Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 23 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#12270
@punktnet
A0 nord (când va fi gata) posibil să fie sufocată în unele zone la anumite ore.

Până se execută DX Găești - Ploiești cel puțin, A0 nord va fi solicitată destul de serios.
Și în prezent Pitești - Buzău este rutat de GPS via DNCB (Centura București Nord).

Zona de Nord a capitalei este o convergență de rute, la care se adaugă și aeroportul și varii industrii pe zona B-Ploiești, mai ai și zone urbane periferice capitalei, e un mix care garantează trafic.

carutasul

s-ar putea ca după deschiderea A0 traficul pe centură să devină suportabil și să nu mai fie presantă lărgirea centurii însă asta ar  însemna că o parte din traficul local, în loc să meargă pe centură va merge pe A0 ceea ce e un pic deranjant pentru că traficul local înseamnă manevre bruște, aglomeratie la noduri, șoferi debusolati, obosiți etc. Pe scurt, șanse de evenimente nedorite. Ideal ar fi ca traficul local să meargă pe centură si să lase autostrada în mare parte pentru traficul de tranzit. Acum, la câte proiecte sunt, că s-ar mai amâna lărgirea un an-doi, hai trei să zicem că n-ar fi foc. De asta ziceam de Sofia, pe acolo se circulă relativ fluent pe "tangentă" doar că de fiecare dată am simțit că trebuie să fiu cu ochii în patru, mai ales că ei au mai multe noduri și ca șofer care trece de două ori pe an trebuie să ai grijă pe ce bandă să te încadrezi pentru că la cele de intrare în oraș se fac, nu neapărat cozi, dar se încetinește, trebuie să schimbi banda, e neplăcut...

archaeus

Inca n-a aparut Scri cu "prima bidinea de hidroizolatie" si "primul cm de asfalt la A0xA1"?Ce-o fi cu el.....

adix


Puffyk 1

Eu cred ca lucrurile se vor imbunatati mult in ansamblu dar aceasta imbunatatire va veni si cu neajunsurile ei!
Traficul de tranzit va fi fabulos. Legatura de la Bacu isi va face treaba, va castiga Dragomiresti-Deal.... DNCB va simti din plin preluarea de trafic de catre A0... Dar Militari va cunoaste un blocaj si mai mare, in lipsa drumurilor radiale. Toti cei care au treaba cu A0 si stau in zona Crangasi-Militari-Drumul Taberei vor folosi Iuliu Maniu. La acestia se adauga IF-DB-TR.... Daca spre oras ajuta mult si Preciziei, in sens Pitesti bulevardul se aglomereaza enorm, cele mai mari valori de trafic fiind joia. Oricum ai vrea sa eviti aglomeratia, invariabil ajungi in Iuliu Maniu sens Centru. Toate aceste elemente vor bloca atat orasul la iesire cat si A1 la intrare si, bineinteles, iesirea A0-A1. Daca acum coada incepe de la Ciorogarla.....sper sa nu am dreptate dar parca in viitor o vad pe la Bolintin....

carutasul

e greu de prevăzut ce o să se întâmple, pentru că există câteva "radiale" deja, respectiv nodurile existente și poate se va mai descongestiona descărcarea A1 pe centură pentru că vor lipsi cei care sunt în tranzit și cei care merg în zonele cu noduri pe A0 (ei vor coborî pe A0) așa că ar putea deveni folosibilă pentru cei care nu au noduri, de pildă dacă stau în Ghencea sau în Măgurele pot să coboare pe centură respectiv A0-DN6-centură (în fine, la Măgurele sunt și alte variante dar ca exemplu). Așa că ... de fapt habar n-am. Vom vedea, sper că destul de curând :)

AdrianB1

@carutasul , fa un calcul si vezi cum ti se pare mai realist: daca merg din Prelungirea Ghencea spre A3 sunt 35 km pe DNCB si aproape 60 pe A0 (50 pe A0, aproape 10 pana la nodul A1-A0). Cu trafic decent, sunt 30 min si 35 km pe DNCB si vreo 40 min si 60 km pe A0. De ce as merge pe A0? Poate doar pentru ca asfaltul pe DNCB intre Dragomiresti si Chitila e in stare proasta.

Am luat situatia cea mai favorabila pentru A0, ca daca am de mers pana la Otopeni sau Oltenitei e si mai rau, diferenta de distante e si mai mare in favoarea DNCB. Chiar si cu radiale tot e sensibil mai lung pe A0 si merita doar daca sunt blocaje pe DNCB (ex: Dragomiresti) sau e foarte convenabil ca traseu, de genul iesi din Timisoara in A0 si o arzi cu 130 km/h. Pana atunci s-ar putea ca Waze sa spuna sa o iei pe DNCB.

misiekwas

^Previzibilitate și confort. Dacă ieși pe A0, ai drumul cât de cât liber pe tot parcursul drumului și te deplasezi cu viteza constanta. Dacă te duci pe centura, vei avea mult mai multe deranjamente, blocaje etc.

carutasul

păi bine, nu cred că te contrazic. Sunt diverse situații. În mod normal dacă centura e cât de cât practicabilă, chiar și cu un pic de aglomerație, ea e preferabilă pentru traficul local. Însă mai există și un trafic care e de fapt tot local; cazul meu de pildă, eu stau la 1km de A0 și acum toate direcțiile din vest și sud-vest sunt mai convenabile pe A0. Sunt toate orașele astea, Bragadiru, Măgurele, Otopeni, Voluntari etc care probabil că însumate sunt mai mari decât Craiova - și în plus sunt mult mai motorizate decât Bucureștiul unde mai ai și transport în comun- și pentru care diferența de km nu e așa de mare pe autostradă, ele generează un trafic destul de mare care cumva interferează cu tranzitul. Oricum, vom vedea, deocamdată e doar o părere de-a mea. Sigur că tu acum mi-ai dat exemple de pe A0 Nord și ai calculat traseul prin A0 sud - eu discutam în situația ipotetică în care va fi gata A0, care are parcă vreo 80 de km deci nu ar trebui să fie nicăieri mai mult de 40 km. 40km la 120km/h înseamnă cred vreo 20 de minute, timp greu de atins acum pe centură, dar dacă nu ar mai fi întârzieri diferența s-ar putea recupera - și de fapt ăsta e scopul. 

AdrianB1

#12279
A0 are 100 km (100,765 km conform primului mesaj din 2011), iar distanta medie intre DNCB si A0 e de 4-5 km. Din Bucuresti in alta parte in Bucuresti, DNCB e varianta scurta si rapida cand A0 e gata si DNCB e mai liber. Din exteriorul A0 e alta poveste.

carutasul

ok, 50km, 25 de minute :)  Sunt de acord și asta ar fi de dorit însă tot există un trafic "mixt" care aglomerează autostrada în zona nodurilor, că de aia am dat exemplul Sofiei - dar ei nu au centură separată, ce e drept.

voicul

@AdrianB1 Pentru ca consumul de benzina + consumabile poate sa fie mai mic pe A0 decat pe DNCB.
Pare ca e mai ieftin pe DNCB, dar oprirea/pornirea are consumul cel mai mare din de toate si e si enervant + statul in trafic.

Sau: socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ.

DanStanciu

In filmarea colegului Adix cu lotul Aktor in intervalul 7:30-7:40 se poate observa cum o echipa formata din aproximativ 10 muncitori lucreaza la gabioanele din albia raului. Muncitorii cauta pietre pe mal si arunca cu pietre in zona cu plasele metalice unde ar trebui sa se ridica gabioanele cu piatra sparta.
UMB lucra un pic diferit la gabioane, dar aici cred ca e tehnica greceasca. :o

ijwtsh

N-am mai auzit nimic de A0N3. Reusesc sa termine nodul anul asta, sa mai deblocam niste km?

paullie