Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Ionut

Mesaj complet fără rost. Ai filmare de acum două zile. E iarna. Ce gălăgie ai vrea sa fie? Vorbim ca sa ne aflăm în treaba. Ce reziliere la Aktor? Pe motiv că ce? Tone de prostii debitate pe metru pătrat.

panzer

Prostii sunt multe ca e iarna. :) Si pandemie. N-am prims mesajul ne-editat.

Dar ultimul update de la Aktor este ca au prezentat declaratia de proiectare (a cata oara?) si ca aceasta urma sa fie analizata de CNAIR. Dar asta era anul trecut. Si n-a mai declarat nimeni nimic de la Dna Ionita inainte de Revelion. Eu chiar sunt curios daca li s-a acceptat declaratia macar acum si intra in linie dreapta cu proiectarea. Iarna n-ar trebui sa ii impiedice sa lucreze la proiect.

Ionut

Conform ultimelor noutati, la Aktor s-a definitivat solutia pentru nodul A0-A1 (doua bretele din trifoi deveneau rosii, vor fi lungite/razele lor vor fi mai mari). PAC se doreste la final de martie. AC se doreste in aprilie. Ordin de incepere in mai. Optimist. Pentru realist mai punteti o luna, doua, pentru siguranta. Pentru ca Aktor si pentru ca CNAIR.

Deci lucrari la vara, la soare, la mare.

pest1969

Cand o sa avem pe site-ul CNAIR un ETA pentru astfel de date?
Sau chiar pe site-ul MT.

Ionut


panzer

Multumim Ionut. Alta viata.  ;)

Sa inceapa si in August, nu-i bai. Dar macar s-a terminat ping-pong-ul de 2 ani cu proiectarea.

Ionut

Pai nu, mai au de proiectat. Din ce inteleg, la nodul A0-A1 s-a definitivat solutia. Dar "definitivat solutia" = asa o schita, facem asta, facem asa, nu facem aialalta. Acum trebuie sa faca efectiv proiectul cu detalii and shit. Si, desigur, pentru ca s-au largit doua bretele (raze mai mari), s-a iesit din coridorul de expropriere si, din ce pot sa-mi dau seama, trebuie exproprieri suplimentare. Care exproprieri suplimentare nu stiu in ce stadiu sunt. Dar in ce stadiu pot fi avand in vedere ca abia s-a definitivat solutia pentru nodul A0-A1?

Nu stiu sa va zic exact daca mai au si alte zone unde sunt modificari semnificative (modificari de solutie tehnica). Poate are timp Horatiu sa ne zica.

Ionut

Apropo, PAC e tot... proiectare. PAC = Proiect pentru Autorizatia de Construire. In sarcina Aktor, desigur. Ma rog, a proiectantului Aktor. Cu asta inteleg ca promit ca vin in martie. Mai puneti o luna. Doua. Zic. Sa fie. Kalispera si tzatziki!

Telvanni

#2378
Va rog nu ma certati ca n-am cautat mai mult in urma...cate benzi pe sens va avea A0? Multumesc!
LE: am gasit, 2 benzi...

Xed

Multumim @Ionut pentru informatii!

@Telvanni, si eu cautasem in trecut acest detaliu si da, intr-adevar vor fi 2 benzi. Acum ca o parere personala: chit ca A0 e la o distanta semnificativa de oras si nu ar fi inca nevoie de 3 benzi pe sens, as fi vazut atat A1 cat si A0, in zona nodului dintre ele, upgradate la 3 benzi. Este si va fi un culoar foarte aglomerat tinand cont ca sunt si multe parcuri logistice acolo.

Sper ca noua solutie cu care vor veni cei de la Aktor sa fie mai buna decat ce era initiala.

vancouver

#2380
In configuratia actuala de noduri, cand A0 o sa fie complet gata, pe partea de sud nu o sa se blocheze niciodata. Blocarea (ambuteiajul) se formeaza atunci cand la traficul existent se adauga benzi suplimentare din noduri, si se adauga, si se adauga. Dar cum avem acum doar noduri cu A1 / DN6 / DN5 / DN4 / A2 la o distanta considerabila intre ele, este aproape imposibil de imaginat un scenariu care sa incarce atatea vehicule incat sa se blocheze A0 pe sus.

Pe nord avem cam acelasi lucru, cu exceptia nodurilor foarte apropiate cu DN1, DN1A si DN7. In esenta ceea ce vedem si acum pe DNCB reloaded. Ca atare trebuie o banda in plus intre DN1 si DN7 sau poate chiar intre DN1 si A1.

Iar in cazul in care un viitor DX de la Targoviste se va termina in A0, atunci intreg traficul de pe acel DX va trebui sa foloseasca pentru scurt timp A0. Adica in afara traficului logic de pe A0, care este un trafic tangential sau de ocolire a orasului, se va adauga trafic radial. Ceea ce complica mult situatia. Practic daca DX de la Targoviste se va opri in A0, pe A0 dreapta - stanga fata de acest nod trebuie adaugate cate o banda (sau chiar doua pe acea parte pe care e de banuit ca va intra cea mai mare parte a celor de pe DX).

Concluzie pe scurt pentru cine n-are timp sa citeasca tot:

- 2 benzi pe sud si nord-est suficiente daca nu se fac noduri in plus
- 3 benzi intre A1 si DN1 pe nord-vest
- inca o banda acolo unde DX de la Targoviste va intra in A0, pana la urmatorul nod dreapta-stanga, daca si numai daca acest DX se va termina in A0.


Ultimul punct valabil si daca ducem in A0 alte A / DX, care nu se continua spre Bucuresti. Sau altfel spus: evitat cu orice pret noduri T cu A0, mai bine noduri X complete.

PS. Autostrazile radiale, gen A1, A2, A3, etc... se pot bloca indiferent ce masuri se iau. Nu exista nicaieri in lume solutie magica pentru asta. In schimb pe autostrazi gen A0 exista solutii. Daca exista si vointa de a le aplica si de a intelege principiul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

medicul de garda

@Ionut, cumva ai auzit daca printre modificarile aduse nodului A1-A0 se numara si crearea unor bretele pentru accelerare/decelarare separate de platforma autostrazii? Adica sa iasa fix similar nodului A4-DN3, unde toate conflictele au loc in afara celor 2 benzi ale autostrazii. Asta e principala mea ingrijorare legata de tot A0, fiindca proiectul initial pe care s-a licitat era o nenorocire, cu conflicte de trafic cu duiumul, care avea mare potential de accidente pe banda I.

In plus, a aparut acel nou rutier de la Emag, tocmai dat in folosinta. Sunt destul de sigur ca acolo se vor suprapune zonele de accelerare de pe A0 cu cea de decelarare pentru DJ602. Cumva l-or modifica si pe asta sau ne asteptam la ziua si accidentul pe A1?  :((
Trust me, I'm an east-european doctor!

Ionut

Nu inteleg despre ce bretele vorbesti la nodul A0-A1. Va fi un trifoi cu 4 foi, cu două dintre foi (bretele) mai mari, cu razele mai mari.

medicul de garda

Ma refer la proiectul initial, care avea bretelele ce ies/converg direct din corpul autostrazilor, atat la A1 cat si A0, in locul benzii de urgenta, cum se vede in documentatia tehnica. Unde ai conflicte de trafic cu duiumul, intre cei care accelereaza de la 50km/h (sau cat e viteza proiectata pe bretelele interioare) pana la 130, in timp ce in acelasi spatiu decelereaza altii de la 130 la 50. Asta intr-un spatiu foarte stramt. Si langa doua benzi active unde se circula cu 130km/h, pe portiunea de drum cu cel mai mare MZA din tara.



Si eu speram sa fi modificat intre timp si sa proiecteze o bretea laterala din care sa rasara bretelele respective, astfel incat traficul care schimba directia sa circula cu o viteza intermediara. Cum s-a construit in mod corect, culmea, mai la est, langa Constanta, intre DN3 si A4.

Sau ca sa fie mai clar in aceeasi poza, uitati mai jos difierenta in acelasi nod rutier, pe care l-am gasit aleator pe internet. La nivelul de jos ai solutia mai sigura, iar pe supratraversare ai prostia pe care a licitat-o CNAIR. Care vi se pare mai sigura?




Singurul dezavantaj e ca modificarea solutiei implica un pasaj mult mai lat al A0 peste A1. Si mai lung, dar in schita tehnica parea deja suficient de lung, doar sa aiba loc bretelele prin pile.


NB: se vede foarte clar in schita initiala cum breteaua Otopeni-Pitesti nu doar ca nu are suficient loc pentru o banda de accelerare, dar pur si simplu musca din banda deja creata pentru iesirea noua de la DJ602. Si aici prevad un conflict major de trafic daca nu redeseneaza si darama o parte din ce s-a construit deja!
Trust me, I'm an east-european doctor!

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).