Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

avumit

Imi explica cineva care e problema in Bucuresti cu balastul? Nu este sau e slab calitativ? Atunci nu e mai bine de adus pe calea ferata? Pe vremea lui Ceasca se aducea in Bucuresti cu marfa din balastiere. Se turna nisip si balast direct in vagoane fara cupe etc.

GrmmrNzi

Nu este suficient, sunt probleme (administrative) în a deschide noi exploatări în apropiere, iar transportul de la distanță dă peste cap calculele financiare făcute la ofertă.

razvan96

Nu e o problema neapărat in Bucuresti cu balastul, ar fi o problema oriunde s-ar cere ca umplutura sa fie din balast. S-a nimerit sa se ceara pe A0. Dar suntem asa siguri ca si pe Nord? Eu stiu ca doar pe Sud era așa. Oricum, ordinul de incepere nu are legatura cu asta.

voicul

#3408
Sa nu uitam un aspect:
Oricat de absurda poate parea aceasta cerinta (si evident statul are partea lui de vina), fiecare ofertant/castigator STIA inainte sa semneze.

Daca imi aduc bine aminte, a zis cineva de pe forum ca UMB cara si 100 de km balast (pe langa Galati daca retin bine), ca asa era mai ieftin.
Deci se poate aduce balast, dar la costuri mai mari.

Ramane si intrebarea: cine te-a pus sa ofertezi suma asa mica, cand se STIA ca nu exista prea mult balast ieftin/in zona?

Vedem cum mai decurg lucrurile.

dr4qul4

momentan turcii aduc balast. Incet, dar constant.  Probabil ca asa le ies calculele la care au ofertat!
Vad ca aveti numai reprosuri la adresa lor, DAR ii comparati cu ce se intampla in alte parti.
Haideti sa-i comparam cu ce se intampla la santierele din jurul Bucurestiului. Indiferent ca vorbim de A0, DNCB, A3 (ati uitat chinul Aktor pt cativa km?) sau DN-uri (centura Mihailesti), turcii sunt campioni detasati.

Si nu doar UMB-ul merg cu frana de mana trasa pe aici. Maretul Strabag isi bate joc de noi la Mogosoaia. TS se face ca lucreaza pe DNCB, Aktor nu se misca nici cu viteza luminii stinse cu care ne-a obisnuit pe A10, Iar cele 3 pasaje de pe DNCB sud au sanse sa aibe mai multe filmari decat km. Poate vor fi gata in 2022, dar ma cam indoiesc.

PS. voi fi primul care ii critica in momentul in care vad ca la altii "se poate" si la ei nu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

,, cele 3 pasaje [...] au sanse sa aibe mai multe filmari decat km"

:lol: :lol: :lol:
+10
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

theodor1998

Ce se mai aude legat de loturile 1 si 3 de pe A0 nord?

ERIS.M

Problema cu balastul turcilor pe A0 este următoarea :
1. Alarko a licitat un preț pentru terasamente balast stabilizat din zona raul Argeș  = balast + transport balast (distanta de aproximativ 10 km) + compactare balast (preț total aproximativ 75 lei/tona)
    În urma proiectării, soluția cu balast stabilizat de pe raul Argeș nu a fost acceptata de CNAIR.
2. Singura soluție acceptata de CNAIR (prin consultanta CONSITRANS/EGIS) a fost balastul din zona Prahova, distanta pentru transport fiind de aproximativ 100 km.Acest lucru a făcut ca prețul pentru transportului balastului sa crească substanțial și sa depășească bugetul ofertat de Alarko.
3. Balastul pus în opera de Alarko în perioada 12.2020-03.2021 a fost adus din zona Prahova și a fost posibil doar pentru ca firmele de transport nu aveau de lucru iar prețul oferit de Alarko era la limita (17 lei/tona) !!!
4. Din 03.2021 transportatorii au găsit alte santiere mai profitabile si nimeni nu au mai vrut sa le transporte balast deoarece prețul lor de la Prahova la A0 era infim de mic (29 lei/tona balast+transport)
    Văzând ca nu mai au cum sa aducă balast de la Prahova, Alarko a achizițonat printr-un interpus......, un teren de 50 ha în zona Filipesti Târg - Prahova și așteaptă sa obțină permisul de exploatare însă testele pentru aceasta resursa nu au fost acceptate de către CONSITRANS/EGIS deoarece dimensiunea balastului este mai mare cu 30% decât ce trebuie sa pună ei în opera (balast 0-63).
5. Problema balastului va dispărea doar dacă Alarko se va trezi la realitate și va plăti prețul corect pentru transport de la Prahova, care a crescut considerabil în urma controalelor ISCTR...., azi transportatorii duc balast de la Prahova în aceiași zona langa A0 cu prețul de 32 lei/tona iar Alarko are buget de transport de 17 lei/tona ....
Restul e CANCAN ....

cosss

Atâta timp cât își vor respecta termenul contractual, e ok. Dar deja au întârzieri. Când nu avem probleme în legătură cu CNAIR, când nu avem alunecări de teren ce necesita aprobarea unor intervenții suplimentare, când se plătesc facturile la zi, nu avem balast. Mai că îți vine să râzi.
Și în Dolj, la aproximativ 60-70 de km de șantierul DX12, am întâlnit basculante portocalii ce transportau balast. Și veneau mai de departe.
Au zis ca vor recupera aceasta intarziere. Haideți sa ii credem.

cassyo

Sambata 14 august, in zona nodului rutier A0-DN5, intre comunele 1 Decembrie si Jilava





























Powered by API/PUM imgur uploader

Calatorului ii sade bine cu drumul

cassyo

Tot sambata 14 august, dupa drumul pe DN5, doua ore mai tarziu, am plecat din Bucuresti spre Alexandria, pe DN6.
In zona Buda, la nodul rutier A0-DN6, era greu sa mai sesizezi ceva din santierul (pe care si  eu insumi l-am pozat la inceput de mai) celor de la Aktor.
Am facut o poza totusi





Powered by API/PUM imgur uploader
Calatorului ii sade bine cu drumul

TibiV

Nodul A0-DN6 este tot al lui Alarko, nu al lui Aktor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cassyo

Imi cer scuze:am preluat o informatie nefiltrata de pe youtube (un clip  cu nodul vazut din drona 24 iunie parca, cand nodul dadea deja semne de abandon) unde userii il vehiculau pe Aktor. Promit sa nu se mai intample ! :-[
Calatorului ii sade bine cu drumul

pasa_andrei

Un video nou din weekend cu portiunea cuprinsa intre DN5 si DJ401A ( Bucuresti-Berceni) . Incepem pe lotul 2 si terminam pe lotul 1.

Ce putem sa observam este ca avem activitate la DN5 si viitorul pod peste Sabar. Relocarile terminate. La podul CF902 nu inteleg ce se intampla ca nu am vazut activitate. Selim rezista.

Pe lotul 1 avem fabrica de grinzi pe care am prins-o in functiune. Avem deja primele 30-40 de grinzi puse la "uscat" pe corpul autostrazii. Momentan fara balast pe acest lot pana la Berceni. O veste buna este ca s-a inaintat cu decopertarea pana la Berceni astfel incat avem peste 95% din lot decopertat.


voicul

Problema e clara pe aceste loturi: balastul. Daca se rezolva cat mai repede, probabil nu o sa fie intarzieri.
Nu am vazut pe nici un santier semnalizare rutiera ca aici.

Stau sa ma intreb daca pe N o sa fie aceeasi problema, tinand cont ca sunt mai aproape de balastierele din PH?