Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

danpandrea

Curiozitatea mea este cum va fi proiectat nodul A1/A0 în raport cu proaspătul deschis A1/DJ602.

medicul de garda

@europiu, stiu ca discutia a mai avut loc, scopul meu nu era sa o reiau, ci doar sa solicit o informatie (daca o are) de la Ionut ,care nu a inteles intrebarea mea initiala, asa ca a trebuit sa detaliez.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Europiu

^ Da, am înțeles... mesajul era pentru Ionuț... :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alecu26

Este un pic exagerare sa facem A0 la 3 benzi. Mai ales ca asta ar bloca totul pt mult timp. Blocajele si ambuteiajele sunt generate de noduri.

Dupa ce se fianlizeaza proiectele, si daca chiar se vad aceste ambuteiaje care sa dureze multe zeci....sute de ore pe an, se pot adauga bretele suplimentare directe pe nod.

Trebuie sa tinem cont ca si reteaua existenta trebuie sa preia fluid traficul generat si sa il distribuie spre cartiere...zone industrial...zone de birouri. De multe ori solutia va fi poate undeva la sol gen reconfigurare intersectie, un pasaj, o largire.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hvm

^
Am citit de vreo 5 ori postul ca sa prind ce anume imi scapa. Dar n-am reusit sa inteleg de ce ar fi exagerat sa ai in zona celor mai tranzitate noduri o banda dedicata virajului la dreapta si pentru intrarea in trafic ramanand doua libere pentru restul traficului in zonele unde exista risc major de ambuteiaj. Si ce anume ar fi blocat? Ma depaseste. Nu inteleg. Mai ales ca acum ar costa mult mai putin exproprierile fata de ce o sa coste peste 10 ani de ex cand o sa vrei sa te extinzi. Daca o sa poti sa te extinzi. Sau veniti si imi spuneti ca peste 10 ani o sa facem al doilea ring? Asa cum nu fac ungurii sau bulgarii? Sau ei probabil sunt niste idioti.

Trage putin cu ochiu la ce au facut vecinii nostri Bulgari la Sofie si continua sa faca. pe 3 benzi in sud, autostrada in partea de nord care trece tangential cu orasul si pe zona respectiva au contruit 2 noduri complete din lanul de porumb in lanul de porumb pentru momentul in care pe acolo o sa fie un bulevard.  Am mai spus de mai multe ori, eu merg in Grecia la mare. Zona Bucurestiului e cea mai groaznica zona de pe tot traseul. Acolo am planificat 3 ore de fiecare data. Din 7 treceri cu masina am facut minim 1.5 ore si maxim 3 ore (din care o jumate de ora a fost pauza la benzinarie deci sa zicem 2.5h) de la DN2 pana la DN5. O data am reusit performanta de la DN2 la A2 sa fac o ora si 5 minute. La inceput traversarea sofiei era un exercitiu similar (acu vreo 10 ani), dar acum dureaza maxim 30 de minute.

Eu nu vad ca ar fi un impediment si un blocaj sa se fi facut centura bucurestiului la 3 benzi din prima.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

Era mai bine mai mult, dar deocamdata avem 1 banda pe DNCB S care iti rupe masina oricum.

Zic ca o sa fie destul de bine cu 2 benzi pe DNCB si 2 pe A0.
Macar sa avem astea 4 benzi pe care ne chinuim sa le facem de vreo 30 de ani si mai dureaza cel putin inca vreo 5 - 10.


AlexxC

Hai sa nu ne mai comparam cu bulgarii pentru ca sunt situatii diferite,ei de fapt isi largesc "DNCB-ul" lor la 3 benzi si 100kmph cu accese laterale.
Noi suntem oarecum norocosi pentru ca vom avea doua inele pe care se vor imparti traficul de tranzit si cel local : A0 cu 130kmph si DNCB la 90kmph

rocklee

diferenta intre noi ...si unguri si bulgari este ....ei circula deja pe centurile lor ....noi doar visam inca la ele ... :D :D

hvm

^
+1. cam asta voiam sa spun si eu.

ce nu inteleg eu e care ar fi blocajul daca facem 3 benzi cum sza propus pe zona de N in loc de 2? Care a fost ideea?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Asta ar fi o modificare (serioasa) a proiectului scos la licitatie...

Hai sa o luam mai simplu:
Vrei sa iti faci o casa P+1. Faci licitatie, se inscriu constructorii - care liciteaza pentru P+1.
Doar ca in timpul evaluarii decizi ca nu mai vrei P+1, vrei P+2.

Poti sa mai mergi in continuare cu vechea licitatie?!
Nu prea...

Practic asta ar insemna sa cerem ACUM 3 benzi/sens, in loc de cele 2 benzi/sens din Caietul de Sarcini...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Aviz de mediu...exproperi...buget...etc. Totul ar exploda la 3 benzi pe sens.

O autostrada in cale curenta are o capacitate de traffic ENORMA si la 2 benzi pe sens. Problemele apar la noduri, cand sa iesi de pe autostrada, sau cand intra foarte foarte mult pe autostrada si se blocheaza in spate.

Dar, acolo, daca chiar se intampla asta se poate rezolva candva, cu cate un pasaj suplimentar. Gen ce se face acum in Germania in multe noduri de genul trifoi cu 4 foi.

Totusi, 3 benzi pe sens are centura Budapesta. Suntem deja departe de acel traffic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Hercule

#2396
Exemplul Budapestei poate nu e relevant in acest context. Maghiarii si-au dezvoltat o retea de tip radial unde toate drumurile duc la Budapesta (aflata aprox in mijlocul tarii). E logic ca pe acolo se invarte tot traficul intre toate punctele cardinale ale Ungariei, deci trebuie spatiu ego. 3 benzi. Cand isi vor construi autostrazile transversale (gen M8, M9, M60) atunci M0 va fi mult mai goala.
OK, noi suntem inca departe, iar Bucurestiul fiind localizat mult in sudul tarii nu vom avea acelasi tip de trafic. De aceea eu zic ca 2 benzi e ok, dar cel putin la noduri sa se gandeasca macar la exproprieri.
Deșteaptă-te române!

gicu

Foarte mult din traficul de pe M0 e tranzit. România, Ucraina, Bulgaria, Serbia, Turcia, cam toate trec prin Budapesta către Europa de Vest.
La noi traficul de tranzit e doar Bulgaria + Turcia. Semnificativ mai puțin.

Trebuie însă atenție la ce se întâmplă după ieșirea de pe autostradă. Dacă ai un semafor sau un sens giratoriu care se blochează la ore de vârf la 50m după ieșirea de pe autostradă atunci riști să blochezi o bandă de pe autostradă. Am văzut asta în mod repetat în Austria la ieșirile spre stațiunile mari de ski.

AlexxC

Nimic nou sub soare! Mai usor cu observatiile alarmiste!
Se intampla si la noi cand iesirea din A1 pe DNCB se blocheaza ,coada ajunge peste 1 km pe banda de urgenta dar autostrada nu se blocheaza.
A prins si masina de la google coada : Indicator introdus
În apropiere de E81, Domnești 077090
https://maps.app.goo.gl/4DTozVyEp74WRBpa8

La fel se intampla si la iesire din DN1 inspre DNCB pana sa implementeze obligatoriu dreapta pe centura...si nu se bloca DN1 ... cel mai aglomerat drum din tara!!! A0 nu o sa vada nici macar 1/3 din valorile de trafic de acolo!

vancouver

@AlexxC, exista o limita la orice. Asa si la coada aia de pe banda de urgenta. La 1 km de regula nu se blocheaza si drumul de pe care se iese. Dar crede-ma, traisc intr-o tara in care asta se intampla zilnic. Undeva la peste 3 km coada aia nu mai e coada pe banda de urgenta sau pe breteaua de iesire, e o inghesuire spre iesire. Oricat ar fi de civilizat un popor. Si chiar si pe autostrazi de 3-4 benzi pe sens. Si se lasa cu ambuteiaj de stai si o ora, desi nu vrei sa iesi pe acea iesire.

Poti sa spui "da, dar mie nu o sa mi se intample", sau poti sa ai o atitudine serioasa si sa analizezi situatia. In analiza asta ar fi bine sa tii cont ca mobilitatea in Romania este la 10-15%, fata de alte tari cu 50% si peste (oameni care lucreaza in alta localitate decat domiciliul) si ca gradul de motorizare e inca la o treime in Romania. Mai poti sa tii cont ca in Germania este asteptata o dublare a numarului de camioane pe autostrazi pana in 2060 si o crestere si pe zona turismelor. Deci poti anticipa ca traficul poate sa mai creasca de 3-4-5-6 ori fata de ceea ce vedem acum in Romania.

Nu e la fel ce se intampla la iesirea de pe A1 sau de pe A2 pe DNCB, cu ce se poate intampla pe A0 intre nodurile foarte apropiate din vest, cu DN7, DN1A si DN1, eventual inca o iesire directa spre aeroport. Aceste drumuri, mai ales DN1A, sunt stradute locale, cu o capacitate infima. Ele sunt DN-uri importante doar cu numele. Singura "circumstanta" sunt bretelele lungi de la A0 / Dn1A. Dar diferenta majora este ca pe A1 si A2 nu prea vine trafic local, pe cand pe A0 o sa intre si mult trafic local, la noduri asa apropiate. Si acel trafic local e cel care poate sa puna capac.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.