News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 20 Guests are viewing this topic.

mike_us

Nici pe lotul UMB nu prea am văzut filmări si cred ca se întâmpla lucruri interesante acolo.

archaeus

^^
Mai stiti rubrica aia din Catavencu "Emil Bobu"? Cam asa arata discursul lui Pistol!

danvoicu

Corect! Cata regie pe capul lui. Ce bun mai era la teatru. Pariu ca facea cariera de geniu.

mirceaeliade

despre posibile variante la A0S3, sunt cateva variante mentionate in economedia:
1) rezilierea acum + conservare de iarna folosita pentru o nouă licitație
2) reziliere + negocierea directă cu un alt antreprenor: Alsim sau UMB deja au șantier langa
3) continuarea + garanțiile unei mobilizări reale care să poată fi asigurată la început de primăvară

intrebarea mea e cat de legala si fezabila ar putea fi varianta 2. e sigur ca o reziliere acum sa insemne minim 3 luni in instanta pentru contestatia rezilierii, dar se poate face o negociere directa fara licitatie cu aia de pe lotul vecin?

carutasul

Păi nu văd cum să faci negociere directă fără o nouă licitație. Cel mult ai putea ca la Domnești să găsești pe cineva care să preia contractul în aceleași condiții, dar trebuie să vrea și Grivei ( Grivopoulos :) ) . Eu totuși zic că până la urmă contractul se poate resuscita ( și probabil domnul din imagini cam vrea să pozeze în "salvatore de la Patria", dacă se răstește el la inginerul șef sau cine era pornesc lucrările) . Nu, lucrările repornesc dacă se discută la nivel de conducere a firmei, acolo pui piciorul în prag, cei de pe șantier muncesc dacă au obiective clare și mijloacele necesare :)

panzer

Buna foc referinta la Catavencii cand era ziar adevarat.  :lol: Chiar si scriptat, omul vorbeste mai bine decat Prim Ministrul.

Dar daca ce vedem e tot ce au putut mobiliza Aktor pentru "filmare", viitorul suna ocupat parafrazand un vechi slogan.

La Aktori acasa, tb sa mearga Ministrul Transporturilor, pt ca au si pe CF, incurca si pe la Metrou (daca imi aduc bine aminte), etc. Singurul ministru de care imi amintesc sa fi facut asta, a fost Catalin, cand Strabag avea mai multe steaguri decat muncitori pe santier la Mogosoaia.

@mirceaeliade, s-a discutat atat de mult pe A1, A3 si A10 despre reziliere, incat multora dintre noi ni s-a urat sa mai dezbatem inca odata. Vezi la Chetani, Margina, etc.
Pe scurt: rezilierea a fost mereu o bataie de cap serioasa. Tb evaluat cat s-a facut, cat trebuie refacut, etc. Apoi licitatie noua, unde vin iarasi toti astia cu laptop-ul, altii ca Nea Beni. Peste astea si procesele cu fostul antreprenor.
O reziliere cu Aktor ar duce finalizarea peste 8-10 ani! IMHO, nu dati cu pietre.

In plus toti pornesc mai incet. Doar din memoria curenta: Nurol si Alarko si-au luat cele mai multe "injuraturi" aici pe forum. Acum, cel putin pe Nurol ii aplaudam, iar Alarko sunt cu 3-4 luni behind schedule.
Eu unul o sa ii cred ca se gandesc serios la reziliere, dupa ce reziliaza cu Tirena, macar tronsonul DNCB.

PS: in cati ani ar fi facut Aktor nodul cu A2 (pe care il face Alarko acum)? Asta e retorica, just for laughs!

horatiu.cosma

#5226
Aktor funcționează extrem de centralizat, cu independență minimă la nivelul șantierului. Am văzut foarte în detaliu aceste aspecte anul trecut pe ST2, exact la fel se întâmplă și pe A0 și pe alte proiecte de CF.

Vorbim de chestiuni care frizează absurdul, gen o mărire de salariu la inginerul podar trebuie să treacă prin Grecia, sau achiziția suplimentară pentru o mașină de bitum la fel. Și obținerea aprobărilor e foarte lentă, că lanțul de la șantier până în Grecia și înapoi e lung și apar foarte multe blocaje mai mici sau mai mari în șantier (care trebuie să fie foarte dinamic și cu decizii rapide), unde o reacție întârziată la comanda de ciment înseamnă blocaj la stația de betoane, înseamnă mai departe blocaj la beton pentru turnarea nu știu care, care întârzie programul la echipa de fierari și tot așa. Sau lipsa bitumului întârzie echipa de asfalt, lipsa motorinei închide tot șantierul, iar când vine motorina prioritare sunt dusterele șefilor, abia apoi utilajele de lucru care fac producție.

Pe lângă asta mai apare și tactica Aktor de a roti avansurile între proiecte din țară sau de afară și de a lăsa șantierele să se târască cu veniturile din facturile de la CNAIR/CFR (însă pe șantier ai nevoie de bani azi ca să plătești pentru lucrări, iar banii pentru ele de la CNAIR/CFR vin peste câteva săptămâni după certificare, facturare).

Oamenii buni care au fost la ei au plecat din considerentele astea. Un manager bun nu stă să se căciulească săptămânal la Atena să aprobe mai rapid 2 lei pentru o mașină de agregate în timp ce îi bat obrazul subcontractorii/furnizorii că e rău platnic.

Așa că au rămas cei cărora le place stilul "statul român", timpul trece, leafa merge, dacă se blochează producția bine, dacă nu, iar bine. Șantierul pierde bani, șefii din Grecia caută vinovați, șefii Aktor România de la birouri care se țin cu dinții de scaune dau vina pe șantier, șefii din șantier vin și pleacă (pe ST2 au fost vreo 10 manageri de la început până la final), concluzia de fiecare dată e că "mortul e de vină", gaura se tot adâncește între timp. Drumul ăsta duce într-o singură direcție, spre faliment.

Anul trecut speram că odată cu preluarea Aktor de către olandezi, se vor face niște schimbări structurale la ei, conducerea din Grecia cu care ne-am văzut de câteva ori dădea semne că ar vrea să ia taurul de coarne și să reseteze compania, însă se pare că nu au reușit. Pentru binele nostru sper să nu mai câștige contracte, e suficient că dau de gard cu A0, Ilteu-Gurasada si Apata-Cata, nu mai avem nevoie și de altele.

După reziliere nu se poate negociere directă cu altcineva, trebuie expertiză a lucrărilor realizate și licitație publică nouă, exact ca la Chețani/Chiribiș. E mare păcat de lotul ăsta, ar fi fost o mega gură de oxigen pentru capitală A0 Sud complet în 2023/2024.

survola

Quote from: horatiu.cosma on September 10, 2022, 11:49:52 AME mare păcat de lotul ăsta, ar fi fost o mega gură de oxigen pentru capitală A0 Sud complet în 2023/2024.
Pentru mine încă este ceva SF (science-fiction) o ocolire la nivel de autostradă a capitalei, paralelă cu centura actuală dublată și cu pasaje la intersecțiile principale.
Dar sper să ajungem acolo.

jonny

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor,a fost azi la emisiunea Income (de la Antena3) si a zis ca Aktor sunt mai aproape de reziliere decat de finalizarea lotului 3

alecu26

Eu nu înțeleg la Aktor cum nu reușesc sa găsească un manager cât de cât ok.
Adică nu au greci ca și PM dar aleg manageri Italieni, spanioli, portughezi.
Cel din imagini e un nene portughez sosit prin România în anii 2000 cu Lena și a lucrat pe la pasajul ala de la Băneasa și la una din cocoase după aia.
Ulterior FCC l-a angajat pt Deva Orăștie...dar nu au câștigat contractul. Și după aia l-au tot plimbat. La Arad Timișoara, la A4....și în final un timp mai lung a stat la Metrou. Realizări destul de mici cam peste tot. Salariile sunt enorme. Vorbim de cifre care se apropie de 10.000 de euro. Probabil Aktor pune foarte ușor botul la cineva cu CV lung și care cere un salar enorm. Se gândesc ca sigur e bun.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Filmare de la Ionut Ivasca, A0S Lot 2 de la nodul A0-DN5 pana la pasajul peste fosta CF spre canalul Bucuresti-Dunare

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GAC

daca mergem pe reziliere abia peste 5 ani vom circula pe lotul aktor.
de bine de rau au inceput sa miste.
indiferent de manager, daca ai o organizatie unde e nevoie de aprobari la fiecare pas, rezultatul va fi modest.
lotul este simplu, daca incep sa traga tare, poate fi gata la vara.

dargauda

Autostrada A0 Nord Centura Bucuresti lot 2 Intre DJ200 si A3 Constructor UMB


alexandru_m

Ce frumos stau grinzile si predalele asezate langa nod la UMB. O placere sa ii vad la lucru.

Apropos de Aktori, doar mie imi pare sadic stilul de lucru? Adica cel mai avansat punct este si cel mai vizibil (pentru publicul larg)? Sa le dam sperante ca nu stiu ei e bine creste buruiana pe traseu 2-3 km mai incolo  :o

mike_us

Văzând mobilizarea UMB pe un lot unde au primit ordinul de intrare in teren de foarte puțin timp te face si mai tare sa te întrebi cum dam contracte la Aktor si alți asemenea?