Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Duta C


RaduG

Nu e oficial, cele două autostrăzi nu se intersectează la 90 de grade, ci la un unghi în jur de 65 de grade. În plus de asta, mă îndoiesc vă vor avea atât de multe benzi separate pentru accelerare/decelerare.
Dar efortul făcut este drăguț, felicitări!


bogdymol

Exact despre treaba asta am scris mai devreme pe SSC, cand am vazut prima data randarea video.

E trist sa aflu ca nu vor fi benzi colectoare/distribuitoare.  :ohno: :ohno:

Vor fi multe accidente sau posibile accidente in zona din cauza asta. Ganditi-va ca unul vine de pe breteaua la 270° si intra cu 40 km/h direct in fata unei rachete ce vine cu 160 km/h pe banda 1. Iar peste cativa ani, vor fi si probleme legate de ambuteiaje in zona nodului, pentru ca un astfel de nod fara benzi suplimentare are o capacitate mult redusa de preluare a traficului.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

GAC

Frumoasa randare, pacat ca nu se va face asa, cel putin nu acum... dar putem spera cand se va lati A1 la 3 benzi pe sens.
Totusi, problema traficului de centura este ca actuala centura este 30% centura si 70% bulevard... cel mai mare bulevard din tara, ce leaga comunele limitrofe, devenite mici suburbii (care au sanse sa creasca in ritm accelerat ca urmare a politicilor anti-dezvoltare din capitala), la care se mai adauga depozite logistice si zone industriale.
Intrucat A0 nu va fi niciodata drum de servitute (pentru localnici), traficul va fi aproape in exclusivitate de tranzit. De asemenea, trebuie punctat ca multe camioane au ca destinatie centrele logistice/industriale de pe actuala centura, deci si acestea tot pe drumul vechi o sa vina.

frunzaverde

#2600
O porcarie de solutie... Bine ca Sebesul, cu 10% din trafic merita sa aiba noduri de foarte mare capacitate, cu colectoare si distribuitoare rapide, la fel si Turda, la fel si Constanta, dar cea mai aglomerata intersectie a Romaniei (A1-A0) va avea... un amarat de trifoi de 500-600 vehicule pe ora...

Deci, undeva la cel mult 20-25% din traficul DE AZI de pe A1 va putea intra pe A0. Restul? Tot pe Iuliu Maniu, baieti, tot pe Iuliu Maniu. Utilitatea A0 ca colector-distribuitor pentru radiale va fi, prin urmare, zero barat...

Inca un proiect de mizerie facut de CNAIR, MT si proiectantii romani blocati in proiectarea sovietica din anii '70... Rusionos, absolut rusinos.

@GAC - daca scopul A0 este "trafic de tranzit" si doar "trafic de tranzit" inseamna ca toata ideea a fost gresit gandita de la bun inceput. E o porcarie sa constuiesti un inel in jurul capitalei (care e sursa si destinatia marii majoritati a traficului din Bucuresti). Pentru cine? Bucurestiul nici macar nu este cine-stie-ce axa de transport, nici macar la nivel regional (Europa de Sud-Est)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ovicor

La situatia data, probabil solutia de "indulcire" ar fi transformarea benzii de urgenta in banda de decelerare la 80km/h inainte de nod, 40km/h de la depasirea primei bretele pana la depasirea ultimei bretele, urmata de o portiune  lunga de banda de accelerare. Trei bretele laterale ar suporta 80km/h, dar A0N -> Pitesti (urmand seminodul) ar necesita si ea pe ultima portiune 40km/h. Neplacut, desigur, dar pornim de la o situatie data.
Daca pe relatia Pitesti -> Constanta ar fi "acceptabila " trecerea pe A0S, pe relatia Constanta -> Pitesti, pe relatia Constanta -> Pitesti trecerea din A0N va fi doar relativ in oglinda( se interpune seminodul).

Sorinus

Deci nodul A0-A1 e un fel de A4-DN3?

pasa_andrei

Nu. Nodul A4-DN3 are benzi de selectie separate fata de fluxul normal de trafic. De pe A0 o sa faci dreapta la 270 grade cu restrictie de 40 km/h direct din autostrada . Acolo o sa avem primele blocaje. S-a discutat foarte mult pe baza acestor noduri atunci cand au aparut proiectele .

GAC

Trebuie sa recunosc ca solutiile tehnice de proiectare a legaturii dintre A0 si A1 sunt din categoria "Romania repetenta".
De asemenea, numarul foarte mic de noduri de pe A0 este din nou un aspect criticabil.
Totusi, nu este un capat de tara. Administratiile locale ale comunelor limitrofe vor putea indesi acest numar de noduri. Eu imi pun nadejdea in MT si CNAIR (cu actuala conducere) ca vor fi deschisi la dialog si nu vor cauta sa puna bete in roata.
Realizarea unor noduri suplimentare pe A0 ca sa creeze o varianta alternativa (de viteza sporita) la DNCB pentru traficul local poate sa cada in sarcina autoritatilor locale. Asa cum autoritatile locale din Arad si Oradea deja s-au mobilizat pentru a incepe implementarea unui proiect major, anume A11, cred ca aceste autoritati locale limitrofe pot face un efort sa creasca gradul de interconectare al A0 cu reteaua locala de drumuri (care in mod evident este depasita din punct de vedere al capacitatii, ca urmare a dezvoltarilor rezidentiale / logistice / industriale). Mai mult, avand in vedere volumul relativ redus al lucrarilor necesare pentru un nod, sunt de parere ca un termen contractual de 3-4 luni (executie) este perfect fezabil. De asemenea, aceste comune limitrofe deja beneficiaza de mai mult cash la buget ca urmare a dezvoltarilor (de tot felul); peste acestea mai sunt si fonduri europene si in cel mai rau caz imprumut la banca. Daca un nod cu A0 va aduce dupa sine stimularea investitiilor private (exp. 10,000 sqm de industrial/logistic + 500 de apartamente / vile), s-a scos investitia. Asadar, nu vad niciun impediment ca autoritatile locale sa se mobilizeze de pe-acum sa pregateasca documentatia pentru a spori numarul de noduri rutiere. Avand in veder ca termenul de finalizare al A0 sud este 2023 (cu voia Domnului, mai ales pe tronsonul Aktor), autoritatile locale au tot timpul din lume. De asemenea, aceasta situatie poate fi exploatata de API pentru a-si spori contributia valoroasa si recunoasterea in cadrul comunitatii.
Nota generala este ca nodurile A0 nu sunt gandite prea bine, dar A0 sa fie, ca noduri destule putem face pe urma.
Cat priveste "impartirea" A0 pe tipuri de trafic: tranzit vs local, Bucurestiul este un nod rutier, unde converg toate drumurile principale din tara. Rolul A0 este de a conecta toate aceste drumuri, mai ales ca centura actuala si-a cam schimbat "destinatia" intre timp (de la rol de centura atunci cand a fost conceputa, la rol de bulevard). In mod fundamental, afirmatia "DNCB poate fi folosita ca sa ocolesc Bucurestiul" este mai putin adevarata de la an la an, intrucat centura este o extensie a Bucurestiului. Ideea fundamentala a unei centuri este sa asigure ocolirea localitaii (si implicit al traficului local) si conectivitatea rapida cu celelalte drumuri, functie pe care DNCB nu o indeplineste. In momentul de fata, traversarea centurii de la A1 la A2 este o aventura de 1 ora doar in cazurile foarte fericite.

alecu26

Da, e un fel de A4-DN3. La Constanta nu e totusi separare completa ca pe simulare, ci prin parapet new jersey. Banuiesc ca macar atat se poate si va fi obligatoriu sa se faca si la A1-A0.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vladioan_bv

pai ceea ce se intampla cu a11 se datoreaza cred ca in mare parte unei singure persoane. Ilie Bolojan. ceea ce e cu totul diferit fata de o "autoritate locala" din Romania.

RazvanN

@bogdymol Exact alea au fost si sentimentele mele relativ la proiect in general. Acum cateva post-uri intrebasem si s-a concluzionat ca nici macar la nivel de culoar de exproprieri nu au pus nimic deoparte, deci eventualele corectii sau imbunatatiri vor fi foarte anevoioase.

De acord total cu GAC mai sus, DNCB va fi din ce in ce mai putin CB in timp foarte scurt, doar cine nu circula pe el nu intelege asta, iar pierderea acestui rol se va rasfrange in capacitatea A0 cu siguranta.
Iar povestile cu transformarea benzii de urgenta in altceva la nevoie in loc sa proiectam din start pentru un alt nivel de siguranta si pentru a combate anumite tipuri de ambuteiaje arata multe deficiente la nivel de proiectare.

voicul

Sa nu ne panicam si nici sa nu facem planuri peste 10 - 15 - 20 de ani.

A0 si cu DNCB o sa tina destul de bine traficul pentru o perioada lunga de timp (cand o sa fie gata amandoua).
Se (si) uita ca masinile autonome o sa apara (+car sharing pana atunci), ceea ce o sa reduca in timp traficul.

carutasul

O poză din marginea satului Buda cu începutul de șantier. S-au apucat de decopertat, nu pe o lungime foarte mare, de la strada Bradului către DN6. O să le fac o vizită în zilele următoare, să mai iasă soarele...




Powered by API/PUM imgur uploader