News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 12 Guests are viewing this topic.

mitsu

#4035
Quote from: vancouver on October 13, 2021, 11:54:03 PM
Centura Budapestei nu este un cerc complet. Astfel nu ai de ales si trebuie sa o iei pe partea "care este". (de la primarul care este).

Pe cand la Bucuresti o sa fie un cerc complet. Astfel ai de ales sa ocolesti "pe sus" sau " pe jos". In total 4 benzi. Iar cu sistemele de navigatie o sa alegi partea mai rapida, unde tocmai traficul este mai fluent.

Mai mult de atat, la Budapesta autostrada a inlocuit centura veche echivalent DNCB. La noi se pastreaza si DNCB, care si ea va avea 2 benzi x inel complet. Adica intre oricare 2 puncte de pe conturul Bucurestiului vei avea in total 8 benzi la dispozitie, fara a intra in oras, pe drumuri complet denivelate (la DNCB poate ca o sa mai ramana si cateva intersectii la nivel sau partial denivelate, dar nu cu artere principale radiale).

In 2027-2028 scorul o sa fie Budapesta-Bucuresti 3-8. Asa ca chiar nu are rost sa ne gandim la 3 benzi pe sens, sau poate doar cel mult punctual (sa zicem daca intre DN1 si DN1a o sa avem trafic excesiv - dar e greu de crezut).

Ai doar partial dreptate. Ceea ce spui aici e valabil pentru cei care au de facut jumatate din cerc - adica vin din nord si merg in sud, vin din est si merg in vest etc.

Pentru cine are de facut mai putin de jumatate din cerc, nu mai sta in picioare varianta cu 8 benzi. De ex, daca vii dinspre Constanta si mergi spre Ploiesti, raman 4 benzi. Din care 2 benzi (sa zicem ca vor fi 2) pe o centura cu intersectii la nivel, care vor ramane asa si in 2028, cu treceri de pietoni, cu trafic local (cu siguranta se vor construi multe zone industriale/comerciale/rezidentiale prin zona centurii in urmatorii ani), un fel de bulevard al Bucuresti-Ilfov, si alte 2 benzi pe autostrada. Vei alege autostrada.

Eu nu cred ca prin august 2028, intr-o duminica seara, de ex, se va circula pe A0 mai bine decat se circula acum pe A2 intr-o duminica seara de vara. Macar de-ar fi fost A0 cum e bucata de A3 dintre Bucuresti si DNCB, cu 3 benzi pe sens si niste alveole de oprire de urgenta mai dese. Sau macar sa fi fost prevazut inca de acum un culoar in care, pe viitor, sa incapa 3 benzi pe sens. Si de ce sa ne comparam cu Budapesta si Ungaria, tara cu jumatate din populatia Romaniei? Sofia are deja aproape un inel complet de centura cu 3 benzi pe sens, intersectii denivelate si banda de urgenta, Bulgaria avand cam o treime din populatia Romaniei.

Din punctul meu de vedere, problema e ca la nivelul statului nu se gandeste si nu se fac proiecte ptr urmatorii zeci de ani, ci ptr moment. De-aia construim centuri ocolitoare noi cu doar o banda pe sens, cum s-au construit toate centurile de pe culoarele europene, cu intersectii in giratorii, si alea cu raza mica, de-aia construim drumuri expres care incep si se termina in niste giratorii, de-aia largim drumuri la 2 benzi pe sens, dar intersectiile raman la nivel, cum e DNCB, de-aia construim drumuri noi cu 2 benzi pe sens si separator median, dar cu intersectii la nivel, gen ocolitoarea Giurgiului etc. Nu suntem in stare sa gandim pe termen lung. Nu se gandeste nimeni de ex ca, odata ce se va deschide primul tronson din A7, Ploiesti-Buzau, A3 intre Bucuresti si A7 ar trebui sa aiba deja 3 benzi pe sens. Evident, este grozav ca vom avea in 3-4 ani un inel de autostrada in jurul Bucurestiului, chiar si cu 2 benzi pe sens - e mult mai bun decat nimic, ca acum. Dar nu e un proiect gandit pentru niste zeci de ani.

Ca idee, prin Polonia, cam toate autostrazile si drumurile expres noi au fost construite cu un spatiu median intre sensuri suficient de lat incat sa se mai poata construi cate o banda pe sens in viitor, indiferent daca va fi nevoie peste 5 ani sau 50 de ani. Plus un spatiu suficient de mare lasat intre marginea autostrazii si gardul de protectie. La noi se mai taie din latimea autostrazilor existente ca sa aiba loc intersectia cu alta autostrada...

Mascarpone

Se pare ca in varianta postata de @RaduG banda de urgenta dispare si este inlocuita de un acostament de 1 m

Zoom cu detaliile pilelor. In dreapta lor apar 3 benzi pentru incadrarea in intersectie.

JohannDB

                             CITAT :  ""Ca idee, prin Polonia, cam toate autostrazile si drumurile expres noi au fost construite cu un spatiu median intre sensuri suficient de lat incat sa se mai poata construi cate o banda pe sens in viitor, indiferent daca va fi nevoie peste 5 ani sau 50 de ani. Plus un spatiu suficient de mare lasat intre marginea autostrazii si gardul de protectie.""

            Un exemplu de "viziune" din Polonia, pe S3 de la conexiunea cu A4-le polonez (A4 care de la Legnica, în sens invers, după 85 km ajunge la granița de la Goritz, PL-D) la Polcowice, Glogow...... Priviți-o cum arată......



Powered by API/PUM imgur uploader


miahi

^^Mascarpone multumim pentru efortul de a posta "bazaconia" in detaliu cu pilele A0. 

PlayStation

S-au obosit si aktorii sa faca benzi de incadrare, sau sunt doar la A2?

dr4qul4

Ca sa fie clar , pana la urma preferam banda de incadrare (pe partea celalata a pilonilor) in locul benzii de urgenta in zona podului?
Asadar, primim mai mult decat credeam? (-1.5 la bada de urgenta si + 3,5 la banda de incadrare)?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


TibiV

Ce mizerie de filmare...

Astia de la CNAIR cand vor intelege ca ei nu produc videoclipuri muzicale, ale nu stiu carui cantaret?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduG


carutasul

Azi la DN6 au mutat cofrajele la pilele de lângă șosea; probabil că vor sau li s-a pus în vedere să termine în zona respectivă fiindcă au blocat una din benzi.

Dan_s

La nodul A0-A1 oare cum fac pilonii pasajului, tot pe banda de urgenta tinand cont ca se doreste largirea A1 la 3 benzi sau au proiectat un pasaj cu deschidere mai mare?

stangabriel


Duta C

Azi am fost pina la ploiesti !A0NL2 : Foto facute din DN1 spre est. S-au pus pe treaba UMB-istii! (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

Astea-s minutele de incalzire....
Amenajare organizare de santier si drumuri tehnologice....

Ionut

A0N2, azi dimineata, nodul A0-A3, UMB la treaba. Poze primite pe Facebook.