Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 28 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Ar mai fi de lamurit daca doar "s-a dat in circulatie" sau deja s-a semnat PV la terminarea lucrarilor cu sau fara lista de...."ramasite"..
In functunctie de situatie, discutam despre "x luni mai devreme"....

horatiu.cosma

Nu s-a făcut recepție la terminare.

Skynick

Am fost azi dimineata pe bucata deschisa. Arata frumos, deschis, in camp. Mi se pare ca se vad mai bine inclinatiile planului de rulare pentru scurgerea apelor, fata de alte autostrazi, par mai accentuate. Azi nu era nicio masina, nicio circulatie.

Din pacate nu e chiar plana, are niste imperfectiuni ca niste vibratii cu o anumita frecventa (nu rapide dar constant distribuite). Mi se pare ca numai de la finisor poate sa apara senzatia asta. E ciudatel.

danvoicu

Sincer! Lotul nici nu e terminat. La partea muzeu, necirculabila de la Corbeanca, se lucreaza, nu? Asta e realitatea. Insa politicienii, paraziti sociali si inutili trebuie sa justifice si ei veniturile nesimtite si "necesitatea" posturilor pe care le ocupa intr-o schema supraincarcata si falimentara pentru o tara.

mirceaeliade

#8164
Am testat lotul A0N2 si pozitive:
+placut impresionat de sfertul de metru pe stanga; dupa multi km pre autostrazi stramte pe stanga, e aproape ciudat sa ai un sfert de mrtru in plus cand treci pe langa tiruri
++foarte placut surprins de semnalizarile digitale.  Cred ca sunt primele care le-am vazut la noi

Negativ:
-traficul era inca infirm, si pe Waze, DN1-A0-A3-Ploiesti era cu vre 7 min in plus decat pe DN1-Ploiesti.  Nu am reusit sa vad cat era pe DNCB-A3-Ploiesti fata de DNCB-DN1-Ploiesti
-----chiar nu exista nici o norma ca limbile verzi pentru luminile de noapte sa fie puse pe exteriorul sensului care curbeaza la dreapta?  Am fost socat sa realizez ca la curba peste calea ferata, vizibilitatea era din nou blocata pentru cei care intor usor la stanga.  Mi se pare de-a dreptul idiotic ca inca se pun limbile pe interirul curbei sensului care face la stanga.  Cand mergi cu 130+ intr-o masina mica si ai o curba usara la stanga, ai de doua ori mai mare timpul de reactie cand limbile sunt mutate cu un metru la stanga.

Cat despre UMB, e ok ca a dat in ciculatie segmentul utilizabil "mai devreme".  E cam irelevant cand termina restul daca chinezii sau Pizzaii nu dau in circulatie segmentele lor, care sincer, nu cred ca vor fi in stare chinezii sa faca la anul, si nici pe Pizza mai devreme de vara 2025.  Pana atunci daca dau un segment in plus in circulatie pe A7 e ok daca lasa sa se depuna praful aici pe cioturile necirculabile.

raulbogdan23

Quote from: raulbogdan23 on November 30, 2023, 01:45:09 PM
Quote from: panzer on November 30, 2023, 12:29:12 PMspatiile de servicii pe A0 vor ramane exact asa si cel care concesioneaza spatiul il va amenaja

Eu zic ca vor ramane asa mult si bine.

Stim cu totii cum stam cu parcarile pe A3 si au trecut cati ani de la inaugurare?

BTW lucrarile pentru aceasta parcare au fost scoase din contractul cu UMB sau le platim si primim ciu-ciu?

Postat si pe alt thread ca sa raspund la alta intrebare daca parca ii sade mai bine aici pe A0

Dominik

#8166
Autostrada A0 lot 2 dat in circulatie, vazut cu camera de bord.


By George Iancu
You're in Steelers Country

panda_no 5

Am tras si eu o o fuga ca tot e pe langa mine.
Arata ca orice lucru nou, arata bine, mai ales panourile de afisaj.
Se vede ca sunt de generatie noua. Ar trebui schimbate si pe celelalte autostrazi.
Pe sensul A3 - DN 1 asfaltul este ok, pe sensul invers undeva pe banda 2 e o zona de aprox 1 km usor valurita.
Rosturile de dilatatie ok.
Cel mai surprinzator , astazi la ora 14 ( de Sf Andrei ) se lucra in dreptul parcarii ce urmeaza a fi concesionata la niste tevi.
Deasemenea era o echipa care lucra pe pasajul peste DN.

IonutP

Nu știu cat e de real, dar e din presă. Dacă e mega fake News, delete.

QuoteCNAIR ezită să avanseze un nou termen de finalizare a celor două loturi de pe A0 pe care Alsim Alarko le lucrează, pentru că știe că sunt foarte mari probleme la construcție.

Alsim Alarko trebuia să finalizeze cele două loturi de pe A0 Sud încă de acum 9-10 luni, însă din cauza unor probleme legate de rețeta și tehnologia utilizate, au apărut multe fisuri în primul și al doilea strat de asfalt, până la stratul de balast.

Autostrada turcilor de la Alsim Alarko, plombată cu fisuri

Aceste probleme sunt cunoscute la nivel de CNAIR și nimeni nu își asumă o eventuală recepție a lucrării, de frica închisorii. În stratul de balast s-a "aruncat" neomogen liant stabilizator, astfel încât, pe anumite porțiuni, s-a depășit indicele de 6% si, din această pricină, suprafața devine rigidă, cu potențial mare de fisurare.

Liantul stabilizator trebuie introdus omogen în stratul de balast pe toată lungimea construcției drumului. În plus, constructorului nu îi iese portanța drumului.

Ca să repare tot, costă foarte mulți bani, iar turcii deja au transferat acasă banii încasați până acum de la CNAIR. Dacă se va decide darea în folosință a drumurilor, fără să se intervină pentru omogenizarea stratului de balasat, atunci avem de a face cu nereguli grave.

Publicația PUTEREA a solicitat dreptul de a face câteva filmări și de a lua imagini de pe loturile unde lucrează Alsim Alarko, dar a fost refuzată. CNAIR și Alsim Alarko aveau posibilitatea, astfel, să înlăture temerea că pe loturile 1 și 2 sunt probleme cu construcția.

Practic, Alsim Alarko mușamalizează (nu degeaba de la turci vine cuvântul mușama) toate aceste probleme, încercând să forțeze inaugurarea celor două loturi, care cumulează 33,2 kilometri.

Fisurile apar pentru că portanța drumului este insuficientă

Termenul ,,portanța drumului" se referă la capacitatea unui drum de a susține încărcături și traficul rutier, fără a suferi daune sau a afecta negativ vehiculele care îl utilizează. Portanța drumului este o caracteristică importantă în proiectarea și construcția infrastructurii rutiere.

Portanța unui drum depinde de mai mulți factori, inclusiv tipul de sol pe care este construit, grosimea stratului de asfalt sau beton, structura drumului, gradul de compactare a solului sub drum, precum și calitatea materialelor utilizate în construcție.

Un drum cu o portanță corespunzătoare poate gestiona traficul rutier în mod eficient și sigur, fără a suferi deteriorări semnificative. Dacă portanța drumului este insuficientă pentru a susține încărcăturile sau traficul intens, pot apărea deformări, crăpături și alte probleme care pot necesita reparații sau reconstrucții.

În general, proiectarea și construcția drumurilor țin cont de portanța necesară în funcție de volumul anticipat de trafic, tipurile de vehicule care vor folosi drumul și condițiile locale ale solului.

Din cauza modului cum au lucrat, șoseaua turcilor se va văluri în momentul în care vor intra pe ea vehicule grele.


https://www.puterea.ro/dezastru-previzibil-al-turcilor-de-la-alsim-alarko-pe-centura-capitalei/

FakeML

Eu sper sa fie falsa stirea. Ar fii de doamne fereste. Nu as fii surprins dar sper sa nu fie cazul.

pasa_andrei

Explorand noul lot de autostrada A0 din masina. Asa cum am zis si ieri, am revenit cu o filmare de pe plafonul masinii.

Fara alte comentarii, abia astept noul lot din A0 Sud.

Drumuri bune tuturor!


Enjoy!


naivu

#8171
Quote from: horatiu.cosma on November 30, 2023, 10:41:49 AM... Un amărât de drum 1+1 trivial de 1,5km până în DN2, pe un teren aflat în proprietatea CNAIR ...
Am doua nelamuriri:
- daca erau loturile impartite mai cu cap si erau doar 100-200m pana la DN2, era clar ca trebuia facuta o descarcare temporara. Dar 1,5km drum de legatura la un santier de 20km ar fi costat suficient de putin ca sa incapa in rezervele de implementare?
- drumul de legatura ar fi pe locatia viitorului santier al chinezilor, se putea construi fara acordul lor? Drumul de legatura nu ar fi incurcat construirea celor 1,5km de A0 intre lotul 2 si nodul cu DN2?
Poate intrebarile mele suna malitios, dar chiar nu stiu si nu am competenta necesara macar sa incerc sa raspund la ele.

danutzu_1069

#8172
Astia de la Puterea, nu merita atentie.... pentru ca incep cu o ... greseala.... loturile nu trebuiau finalizate acum 9 - 10 luni.... deci...  e credibilitate este pentru restul articolului???
Nici macar nu citeaza vreo sursa....

timisoreanul

Din punctul meu de vedere, ieri este o zi de sarbatoare, nu numai pentru ca vorbim de inaugurarea unui tronson de autostrad, ci  fiindca incepand din aceasta data exista A0 pe teren, iar nu doar pe harta. A0 chiar era o prioritate 0 pentru infrastructura din Romania. Perceptia mea este ca DNCB si A1 Bucuresti-Pitesti sunt cele mai aglomerate drumuri din Romania. Mai mult, exista si perspectiva ca A0 sa fie terminata in vreo 3 ani, ceea ce pentru A1 sau A3 este doar un deziderat indepartat. Practic, singurele autostrazi cap-coada sunt A2 si A10. Sper ca nu peste mult timp sa existe pe teren si A13,A9 sau A8. In rest, fiecare sa isi faca treaba cat mai bine: API sa monitorizeze, CNAIR sa liciteze, iar constructorii sa construiasca. Iar noi sa ne bucuram de ceea ce se construieste, sa ne deplasam in siguranta si mai repede.

miahi

^^Poate e ceva sambure de adevar, parca zicea un coleg ca au "refacut" ceva straturi de terasament in zona nodurilor. E posibil sa se mearga dupa senzational si sa se exagereze masiv ca de obicei .