Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 15 Guests are viewing this topic.

vancouver

Un nod trefla duce pana la MZA 80.000 - 90.000 x 2, adica MZA 80.000 pe fiecare din cele 2 autostrazi care se intersecteaza. Treaba se incurca numai daca pe o directie "la stanga" merge o mare parte a traficului, si se intersecteaza cu un alt la stanga. Adica de ex. la intersectia A0 cu A3 o mare parte din cei 80.000 care vin pe A0 dinspre Otopeni schimba pe A3 spre Ploiesti si concomitent o mare parte din cei care vin de pe A3 de la Ploiesti fac stanga spre A0 est (spre Constanta). MZA-ul adunat al doua benzi de stanga, care intra in conflict (se intersecteaza) trebuie sa treaca de ca. 30.000 ca sa se ajunga la ambuteiaj pe bretele.

Doar ca:
1. MZA 80.000  :lol:
2. MZA 30.000 insumat pe 2 bretele la stanga --- hai sa fim seriosi.


Ceea ce ne arati tu acolo @bogdymol este asa:
A8 spre sud are 4 x 2 benzi. REPET 4 BENZI PE SENS.
A99 spre nord are 3 x 2 benzi, dar se poate deschide si banda de urgenta pentru trafic la valori f. mari, prin panouri electronice VMS
A8 spre oras are 2 x 2, dar pe iesire exista si o a treia banda pe cativa kilometri

Deci hai sa fim seriosi. Cand la noi se va intersecta prima autostrada cu 4 benzi cu prima cu 3 benzi atunci o sa pledez si eu pentru astfel de solutii extrem de costisitoare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

^^^
Da, pe prima pagina sunt doar buline, scuzele mele. In sinteza gasesti in descrierea proiectelor link la planse, iar in harta API sunt desenate nodurile.


dr4qul4

In Romania, trefla cu 2 benzi pe sens (si fara banda de urgenta) va ajunge la orice intersectie de autostrazi.

Noi avem 19 mil de locuitori. Germania are de 4+ ori mai multi. Nu compar PIB-ul ca ma ia capul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bogdymol

Ok, poate exemplul precedent a fost putin exagerat, dar doar datorita numarului de benzi. Ce doream eu sa exemplific e configurarea nodului!

Uitati aici un alt exemplu, mai "pamantean". Intersectie intre 2 autostrazi, fiecare cu 2 benzi pe sens, de la vecinii maghiari. Directia predominanta de trafic are parte de o banda rapida, in loc de bucla standard de la nodul trefla. Asa ceva era ideal la intersectiile cu A1, A2 si A3, pe directile cu trafic predominant.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

@survola, gasesti pe harta proiectelor cum vor arata nodurile.
Sa bifezi si proiecte propuse.
Multumirile se vor duce in principal catre cristi5 si roberth, dar si catre alti forumisti si comunitatea OSM. Oricine poate contribui direct pe OSM.
PS. Injuraturile pentru configuratia nodurilor se vor duce catre cnair  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

@bogdymol: exemplul din Ungaria arata o trefla, la care pe o singura directie "la stanga" s-a facut o banda de ocolire, ca sa se evite conflictul de trafic din trefla intre cei care merg la stanga. Intr-adevar nu e mare deosebire ca si costuri si s-ar putea implementa.

Dar intrebarea este: care este directia predominanta de trafic pe care sa merite facuta aceasta banda speciala. Personal nu vad o directie cu trafic mult superior altora.

Mai e ceva: in viitor se poate modifica cu costuri decente, daca va fi nevoie. Hai sa vedem peste 10-15 ani unde se vor produce ambuteiaje si putem atunci denivela una sau doua bretele "la stanga" in fiecare nod.

In Germania avem intersectii trefla intre doua autostrazi cu cate 3 benzi fiecare si la majoritatea e ok, nu apar niciodata probleme...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Cred că ar trebui sa vă uitați și la lungimea treflei. Adică lungimea zonei în care trebuie sa se amestece cei care ies cu cei care intra de pe autostrada.

Trefla de la Constanța de exemplu nu cred că arată la fel ca cele din Germania și probabil nu ar face fata.

RobertH

Ultima bucata scoasa la licitatie a primit si AM ?

horatiu.cosma


vancouver

Trefla de la Constanta este mult superioara multor trefle din Germania. Curbele sunt mult mai stranse in Germania, mai ales la nodurile mai vechi.

Uite aici trefla dintre 2 autostrazi extrem de circulate din Germania A3 / A66: https://www.google.ro/maps/place/65719+Hofheim+am+Taunus/@50.0551406,8.3864824,740m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47bda3af95ff25eb:0x422435029b09f90!8m2!3d50.0841829!4d8.4432295!5m1!1e4

E mai stransa decat la Constanta, diametrul cercurilor este de ca. 90m fata de ca. 110 la Constanta, iar distanta de schimbare a benzii este aprox. egala, de ca. 130m. A66 a fost largita la 3 benzi acum 10 ani, pentru ca nu facea fata si apar si acum deseori ambuteiaja IN ALTE PUNCTE ale autostrazii 66, ramura vestica, Wiesbaden-Frankfurt. Iar despre A3 nu cred ca trebuie sa insist, orice roman care a venit cu masina in Germania a mers pe A3 si stie. MZA-ul A3 in zona este peste 100.000.

Trefla aceasta A66 / A3 NU ESTE NICIODATA BLOCATA, si asta nici macar acum cand este in santier (podurile intersectiei sunt vechi si trebuie consolidate).

Hai sa incetam cu discursul stupid, ca in Germania totul e sigur mai bun ca in Romania, sau invers in Romania totul e mai prost.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

LittleWanderer

Ideea ar fi ca traficul național si internațional Nadlac-Constanța și retur sa fie ghidat pe A0 sud prin simpla modificare a unei bretele a trifoiului, atât la intersecțai A1-A0, cât și cea A2-A0 pentru a păstra o viteză constantă.

Asta când vor fi gata, bineînțeles.

Ar elimina din start o mare masă de mașini care doar tranzitează zona și ar ajuta și pe viitor la aglomerații.

ghrt

Păi şi în lipsa bretelei, o va lua cineva prin oraş?! Cât ar dura tranzitul pe A0 Sud, îi va lua numai să treacă de semaforul de la Valea Cascadelor...
Cont (aproape) inactiv.

medicul de garda

^^ Problema nu cred ca e ca traficul ar luat-o prin oras, ci mai degraba ca are sanse aproximativ egale de a alege ori prin nord, ori prin sud, generand ambuteiaje relativ imprevizibile, mai ales daca unele aplicatii GPS incep sa favorizeze una din directii.

Personal consider ca era bine ca directia sud sa beneficeize de bretele directe spre A0-sud, astfel incat o proportie mai mare din tranzitul A1-A2 sa o ia pe acolo, iar cei care vor neaparat spre A3 (care va genera trafic enorm cand va fi gata A7) sa aiba calea ceva mai libera.
Cred ca pentru inceput era cel mai bine asa, apoi cand constatam ca e nevoie de ele, problema nu va fi ca nu avem bani, ci ca nu face fata traficul la un santier prin mijlocul nodului, mai ales la cum se blocheaza adesea santierele noastre...
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

A0 sud va fi oricum mai scurta decat A0 Nord, asa ca traficul E-V va merge preponderent pe A0 Sud.
Macar sa ajungem noi acolo, ca putem sa adaugam o bretea si dupa aceea. Capacitatea pe sud va fi de vreo 10 ori mai mare fata de ce avem acum (1 banda DNCB sud). Si tot pe acolo si pe nord. Cat sa creasca traficul?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bogdymol

Exista undeva un plan detaliat a nodurilor de pe A0? Sunt curios daca nodurile trefla vor area si benzi colectoare/distribuitoare (ca sa nu se intersecteze traficul din trefla pe banda 1, ci pe o banda separata).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele