Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

Din cate imi amintesc s-a explicat mai sus care sunt problemele, dar incerc sa reiau:

Pe tot A0 Sud se accepta ca umplutura doar balastul. Turcii au identificat zone pe langa raul Arges (mai aproape de santier) de unde pot exploata, dar nu primesc acord de mediu (posibil sa fie interese obscure la mijloc aici). Trebuie sa aduca balastul de la balastiere de pe Prahova, deci distanta mare, costuri mari. Sa nu uitam ca si basculantele alea incarcate daca vin de la Nord de Bucuresti trebuie sa vina pe actuala centura care este cum este. Adica realist o basculanta iti face cam 2 curse pe zi, maxim. 2-300 de basculante strict pe adus balast in santier nu cred ca are nici UMBul, deci sa fim seriosi.

Pe lotul 1 inca se mai discuta cu privire la podul peste visele lui Ceausescu. La licitatie s-a cerut o solutie, dar dupa licitatie s-au trezit Apele Romane (parca) sa ceara gabarit navigabil, deci solutia trebuie schimbata, podul facut mai inalt, deci si mai lung, deci problema la costuri, deci discutii. Care inca nu s-au finalizat.

Acum ganditi si voi ca un privat care are un singur tel: profitul (ca doar nu s-au apucat turcii de meseria asta ca sa ne faca noua A0 ca le e mila de Georgel ca nu are centura). Daca imi ceri o chestie la licitatie, semnam contract, iar dupa ce am semnat contract imi ceri ceva ce nu apare in contract...voi ati merge inainte?

Nu spun ca sunt zmei, poate sunt frati cu actorii si pizzarii de pe A10 (Doamne fereste), dar hai sa fim si obiectivi. Lotul 2 iata ca nu prea mai are blocaje si e cam tot atacat, ba chiar la nodul cu DN5 nu mai e mult pana vin grinzile (care sunt produse si stocate de ceva timp deja). Daca voiau sa o lalaie faceau ca baietii de pe A10 si stateau 6 ani dupa stalpii de curent. Turcii au rezolvat mare parte din ce era de rezolvat. Si sa nu uitam ca lucreaza langa Bucuresti, deci posibil cea mai densa zona dpdv al utilitatilor si relocarilor...

dorum

Despre podul cu gabarit navigabil, parca a clarificat Horatiu ca nu mai e cazul...

alexandru_m

Quote from: horatiu.cosma on September 20, 2021, 07:55:06 PM
Revin pe subiectul podului peste Dâmbovița de pe A0 Sud lot 1. Conform avizului final de la Apele Române, se va construi un pod normal, fără gabarit navigabil. Se menționează în aviz că, dacă în viitor Dâmbovița va deveni navigabilă, CNAIR va face un nou pod cu gabarit corespunzător  :D.

Iar legat de transportul de balast, discuția e una mai lungă. Ștefan Ioniță în 2017, în cruciada lui sfântă împotriva cotropitorilor străini, s-a gândit să ceară în caietul de sarcini de la A0 Sud umpluturi din balast integral, fără nicio analiză de genul "oare găsim atâtea milioane de metri cubi de balast în zonă?" Evident că nu se găsește, plus că obținerea unui permis de exploatare pentru balastiere noi reprezintă un coșmar birocratic.

Turcii au reușit să încheie câteva contracte cu balastierele din zonă care oferă balast corespunzător, însă cantitățile sunt foarte mici. Așa că au mers pe varianta obținerii de permise de exploatare. Au reușit în primă fază să obțină actele pentru o exploatare la Măgurele, chiar lângă șantierul lor, însă unii actori direct interesați de subiect (să se cumpere la suprapreț de la ei) au reușit să îi blocheze pe la ANRM/Apele Române.

Într-un final au reușit totuși să obțină un alt permis de exploatare pentru o suprafață din Prahova (procedura birocratică e incredibil de anevoioasă, am îmbătrânit câțiva ani încercând să îi dăm de capăt; de fiecare dată când credeam că s-a încheiat, mai apărea câte o aprobare/hârtie suplimentară). Dar au reușit, acum aduc de acolo cam 200 de transporturi pe zi, au început azi și schimbul de noapte, vor să ajungă cam la 600 de transporturi la 24 de ore. Deocamdată aduc doar pentru lotul 2, mâine ar trebui să aprobe inginerul și pentru lotul 1 și să îi dea bătaie și acolo cam la aceeași capacitate.

Însă dacă ne uităm strategic, solicitarea balastului pentru întreaga cantitate de umpluturi e un dezastru, a întârziat proiectul cu câteva luni bune, iar zecile de mii de transporturi Prahova-A0 vor însemna poluare, ambuteiaje suplimentare etc.


Aici si postarea respectiva.

Am bolduit partea pe care o consider relevanta la discutia de fata.

kola

Salutare colegi, cateva poze de pe lotul celor de la Alarko in zona intersectiei cu DJ 301A



MCI

Salutare! Aveti ceva vesti despre A0 Nord lot 1 si 3?

NGC

Repetarea intrebarii in fiecare saptamana nu grabeste lucrurile. In momentul in care vor fi noutati care pot fi comunicate, fii sigur ca vor aparea si aici. In ambele cazuri mai dureaza putin.

pasa_andrei

Aktor si asociatii au intrat la decopertat pe aproximativ 50% din lot. Undeva 7-8km au decopertat pana acum. Sa nu ne imbatam cu apa rece pentru ca stim ca proces este destul de simplu. Momentan nimic pe la structuri, casa care este in drumul autostrazii( relativ noua) a inceput sa fie demolata, ceea ce este o veste foarte buna. Au aparut si 3 situri arheologice.

Va las videoclip mai jos.



EnjoY!

GeoRo

Multumim pentru filmare! Momentan se misca ok grecii cu decopertarile. Au si ei un "Selim" al lor pe la min. 6:20, dar cred ca mai potrivit ar fi Nikos  :lol:

Geri


In padurile care sunt traversate de autostrazi, in cazul nostru Padurea Cirogarla, nu se lasa o zona de protectie ?
Unde in caz ca se va rupe o ramura/copac sa nu blocheze un sens/autostrada. Si sa se poata face toaletarea copacilor de langa autostrada tocmai pentru a preveni situatii de acest gen.

Se vad copacii pe lateralul decopertarii, care sunt marisori. Daca ar cadea unul perpendicular pe axul autostrazii, ar bloca un sens.
Cel din dreapta din filmare.



captiva

^^^ Multumim pentru filmare!
O mica observatie - cred ca la min. 4.44 este DJ 601 Ciorogarla - Bolintin

TVlad

Nu se putea sa nu nimereasca cu traseul autostrazii si paduricea aia de la minutul 10:10...Cimp liber la nici 100m in stinga, cimp liber la 100m in dreapta dar fix prin ea a trebuit sa treaca. Parca special le aleg.

vancouver

Din mai multe puncte de vedere este ideal ca autostrazile sa treaca prin padure. Asa ca in nici un caz nu trebuie evitate, ci cautate (desigur, nu cele seculare). Si daca vrea cineva sa fie eco, nu are decat sa prevada in lege ca pentru fiecare hectar de padure defrisat sa fie obligat sa planteze alte 2 hectare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

iar cele 2 hectare sa fie langa autostrada tot in zona defrisata sau in jurul celor mai apropiate spatii de servicii
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan_s

Poate prin PNRR se va planta pădure în lungul A0  pentru protecție la viscol

alin2pas

Din păcate, culoarul de expropriere e atât de îngust, încât nu permite așa ceva. Nu cred că permite nici o lărgire la 3 benzi pe sens, dacă va fi nevoie.