VOLUNTARI 8.715.676,07 PROIECTARE SI EXECUTIE AUTOSTRADA DE CENTURA BUCURESTI  8.715.676,07    LEI    -45

UMB mai are din ce vad eu doar o factura de incasat pentru lotul 2, Alsim factureaza in continuare si e platit, la fel ca actorii, doar ca actorii au primit circa 3 milioane din factura de vreo 29 de milioane.

dumbravaandrei

8,7 mil lei cred ca e proiectarea. E prea mica suma pentru avans...