News:

Tur de forță API, 12-14 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1, 4 și 3.

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 29 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

A0 Cernica-Pantelimon, gata în 2025 dacă...

Cei 4,47 kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord dintre Autostrada A2 și DN3 pot fi dați în circulație în 2025 dacă se îndeplinesc simultan 3 condiții, descrise punct cu punct mai jos.

Contractul cu UMB a fost semnat în 31.08.2020. Prima autorizație de construire a fost emisă în aprilie 2023 și cea de-a doua, cea mai importantă, abia în aprilie 2024 care cere execuție în 18 luni, deci termen de finalizare: octombrie 2025.

Este extrem de greu să fie respectat și să avem o inaugurare în 7 luni de zile, dar sfârșitul anului este încă în cărți dacă:

1. În perimetrul ariei protejate a Lacului Cernica, restricțiile de mediu nu vor afecta masiv procesele tehnologice în decursul anului și vor permite constructorului să execute (aproape) orice fel de lucrări la podul peste lac. Ori vor fi ignorate de antreprenor și autorități.

2. UMB va aloca suficiente forțe pe acest ciot unde are două structuri foarte lungi. Și în 2025 este peste capacitate, fiind angrenat pe A7, A3, A1, DEx12, DEx6 dar și pe A8 unde a intrat recent în teren, toate scadente în 2025 și 2026.

3. Vecinii chinezi de la CCECC vor termina lotul 3, având în vedere că nu există nod prevăzut între Autostrada A0 și DN3, nici pe contractul cu UMB, nici pe cel al chinezilor. Există desigur și soluția alternativă: o conexiune provizorie în DN3.

Încheiem mâine turul nostru de forță din această săptămână cu filmare și comunicat despre al patrulea, și ultimul, tronson executat pe A0, cel dintre Pantelimon (DN3) și Afumați (DN2).

danutzu_1069

Apropo de nodul de la DN3, asta este in cărti. Nu mai știu in ce stadiu este, dar va fi.
Nodul se racordează la lotul chinezilor, iar "timiditatea " cu care lucrează in zona DN3 ma face sa cred ca se așteaptă sa iasă licitația si mai ales proiectul. Era ideal de mers pe FIDIC roșu, astfel ca pe lotul A0, chinezi deja sa prevadă racordurile la A0. Dar na, cine sa facă asta?.

Oricum, vad ca au început cu ceva relocare de utilități de pe lângă DN3.
Va fi interesant pe unde deviază DN3, pentru ca trebuie rampe pentru pasajul pe DN3 peste A0.

horatiu.cosma

Legat de lucrările în lac, pare că UMB face o pauză strict pe zona lacului. Dacă vă uitați atent, o să vedeți că a lucrat la radiere, elevații etc strict in afara lacului. Pe lac a asamblat radierele și cam atât, nici măcar nu au dezgropat capetele piloților pentru pile. Oricum, dacă asta e "pauza" martie-mai, e o glumă, au făcut oricum la zgomot și mișcări prin lac, de a dispărut orice urmă de pasăre.

ioans

Chiar daca nu mai lucreaza in zona lacului tot au suficient front de lucru pentru urmatoarele saptamani. De pus predale,de armat tot podul peste calea ferata si eventual instalat restul de grizi pana in lac. Daca in iunie-iulie au toate grizile sus, au sanse sa termine pana in decembrie.

panzer

Nu suntem noi mai catolici decat papa? Nu e de parca autostrada in sine cand va fi gata nu va genera zgomot. Iar DNCB e la cativa pasi, teoretic langa Cernica, dar e un lac in stanga si unul in dreapta. Un pic mai spre absurd: pasarile nu sunt deranjate si de petrecerile de pe lac? Aici chiar am glumit.

E buna observatia Horatiu, dar inclin sa cred ca are legatura mai degraba cu "vasta" pilonilor forati. Au inceput pilonii din capete si au terminat in mijlocul lacului. Radiere si elevatii dupa minim 30 zile. O sa ne lamurim in urmatoarele zile.

Ma gandeam ca exista si flori de mucegai in viata.
- Cum pune Aktor parapeti in primavara. Daca punea in Noiembrie ca toti ceilalti la presiunea politicienilor erau alte preturi, nu?
- Acum 3 ani era o problema cu forezele. Tocmai ce nu se mai executa nici un pilon forat pe langa Bucuresti (infra mare). Numai bine sa inceapa si Pizza? E libera si foreza verde a lui Aktor. Sta degeaba in camp. :lol:
- Si bugetul MT pare ajutat: au iesit turcii de la plata, Aktor o lalaie, CCECC par ca au ridicat piciorul de pe acceleratie exact cand UMB s-a apucat serios de munca pe A0. Pana si la Pizza au fost probleme de proiectare, cat sa nu prinda iarna in termen/teren. Cam multe coincidente, sa nu fie intentionat. Pe noi ne-au pacalit cu termenele din contract.

Ionut

Autostrada A0 Nord Pantelimon-Afumați - 13.03.2025 - CCECC - filmare completă


adix


StefanCelMare

Referitor la disputa pe parte de mediu.
Rețeaua Natura 2000 este concepută să acopere un procent de 20% (+/-) din teritoriul statelor europene.

Aceste situri nu sunt echivalente rezervațiilor naturale, care se declară pe zone de interes maxim ecologic.
Rolul rețelei Natura 2000 este ca pe un procent de 20% plus minus din teritoriul unei țări, habitatele și speciile sălbatice să fie prioritare.

Aceste specii și habitate NU trebuie să fie deosebit de rare.
Știu că pe unele specii le-ați văzut în centrul Bucureștiului.
Cele mai rare habitate sunt bifate cu asterisc, sunt habitate prioritare, dar chiar și cele ne-prioritare sunt de interes.

Când spun de interes, încercați să gândiți invers.
Avem un 80% +/- din teritoriul țării pe care exploatarea economică este prioritară.

Când ne vom prinde că nu doar producția de cereale, de ovine, bovine, etc este importantă.
Să ai apă potabilă, nu este important?
Să ai polenizatori, nu este important?

Rolul rețelei Natura 2000 este de a asigura funcționarea ecosistemelor, într-un context global în care presiunea este una de exploatare cât mai puternică a terenurilor.

Zona Cernica este o zonă în care - teoretic - ar trebui să primeze aspectele de mediu în defavoarea celor economice.
Nu este ideal că s-a trecut pe acolo cu A0, dar alternative nu erau.

Când șantierul se va termina, un oarecare impact va fi permanent acolo, dar putem măcar încerca să îl reducem - de ex. cu panourile fono-absorbante.

Asta este tot, nu e mediul bau-baul care se opune dezvoltării societății.
O societate inteligentă se dezvoltă în armonie cu mediul, căutând soluții care țin cont de mediu măcar în o parte a teritoriul său.

MishuRO

Nu stiu daca e topicul corect, m-am gandit ca daca e pe bune stirea si o sa aiba impact real, primii beneficiari ar fi chinezii care lucreaza la "primul si singurul (iata ca poate nu) tronson de autostrada din Romania", cum era dat in toate stirile despre santierul celor de la CCECC pe A0:

"Casa de avocatură Țuca Zbârcea & Asociații anunță că a obținut o hotărâre de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), prin care se confirmă că legislația națională care exclude operatorii economici din afara UE de la procedurile de achiziții publice nu are efect juridic."

Link articol

StefanCelMare

S-a discutat pe forum de mult deja, dacă bine rețin decizia afectează licitațiile după o anumită dată.
Deci, unde au prins contract, pot termina.
Exemplu și centura Zalău SynoHydro, nu doar pe A0 CCECC.

Ionut

API pe Facebook

Chinezii pe A0: nu rău, dar nici bine.

Încă mai sunt ceva șanse ca în decembrie 2025 să circulăm pe cei 8,6 kilometri ai lotului 3 al Autostrăzii A0 Nord dintre Pantelimon (DN3) și Afumați (DN2), dar antreprenorul trebuie să mărească mult mobilizarea ca acest obiectiv să devină realitate.

Contractul cu chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) a fost semnat în 16.03.2023, are ordin de începere emis în 22.05.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 18 de execuție. Abia în 06.08.2024 s-a emis și a doua autorizație de construire aferentă restului tronsonului, mai bine de 6 kilometri, anterior fiind autorizată doar zona nodului cu DN2. Așadar, termenul de finalizare actualizat este începutul lunii februarie 2026.

Mobilizarea nu este rea, dar nici suficient de bună încât să se inaugureze lotul în decembrie 2025. Iarna și experiența pe șantiere ne arată că dacă nu deschizi cel târziu în decembrie, trebuie să aștepți primăvara. Dacă chinezii nu vor reuși URGENT să mărească semnificativ ritmul de execuție, vor depăși termenul contractual și sectorul va fi dat în trafic cel mai devreme în martie-aprilie 2026.