News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 26 Guests are viewing this topic.

NGC

Mai trebuie asteptat cel putin o saptamana pentru decizia pentru A0N L1.

bogdymol

Ma uitam la plansele cu nodurile A0 / A1 si A0 / A2:





Sunt o mare porcarie nodurile A0 - A1 si A0 - A2. De ce? Mai multe motive:


  • Aceste noduri vor fi unele din cele mai circulate noduri rutiere din Romania. In toate tarile europene astfel de noduri se fac din start adaptand o niste bretele rapide pe rutele cele mai tranzitate si evitand orice conflicte de trafic. Exemple aici sau aici. In schimb la nodurile de pe A0 tot traficul ce va dori sa faca "stanga" se va intersecta inainte cu alte vehicule ce atunci intra pe autostrada, plus ca trebuie sa reduca viteza pana la 60 km/h. In Europa de vest vechile noduri tip trifoi sunt acum reconstruite cu bretele rapide.
  • Nodurile tip trifoi produc ambuteiaje la orele de varf. La 10 ani dupa constructie prevad ca vom avea ambuteiaje in acele zone
  • Nu exista banda colectoare/distribuitoare. Asta va crea probleme intrucat vor fi vehicule ce vor circula cu viteza pe banda 1 pe varianta "tot inainte" cu 130 km/h, iar in acelasi loc alte masini vor intra pe autostrada cu 60 km/h dupa ce s-au invartit in bucla. Conflicte de trafic + viteze de circulatie foarte diferite = accidente. Uitati aici un asemenea nod care pe o directe are benzi colectoare/distribuitoare, iar pe cealalta nu. Pe A3 e trafic intens iar aceste benzi ajuta la fluidizare traficului, intrucat traficul de tranzit "tot inainte" nu simte nici un fel de disconfort datorat nodului.



Noua nu ne place sa invatam din greselile altora. Noi trebuie sa construim nodurile trefla pe cele mai importante artere ale tarii, ca mai apoi sa descoperim singuri care sunt dezavantajele lor. Dupa multe accidente si ambuteiaje o sa ne dam seama ca mai trebuie sa cheltuim inca cateva milioane bune de € ca sa facem ceea ce trebuia sa facem de la inceput.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasa_andrei

Si eu si cred ca toti colegii de aici am deschis aceasta problema de la nodurile A0/A1 si A0/A2. Nu au nici macar 2 benzi in noduri pe nici o directie si din pacate nu se poate modifica proiectul. Am intrebat si eu acum cateva luni.

Europiu

Am ridicat o problemă oarecum similară la viitorul nod Sebeș sau la actualul nod Turda A10/A3. Degeaba faci bretele de viteză dacă forțezi intrarea în fluxul existent pe doar 2-3 sute de metri.
Cred că o configurație ca cea arătată de bogdymol e de domeniul fantasticului pentru proiectanții noștri.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

oc7avian

Culmea, n-ar fi de domeniul fantasticului. Avem deja așa ceva în țară:
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Si mai culmea: acolo nu se intalnesc 2 autostrazi ci un ciot de autostrada cu un DN minor ce in zona are doar trafic de naveta.

usus

Pun pariu că cei mai mulți proiectanți de la noi nu au condus în Germania și daca au condus ia dus GPS-ul fara să își de-a seama pe unde merg  deoarece toate autostrăzile sunt mărginite de copaci sau pereți fonici.
De la școala ce să învețe că tot materia din perioada comunismului se preda din care au mai tăiat jumătate.
@bogdymol zi merci că nu au făcut un giratoriu cum e in capăt la A3

bogdymol

Quote from: usus on October 27, 2020, 09:34:48 PM
@bogdymol zi merci că nu au făcut un giratoriu cum e in capăt la A3

Uite, daca vor sa faca ceva rotund pot face ca aici:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

vancouver

Nodurile A0 / A1 si A0 / A2 sunt foarte bune in varianta trefla. Capacitatea unei trefle este fabuloasa, nu va avea Romania niciodata asemenea volume de trafic ca sa blocheze o trefla.

Singura problema va fi daca A0 sud o sa fie gata si A0 nord nu o sa fie gata. Atunci tot traficul de pe A0 va trebui sa iasa pe o singura banda. Dar asta e valabil si daca orice alt sector din A0 e gata inaintea altuia. Undeva o sa apara o gatuire provizorie. Cum am avut la Soimus si acum nu mai avem. Cum avem acum la Margina si intr-o zi nu o sa mai avem, etc..

La limita exista sansa ca in week-endurile turistice de vara sa existe ceva probleme la jonctiunea A0 spre A2 (mai ales A0 nord spre A2), dar sincer cu A0 complet gata eu nu prea cred.

--------------

Cat despre poza de mai sus cu nodul Zaventem, de langa aeroportul din Bruxelles, acolo mai mereu e ambuteiaj. Din ala greu, de stat cate 30-40 de minute. Nu din cauza nodului, intr-adevar capacitatea nodului tip spirala denivelata e inca o data peste a unei trefle (dar nu pe directiile principale, si nu pe directiile de virat la dreapta, ci doar pe benzile de mers la stanga, unde capacitatea este cu 50%-150% mai mare (functie de numarul de benzi). Acolo apar ambuteiaje din cauza altor gatuiri. Deci bravo belgienilor ca au rezolvat nodul, pacat ca restul retelei in zona e cam varza, in sensul ca sunt prea multe noduri foarte apropiate si foarte aproape de oras, exact ce tot spun eu ca nu trebuie facut. Toate nodurile sunt wow, dar problemele apar pentru ca dupa nod (de ex. pe R0 spre nord) se varsa trafic de pe R0 + A3 + R22 + A201 + A1 si toate astea apoi merg spre vest pe 3 benzi. Adica ai 3+2+2+2+2 = 11 benzi care vor sa intre in 3. Si nodurile fiind toate de viteza, adica nefiind benzi lente ca intr-o trefla, DE PE FIECARE BANDA DIN ASTA POT VENI 1800 VEH / ORA. Si baga tu 1800 * 11 = 19.800 de vehicule pe ora intr-o autostrada cu capacitate 1800*3 = 5.400. Pai nu e clar ca scrie AMBUTEIAJ pe fruntea ta.

FACI MULTE NODURI SI LE MAI FACI SI RAPIDE, TREBUIE SA CRESTI SI NUMARUL DE BENZI ! Ca Gigi si cu Vasile si cu Viorica nu o sa stea sa discute intre ei sa vina fiecare la alta ora, ci - avand pe unde - o sa vrea fix toti sa treaca concomitent prin punctul X. C-asa-i in tenis.

Deci "bravo" belgienilor inca o data. Ca sa excluda orice sansa de ambuteiaj, acolo pe R0 ar trebui teoretic 7-8 benzi pe sens. Si dat fiind ca trebuie in putini km sa schimbe des de pe o banda pe alta, TOT O SA IASA AMBUTEIAJE.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

punktnet

Sustin ideea ca nodul trefla are capacitate mare, foarte mare, daca imi caut cursurile din anul 4 cu siguranta am si calculul estimat pentru viteze de tranzit de 40km/h (aduceri aminte).
Pe de alta parte, marea noastra capacitate a romanilor este placerea deosebita cu care incalcam regulile, in special cele de circulatie.
Bretelele vor fi cu siguranta limitate la 40km/h dar practic traficul usor va trece cu peste 50-60km/h - chiar si cel greu as indrazni sa cred ca unii vor forta nota.
Deci practic in conditiile de trafic de acum, este imposibil sa ajungi in situatia de a crea ambuteiaje la iesire - da, de acord, sunt probleme punctuale care vor duce la "dop" temporar - nimic ingrijorator.
Just kidding.

vancouver

#2125
Inca o data repet, ca sa vada toata lumea: cea mai mare intersectie de autostrazi din Germania, cu MZA 350.000 (Frankurter Kreuz A5/A3), are un nod trefla cu ceva modificari - trefla denivelata pe bretelele interioare - si pe aceste bretele interioare limita este de 40 km/h. SI NU COMENTEAZA NIMENI IN GERMANIA!

https://www.google.ro/maps/@50.0533398,8.6021981,3a,75y,326.7h,75.14t/data=!3m7!1e1!3m5!1sHVlWrsMCPFsCv4c4VNFIXA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DHVlWrsMCPFsCv4c4VNFIXA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D89.07767%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

@vancouver: ce prezinti tu e oarecum ce a cerut si bogdymol ca si solutie de compromis, adica o trefla cu benzi separate pentru cei care intra/ ies din fluxul principal. Similara cu cea construita pe A4*DN3. In desenele puse mai sus pare ca lipsesc acele bretele colectoare ceea ce va afecta capacitatea lor (nu ma pronunt cu privire la cat de mare este diferenta).

pasa_andrei

Nodurile A0/A1 si A0/A2 sunt prevazute cu benzi separate pentru dreapta si intoarcere. Adica cum avem acum pe A4 /DN3? Sau o sa faca dreapta direct din banda 1 si intoarcerea la 270 de grade ?Nu mi dau seama din imaginile de mai sus.

vancouver

#2128
@pasadia, m-ai inteles gresit. Eu nu am cerut o trefla denivelata. Eu am spus ca este absolut suficienta trefla clasica. Exemplul cu trefla denivelata de la Frankfurter Kreuz este exclusiv pentru a ilustra faptul ca prin cel mai circulat nod de autostrada din Germania pe bretele avem 40 km/h. Cu scopul de a inceta discutia cu viteza prea mica din noduri.

Repet, nodurile A1/A0 si A2/A0 in configuratia planificata sunt absolut suficiente si nu o sa apara probleme de aglomerare cand A0 o sa fie complet gata.

PS. Si daca totusi apar probleme de aglomerare, oricand se poate modifica in trefla denivelata cu costuri extrem de mici. Si nodul Frankfurter Kreuz a fost pana in 2005 trefla clasica si a fost modificat apoi in decurs de doar cateva saptamani in trefla denivelata (inchidere de trafic completa doar intr-un week-end).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Am inteles perfect ce spui tu, din contra cred ca tu nu ai inteles mesajele de mai sus. Bogdymol a cerut denivelare sau macar benzi colectoare (precizate de el la al treilea punct):

QuoteNu exista banda colectoare/distribuitoare. Asta va crea probleme intrucat vor fi vehicule ce vor circula cu viteza pe banda 1 pe varianta "tot inainte" cu 130 km/h, iar in acelasi loc alte masini vor intra pe autostrada cu 60 km/h dupa ce s-au invartit in bucla. Conflicte de trafic + viteze de circulatie foarte diferite = accidente. Uitati aici un asemenea nod care pe o directe are benzi colectoare/distribuitoare, iar pe cealalta nu. Pe A3 e trafic intens iar aceste benzi ajuta la fluidizare traficului, intrucat traficul de tranzit "tot inainte" nu simte nici un fel de disconfort datorat nodului.

Si in privinta asta tind sa fiu de acord cu el - daca am construit acele benzi la Constanta ar trebui sa le construim si aici. A le construi ulterior e pierdere de vreme si in plus am reduce si mai mult raza de curbura si viteza maxima de pe bretele. In rest sunt de acord cu tine, traficul nu va fi atat de mare incat sa fie nevoie de denivelarea nodului trefla.