Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 16 Guests are viewing this topic.

georgec

Bravo UMB! Inca o data la inaltime, multi de pe aici va canta de mult prohodul dar nu mor caii cand vor cainii si UMB are rezultate cuantificabile, spor in continuare.

horatiu.cosma

^^
Asa-si-asa la calitate, se simt câteva denivelări mici. Vedem cum trece iarna.

pest1969

#8132
Eu nu am vazut pe aici pe nimeni care sa cante prohodul UMB-ului.
Toata lumea isi doreste constructori romani puternici.
Faptul ca unii au dubii ca vor putea duce 15 contracte in acelasi ritm in care duceau 1-2 contracte nu e acelasi lucru cu a canta prohodul.
Mai mult, realitatea progresului inregistrat pe loturile contractate de catre UMB ne arata ca cei care aveau dubii, aveau si dreptate.
Faptul ca au finalizat acest lot era de asteptat si nu se indoia nimeni de asta.
Daca vor recupera intarzierile de pe celelalte loturi, ramane de vazut anul viitor.

rezin

@pasadia,


Nu lăsa totuși, ca acele ,,alte lucruri", să-ți strice momentele de bucurie!

danvoicu

Trebuie sa recunoastem totusi, fara a fi impotriva UMB, ca exista suspiciunea de reducere a calitatii, desi nu e obligatoriu sa fie si adeverat.Rabdare si tutun si adevarul va iesi la iveala. Pana atunci totusi, e un pic de satisfactie.

Drive_140

Quote from: horatiu.cosma on November 29, 2023, 05:33:35 PMAsa-si-asa la calitate, se simt câteva denivelări mici. Vedem cum trece iarna.
Cum pot fi reparate "trambulinele de firma" UMB de pe terasamente din jurul podurilor? Se corectează acest lucru prin adăugarea de straturi în timpul reabilitării sau este permanent?

bim14

China are o populatie de vreo 70 de ori cat a romaniei, prin urmare pare a fi destul de fezabil sa construiasca acesti 2 km de autostrada astfel incat la sfarsit de 2024 sa se circule de la DN1 pana la DN2 pe autostrada iar in vara 2025 sa putem ocoli capitala de la A3 si pana la DN5 in drum spre Grecia.
   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

pasa_andrei

#8137
^^
La poduri chiar sunt ok, nici nu simti. Am observat in anumite portiuni mici denivelari, dar acum nu va imaginati prea multe. Revin cu un video de la sol maine.


al3x

Confirm si eu micile denivelari, per total e putin bumpy pe benzile autostrazii, amandoua sensurile. In schimb pe rampele de acces mult mai ok asfaltul, probabil a fost turnat in perioade diferite.

Intrarea pe A0 de pe DN1 dinspre Ploiesti e foarte dubioasa, e greu sa te orientezi pe unde sa intrii datorita noului drum de ocolire prin spatele nodului rutier. Ar trebui ceva sageti pe asfalt sau poate ceva cuvinte gen "Acces A0" si "Ocolire".

In rest, foarte buna. Drumul de aproximativ 45 de minute din Pipera pana in Corbeanca l-am parcurs azi in mai putin de 30.

dr4qul4

@bim14 sper ca esti constient ca nu vor veni din China sa lucreze la autostrada.
Si chiar daca ar veni, pana la DN5 mai este si lotul 4, cel la care ar fi trebuit sa lucreze UMB. Spun trebuie, pentru ca depozitarea grinizlor pe terasament e o practica demna de pizzaroti (pe A10).
Bineinteles ca ne bucuram pt ciotul asta, care aduce in sfarsit o legatura decenta intre A3 si DN1, dar cu o floare nu se face primavara.
Ca sa primeasca nota de trecere, ar fi trebuit ca anul acesta sa fi dat in circulatie, pe langa A0L2N, si A3 si DX12 pana la Albota. Fortele eliberate aici nu vor avea un impact major pe A7.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Warning. Mesaj lung, citiți doar dacă sunteți fani PUM. Pentru restul chiar nu contează ce scriu aici.

Pentru mine inaugurarea de azi a fost cea mai tristă inaugurare a unui proiect de infra de când urmăresc subiectul. Trist este că o bucată de A atât de importantă a făcut obiectul unei manipulări ieftine: inaugurare cu 7 luni (sau cât au declarat politicienii) înainte de termen. Nu e cu 7 luni înainte de termen, nici măcar ăla contractual. Sunt doar 5, calculat de la emiterea AC. Și nu e înainte de termen, ci în termen, chiar puțin peste termen.

Foarte trist este că API a închis ochii. Eu, chiar eu, am scris ieri o poziție despre acest lucru, despre rețeta brevetată de UMB prin care a deschis acest tronson "înainte de termen", dar s-a decis intern ca să nu publicăm poziția aseară și am dat doar ceva banal. O să explic imediat pentru cei care vor să audă. API a închis ochii pentru că așa am decis împreună, ca o echipă, că e mai bine pentru noi (API) și pentru UMB și pentru piață și pentru ce mai vreți voi.

Însă pe mine m-a rupt în două decizia asta. De 24h mă roade să vorbesc. Am zis "las de la mine, trece, e mai bine așa". Dar nu pot, NU POT de data asta, nu știu de ce. Am tăcut de prea multe ori. Poate sunt egoist, poate e doar asta. Dar nu pot să stau cu ochii închiși și cu capul în nisip ca struțul. Simt că o să-mi crape, la propriu, ceva în cap.

Nu este vorba despre problema în sine, dacă UMB a deschis sau nu înainte de termen. Mai ales că au fost multe alte minciuni și manipulări, mult mai mari/grave. PROBLEMA MAI MARE este că API a ales să tacă pentru că, în esență, trăim într-o țară "condusă" de șmecheri puternici cu care nu-i bine să te pui, în care regula este combinația dintre minciună, manipulare, hoție și trufie. Șmecherii, băieții deștepți care-și subjugă proștii prin minciună și frică. Mafie, adică, mai simplu zis.

Asta nu pot accepta. Nu pot, pur și simplu. Vreau să cred că mai există o șansă pentru societatea asta de a se transforma într-una unde regula este dată de decență în comunicare, obiectivitate, explicarea cifrelor și realităților cât mai exact posibil, meritocrație și în general bun simț.

Pentru asta, și pentru viețile oamenilor, mă lupt de ani de zile cu PUM și ulterior cu API. Iar ieri cred că de dragul reacțiilor și beneficiilor pe termen scurt, API a greșit pe termen lung. Timpul probabil va demonstra ce și cum.

Așa că am să îmi folosesc privilegiul monarhului de a spune măcar aici ce am pe suflet ca să știți de la mine, cei care vreți să știți, REȚETA. Cifrele și evenimentele. Și judecați singuri. Pentru că sincer cred că adevărul, oricât de dureros ar fi, trebuie spus și asumat, iar ceilalți să înțeleagă ce vor și ce pot. Dar adevărul trebuie spus, complet, atunci când este știut.

1. Contractul pentru A0N2 a fost semnat cu UMB în 17.05.2021 și ordinul de începere a fost dat în 16.08.2021. Din acest moment curg cele 12 luni aferente proiectării. Dar nu și termenul pentru execuție, 22 de luni, care curge din momentul emiterii, abia în 01.07.2022, a autorizației de construire (AC). Așadar, strict scriptic, termenul contractual de finalizare este 01.05.2024.

2. UMB începe decopertările în primele zile din noiembrie 2021. Avem aici pe forum poze: https://bit.ly/46xIB75. La mijloc de noiembrie 2021 avem deja lucrări serioase: îmbunătățire teren de fundare. Muncitorii "bagă mare" și noaptea. Vedeți link cu poze din următoarele zile din nov 2021.

3. Dar nu este autorizație de construire. AC este emisă peste 8 luni, în 1 iulie 2022. Pe 24 iulie 2022, la 3 săptămâni de la emiterea AC, avem de la Dash Camera RO stadiul din dronă pe segmentul DN1-Dimieni și pe bucata Dimieni-A3.

4. Evident, nu puteau face tot ce vedeți în filmările din iulie 2022 în 3 săptămâni. Aveți pe forum toate pozele și filmările din noiembrie 2021 și până în iulie 2022 și până în... ieri. Și azi.

5. Deci rețeta. UMB a lucrat fără autorizație de construire timp de 8 luni și a inaugurat azi "înainte de termen" o autostradă începută în teren în noiembrie 2021, adică acum 24 de luni, pe un contract care stipulează 22 luni de execuție.

Poate se vor supăra colegii din API pe mine. OK, fie. Poate vor zice/veți zice că sunt egoist. OK, fie. Poate veți zice că am ceva cu UMB. Nu am, nu sunt fan UMB dar nici nu am nimic de împărțit cu ei. De altfel, am scris zeci de poziții super-pozitive despre UMB. Când erau de lăudat. Atunci eram (eu și API) bun/buni. Acum nu mai suntem, acum suntem lepre. Poate veți zice ce vreți voi să ziceți. Ziceți, OK, fie.

Dar și eu am dreptul să zic într-o țară totuși "liberă" și la mine acasă, pe PUM. Mi-am câștigat măcar acest drept, mi-l dați? Pentru că nu pot să tac când văd teatrul ăsta grotesc care propovăduiește o deschidere cu 7 luni înainte de termen. Nici nu sunt 7 luni. Termenul e 1 mai 2024, conform AC (22 luni) din 1 iulie 2022. Deci 12.23+01.24+02.24+03.24+04.24 = 5 luni, nu 7.

Dar nici nu mai contează 2 luni +/-. Nu asta e ideea. Ci că autostrada asta a fost efectiv făcută în 24 de luni în teren. Când trebuia făcută în 22 luni. Dar culmea, a fost deschisă cu 5 luni (promovat public 7 luni) înainte de termenul contractual. Dincolo de tehnicalități, de legalitate, de dezbateri dacă decopertările, terasamentele, grinzile se pot face sau nu fără AC, dacă dacă dacă...

Dincolo de toate, să spui că e cu 7 luni înainte de termen și să nu explici chestiunile astea, ASTA este o manipulare grotească. Și trebuie explicată. Pentru cine vrea să audă. API a decis să nu insiste, să nu o explice public. Din păcate, în opinia mea.

Credeți ce vreți despre mine, și-așa mă judecă toată lumea. Vine cu meseria, cum se zice.

Pentru mine e cea mai tristă inaugurare. Tristă zi pentru API. Tristă țară, condusă de șmecheri. Tristă societate chioară. Trist este că generația mea (anii 80) va lăsa generației următoare (anii 2010) o multitudine de probleme pe care trebuia să le fi rezolvat noi, în bună parte.

Peste vreo 10 ani vreau să mă uit în ochii fiică-mii și să-i pot spune cu mâna pe inimă că nu am tăcut, că am făcut tot ce mi-a fost în putere, când va vedea câtă mizerie e în oamenii din jurul ei.

Așa că de data asta am vorbit. Din egoism sau din ce vreți voi, judecați voi. Dar am vorbit.



E cam mult offtopic, dar vă rog dați-mi privilegiul ăsta azi.
Mulțumesc celor care au citit.

carutasul

Ionuț, cu toții avem îndoielile noastre. Când mi-am construit casa muncitorii mi-au spus că mă pot apuca de fundație înainte de a ieși autorizația pentru că săpătura nu e construcție. Oarecum pare cel puțin greu de combătut, nu știu dacă e o chestiune legal acceptată sau doar o practică, cert e că discuția despre "terminat în avans" sau nu mi se pare o miză măruntă. Comparăm lucrări care se termină cu lucrări al căror final se amână la nesfârșit așa că e normal să ne bucurăm că o lucrare se termină. Oare tanti care nu voia să îi semneze factura lui Pizzaroti o mai lucra la CNAIR? Pentru că de multe ori suntem conștienți că e o competiție nedreaptă, dar în general viața nu e dreaptă, depinde de mulți factori cel puțin probabilistici... ( yalta was right? e întrebarea de final dintr-un film polonez, "caii sunt liberi", ți-l recomand).
 UMB e într-adevăr la un moment de răscruce. Orice firmă ajunge la un stadiu la care ori devine corporatie ori se prăbușește. Zic eu că sunt unele semne că au conștientizat situația (încercarea de contract cu Marcu e un exemplu. Trag speranță că o să mai urmeze o tură). Urmează să vedem dacă vor fi suficient de flexibili și inteligenți să tranșeze situatia în favoarea lor. Dacă nu, vorba lui Zorba: "ai văzut vreo prăbușire mai grozavă?" 
În rest, vorbim de politicieni speriați de cotele lui Simion. Ce te aștepți să zică?  Ce le poți cere? :)

Ionut

#8142
Miza nu este deschiderea sau nu înainte de termen. Ci faptul că s-a permis o manipulare grosolană și PR nemeritat pentru UMB în timp ce API a închis ochii, evaluând că așa e mai bine. Să explic altfel. Dacă politicienii (și UMB prin culise) n-ar fi împins și bubuit public cu inaugurarea înainte de termen (deja trâmbinață încă din primăvară), vă spun cu mâna pe inimă că n-aș fi zis nimic și nu m-aș fi inflamat.

Știm cu toții (toți ăștia vechi și normali la cap de-aici de pe forum) că UMB a făcut lucrări mult, mult, mult mai "nasoale" fără acte, fără AC, fără PT. Gen zone pe A3 Nădășelu-Zimbor unde au mutat efectiv dealurile fără acte, fără nimic. Am închis ochii, ce să facem, să-i dăm în gât la ISC și la procuratură că vor să facă autostrada mai repede?!!?!?

Dar nici nu e OK să spui după aia că o faci înainte de termen. Pariu că vor face și A3 Nădășelu-Poarta tot înainte de termen? Care termen??!?!?!?!?

Mă înțelegeți? Sunt obosit și extrem de trist, nu știu dacă sunt coerent și îmi exprim clar ce am în cap.

MIZA NU E TERMENUL. MIZA ESTE MANIPULAREA, ȘMECHEREALA, MAFIA.

La dracu, și-au băgat p*** în el de aviz și de conductă și au murit 4 oameni!!! Unde tragem linie?!?!?!

TibiV

De la Ionut Ivasca de azi: Autostrada A0 Sud-Pasaj DJ401 Berceni 29.11.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

@Ionut, daca-i auzeam pe umb-isti ca se lauda cu asta in avans... in injuram pe fata... dar asa, cine a zis asta?
Politicul, evident... si propagat de presa pe toate canalele... Avazut politicul sa nu rateze manipulare, etc??

Ca UMB-ul a tacut si tace, nici asta nu e prea ok... Nu cred ca-i costa (ăăăăă, poate da, poate nu) ceva sa "corecteze" situatia....
Desi, nu stiu cine ar mai "auzi"asta.... "fapta buna" s-a intiparit si asa va ramane...

Cat despre manipulari... nu e asta cea mai grava....

Stai sa vezi pe A7,, unde sunt in corzi cu termenele... sa vezi acolo manipulare...



Imi permit o intrebare, cum au fost voturile in API (presupun ca s-a votat)?.... (raspunsul nu este obligatoriu, aici...)  :)