Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 19 Guests are viewing this topic.

mike_us

Quote from: GAC on February 16, 2024, 04:01:12 PMfacem, niste destepti au crezut ca cele 10 noduri ale A0 de 100 Km sunt suficiente...).
Si eu cred ca la o centura a celui mai mare oraș din România mai multe noduri nu ar strica. Dar astea se pot adaugă si după ce e gata centura.

dumbravaandrei

chiar ar foarte strica mai multe noduri, ai face A0 o mare parcare. Si asa or sa mai vina cateva DR-uri cu noduri in A0...

oneway

Avem grinzi si pe ultima deschiderea la Ciorogarla. Preau a fi toate :D
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

miahi

#9078
E o discutie pur teoretica ( poate la nivel de drob de sare ), dar normativul actual pentru benzi de intrare / iesire nu prea e stralucit, mi se par scurte si inguste. La fel cu bretelele din noduri, nu au banda de urgenta prevazuta.

Mai multe noduri pe A0, o autostrada care trece printr-o aglomeratie urbana foarte densa, ar inseamna mai multe cazuri de conflite de trafic care pot genera aglomeratie, blocaje posibil si numar ridicat de accidente .

Acum depinde si de viziunea celor care au proiectat A0, daca au considerat-o de tranzit pentru directiile principale intersectate ( DN-urile + A-urile ) sau de trafic local ( DN-uri + DJ-uri + viitoarele Radiale ).

Indiferent cate noduri ar fi fost optime pe A0, normativul ar trebui revizuit pentru bretele din noduri si benzile de incadrare.

dumbravaandrei

Din avion pare ca a fost facuta sa scoata traficul de tranzit din Bucuresti si de pe dncb, nu a fost gandita ca bulevard  :shootme:

irirat

O filmare de la Babadog cu A0 sud, lot 3, adică Aktor, dacă nu a pus-o de 3 zile ar fi păcat sa fie ratata.
https://youtu.be/HtISTYnJzxU?si=4aUEkkO8tHwdDET6

miahi

^^ Si eu sunt de aceeasi parere ca ar trebui sa ramana la ideea initiala de tranzit si DNCB
+ Radialele sa preia traficul local.

GAC

In legautra cu problema nodurilor de pe A0, cred ca este pertinent sa facem o paralela cu centura Sofiei:
Centura Sofiei are 2 sectiuni la nivel de autoastrada:
1. Centura de N, cu 16 Km si 6 noduri, adica un nod la 2.7 Km;
2. Centura de S-E, cu 27 Km si 13 noduri, adica un nod la 2.1 Km.

Pe centura nordica cel putin am fost si nu am vazut masini parcate.
La Sofia avem 3 autostrazi, ca la Bucuresti, deci din cele 19 noduri, 16 sunt cu drumuri de rang inferior.
Nu vad care e problema de a avea mai multe noduri pe A0.
In ceea ce priveste radialele lu Nicusor, eu incep sa cred ca acestea sunt precum autostrada suspendata a lui Oprescu.
Hai intai sa facem mai multe noduri pe A0, sa avem si noi macar 20 de noduri (daca mai punem si cele 6 noduri ale centurii vestice a Sofiei, care totusi nu e chiar autostrada, ajungem la 25 de noduri).
Un nod la 5 Km nu mi se pare mult.

In ceea ce priveste respectivele radiale, eu sunt sceptic din perspectiva financiara. Respectivele drumuri vor fi foarte scumpe din pricina exproprierilor. De asemenea, Bucurestiul este deja peste media UE in materie de indicatori financiari, deci am mari indoieli ca se poate incadra la fonduri europene, mai ales la infrastructura rutiera (aceste radiale sunt un fel de bulevarde, nu sunt parte a unui coridor de transport), unde si asa avem emotii pentru proiectele deja contractate.

In ceea ce priveste politica lui Nicusor, se vede de la o posta ca omul intelege matematica intr-o maniera dogmatica, nu face nicio corelatie, saracul cu aplicabilitatea. El este ostaticul nostalgiei dupa vremuri trecute... Obligatia unui administrator de oras este sa-l dezvolte, se pare ca el a facut exact pe dos. In aceste conditii, am mari indoieli ca orasul isi va putea finanta cheltuielile si capacitatea de imprumut se epuizeaza repede.

Asadar, hai sa revenim cu picioarele pe pamant, sa mai facem 10 noduri pe A0, asa cum putem (gen trompete) si daca se vor gasi bani sa facem si radiale, bine, daca nu, iarasi bine.

Chiar daca ar fi sa facem radialele, acestea se vor face in timp, una cate una... vedem foarte clar ca si la sinele de tramvai nu a iesit socoteala prea bine... exact tronsoanele importante nu vor fi reabilitate...

shift2rail

#9083
De la ND asteptam exact opusul a ce face prin politica de pasaje, radiale, in general betonare la toate azimuturile: sa amorseze o tranzitie dinspre rutier catre transport public, ideal feroviar, masiv.

A trait multi ani la Paris-Ecole Normale Superieure, la crème de la crème-, stie ce inseamna o retea urbana (metro+tram) si periurbana (rer) care sa'si merite numele, dar cu toate astea nici macar nu a pus un plan coerent pe tapet.

Scuze potentiale:

Dezvoltatori imobiliari extrem de influenti politic&mediatic
O populatie locala atasata de libertatea asociata cu automobilul, pe fondul traumei colectiviste
Primari de sectoare fara niciun fel de viziune urbanistica moderna si cu interese opuse.

dumbravaandrei

@GAC mza pentru autostrada din jurul Sofiei e pe la 14k. Adica jumatate din dn1 de ex. Ca sa nu mai zic ca si Sofia e cam la 1/2 din Bucuresti.

VladVulpe

La nodul A0-A1 , vineri dupa pranz erau fix 3 utilaje.. si nici o alta activitate nu se vedea pe toata zona ( din mersul masinii pe A1) .

voicul

Singurul nod pe care il vad eu lipsa este cel cu DN3, unde ar fi (inca) ceva spatiu pentru el (cel putin la ce se vede din satelit).
In rest e destul de bine cum e si acum. Cu drumurile radiale o sa fie si mai bine (cand o sa fie).
Teoretic ajuta pentru 2 luni o iesire la Berceni, ca se puteau folosi mai multi km de A, dar nu avem asa ceva. Dupa deschiderea pana in DN4 ... sa faci 6 km pe DNCB (80% drum cu 2 benzi nou) ... chiar nu vad nici o problema.

Sorinus

Hai sa luam nod la Berceni. La ora de vârf, coada ar fi pe breteaua de ieșire de pe A0, care ar fi umpluta de mașini ce stau la coada sa intre pe drumul județean deja gatuit. Am putea zice, aia e, e treaba lor, dar dacă nu încap, vor stationa pe banda 1, ca acum la A1 cu DNCB. Și evident, băieții deștepți care continua pe banda 1 și frânează brusc sa se bage pe bretea, mai în fata.

Și uite asa blochezi o autostrada.

pasadia

@GAC - eu nu reusesc sa gasesc acelasi numar de noduri precum cel mentionat de tine. Adica pe partea de nord, unde chiar este autostrada, au mai putine noduri decat ai numarat tu. Pe partea de SE si mai ales pe sud au mai multe noduri decat ai numarat tu, dar asta si pentru ca acolo practic nu mai e autostrada ci un bulevard. Sau daca vrei sa il numim altfel, un fel de DNCB, un fel de Tangentiale italian.

Revenind aici, nu A0 are nevoie de multe noduri, ci DNCB. Adica acel DNCB adus peste tot la standardul de 2 benzi pe sens, cu separare mediana, cu cat mai multe noduri denivelate, cu cat mai putine posibilitati de viraj stanga si cu cat mai putine accese la proprietatile din dreapta.

voicul

@Sorinus cum am zis: era util acum, 2 luni doar, pana se deschide pana la DN4, in rest e chiar e optional nodul, dar ai dreptate si nu.
Mai sunt niste posibilitati - jumatate de nod - doar iesiri in A0 si atunci ce zici e invalidat
sau
Cine a zis ca descarcarea se face in DJ?
De ce nu se poate face o iesire aici (poza) + asfaltare in Berceni pe strazile astea si alternaiva la 401?



Si la fel se poate face si in partea cealalta,

Acest nod e o posibilitate care totusi nu cred ca merita discutata, pentru ca e Ok ca numar de iesiri cum e A0 + viitoarele radiale.