Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

GAC

Problema cu balastul poate fi rezolvata constructiv si cu CF. Sunt mai multe statii CF pe centura de sud, care ar putea sa fie folosite pentru descarcarea balastului din vagoane.
In ultima vreme am inteles ca Tarom a iesit pe profit de cand a inceput sa opereze zboruri charter... asa si CFR Marfa poate sa profite de pe urma acestei zituatii, dar aici trebuie o viziune holistica de la centru. In zadar ca in aceeasi cladire opereaza si MT si CFR, daca sunt stat in stat.
Sunt curios daca a fost pana acum vreun proiect de infrastructura rutiera mare unde sa se fi transportat balast pe CF?

ERIS.M

#3241
Quote from: mike_us on July 07, 2021, 04:17:59 AM
@ERIS.M Alarko cit de cit au mișcat pe lotul 2 au ajuns in jur de 20%. Lotul 3 cu Aktor e cel mai in urma. Nu știu daca mai așteaptă ordin de începere sau încă nu s-au mobilizat dar acolo nici măcar nu au început.
@mike_us Alarko a mișcat cât de cât pe Lot 2 pentru ca a carat balast în lunile decembrie-aprilie când transportatorii nu aveau de munca și le-au convenit prețurile mici decât nimic !!! Turcii nu au rezolvat problema cu balastul ( se livrează 5-10 mașini/zi !!!! )  și nu o vor rezolva prea curând decât dacă vor accepta și vor plăti prețul pieței, dar și așa, sa nu uitam ca in septembrie UMB va începe Lot 4 Nord unde nu va avea o cantitate prea mare de balast (deoarece are de făcut un viaduct la Cernica) însă la Lot 2 Nord unde va începe tot din toamna sa facă depozite de balast la Corbeanca, Voluntari și Afumați, situație în care toți transportatorii vor merge aici pentru ca UMB plătește prețul pieței iar Alarko va rămâne fără balast nemaiavând cine să il transporte  !!! .......
Aceiași problema o vor avea și cei de la Aktor cu balastul ( chiar dacă vor să-l achiziționeze de aproape - din zona Potlogi ) pentru ca au un renume în piața de rău platnici chiar dacă subcontractorul lor principal la Lot 3 este unul serios.

danutzu_1069

^ sper ca stii ca nu poti descarca balastul in orice statie...
Care mai apoi trebuie incarcat in basculante (deci incarcator frontal)

Desigur, si vagoanele alea trebuie incarcate... si balastul nu vine de la rau in sir indian pana la vagon si sare iepureste in vagon....

RaduG

Mai nou există sisteme de descărcare mobile pentru vagoane, cu benzi care întră sub gurile de descărcare ale vagoanelor și încarcă direct camioane, nu mai ai nevoie de alt utilaj. Mă rog, se folosesc pentru cereale, dar cu o bandă heavy-duty nu văd de ce nu ar merge și cu balast. În definitiv în toate carierele mineralele se transportă cu benzi transportoare.
Ceva de genul (dar am văzut și mai heavy-duty de atât):

ovidiubu

In loc de balast ar putea folosi cenusa de furnal de la Galati, cum a facut si UMB la Hunedoara.

voicul

Ar putea, dar in contract ce scrie? Scrie cenusa?

Apropo de balast: de forma de relief de la minutul 4.05 nu zice nimeni nimic?
Pricep ca nu ajunge pe tot lotul, dar nu e putin ce se vede acolo.
Sa nu uitam ca inca mai e timp din contractul asta, timp in care multe se pot rezolva, chiar si problema cu balastul.

hefaistos

Fiecare încărcare-descărcare costa.
Iar balastul e o marfa ieftina, voluminoasa și grea, la care costurile de manipulare sunt semnificative. Problema nu e de unde iei balast ci de unde iei balast ieftin (inclusiv cu adusul la lucrare).
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

MihaiD

^^ există contracte pe drumuri în derulare în momentul ăsta, în România, prin care piatra de carieră e înlocuită cu zgură de furnal cu acceptul dirigintelui, Beneficiarului (UAT), Finanțatorului, nu se schimbă prețul, deși zgura e mult mai ieftină. Nu știu cum o fac, mie mi se pare o forțare a legii (ca să nu spun direct încălcare), MDRAP nu vede nicio problemă, plătește.

Cetatean

In general constructorii straini au o problema cu materialul de umplutura, pentru ca ei se bazeaza pe productia locala si isi cumpara balast. Balastierele cam fac cartel, urca pretul si restul e istorie. La cat se construieste acum in capitala, pretul la material e sus si din cate stiu e si greu de "gasit"
Constructorii romani (sau straini cu vechime, vezi Porr sau Stabag), pentru ca mai au relatii si stiu cum merge treaba, reusesc sa faca gropi de imprumut sau balastiere si atunci doar exploateaza si platesc la ANRM redeventa.
Legat de materialul adus pe Cf si eu m-am gandit de foarte multe ori la solutia asta, dar se pare ca nici in locuri (gen lucrari cf) unde ai putea sa descarci materialul in opera direct, nu se face asta si lumea prefera camioanele. Mobilitate mai mare.
Legat de materialul de care vorbiti, respectiv zgura, s-a folosit la autostrada la Deva - Orastie ca si material de umplutura. Dar tot timpul cand si unde s-a folosit a fost cu scandal. Pretul ei este 5 lei tona cred. Fata de 20-25 la balast!
Daca o privesti dpdv ecologic, sa "ascunzi "zgura aia util, e un lucru bun pentru zona unde se afla acesti munti. Poate ar fi bine sa folosim zgura ca si material de umplutura, mai ales la volumele care sunt la autostrazi.

Drumm1

Quote from: MihaiD on July 14, 2021, 12:15:30 PM
^^ există contracte pe drumuri în derulare în momentul ăsta, în România, prin care piatra de carieră e înlocuită cu zgură de furnal cu acceptul dirigintelui, Beneficiarului (UAT), Finanțatorului, nu se schimbă prețul, deși zgura e mult mai ieftină. Nu știu cum o fac, mie mi se pare o forțare a legii (ca să nu spun direct încălcare), MDRAP nu vede nicio problemă, plătește.
Ai citit tu normativul sa vezi daca zgura nu este acceptata si nu se comporta din punct de vedere al planeitatii la fel ca si balastru, cititi inainte sa vorbiti.

TVlad

#3250
Balast, nu balastru.
Din ce stiu, s-a adus pe calea ferata la constructia A2 (tronsonul din Baragan) iar daca iau de buna povestea unui IDM, si pe A3 Bucuresti - Ploiesti.

carutasul

O fi din Latium :)
Bănuiesc că zgura are multiple avantaje, inclusiv faptul colateral că poți ecologiza respectivele zone. Discuția e dacă e ok să o decontezi la același preț. Eu unul nu sunt hotărît în această privință, pe de o parte dacă rezolvă problemele foarte bine, treaba constructorului, pe de altă parte în anumite situații el poate primi suplimentări când un produs se scumpește, deci normal ar fi să dea și de la el când pune ceva mai ieftin :)

MihaiD

^^^^ nu înțeleg unde am spus eu ce ai înțeles tu. Reiau, mai simplu. Nu am o problemă cu schimbarea soluției sau că zgura nu ar fi bună. Am spus doar că, dacă la o licitație Beneficiarul cere un anumit material, iar ofertanții licitează pe acel material, a veni după atribuire ofertantul câștigător și a spune că înlocuiește un material cu un altul mai ieftin de câteva ori, dar facturează aceeași sumă, nu mi se pare în regulă. Vezi prețurile din SEAP. Din punctul meu de vedere, să se folosească liniștit zgura la autostrăzi, inclusiv la A0 sau la cele din zona Galați și, în general, la drumuri. Doar să se precizeze posibilitatea asta de la început sau să se facă o corecție de preț în jos la facturare, că e de câteva ori mai ieftină. Mă mir că se acceptă practica asta, am trecut de faza de revoltă, dar, mă rog, treaba celor care semneaza și decontează.

Cetatean

In general materialele se aproba prin formulare de catre consultant. Stiu multe cazuri in care a fost refuzata zgura,desi urma sa fie folosita la drumuri tehnologice sau de intretinere,nici macar in corpul autostrazii sau caii ferate.
Din ce am imteles este un material foarte bun de umplutura,destul de omogen si se compacteaza al naibii de bine.

kola

Seara buna,
vin si eu cu 3 poze de pe lotul Aktor intersectia A1 cu A0. Au inceput sa creasca numarul utilajelor si al camioanelor.
Azi cand am trecut erau cel putin 4 camioane, 2 excavatoare, 1 buldo-excavator si ceva ce parea a fi un buldozer(scz nu se vedea prea bine de pe A1).
Aveti si dovada: