Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

pasa_andrei

Miercuri a fost filmata. Zilele urmatoare vine clip si cu DN5-DN6 unde se vede ca se lucreaza la terasament.

carutasul

aha, atunci vine de se leagă. Chiar am fost ușor surprins aseară când am văzut cei doi piloni proaspeți și frumoși...

Duta C


Dominik

A0 - Pasaj 1 Decembrie 



By Ionut Ivasca
You're in Steelers Country

alexandru_m

Pentru cei care nu sunt din zona, 1 Decembrie este DN5 Bucuresti - Giurgiu.

pasa_andrei

Video-ul promis de la DN6 pana la DN5 din data de 06.10.2021.
Au rezolvat problemele cu balastul partial.



Enjoy!

Claudiu T.

Multumim pentru filmare.

Doamne ce a mai fugarit drona Golfuletul ala gri.N-ai cum sa fugi de big brother  :lol:
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

cosss

Când vad ca nu e mobilizare pe tot lotul ma gândesc ca e mai bine sa scoți la licitație loturi mai mici cu termene de executare a lucrării semnificativ mai mici. Mai ales aici unde terenul e permisiv. Într-un an de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor sa poți circula.
Făcea un coleg o simulare privitoare la termene. În ritmul actual, când va fi gata (facand excepție de termenul contractual)?

dorum

#3728
Cand are Husein balast destul... pe mine nu ma dau inca pe spate muntii aia 2 de balast; aia sunt pt 1km maximum :(

RaduG

A zis cineva simulare? There you go:





Lotul 1 la 31.12.2023 ajunge undeva la 50%, iar lotul 2 la 85-90%, cu actuala mobilizare. Trendline-urile sunt cu ecuație liniară momentan.

ijwtsh

Cata incredere ar trebui sa avem in aceste numere? Intreb pentru ca procentajul oferit de la CNAIR de multe ori mi se pare total pe langa ce vedem din filmarile cu drona. Pe DX12 T2 parca, acolo nu a fost updatat multa vreme procentajul (prin vara cred ca era asta).

RaduG

Sunt seturile de date oficiale, sunt convins că matematica în drumuri și poduri este foarte exactă, la două zecimale. De exemplu, pe lotul 1, progresul fizic este de 8,60%, iar cel financiar este de 19,73%. Ceea ce înseamnă că au cerut plată în avans. Iar acum trebuie să livreze.

Ce vezi de sus e subiectiv, nu ai cum să estimezi ochiometric dacă s-au pus în operă, să zicem, 300.000 m3 de balast dintr-un necesar de 1.000.000 m3. Sau câte tone de beton armat, sau câți m3 de asfalt, sau câtă săpătură s-a executat. Asta în timp ce beneficiarul, CNAIR, are acces la aceste date direct de la executant. Și are acces la niște grafice de execuție. Și la resursele executantului - oameni, utilaje, stocuri de materiale, etc.
Mă rog, poți să vezi și de sus dacă ai o dronă care face telemetrie și filmare point-cloud și măsoară automat cu cât a crescut terasamentul, cum au cei de la Porr pe Sibiu-Boița.

hefaistos

Graficele de lucrari sunt utile dar extrapolarea nu e intrutotul fidela:
- Lucrarile la terasamente dureaza mult dar au valoare mica. Prin comparatie, aici la campie stabilizatul, asfaltul si finisajele (parapeti, marcaje etc) pot reprezenta lejer 30-45% din lucrare (fara structuri) dar se pot realiza in mai putin de 3 luni de vara pe un lot de 17 km.
- Pe masura ce sunt puse grinzile (apoi facturate) si aici valoarea creste brusc, de la o luna la alta.
- Pe de alta parte mobilizarea constructorului poate varia functie de motive obiective si subiective. Sa nu uitam, de exemplu ca pana acum 2 luni turcii nu aveau sursa de balast, si asta a trenat vreo 4 luni daca nu ma insel, cu efecte evidente asupra evolutiei lucrarilor. Daca mai apare un blocaj iar pierdem luni de zile.

Ce pot remarca la aspecte pozitive este ridicarea elevatiilor. Sa vedem daca urca si grinzi si incep suprabetonari, sau se duc la iernat acasa, pentru ca nu-s obisnuiti cu frigul de pe la noi. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

RaduG

Evident că extrapolarea este o glumă bună când vorbim de stadii timpurii, dar este bună pentru a vedea, de exemplu, că sinergiile alocate de constructor pe lotul 1 sunt mai mici decât pe lotul 2.

Ce este evident însă cu ochiul liber, atât pe grafice cât și din filmările cu drona, este că mobilizarea trebuie crescută masiv, dacă vor să se încadreze în 2023. A trecut deja un an și sunt în urmă. În curând începe sezonul umed, când lucrările vor fi îngreunate.

cosss

Multumesc, Radu! La 2024 ma gandeam si eu... Ne lamurim anul viitor cum sta treaba cu buna credinta a constructorului, daca tot s-a rezolvat problema aprovizionarii cu balast. Desi, sincer sa fiu, nu prea ma intereseaza profitul celor la Alsim, in sensul ca puteau sa aduca si mai de departe balast pentru a fi in grafic. Ai un contract semnat, il respecti! Chiar daca asta inseamna ca profitul estimat o sa fie mai mic. Dar baietii au venit sa se capatuiasca, nu sa ne ajutam reciproc. Sper sa ma contrazica si sa se incadreze in termenul contractual. Sa asteptam, doar am devenit experti in asta...