Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 10 Guests are viewing this topic.

hvm

#5970
Eu cand ma uit la acest 4.15% pe luna ma gandesc la un 12-15% in cele 4 luni. La actor un 15% in 4 luni de iarna ar fi mult peste asteptari. Iar daca mai merg la fel tot anul o sa ajunga in iarna la un avans de 50% anul acesta. O sa stea destul de bine cu cea au acum. dar nu sunt sanse de deschidere in 2023, insa sunt pentru 2024.

Totusi nu vand sanse mari sa se intample asa minune.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

e praf in ochi acest "4.15%". cand aduni cei 1% facuti pe 2 luni anterioare, ajungi la o medie de sub 2% lunar pe trimestrul 4.  mai probabil acum s-au adunat documentele la CNAIR sa contorizeze ce nu contorizasera pe octombrie si noiembrie.

Ionut

S-a spus de multe ori. Aceste procente trebuie luate cu un gram de sare. Uneori cu un kil' de sare. Pentru că ele pot fi ajustări din trecut (lucrări executate în urmă cu 2-3 luni care în luna 3-4 sunt certificate de inginer și plătite de CNAIR și hop progres ca prin minune). Sau pot fi diverse decalaje între ce raportează constructorul și ce ne raportează nouă CNAIR.

Deci nu căutați prea mult sens/prea multe explicații complicate acolo unde nu există.

oneway

A1-A0 sens Pitesti-Bucuresti. Spre Pitesti erau 4-6 muncitori, cofrau riglele de la pile.









Powered by API/PUM imgur uploader
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

jalemare

Buni si astia 4-5 muncitori, macar sa fie totul pregatit pentru grinzi pana la final de martie.
La terasamente au subcontractor(i)?

adix

Salut!
Supratraversare A0-A2.
Bafta

mike_us

Ce se întâmpla cu lotul 3 Nord? O sa se semneze cu chinezi? Pe 2 deja UMB e la treaba si daca nu termina anul asta sigur termina pina la sfârșitul primăveri 2024.

gicu

La nodul A0-A2 știți cumva de ce au ales soluția asta? Pe o parte totul e pe terasament, pe cealalta totul e pasaj cu grinzi. Singura justificare tehnică ar fi daca pe o parte a autostrazii ar fi mlaștină, dar mă îndoiesc că pe suprafață așa mică să varieze mult terenul de fundare.

danutzu_1069

Teren mlastinos si mult mai jos decat nivelul A2, Si probabil mai economic si mai rapid decat tone de umplutura...

MrConnaisseur

#5979
^Cum bine s-a punctat; pentru asta se executa studii geotehnice, pentru a vedea clar cu ce tipuri de soluri avem de-a face pentru a putea alege corect solutiile de terasament sau infrastructura de fundare(dupa acest caz).
Nu de putine ori daca se construiesc 2 blocuri, unul langa altul, este posibil ca in urma studiului geotehnic sa necesite solutii pentru fundare diferite.
Zona respectiva de A0 este zona mlastinos-inundabila avand panza freatica foarte sus. Sub nici o forma nu se putea executa terasament clasic.
Cum nu putem face terasament pe un asemenea pamant de fundare, se executa piloti de adancime pentru a putea realiza o descarcare a eforturilor eficienta, intr-un sol stabil.

TibiV

@gicu,

nu stiu daca estibucuresteana -pur si simplu nodul respectiv este pe jumatate in Lunca Dambovitei.
A2 este fixa pe "creasta" care delimiteaza lunca/albiamajora a Dambovitei de cota "normala" a Campiei Romane.

Istoric, Bucurestii (asa este corect, nu Bucurestiul - dar greselile repetate de toata lumea devin "norme"...) au/a fost construiti/construit de o parte si de alta a Luncii Dambovitei.

Pe tot parcursul raului Dambovita prin oras, se vede clar ca raul este intr-o vale - nu foarte lata - dar categoric o vale.
Adica la 100-300 metri in stanga si in dreapta raului, terenul "urca" brusc.
Practic vorbim despre ce a "sapat" raul Dambovita timp de (cel putin) niste milenii (nu sunt geolog, dar cred ca de fapt este vorba nu de mii, ci de zeci de mii de ani...)


(Esti probabil foarte tanar, dar eu am vazut cu ochii mei la finalul anilor '70 inundatii in centrul orasului. A fost principalul motiv pentru care Ceausescu a cerut "sistematizarea" Dambovitei, si "bagarea sub pres" a raului. Este drept, dupa aia nu au mai fost inundatii in Bucuresti...)

Dar daca te vei uita pe topicul M5, vei gasi discutiile despre surparea masiva a terenului in zona statiei de metrou Eroilor / Bulevardul Eroii Sanitari din urma cu... nici nu mai stiu? 4-5-6 ani?!...

Asadar, tot ce este in albia majora a unui rau este (dpdv geologic) o zona umeda, chiar mlastinoasa.
Foarte buna pentru agricultura, dezastruoasa pentru constructii. A10 Lot 2 (Aktor) este un bun exemplu...

Si ca sa nu apara discutii in contradictoriu, pun un link wikipedia:

https://ro.wikipedia.org/wiki/Albie
QuoteAlbia este partea unei văi prin care curge, permanent sau temporar, apa unui râu. Ea se compune din:

albia minoră – partea cea mai joasă a văii prin care apa curge permanent sau cea mai mare parte a anului, respectiv suprafața de teren ocupată permanent sau temporar de apă, care asigură curgerea nestingherită, din mal în mal, a apelor la niveluri obișnuite, inclusiv insulele create prin curgerea naturală a apelor. În profil transversal se pot deosebi malurile ce o despart de albia majoră și talvegul (canalul de etiaj). Canalul de etiaj oscilează în cadrul albiei minore, mersul său coincizând de obicei cu firul apei sau talvegul (linia celor mai mari adâncimi și viteze sau linia care unește punctele cele mai coborâte din lungul patului râului). Nivelele de etiaj reprezintă media nivelelor minime. Albia minoră mai poartă și denumirile de matcă, pat, făgaș sau vad.

albia majoră – porțiunea de teren mai ridicată din valea naturală a unui curs de apă, acoperită de ape numai în timpul nivelelor mari și al viiturilor. Albia majoră mai este denumită și luncă. Termenul se referă la un complex fizico-geografic de îmbinare între apă, uscat și vegetație. În cadrul luncii se pot observa grinduri fluviatile, cursuri părăsite, mlaștini și despletiri.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Talveg
QuotePrin talveg (adesea numit și firul văii) se înțelege linia care urmează partea cea mai joasă a albiei unui curs de apă sau a unei văi și care unește între ele punctele cele mai adânci ale albiei unei ape curgătoare sau ale unei văi uscate. Talvegul se mai numește linia de concentrare a apelor[1].

În cazul apelor curgătoare, poartă denumirea de talveg hidrografic și reprezintă linia care unește punctele cu altitudinea cea mai coborâtă din lungul albiei minore a unui râu. Aceasta corespunde, de regulă, cu linia vitezelor celor mai mari din secțiunea râului, ca un canal ce dirijează cu viteză maximă scurgerea apelor, iar la suprafața apei corespunde cu creasta râului.

În cazul râurilor navigabile, linia celor mai adânci puncte ale albiei, talvegul, formează șenalul navigabil.[2]

Frontiera de stat pe un râu navigabil se stabilește pe talveg.[3] Dacă fluviul sau râul respectiv nu este navigabil, frontiera se stabilește pe mijlocul pânzei de apă.



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

azi lucrau la fierărie pe podul secundar la DN6, păreau destul de hotărîți. Cum am impresia că la cel principal au terminat betonarea (cu excepția porțiunii de deasupra devierii) sper să urmeze în curând betonarea și revenirea DN6 pe traseul normal. Restul... probabil când se mai încălzește un pic.

gicu

@TibiV

Nu mai sunt așa tânăr :)

Nu sunt din zonă, sunt mai de la munte, din Ardeal, din cauza asta nu îmi sunt familiare geologia și topografia din zonă. Am înțeles acum de ce s-a ales soluția, e logică și pertinentă explicația. Mulțumesc.

TibiV

Nodul A0-DN5 filmat de Ionut Ivasca pe 05.02.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Breezzer

Salut!

La ce stadiu fizic se afla cele 3 loturi A0 (sud)....?
Din decembrie 2022 si pana astazi, spre exemplu A0 lot 1 este la 54 %.
Oare in 2 luni sa nu fi avut nici un progres? Sau nu si-a facut cineva treaba cum trebuie ?

Multumesc