Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 13 Guests are viewing this topic.

hefaistos

8 benzi < 35 m care < 40 m (grinda de beton "standard")
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

EugenRo

@medicul de garda, multumesc pentru lamuriri. Intr-adevar, ar avea sens in varianta asta:


horatiu.cosma

Într-adevăr, nodurile de la SF erau o glumă, cea mai simplistă variantă posibilă de treflă, cu raze mici și cu benzi de accelerare/decelerare ca la un nod standard. E interesant că la momentul SF au fost voci în CNAIR care au cerut niște soluții de perspectivă pentru 2 dintre cele mai aglomerate noduri din România (cel cu A1 sigur va fi de departe cel mai aglomerat din țară, iar cel cu A2 va fi și el foarte aglomerat). Însă în dulcele stil patentat în 2017 de conducere, s-a mers pe ideea "hai cu ele pe SEAP și mai vedem". Așa că s-au semnat contractele de proiectare+execuție pe varianta din SF 2007. La proiectare au venit antreprenorii cu mai multe soluții printre care și niște diagonale denivelate decente pe relațiile cele mai aglomerate, lărgiri de raze, separări de fluxuri între benzile autostrăzilor și cele de decelerare/accelerare și alte măsuri suplimentare de creștere a fluxului și a siguranței. Însă nu s-au putut implementa decât o parte dintre ele pe contractele existente, fiindcă rezervele de implementare contractuale erau limitate (sub 10% din valoarea contractului și trebuiau utilizate și pentru alte lipsuri ale SF-ului de pe traseu, gen ușoare modificări de traseu, utilități suplimentare etc), iar legislația pe achiziții nu include la imprevizibilitate eroarea CNAIR de a cere o soluție de secol 21 la licitație.

dargauda

Da o noua aberatie made in ro,in loc sa fim prevazator doar este o centura si poate in viitor banda de urgenta trebuie folosit (deschis)pentru circulatie noi o desfintam  :lol:  >:( ,si daca se intimpla un acident,exact sub pod,fara banda de ugenta,ce facem? ne punem in genunchi si ne rugam.Sau o pana.Stam in ambuteiaj si ne rugam.

GAC

Chiar daca la o prima vedere, modul de amplasare al pilelor in nodul A1xA0 sens spre Bucuresti pare indoielnic si in raspar cu ideea unei potentiale largiri a A2 la 3 benzi pe sens, situatia nu este asa de dramatica deoarece benzile de intrare in A0 de pe A1 se desprind de fluxul de circulatie al A2 inainte de zona cu pilonii respectivi.
Chiar daca vom avea A2 la 3 benzi pe sens, o parte semnificativa din trafic o va lua pe A0. In alta ordine de idei, bulevardul Pallady nu face fata la o autostrada de 2 benzi pe sens (cand e aglomerat), deci garantat nu o sa faca fata la 3. Asadar, cei ce vor veni de la mare (solicitarea maxima va fi Duminica seara in sezonul estival), vor fi nevoiti sa foloseasca A0 fie ca sa intre in oras pe o artera mai putin aglomerata fie sa ocoleasca orasul in drum spre alte localitati. Ideea unui A2 de 3 benzi intre A0 si Ikea poate fi luata in serios doar cu o largire a bulevardului la minim 4-5 benzi pe sens. Limitarea de viteza de 50-60 din oras aduce dupa sine o injumatatire a capacitatii de transport si asta fara sa luam in calcul stopurile, trecerile de pietoni si pe cei parcati neregulamentar.

TibiV

Toate discutiile astea nu ar fi existat daca CNAIR ar fi acceptat pila mediana...

Un pic mai in fata fata de postarea "anti-panica" a lui alexandru_m: https://goo.gl/maps/xoXrMNFXj8BPo9yLA
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Avem in Germania situatii cu autostrazi de 3 benzi pe sens, care, in zona unui nod rutier important se reduc la 2 benzi pe sens + benzile de decelare / accelerare.

Sau mai concret langa Frankfurt, A5 este cu 4 benzi pe sens atat inainte cat si dupa nodul A3 / A5 (cel mai circulat din toata Germania, MZA total ca. 350.000). Dar prin nod trec numai 3 benzi pe directia inainte, iar pentru schimbat pe A3 se fac 2 benzi de incarcare descarcare. Si nu apar probleme de aglomeratie prin reducerea de a 4 la 3 benzi. Mai degraba sunt ambuteiaje inainte sau dupa nod din alte motive.

Singurul inconvenient in astfel de situatii: camioanele trebuie sa schimbe o banda spre stanga si apoi, dupa nod, sa revina o banda spre dreapta. Ambele manevre trebuie facute cu grija - dar asta nu e specific camionagiilor, care semnalizeaza si se baga instantaneu daca nu au fix in clipa aia o masina pe cealalta banda. Si asta poate fi destul de periculos (mai ales cum se circula in Germania, fara limita de viteza, respectiv in Romania la fel, teoretic cu limita 130 si practic cu limita 170-180, dupa cum mi-a explicat un prieten din Romania: sa nu depasesti +50, ca sa nu-ti ia carnetul  :ohno: ).

Concluzie pentru A1xA0: cred ca este ok largirea la 3 benzi plecand din DNCB spre Pitesti, dar prin nodul A1xA0 pot sa ramana 2 benzi. Ar trebui insa demarata aceasta largire la 3 benzi a A1, macar sa existe SF si alte proiecte (gen noduri noi) sa tina deja cont de noua configuratie. Apoi se poate implementa etapizat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

PlayStation

Toata lumea vorbeste despre nodurile A1 si A2, dar si nodurile DN1 si DN5 vor fi foarte aglomerate, daca se straduiau strecurau si la acestea cate un trifoi

danvoicu

Corect! Vor fi multe "puncte fierbinti"! Insa cel mai grav imi pare ca autostrada va avea doar 2 benzi pe sens. Pe A2 mi de pare ca e aglomerat si acum si de impunea 3 in loc de 2. Daramite centura unei zone metropolitane de nspe locuitori si trafic de marfa aferent unui mare centru industrial.

pasa_andrei

#4074
Pentru a 100 oara, nu vom avea probleme pe A0 ca are doar 2 benzi/sens. Probleme vor aparea la noduri, daca vor aparea si acolo doar in anumite puncte. De ex: viraj la 270 de grade pe directia Constanta-Pitesti.

LE: Incepem saptamana cu un clip de la nodul DN6. Acelasi ritm stiut ca pana acum. A mai aparut balast pe parcursul lotului. Incep sa se ridice incet incet. Mai multe detalii in zilele urmatoare.



Enjoy!

danpandrea

Două buldozere parcate la nodul cu A3, în urmă cu 20 de minute. Față de acum 2 zile, au mai decopertat un pic.

GIV

incepuse bine cu relocarile de ultilitati... se pare ca la nodul asta s-au inecat precum stiti voi cine la mal....  >:(

GIV


pasa_andrei

Continuam cu A0 Sud Lot 2  Nodul DN5



Enjoy!

pbh

Se pare ca nu au mai innodat nimic pe aici. Cu o medie de 2-3 "picioare" betonate pe luna... sunt in grafic.