Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 5 Guests are viewing this topic.

carutasul

păi, vorba rabinului, și tu ai dreptate :) Doar că dacă statul te amână trei ani și în ăia trei ani salariul mediu în România se dublează, că o fi moral sau nu, ei au făcut calculele pe salariul de acum trei ani :) Pe de altă parte ai dreptate, scuzele astea merg la alții mai bine decât la Aktor, care nu prea a arătat nimic, că la ei nu e problema că nu au găsit oameni ieftini sau scumpi, la ei problema e la management, sau așa se vede de pe margine. Dar am zis că totuși e bine să luăm și asta în considerare, că nu e normal să te lungești cu o atribuire luni de zile, în definitiv hai să zicem că aș da cu zarul și aș alege a doua zi un câștigător, fără să citesc nici o ofertă: după aia ai intra în contestații, procedura ar merge mai departe fix la fel și ai economisi lunile alea fără nici un dezavantaj :)

GAC

Una peste alta, lotul Aktor poate fi dat in folosinta la nivel HP la anu cand termina si turcii.
Beneficiarul trebuie sa puna presiune. Pentru Aktori, cred ca ar fi un targ bun: HP in toamna lui 2023 sau daca nu, atunci penalitati daca trec peste termenul contractual. Atunci cand li se vor pune in fata cele 2 optiuni, vor fi motivati sa aleaga.

carutasul

UMB i-a depășit clar în câteva luni de lucru.
Dacă mai întârziam puțin cu filmatul ajungeam direct la inaugurare :)

jalemare

Actorul negrabit mai are o singura sansa, pana de Craciun sa bage manuta aia a lui de grec generos in buzunarul stang si sa gaseasca ceva pachetele pentru Retter, care sa-i scoata din iarna cu structurile facute. Mai apoi, se pregatesc din timp de Paste, baga adanc perechea manutei stangi in buzunarul drept si scoate de acolo, tremurand, exact atat cat sa-l faca pe Marcu sa zambeasca.
Altfel, va fi jale mare  :lol:

Puffyk

Am avut placerea sa fiu vizitat ieri de domnul inginer de la Pasajul Virtutii. Pe langa discutiile despre pasaj, am vorbit si despre A0... Spunea ca procentul de aproape 20% nu este unul realist...ar fi cam la 10-12.... Situatia este una neplacuta!

Ionut

Hai să fim serioși, nu e chiar 10-12%. Nu știu despre ce domn inginer vorbești de la Pasajul Virtuții și de unde știe procentul de la A0. Se poate observa din dronă că au trecut de 10-12%. Sunt pe la 15-18% acum, la zi. Procent de c***t, evident, la un an de la emiterea OIL. Dar nu sunt nici la 10-12%. Oricum, dezbatere sterilă, 3-5% ar trebui să fie munca de o lună, nu de 6.

horatiu.cosma

Nu mai are nicio legătură Retter și Marcu cu A0 Sud 3.

vm75

Aktor avanseaza in ritmul brevetat pe A10. Singura veste buna e ca par sa fi intrat la terasamente pe bucata Euroconstruct, adica intre Domnesti si Clinceni, incepand de la strada Curtea Domneasca. Eu vad o problema mare la suprataversarile DJ si DC. Sunt foarte multe si ei nu au inceput nici macar devierile. Pentru elevatii par sa aiba o singura echipa, care acum e in zona Ciorogarla si se muta inspre lotul 2. Greu de facut pronosticuri cu Aktor, dar eu zic ca fara ajutor extern / divin nu au sanse sa termine mai devreme de doi ani. Dupa un progres de 20% intr-un an nu prea vad cum ar putea face 70%+ in 15 luni.

slartibartfast

^^
Retter nu este partener de asociere aici, încă de când au licitat?

Ionut

API pe Facebook

Un Aktor deloc grăbit, cum ne-a obișnuit! Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud înaintează greu, foarte greu și deloc. Filmare aeriană completă de pe toți cei 17,965 kilometri dintre A1 și DN6: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3C7t68y.

Constructorul grec (Aktor) pur și simplu nu reușește să se mobilizeze corespunzător, lucrând haotic, cu mari sincope în aprovizionarea cu materiale. Nici din birou nu s-a descurcat bine: are ordin de începere aferent proiectării din 23.05.2019, dar a acumulat întârzieri majore de aproximativ un an și a încasat penalizări, proiectul pentru eliberarea autorizației de construire (PAC) fiind aprobat abia în 11.06.2021 pe baza căruia a primit AC în 01.07.2021.

Nu e de mirare că șantierul a ajuns la un stadiu fizic de 15-18% la un an de la emiterea ordinului de începere lucrări din 25 octombrie 2021.

Noi tot sperăm ca antreprenorul să se trezească, să-și aducă aminte că are termen contractual 30 de luni să pună autostrada în teren și să NU aplice regula de trei simplă: 20% într-un an, restul de 80% în 4 ani!

Este absolut evident că grecii vor rata inaugurarea în 2023 și, dacă nu se trezesc din amorțeală, au șanse să rateze și 2024. Și poate-și aduc aminte să închidă șantierul și la Oiejdea pe Autostrada A10, acolo unde au promis că termină în primăvară. Dar ce mai contează încă 9 luni de întârziere la un singur deal?

pasa_andrei

A0 Sud - Lot2 - Dumitrana-DN6.

Ca ieri, astazi am gasit la o mobilizare buna si pe acest sector de drum.

Turcii au inceput lucrul la toate pasajele peste autostrada. O abordare putin diferita fata de ce am vazut pana acum la noi.
Am prins si un finisor care tocmai incepea lucru in zona DN6.

Termen contractual de finalizare: Aprilie 2023

Enjoy!


carutasul

mulțam de filmare. Acum când am venit acasă pe devierea DN6 părea că au așternut deja balast stabilizat.

bacovia

Alsim face o figura frumoasa.
Cand te gandesti ca in 2023 putea fi gata Centura de Sud, o gura de aer pentru trafic.

Deja cand aud de Aktor mi se face rau fizic. Niste jeguri ordinare.

Fred

Quote from: Puffyk on October 04, 2022, 09:38:32 AMA0... Spunea ca procentul de aproape 20% nu este unul realist...ar fi cam la 10-12.... Situatia este una neplacuta!
Este mult mai mare decat 10-12. Fata de august, cand am fost pe jos pe majoritatea traseului si era doar decopertat, cu foarte mici bucati de terasament, cam cum e in filmarea actuala de la minutul 9 incolo (1 km), acum e terasament pe 90% din lot. La podul peste calea ferata vad ca au facut progrese serioase si pe partea sudica, unde nu era nimic in august. Nu ma pricep sa estimez, dar in ultimele 2 luni au un progres vizibil.

Ionut

API pe Facebook

#AutostradaA0 Nord DN1-A3 poate fi gata în 2023. Filmare aeriană completă între Corbeanca (DN1) și Afumați (DN2): ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3xfFoLn.

Contractul pe cei 19 km a fost semnat în 17.05.2021 cu UMB pe suma de aproape 832 milioane lei fără TVA, prevăzând 12 luni de proiectare, 22 de execuție și 10 ani garanție. Ordinul de începere a fost emis pe 16.08.2021, deci șantierul trebuie închis în vara lui 2024.

La felul în care este mobilizat constructorul, sunt șanse reale să vedem o deschidere parțială anticipată la final de 2023: aproximativ 10 kilometri între nodurile cu DN1 și Autostrada A3.

Mai mult, într-un scenariu ultra-optimist, s-ar putea găsi o soluție provizorie de încărcare/descărcare în DJ100 la Afumați. Antreprenorul are motivația și puterea să devanseze inaugurarea întregului lot, dar și CNAIR trebuie să-i ceară acest lucru și să facă demersurile birocratice necesare.

Chiar dacă nu ar fi o variantă optimă de conectare cu DN2, în opinia noastră efortul birocratic, financiar și tehnic este justificat deoarece oferă o alternativă traficului metropolitan de nord și celui de tranzit. Asta mai ales în contextul în care CNAIR tergiversează să acorde chinezilor de la CCECC contractul pe lotul 3 al A0 Nord, cel care include nodul A0-DN2, licitația fiind lansată în 06.06.2019, adică în urmă cu 3 ani și 4 luni!!!