Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

12 Members and 32 Guests are viewing this topic.

Constantin Dejanovici

Și totuși, nu se putea evita zona Cernica? Mult timp am crezut că nu, soluțiile alternative, cu ocoluri și exproprieri, fiind prea costisitoare. Dar acum, după ce am văzut cocoașa de la Focșani, mă întreb dacă nu exista o soluție (desigur, ar fi fost inevitabil afectat și traseul de sud). În definitiv, site-ul Natura e acolo de multă vreme.

voicul

Intotdeauna se putea altfel, dar pentru anumite motive - interese, lipsa bani, lipsa viziune, etc., acum e ce vedem in teren.

danutzu_1069

@Alumbrado, nu prea inteleg ce scrii acolo. A0 "taie" lacul care face parte din Natura 2000. Pe acordul de mediu revizuit scrie ca pot lucra pe perioada de iarna (Noiembrie - Martie).

Nu stiu unde ai vazut ca nu intra...

Daca vrem progres trebuie sa facem si ceva concesii, ca latfel ramaneam la bordeie dub pamant, mergeam cu caruta pe drumuri pietrite, etc.

Sunt convins ca umb va lasa curat in urma.

miahi

^ La Slatina au lasat majoritatea peninsulei facuta artificial in albia Oltului. Au scarmanat fix cat sa se acopere cu apa, poate max. 30-50 cm sub. Se vedea structura peninsulei pe filmarile din drona sub luciul apei.

Poate asa era procedura pe ape curgatoare, sa lase sa se erodeze natural, chiar sunt curios aici la lac daca o vor curata serios.

silviu74

Mi se pare mie sau au pus intenționat bucăți de stufăriș pe marginea limbii de pământ construite în lac? Ce rol au?

AdrianB1

Nu e pus stufaris intentionat, pe margini se vede ala care era in zona si eventual a fost impins cu buldozerul cand au intins materialul adus cu basculantele. Nu are nici un sens sa puna stufaris pe marginea platformei din lac.

TibiV

Poate trebuie reamintit faptul ca Lacul Cernica nu este un lac natural (inchis) ci unul artificial (antropic), creat pe raul Colentina: https://ro.wikipedia.org/wiki/R%C3%A2ul_Colentina
"...
Râul Colentina, care izvorăște din dealurile Târgoviștei, din zona Șotânga-Doicești, parcurge un traseu de 101 km, dintre care 37,4 km pe aria Municipiului București(...) și se varsă în râul Dâmbovița, în dreptul localității Cernica.

Modificări aduse râului
Pe acest râu, din amonte spre aval în sistem de ,,salbă", între Buftea și Cernica au fost amenajate 15 lacuri, din care 10 lacuri pe teritoriul administrativ al municipiului București.

Astfel, pe râul Colentina a fost creat Lacul Buftea, situat în Câmpia Vlăsiei, în apropiere de localitatea Buftea, județul Ilfov, la circa 20 km nord București.

În aval, de-a lungul văii Colentina a fost creată, începând cu anul 1933, o salbă de lacuri antropice, care constituie principalele zone de agrement ale zonei de nord a municipiului București.
(....)
Sectorul de râu pe care sunt realizate aceste lacuri antropice are o lungime de aproximativ 56 km și o cădere de circa 49 m, amenajată într-o cascadă de 15 lacuri cu o suprafață totală de 1500 ha și un volum util total de 44 milioane m³.

Din amonte spre aval se înlănțuie următoarele lacuri:

Lacul Buftea (307 ha),
Lacul Mogoșoaia (66 ha),
Lacul Chitila (75 ha),
Lacul Străulești (39 ha),
Lacul Grivița (80 ha),
Lacul Băneasa (40 ha — pe malul acestuia funcționează o bază de tratament cu ape geotermale),
Lacul Herăstrău (77 ha),
Lacul Floreasca (70 ha),
Lacul Tei (80 ha — aici există un complex sportiv studențesc),
Lacul Plumbuita (55 ha),
Lacul Colentina (29 ha),
Lacul Fundeni (123 ha),
Lacul Dobroești (denumit și Lacul Pantelimon I, 120 ha),
Lacul Pantelimon (denumit și Lacul Pantelimon II, 260 ha) — pe malul acestui lac se află complexul hotelier ,,Lebăda",
Lacul Cernica (360 ha)."


Ultimul baraj/stavilar este la capatul lacului Cernica, aici: https://maps.app.goo.gl/GQwAM66G8beyzZVy7
De aici Colentina se varsa in Dambovita dupa numai 1,5 km, dupa ce trece pe sub A2...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Telvanni

Fiind pe raul Colentina, putem spune ca e un "lac curgator"  :D , deci va trebui sa lase posibilitatea ca apa sa curga.

catalinus66

Limba de pamant construita in lac, are densitatea mult mai mare decat a namolului sau a stufarisului. Buldozerul impinge doar pamantul adus, acesta disloca namolul si stufarisul, ridicandu-l. De aceea la un momendat, la inceputul lucrarii, parea ca lacul va fi secat. O parte din namol se ridicase si crea aceasta impresie. Daca va uitati mai atent, namolul respectiv este de-o parte si de alta a limbii de pamant nou construita.

adix


bogdan.stroe

Quote from: voicul on November 17, 2024, 11:56:18 AMIntotdeauna se putea altfel, dar pentru anumite motive - interese, lipsa bani, lipsa viziune, etc., acum e ce vedem in teren.

Dupa Cernica a e o padure, apoi Branesti si inca o padure. Asa ca optiunile pentru zona aia erau:
- sa treaca prin lac;
- sa treaca prin padure;
- sa ocoleasca tot (ceea ce ar fi dus autostrada mult mai departe de Bucuresti);

Avand in vedere cum dispar padurile de la noi cred ca e mai bine ca s-a ales optiunea cu pod peste lac.

hefaistos

Sau sa o lipeasca de DNCB. Dupa care sa o treaca prin curtile UM-urilor, care oricum sunt abandonate.
Oricum discutia e inutila, lucrarea e in toi.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Puffyk 1

#12717
Am trecut azi pe ruta Bâcu - Ciorogârla. Măi, nu cred că exagerez vreun pic dacă afirm că este șantier părăsit!!! Nu era absolut nimeni, podul peste autostradă îți dădea o impresie de sărăcie, nu se mișca o frunză.... Dacă aș fi văzut vreun zombie d'ăla ca in filmele anilor 2000 nu m-ar fi mirat absolut deloc! Nu există nicio șansă de inaugurare in stilul ăsta și nu mă refer la aprilie.... Pur și simplu nu văd cum ar termina cineva cu așa o lipsă de mobilizare!! Este efectiv o bătaie de joc!

adi

#12718
Pai daca e duminica, ce te asteptai?

Puffyk 1