Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

10 Members and 33 Guests are viewing this topic.

aditd

Recunosc ca nu am citit (deci e posibil sa fie scris):
De ce nu se da drumul la A0 cu bani europeni?
Sunt vreo 45+ de km (deci e ceva) din coridorul 4 si nu ar avea UE interes sa ne ajute sa il facem si pe asta?
Sau de ce nu impune urgentarea lucrarilor gen Pitesti-Sibiu nu Buc-Brasov?

Sau toata treaba e birocratica?

dr4qul4

pentru ca nu sunt Bani. UE ne-ar da bani pt A0. Dar , pt urmatorii 6 ani avem un buget limitat ce trebuie impartit pentru:

- terminarea Sibiu-Nadlac
- A10
- A3 (Campia Turzii - Tg Mures)
- Pitesti-Sibiu
- DX DNCB
.....aici se cam termina bugetul...
- DX7
- A8
- A0 - care costa peste 1 mld E.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

aditd

Ms. Acum am inteles: o sa mai dureze ceva.

GDPR

Daca s-ar moderniza centura actuala prin finalizarea largirii si rezolvarea intersectiilor, atunci am putea lasa grija construirii A0 generatiilor viitoare.

dr4qul4

Exact asta e si parerea mea. Chiar si cu 2 benzi pe sens si cu treceri de pietoni si intersectii la nivel, traficul pe DNCB nord este destul de fluent.
Apar dopuri la DN1 si DN1A.  La DN1 trebuie ingropat sensul Chitila-Voluntari, iar la DN1A trebuie facut acel pasaj care era prevazut in planul initial.

Pe DNCB -Sud, planul prezentat de cutter acum ceva timp (cel oficial) ar rezolva toate problemele chiar daca are 2 intersectii cu giratoriu, dar cu drumuri secundare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

simplex11

#155
Vad planificata pe harta o autostrada pe care a-și numi-o Centura București Supra Nord. Are cineva idee la ce folosește?

Beowulf

^pentru căruțe!

Acum, lasind gluma de-o parte, mie A0 mi se pare foarte aproape de DNCB in zona estica. Practic, un astfel de inel cu pofil de autostradă ar trebui sa includa o zona mai mare decit DNCB, aceasta din urma transformindu-se intr-un inel al Ilfovului.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

simplex11

#157
Acest A0 isi trage probabil numele de la "importanta nula". In momentul de fata, adică în următorii vreo 30 de ani, nici Bucureștiul nici țara pe ansamblu nu au nevoie de asemenea autostrada. DNCB extins la 4 benzi este mai mult decât suficient, asa cum se vede pe harta de trafic unde porțiunea lărgită este mereu verde excepție făcând intersecția cu DN1.

AdrianB1

Nu stiu cat de des ai circulat pe portiunea pe 4 benzi, dar din ce scrii cred ca esti de pe alta planeta si asculti un post de radio gresit. Verde nu inseamna regim de viteza de DN sau DX, la intersectia de la Mogosoaia sunt zilnic cozi de cate un kilometru pentru ore in sir, iar viteza de deplasare pe centura cu treceri de pietoni si limite de viteza la 30 km/h nu seamana deloc cu cea de pe M0, de pilda (inelul de autostrada de la Budapesta).

vancouver

#159
Simplex, judecata ta are o hiba: pe portiunea reabilitata este mereu verde pentru ca restul nu este reabilitat si ca atare NU AU PE UNDE sa vina masini mai multe. Exista acum alte zone in care traficul se blocheaza, iar de la un anumit nivel de blocaj soferii cauta rute alternative sau renunta la drum.

Daca vrei este aceeasi situatie ca si pe A1. Deocamdata exista portiuni de max. 130-140 km pe care se circula. Asta face ca fluxul care intra pe A1 sa provina dintr-un drum 1+1, si cu cateva intrari pe drum nu se ajunge la valori critice. Multi ma considera nebun cand explic de pericolul de ambuteiaj de pe A1 la Arad sau Sebes sau Sibiu. DAR, dupa ce A1 va fi gata, altele vor fi datele problemei. Fluxul de tranzit va fi unul permanent si ridicat in momente gen august sau decembrie si se vor adauga fluxuri regionale si uneori locale si se poate atinge pragul critic de 3500-4000 vehicule pe ora. Mai ales daca sunt multe camioane (si vor fi) atunci pragul critic scade spre 3500 sau chiar si sub daca se circula agresiv.

Este deci important de inteles, ca, pe masura finalizarii mai multor tronsoane din diverse drumuri, se pot atinge valori critice. Acestea nu se ating deocamdata tocmai datorita gatuirilor la nivel de 1+1.


Iar legat de DNCB, oricum, nu este adevarat ca in zona reabilitata nu are probleme. Evident ca se circula fluent in "camp", dar exista cateva obstacole grava, adica intersectii. Se creeaza ambuteiaje de stat peste o ora in unele situatii. Si anume la DN1/DNCB, mai ales pe sensul spre nord al DNCB (cei care vin pe DNCB din sud trebuie sa dea prioritate celor care ies de pe DNCB venind din nord !!). Al doilea punct critic este la intersectia cu DN1a (spre Mogosoaia), care fiind un sens giratoriu cei care vin pe centura din nord spre sud trebuie sa cedeze celor care ies din Bucuresti si continua pe DN1a sau fac stanga pe centura. Ori la anumite ore de dupa-amiaza exista continuu masini care ies din Bucuresti pe Dn1a. Aici urmeaza sa se faca un pasaj suprateran, este lasat loc, situatia se va rezolva la un moment dat.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on November 02, 2016, 11:56:35 PM
Nu stiu cat de des ai circulat pe portiunea pe 4 benzi, dar din ce scrii cred ca esti de pe alta planeta si asculti un post de radio gresit.
:cheers:
Da, simplex11 are probleme majore cu cat se lungeste drumul la Slatina pe viitoarea autostrada A12 (din orasul lui)...
Dar emite si pareri pertinente despre ceea ce nu cunoaste...
Quote from: simplex11 on November 02, 2016, 11:43:30 PM
... în următorii vreo 30 de ani, nici Bucureștiul nici țara pe ansamblu nu au nevoie de asemenea autostrada.
Cu argumente la fel de pertinente...
Quote from: simplex11 on November 02, 2016, 11:43:30 PM
. DNCB extins la 4 benzi este mai mult decât suficient, asa cum se vede pe harta de trafic unde porțiunea lărgită este mereu verde excepție făcând intersecția cu DN1.

OK...
In loc sa arucam banii pe A0, mai bine rengandim cum scurtam A12 intre Craiova si Bals...

(simplex11, poti sa ma umpli de dislike-uri, dar problemele tale de judecata raman... A0 este inutila, dar A12 este "fundamentala" si trebuie modificata ca sa scurteze drumul unui cetatean din cartierul X din Craiova catre... Bals.  :o )

Colegii, ce credeti ? Sunt eu prea "exigent" cu simplex11 ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

simplex11

La Mogoșoaia, intersecția DN1A cu DNCB, coada mare este pe DN1A sensul spre București și cam la o treime pe DNCB sensul spre Otopeni. Asta doar la orele de vârf. Pe benzile celelalte ale celor doua drumuri este liber mereu.
Dezavantajul oricărui giratoriu fata de pod este formarea unor cozi însa dacă într-adevăr acestea devin critice giratoriul se suplimentează cu o trecere denivelata. Sunt soluții.
Totuși, nu se compara fluiditatea traficului pe zona cu 2 benzi, care este mai mereu portocalie și roșie, fata de cea cu 4 pe DNCB unde verdele predomina.

vancouver

Mai simplex, tu esti batut in cap. Eu am stat de mai multe ori personal cate 30-40 minute in coada la Mogosoaia in sensul invers decat spui tu, adica pe sensul de la DN1 spre A1. Si am prins si peste o ora la un moment dat. EU PERSONAL. Intelegi ce spun?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

simplex11

#163
Quote from: AdrianB1 on November 02, 2016, 11:56:35 PM
viteza de deplasare pe centura cu treceri de pietoni si limite de viteza la 30 km/h nu seamana deloc cu cea de pe M0, de pilda (inelul de autostrada de la Budapesta).
La Budapesta se justifica o autostrada drept inel de centura deoarece aproape tot traficul din sud estul Europei cu destinația Germania, nordul Franței și multe alte tari mai mici de la nord de paralela 45 trece pe la Budapesta și se întoarce tot pe acolo. Spre deosebire de capitala Ungariei, Bucureștiul nu este un nod rutier european critic.   

dr4qul4

Cati km ai condus tu prin tara? La volan, nu pe google maps?
Cum nu e nod Bucurestiul? Nu aici ajung cele mai importante drumuri din tara si avem cel mai mare trafic?
La Mogosoaia e coada in fiecare dimineata si seara, din toate cele 4 directiile si asta deoarece se blocheaza giratoriul. La DN1 e coada mereu, iar la Stefanesti, A 3 si DN3 te risti mai ceva ca pietonii aia care traverseaza pe la Odaile.

Si eu sunt pt DNCB sud ca in proiect. Dar orice upgrade facut la centura, nu va face decat sa castige putin timp.
Bucurestiul este sugrumat in momentul actual. Ce va plangeti voi ca stati in trafic nu se compara cu ce e aici. Ora de varf tine pana la 20:30.
In nici 5 ani dupa finalizarea dncb la 2 benzi pe sens si denivelata total, va deveni un imens ambuteiaj si va fi nevoie de A0. Initial Nord, si apoi si Sud.

Iar daca facem direct AO atunci e nevoie direct de 3 benzi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist