Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 14 Guests are viewing this topic.

adiarc

#180
As spune chiar ca pe sectoarele cu bretele de intrare ieșire sa avem 4 benzi...!!!nu e nici o exagerare si astfel s-ar limita îngreunarea traficului datorita ,mai ales a intrărilor pe centura ,dar si a ieșirilor.

Pe centura Sibiu se vad deja efectele,in toate punctele de aces si la orele de vf , in zona intrărilor pe centura,mai ales,dar si la ieșiri ,nu se circula cu mai mult de 90-100...si asta pe minim 1-2 km,dupa aceea bretea.Stiu...veți zice ca 80-100 e de vis.....dar la nr de autoturisme din Bucuresti...ar însemna mult mai putin....poate chiar 20-30 la ora,( si multa nesiguranța din cauza celor care iasă direct pe banda 1 la 50 la ora )daca intra multe vehicule lente ,de mare tonaj(asta arată si ce va fii in Sibiu peste 5-7 ani )

Si mai trebuie spus ca multe modernizări se fac din perspectiva traficului actual.Total greșita aceasta abordare ,ținând cont câți ani durează implementarea acestor proiecte ...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

A0 este ceva special. Pentru viitor trebuie sa fie prevazute 5 benzi pe sens. Si anume 3 benzi pentru autoturisme si separat 2 benzi pentru camioane, fiecare zona cu banda ei de urgenta. Deci total 5 benzi de circulatie si 2 de urgenta = 7 x 3,5 = 24,5 m pe sens x 2 = 49m. Aceasta latime trebuie prevazuta pentru autostrada. Plus ca. 20-25m pe fiecare parte pentru ramblee / deblee, etc.. , deci coridoror expropiat de 100m.

Unii poate ca o sa creada ca glumesc, dar nu este nici o gluma. Spatiul expropiat trebuie sa prevada aceasta posibilitate de extindere in viitor. La inceput se pot face numai 2 sau 3 benzi, dar in viitor nu vor fi suficiente, plus ca traficul de camioane va fi f. mare si enervant, deci trebuie benzi spiale, dedicate, separate fizic de cele pentru autoturisme. In zona nodurilor evident latimea trebuie sa creasca inca o data pentru a permite crearea benzilor de incarcare-descarcare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Harry

^^ Tu ai dreptate dar cine sa auda :( Constanta - A4 are portiuni in care se ajunge pana la 5 benzi pe sens. Si vorbim de un oras cu doar 330.000 de oameni.  In Bucuresti avem 2.000.000 de oameni, e nod vital pe traseul Europa de Vest - Portul Constanta. Centura Bucuresti la nivel de autostrada cu 5 benzi si intersectii denivelate nu trebuie sa fie doar o dezbatere ci o prioritate.

NGC

Quote from: NGC20 on January 26, 2017, 10:04:02 PM
Quote from: TibiV on January 26, 2017, 08:50:23 PM
www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-26012017

QuotePentru Centura de Sud (la profil de autostradă) este prevăzută suma de 5.000 mii lei pentru un contract de consultanță (asistență tehnică, financiară și juridică) pentru proiectul de concesiune Autostrada de Centură București Sud.

Iar concesiune?

Asta este licitatia aia lansata in 08.12.2012?

"Contract de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti (Km 52+770 – km 100+765) si operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti – Constanta si Autostrazii Bucuresti – Pitesti"

Licitatia asta este inca "in desfasurare". :lol:

Comunicatul de mai sus este din 26 Ianuarie 2017.

Iata ce zice in schimb acum ministrul transporturilor.

http://www.capital.ro/centura-de-nord-a-bucurestiului-intre-a1-si-a2-finalizta-in-201.html

Quote"Deşi această investiţie s-a dorit a fi implementată printr-un contract de concesiune - concesiunea cuprindea atât construcţia autostrăzii Centura Bucureşti, cât şi reabilitarea A1 Bucureşti - Piteşti şi A2 Bucureşti - Constanţa şi a fost scoasă la licitaţie încă din 2012 - această procedură nu s-a finalizat nici până în prezent. Ca şi soluţie, deşi acest proiect era prevăzut în Master Planul General de Transport, cu o implementare după 2020, considerăm că este veriga lipsă din Coridorul IV, asigurând conexiunea între A1 şi A2. În semestrul II al anului 2017 vom începe procedura de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor pe acest tronson. Estimăm că semnarea contractului va avea loc undeva la sfârşitul anului 2017", a precizat Cuc.

Iar v-ati razgandit? :lol:

GDPR

Sa-i dea lui Neaga ceva de munca, probabil s-a plictisit de jucat Solitaire la servici.  :lol:

panzer

Asta este doar o poveste. Nu intra nimic in concesiune, PPP. A inceput propaganda PSD. Facem totul complet diferit de pana acum. Ne ia 3 ani sa modificam strategia. Timp in care nu se face nimic.

Nu ii va credita nimeni pe cei care au dus bugetul unde este acum. In plus sumele intra la deficit complet. Si nici un creditor existent nu o sa ii lase pe PeSeDei sa dea cu deficitul de gard, sa intre in infridgement sa riste sa nu mai plateasca ce am consumat deja.
Partidul stie ce inseamna furia pietelor financiare: de la nea Nicu, la nea Vacaroiu (maturat de intrarea in incetare de plati), la Bombonel si Victoras.

AdrianB1

Bugetul inca nu este, se modifica de cateva ori pe zi. Pana cand nu e finalizat si aprobat in parlament nu are rost nici o asemenea discutie.

adiarc

Și după aprobare discuția e la fel de inutila.Orice rectificare poate schimba radical lucrurile și trecutul nu e încurajator.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

GDPR

^^Bugetul e practic finalizat, amendamentele opozitiei au fost respinse pe banda rulanta.

AiudA10

daca ar face A0 macar cu intersectii denivelate ar ajuta enorm de mult dar din pacate ramane numai coloanele lungi de masini stand in ambuteiaje

rizzuh

A0 nu are treaba cu DNCB. A0, fiind autostrada, prin definitie are intersectii denivelate (de obicei A-ul trece pe sub DN/DJ/DC).

aaaa4567

#191
Si eu cred ca Noua Centura (A0) va trebui gandita in perspectiva, deci macar la 3 benzi pe sens, ideal 4 (sa nu zic 5).

Chiar daca nu sunt bani acum, ar trebui lasat loc (spatii)pentru:

- largirea ulterioara la 5 benzi pe sens.
- sosea adiacenta pentru accesul riveranilor
- cale ferata pentru tren (light rail), dubla
- cale ferata dubla pentru tren expres
- cale ferata pentru marfa
- ideal, spatiu pentru alte 2 benzi sau dezvoltari ulterioare

Ideea este de a permite dezvoltarea in zona perirbana si de a crea fluxuri rapide de calatori inspre oras (birouri, centre comerciale, unitati de invatamant etc.) In acest fel, din ce in ce mai multe familii vor prefera sa stea in aceasta zona si sa faca naveta 10-15 km pana in oras.

Pe langa centuri, vor trebui construite, radiar, si cateva drumuri express care sa intre adanc in oras, dublate de linii de tren usor (metrou) - care se pot trage pe la suprafata in zona neconstruita si apoi pe traseul vechilor linii de tren sau prin zonele industriale; apoi, in zona construita unde nu este loc,  suprapus peste unele bulevarde
Acolo unde nu se poate cu pasaje suspendate (Centru) - se va intra in subteran pentru cativa km.

Ar trebui construita o asemenea structura radiara - drum expres cu 2 benzi si light rail, pentru acces rapid, care sa acopere cam tot orasul pana la Noua Centura. Sigur, asta va lua cel putin 50 de ani, insa trebuie demarat cu o anumita viziune. Altfel se va construi haotic, rasfirat, se vor ingusta "bulevardele existente" pana nimeni nu isi va mai dori sa mearga pe ele (Ghencea, Pipera)

Oricat ne-am chinui nu se poate circula cu viteza dintr-un punct intr-altul al orasului daca nu avem drumuri expres, fara treceri la nivel, pe care sa putem merge cu macar un 80 km/h (sigur, si cu 120, de ce nu)

Pe langa noi cartiere, care se vor dezvolta intre actualele comune (Dragomiresti, Domnesti), pe actualele terenuri agricole, acesta zona periurbana (dintre Centuri) este un spatiu numai bun si pentru centre de cercetare, parcuri naturale (sau plantarea de paduri), sau mutarea zonelor industriale care au mai ramas in oras, a unor depozite etc., statii de betoane etc.

Dar trebuie organizat (sistematizat) pentru ca altfel orasul se va dezvolta haotic.

Budapesta:
harta
harta

Honover, cu 500 de mii de locuitori:
harta

Asa ca se poate incepe cu 3 benzi, desi cred ca va fi greu de largit cand va fi data in folosinta. Probabil ca solutia optima, tinand vorba ca e vorba de 100km (deci nu foarte mult) ar fi sa se construiasca ujna de 4 benzi. Nu va uitati la traficul de acum - acum nu se circula pentru ca te iei cu mainile de cap, sunt gatuituri si probabil multi o iau prin oras.

Pe centura ar trebui sa o ia tot traficul de marfa - ganditi-va si la traficul spre si dinspre orasele mari, traficul din viitorul coridor european, oamenii care merg in concediu si vor sa ajunga de pe A1 pe A2 sau A3 sau viitoarele drumuri. Se gandeste in  perspectiva (cateva zeci de ani). Populatia Romaniei  mai are pana sa fie majoritar urbanizata. Numarul mare de masini este o aparenta, real sunt putine drumuri de calitate (!)

aaaa4567

#192
Ca o completare: cam asa ar trebuie tratata o intersectie intre centura si celelalte autostrazi:

harta


voicul

Nu e rau ce zici, chiar foarte bine daca gandesti in perspectiva.

DAR ... nu sunt bani: pentru 4, pentru 3, pentru 2 ... abia cu greu, pentru 1 banda, pe DNCB, sunt ceva bani pe urmatorii 20 de ani.
Daca te uiti aici http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg155234#msg155234 ... alocare 0 RON sa se faca 500 de m ca sa se poata folosi 8.7km A3 aproape gata.


ddfab

^^^ subscriu. si mai pun si eu o intrebare, pentru optimistii de mai sus...
cand am avut noi o viziune, pentru viitor?! cred ca ar trebui sa fim foarte fericiti daca fac macar autostrada cu 2 benzi si nu vre-un "drum de mare viteza", inventat intr-o noapte senina...