Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

vancouver

#2415
@Puffyk, intelegi din schita asta ce vreau sa spun?



La Bucuresti, traficul radial este puternic pulsant. Dimineata si seara poate atinge valori fabuloase. Asta e problema.

Vrei sa ajungi dimineata de la Pitesti la aeroport folosind A0. Stai nenica, ca nu se poate, ca multi vor sa ajunga la aceeasi ora din Buftea in Baneasa, tot via A0. Ghinion.

Ori daca acel D1 din desen s-ar continua direct cu D2 sau ambele s-ar continua, atunci traficul radial care intra pe A0 ar fi doar o mica parte din ceea ce merge pe acele D1+D2.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

v46is

Eu vad simplu problema. Anumite DJ-uri actuale ( unele chiar sunt largite la 2 benzi pe sens) sa aiba nod cu A0 . La actualul proiect 2 benzi pe sens la A0 ajung dar DN-urile actuale care le intersecteaza se aglomereaza / blocheaza in special din cauza lipsei de viziune de a construi giratorii pe ele. Exemplu DN6 punct de blocaj: https://www.google.ro/maps/@44.3644861,25.9710938,18.75z
DN 5 punct de blocaj : https://www.google.ro/maps/@44.3285878,26.0770151,17.75z

Aici am putea avea coloana pe A0 deoarece DN-ul in cauza este plin deja.

Puffyk

@ Vancouver
Nu am in cap intersectii de acest gen, ci noduri rutiere largi, usor de incarcat si descarcat....
Dar hai sa vedem noi facute cele doua artere si mai vorbim. Pana atunci, iti dau dreptate, poate nu imi dau eu seama cum ar evolua lucrurile...

Bachus01

Vancouver are perfecta dreptate , cu cat ai multe noduri cu atat o sa ai mai multe blocaje. Caz concret de care sunt satul pana in ruptul capului  O7 din Istanbul si O20 de la Ankara , au putine noduri , Se merge perfect cu o mica exceptie o portiune din O7 unde ai noduri din 4km in 4km acolo mergi mereu bara la bara . O3 care trece prin Istanbul cu foarte multe noduri , la orele de varf se transforma intr-o mare parcare

La fel este si pe A4 un fel de A0 la Cracovia . Noduri foarte dese faci cam intr-o 1:30 min aprox 25 km

danutzu_1069

O7, bara la bara?? Esti sigur de ceeace afirmi?
Pe nicio bucata din O7, nu o sa vezi bara la bara...
Pentru clarificare, O7 (KMO) are 4 benzi pe sens si este recent construita, administrata privat si cu preturi  are nu plac turcilor...

Bachus01

Iesirea inspre Ankara e bara la bara la orele de varf , fix de unde mai are o birfucatie inspre Istanbul in partea asiatica . O7 de Astaldi e contruita parca . Nu este exagerat . Parca 18-28 lei a fost taxa pentru turism ultima oara .

AndreiB

#2421
Scopul centurilor e sa scoata traficul din oras. Este mult mai preferabil ca A0 (+CB, Inelul median, Inelul principal) sa fie bara la bara la orele de varf, iar Magheru, Calea Victoriei, Regina Elisabeta si Carol I sa fie goale, cu trotuare largi si spatiu dedicat pentru transportul in comun (prin renuntarea la benzi auto).

Scopul per total este mobilitatea in toata regiunea Bucuresti-Ilfov, nu ca cineva sa ajunga de la Pitesti la Constanta fara ambuteiaje.

Daca vrem un oras mai prietenos cu pietonii, trebuie sa ajungem la un status quo in care traseul natural din Militari, Berceni, Titan, Colentina spre orice punct de destinatie in afara inelului median sa mearga pe unul din inele, nu prin Piata Universitatii sau Unirii. Noduri putine pe A0 cred ca sunt contra dorintei astea, indiferent de impactul asupra traficului de tranzit (care este minoritar).

naivu

^Scop e si una si alta. E diferența dintre centură și variantă de ocolire. DNCB este destinată în principal pt traficul local, A0 este destinată în principal pt traficul de tranzit.

Bachus01

Noi inca visam . Mai avem de asteptat inca 4 ani . Sa nu uitam , pe partea de Sud se lucreaza acceptabil pe 2 loturi , pe unul din vara o sa ii vedem pe Aktor (aici avem emotii cam toti) , iar pe partea de nord doar un lot este adjudecat (fara nicio utilitate pana nu sunt gata celelalte , macar cel lipit de el ) . Anul asta daca avem contractele semnate pe partea de nord , mai avem un an proiectare si vreo 2-3 executie . Sunt simple de construit dar multe utilitati de relocat , etc .

AndreiB

Bucurestiul care probabil ca genereaza 80% din traficul care va folosi A0 sa foloseasca CB care e un biet bulevard la nivel cu intersectii inca nedenivelate, iar traficul de tranzit lung care e probabil 20% (dupa regula de 80/20, nu cifre exacte) sa foloseasca A0? De ce am vrea asta?

Avand in vedere excentritatea Bucurestiului si dimensiunea foarte mica a celorlalte orase, traficul de tranzit care nu are nici o legatura cu Bucurestiul va fi minoritar vs. traficul cu originea/destinatia in regiunea Bucuresti-Ilfov (e.g. portul Constanta > parc logistic A1 & toate celelalte spatii industriale noi si viitoare). Iar traficul cu o/d B-IF beneficiaza si el de noduri mai dese.

Nu inseamna ca trebuie sa construim un nod cu fiecare DJ traversart, dar la minim ma astept la noduri cu cateva penetratii noi cu capacitatea de a scoate traficul din oras pe rute mai rapide decat in prezent (si care sa nu continue direct dincolo de inelul median, pentru a limita traficul auto in centru).

Bachus01

In primul rand pana va fii gata A0 , DNCB va fii modernizat si pasajele gata in punctele cu probleme.
Nu cred ca ai dreptate in legatura cu traficul 80/20 .  Daca vrei caut un SF care a fost postat aici pe forum  . Numai retin exact cifrele .


alecu26

@Bachus....aici merge un pariu. Am un feeling ca A0 va fi gata inainte de dublarea DNCB la 4 benzi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Tony7Y

#2427
Sunt mult mai multe masini care trec prin Bucuresti pentru ca nu au o varianta de ocol decenta.
Eu de cele mai multe ori cand vin dinspre Pitesti spre Constanta prefer sa o iau prin oras. Majoritatea cunostiintelor la fel.

Pe centura iti blestemi zilele si din cauza timpului petrecut dar si din cauza gropilor si a sectoarelor care sunt de cand ma stiu in lucru.

Cu A0, o sa fie destui care o sa evite sa intre in Bucuresti. Nu 50%, dar nici 1%.

Chiar si acum daca imi setez pe google sa merg dinspre A1 spre A2, varianta cea mai scurta e prin oras atat dpdv al timpului cat si al nr. de km.

Bachus01

E riscant de pariu , mai ales la ce firme lucreaza pe DNCB . In ultimele 3 luni de cate ori am trecut pe DNCB (DN2-DN5) am vazut agitatie doar la cele 2 pasaje in rest aproape deloc  . Pierd mereu 1-2 ore sa traversez Bucurestiul in conditiile in care o mai fentez cat de cat , stanga la Sindrilita ies in DN3 dupa DNCB .

Oricum , de noaptea mintii . In atatia ani nu sa facut nimic . Bucuresti capitala europeana . Sa numai aduc in discutiile mizeria si mirosurile de pe DNCB sud.  Sa vezi cand te intreaba un strain de drum sau de ce am mers pe drumul acesta in loc sa merg pe centura . Iti vine sa bagi capul in pamant si sa ii explici ca asta e centura . La un moment dat erau 2 carute care extrageau fierul dintr-o placa de beton unde a fost spart pentru largire. Asta e imaginea Romaniei din pacate




AndreiB

Practic eu cred ca ar trebui sa gandim o solutie cu o capacitate suficient de mare astfel incat traseul "natural" din e.g. Berceni in Otopeni sau din parcul logistic A1 in Titan/Pantelimon sa nu implice centrul, prin o combinatie de A0 si CB.

Nici nu cred ca ar necesita multe penetratii in plus - se simte lipsa unei intersectii A0 cu DN3, o legatura noua din Berceni in CB in A0 la est de fortul Jilava, ceva in Domnesti si eventuala penetratie cu DX spre Targoviste.

Totul in paralel cu masuri din ce in ce mai restrictive (ingustare/desfiintare benzi, trotuare largite, strazi intrerupte), care sa faca traversarea orasului prin centru neatractiva si inceata cu masina.