Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

ovicor

Stiu eu, Horatiu, ce urmeaza": prima crasa pentru Scriosteanu, pentru implementare cu succes!

piXel

Quote from: horatiu.cosma on February 07, 2024, 01:06:11 PMDupă primul camion de asfalt, a venit rândul primei grinzi. Oare ce urmează  :D ?
Primul parapet, prima linie trasată, primul stâlp de curent electric, primul indicator rutier.
La înfrumusețat nimicul sunt maeștri băieții ăștia.

FMFM

Pai a fost pusa prima grinda pentru ca o Grinda mai mare a fost in vizita cu a lui Pistol la buzunar pe loturile din A0S.

Geri

Chinezii au depus proiectul pentru autorizația de construire, aferent nodului rutier cu DN2

Antreprenorul chinez al lotului 3 Nord din Autostrada Bucureștiului (A0) a depus proiectul pentru autorizația de construire necesar executării celor doi kilometri către DN2, astfel încât la finalul anului să se poata circula și pe cei nouă kilometri de pe lotul 2, finalizați încă de anul trecut de UMB.

Informația a fost transmisă miercuri de către Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), aflat în vizită pe A0, împreună cu ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

sursa:
www.economica.net

Geri


Grindeanu anunță că verifică lunar șantierul lotului Aktor de pe Autostrada Bucureștiului și insistă că lucrările pot fi terminate în septembrie 2024. Pistol : Aktor are certificate negative și nu mai poate participa la licitații


Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu anunță că va verifica lunar lotul 3 al Autostrăzii A 0 București Sud (lotul Aktor) și a dispus CNAIR o ,,monitorizare strictă" cu progresul din fiecare săptămână pentru a se asigura că, de această dată, constructorul din Grecia respectă ultimul termen din contract : ,,sfârșitul verii".

Cristian Pistol transmite că Aktor are certificate negative și nu mai poate încheia contracte pentru infrastructura de transport din România.

,,Vor fi extrem de monitorizați de către CNAIR astfel încât, fiecare grafic, fiecare progres pe care l-au asumat să poată fi îndeplinit. Mă interesează foarte mult ca la sfârșitul acestei veri să circulă pe tot A 0 Sud, adică de la A 1 București-Pitești până la Autostrada spre Constanța. Monitorizare strictă, altfel nu merge...Să facă ce au făcut în martie-august 2023 când au avut progres 7-8 % pe lună. Cel puțin o dată pe lună voi fi și eu prezent aici să văd stadiul pentru că vreau să se respecte aceste termene. O echipă de la CNAIR care se va ocupa special de aceste contracte. Să nu ajungem la reziliere în vară dacă nu se va întâmpla acest lucru. Nu e rostul unui ministru să rupă contracte și apoi să stea un an și jumătate blocat". a transmis Sorin Grindeanu.

sursa:
www.economedia.ro

Deci a fost mai multa lume azi la acea prima grinda.

kola

Confirm și eu, 2 grinzi puse la ora 13.

georgec

Mi se pare foarte buna vestea cu chinezii care au depus pentru autorizatia de construire pe zona nodului!

Cetatean

Mi-e sila de declaratiile astea. Vedem in martie! Aktor nu are sanse sa faca figura Strabag. Mai ales ca sunt in reorganizare.
Austriecii au avut banii la purtartor si de aia au putut. Un antreprenor care sta dupa bani de la companie nu poate misca muntii.
Grindeanu stie cel mai bine de ce nu merg anumite lucruri. De ce nu au avut turcii balast?
Iar legat de podul de la Braila si problemle de acolo,sunt idem lot 3 din Orastie Sibiu. S-au grabit si au facut o mizerie.
Sunt curios de la cine au luat Italienii asfaltul. Care italieni,sunt cat de cat specialisti in asfalt,nu?
Nu pot sa inteleg de ce cand ajung in Ro,toti fac ocaua...

horatiu.cosma

#8993
Și Grindeanu și Scrioșteanu și Pistol s-au resemnat deja că Aktor nu va termina anul acesta (iar aia cu finalul verii e din Tom și Jerry). Era mai avansat UMB pe A0 Nord anul trecut pe vremea asta și abia a terminat pe final de 2023.

Doar că ei o joacă electoral. Dacă reziliază, e cu scandal, nu merge. Dacă sunt fataliști și recunosc realitatea, vor fi taxați că lumea le vede impotența de a pune proiectul pe roate. Așa că fac vizite, se fac că fac ceva, declarații războinice, amenințări pentru constructor, promisiuni peste promisiuni, mult fum, să zăpăcească alegătorii.

Fac orice, mai puțin ce trebuie făcut cu adevărat ca să se întâmple proiectul, care e de departe cel mai important tronson de autostradă din țară ce ar putea (teoretic) să fie deschis până la finalul anului (chiar și sub o formă parțială, gen circulație pe un sens).

Ce trebuie făcut? Păi foarte simplu, ce am făcut și noi în 2021. Presiune reală pe ei de sus până jos. Grindeanu să cheme frecvent conducerea din Grecia, să le transmită foarte clar ce înseamnă să nu deschidă autostrada anul ăsta, cât e de important pentru România proiectul, cât de important e să continue colaborarea pe termen lung (că mai are Aktor destule proiecte în Ro, și că A0 depinde fundamental de asta), să le transmită realitatea din teren, milestone-urile întârziate (că din șantier ajunge o realitate denaturată de multe ori la Atena).

Apoi CNAIR împreună cu supervizorul să stea pe șantier cu lupa, să se uite la fiecare zi de progres, la cantitățile de lucrări, să discute cu subcontractorii, cu furnizorii, să înroșească telefoanele la greci pentru fiecare mașină de filer și de bitum care întârzie o zi, pentru fiecare piesă lipsă atunci când se defectează stația de betoane, pentru fiecare zi de întârziere în plata subcontractorilor. Și în plus, să plătească la secundă facturile emise de constructor, să găsească și cu inginerul o formulă prin care situațiile de plăți să se aprobe rapid și să fie întoarse doar problemele de fond (că unii ingineri au prostul obicei, pentru a-și justifica existența, să se lege de tot felul de mărunțișuri de formă, mod de întocmire a tabelelor și alte asemenea).

E de muncă, e cu transpirație, cu management paralel făcut de stat pentru un constructor haotic și dezorganizat (în general e invers, privatul face și treaba statului, dar pentru o astfel de prioritate națională merită din plin efortul). În 2021 am făcut cu echipa de la Transporturi și de la CNAIR și DRDP Cluj treaba asta. Din păcate, chiar și în super an electoral, nu îi văd în stare pe actualii să se înhame la așa ceva.

L.E. Un alt exemplu de lene și nepăsare în apărarea concluziei mele, nodul A0 cu DN2. Nu se agită Pistol de 2 bani să facă acei 2km prioritari. Uitați declarație din noiembrie: "Astfel, pănă la sfârșitul acestui an, constructorul chinez va aduce documentația tehnică necesară autorizării lucrărilor de construcții, iar anul viitor va realiza cu prioritate execuția acestui segment de aproximativ 2 km." Te doare sufletul când vezi atâta lejeritate. Dacă nu e până la finalul anului, o fi în ianuarie. Dacă nu e în ianuarie, bine e și în februarie. Autorizație de construire? Mai prin aprilie. Proiect tehnic de execuție? Iunie, iulie, depinde și de concedii. Nu-i grabă, mandatul pe 4 ani e securizat, leafa merge, timpul trece.

Skynick

Presupun ca intelegerea e de felul urmator: iesiti voi, Aktorii, cu o declaratie ca terminati in septembrie, noi ne facem ca va monitorizam de va sar mucii, se intampla una, alta, in lunile astea, scapam de alegeri si concluzionam ca a fost ceva insurmontabil, nu e vina nimanui si o sa se terminam la anul relaxati.


hefaistos

Acu fie vorba intre noi, nici n-ar fi eficienta o reziliere. Aktorii, impinsi de la spate, ar putea termina in cursul anului 2025. Varianta cu reziliere, din experienta, ar insemna ca spre sfarsit de 2025 deabia s-ar semna noul contract. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Cetatean

Un alt mesaj de transmis autoritatilor este urmatorul:
Numarul mare de lucrari aflate in desfasurare face ca numarul subcontractorilor si al oamenilor disponibili sa fie cu minus. Asa ca pentru constructorii care lucreaza doar cu subcontractori,e din ce in ce mai greu sa ii gaseasca. Cine nu are balastiere si trebuie sa cumpere...urmatorii 3-5 ani vor fi foarte grei din cauza ca sunt prea multe lucrari!
Ca sa nu mai pomenesc ca Saligny l-au pus pe pauza...

shogom

^ si cand au lucrat pe A10 tot cu subcontractorii au fost probleme? Ca parca nu era PNRR ul activ? Pe feroviar ce problema mai au? Sta o tara intreaga cu respiratia oprita ca poate are sau nu are chef Aktor sa se puna pe treaba!
Daca vrem sa tinem elefantul in continuare in dulap foarte bine!
Avem exemplu cu A3 Chetani ca un constructor serios poate rezolva rapid buleala altuia.


Feri

QuoteCel mai avansat în acest moment este lotul 1 (#Glina-#Vidra) unde lucrările au ajuns la un progres fizic de 85%.
În luna martie se va putea deschide circulația pe 7 km din cei 16,95 de km ai acest lot iar pana la sfârșitul verii se va finaliza întregul lot.
Astfel vom asigura și legatura cu DN4 în prima fază iar ulterior se va putea circula continuu pe autostradă între  #DN6, #DN5, #DN4 și #A2, pe 33,23 km.
^Deci nu mai e sfarsit de februarie pentru DN5-DN4, ci martie.

QuotePe Lotul 3 al A0 Sud (#Bragadiru - #Joița), cu o lungime de 17,96 km, stadiul fizic al lucrărilor este deocamdată de aproximativ 57%.
Antreprenorul grec a dat asigurări că se va mobiliza corespunzător iar până la începutul lunii august se va putea deschide circulația pe acest lot.
:lol:

Cristian Pistol

horatiu.cosma

Da, acum am văzut și asta. Deci conform lui Pistol, lotul 1 care e la 85% are noul termen finalul verii, iar lotul 3 care e la 57% are termen început de august  :lol: .