Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

10 Members and 38 Guests are viewing this topic.

mike_us

Quote from: naivu on November 17, 2024, 08:07:54 AM^^Sentimentul meu este ca UMB va lucra full speed peste lacul Cernica pana la primavara, dupa care vor dispare "inexplicabil" majoritatea muncitorilor si utilajelor de pe santier.
Anul 2025 va fi un an plin pt UMB, santierele PNRR sau finalizarea CraPi4 sau DX Braila-Galati nu se mai pot lasa pe 2026, A0N4 da  :) .
Va putea termina inaintea chinezilor doar pt ca si acestia se vor misca incet; chinezii au inceput sa lucreze frumos la pasajul peste CF800, dar evolutia lor de la nodul cu DN2 nu-mi da mari sperante!

De acord, 2025 va fi un an plin pentru UMB, așa cum a fost și 2024 și probabil va fi și 2026. Dar asta este departe de a fi ceva rău, gen drobul de sare. Faptul că UMB are mulți kilometri în lucru înseamnă că, la sfârșitul anului, ne alegem iarăși cu mulți kilometri inaugurați. Având angajați proprii și nelucrând atât de mult cu contractori, UMB nu își permite să îi țină nefolosiți.
Chestia cu "dispariția" a explicat-o Vancouver dacă cauți pe site.

Acum, revenind la A0. Chiar dacă se va amâna în 2026, va fi aproape sigur prima jumătate a anului și nu sfârșitul lui 2026. Adică, așa cum văd eu:
  • Acum 1 an aveam 0 kilometri din 100.
  • Azi avem 42 de kilometri.
  • Peste aproximativ 6 luni vom avea în jur de 70 de kilometri (tot inelul de sud și lotul UMB până la DN2).
  • Peste 1 an și jumătate vom avea tot, exceptând lotul Pizzaroti, 80+ kilometri.

dr4qul4

Traseul ales este unul chiar foarte bun. Cel putin dpdv al mediului, pentru ca pe cei din noul cartier din orasul Pantelimon ii cam rupe in doua.
Dar strict la Cernica , autostrada nu are cu sa strice zona. Zgomotul masinilor va fi mult mai mic decat al saloanelor de nunti, iar gazele de esapament mult mai mici ca fumul de la gratare.
Zona padurii s-a civilizat, nu mai sunt gunoaie pentru ca acum se palteste taxa pt loc de picnic/gratar si sunt si tomberoane. In schimb este plin de deseuri din constructii aruncate in special langa DNCB.

Mobilizarea e slaba fata de ce asteptam. Eu unul as fi vrut sa-i vad ca incep forarea pilotilor inainte de acoperii tot lacul.
Avansul este rapid pentru ca in zona, lacul are sub 1m adancime. Deci daca la sfarsit sapa 50 de cm sub luciul apei...a aproape la fel ca inainte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mike_us

^ Nu cred că va dura mult până vor acoperi tot lacul, mai ales că forezele sunt deja acolo. Sunt de părere că foarte curând îi vom vedea forând chiar în lac. Mai avem puțină răbdare, probabil încă 2-3 săptămâni.

naivu

#12723
^^^nu zic ca e rau ca are de lucru si sunt sigur ca va inaugura km la final de 2025, doar ca nu pe A0. Ambitia pt 2025 este finalizarea A7, care nu cred ca se va intampla (desi mi-ar face placere) nici daca abandoneaza toate celelalte santiere, dar in care UMB va investi maximul rezonabil. Pe A8 trebuie mobilizare serioasa din primavara 2025 altfel nu are nici o sansa sa termine in 2026. Pe A1, chiar daca nu mai are sanse sa termine in 2026, trebuie sa factureze maximum posibil in PNRR. Pur si simplu nu-si va permite sa tina suficiente resurse pe A0. Sa dea Cel de sus sa se incadreze UMB in termenele contractuale cu toate santierele, dar deocamdata nu vad cu cine si cu ce!

danutzu_1069

@dr4qul4 , pai dacă intră forezele înainte ca sa termine vânzoleala cu basculantele, cred ca ... s-ar călca pe bătături... Nu este loc rezonabil și pentru foreze și pentru doua rânduri de basculante.
Plus ca forezele nu înseamnă doar atât, mai trebuie în apropiere și armatura, mai vin și betonierele.

hefaistos

Având în vedere ca sezonul de lucru e pana "primăvara vin cocorii" nu cred ca vor termina prea curând la Cernica.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

adix


al3x

Pai.. mai are rost acea interdictie de lucru in restul anului? daca ei pun pamant, practic nu mai lucreaza in lac

catalinus66

Inainte de foreze, au nevoie sa termine studiile geo. Se vede din filmarea lui Adix de pe 15.11 o foreza mica la min 1:07. Asa vor sti cat au de sapat pentru piloti. Oricum nu mai este mult.

dr4qul4

Banuiesc ca restrictia pentru lucrari in lac se refera chiar la de acoperirea cu pamant a lacului. 
Adica in aceste 4 luni trebuie "doar" sa foreze pilotii, sa ridice pilele si sa puna grinzile. Si sa curete lacul.
La suprastructura pot lucra si de pe pod. Mai greu fara ajutor de jos, dar e posibil
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Si predalele trebuie puse ... de jos / de langa, si armatura tot de pe langa.

gruia88

Asta daca nu cumva lucreaza secvential , toarna prima placa , pun pe ea dalele si armatura, daleaza si armeaza si betoneaza urmatoarea si asa mai departe. Incep asa de la ambele capete si pot sa lucreze si din Aprilie fara sa afecteze suprafata lacului si ce se intampla jos .

Acum nu stiu cum este acordul de mediu ca dupa mine nu cred ca se aproprie pasari de acel santier atat timp cat sunt utilaje grele , muncitori ,agitatie, etc.

TibiV

Lacul Cernica are 360 ha, or gasi pasarile un loc de cuibarit...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Ca sa lucrezi de pe pod iti trebuie o macara de tonaj mare ca sa poate ajungă cu sarcina (predale sau armaturi) pana la 40 m distanta. Or pentru asta, segmentul proaspăt facut trebuie sa "tina"..

carutasul

are Pizza un lansator la nevoie :)