Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 24 Guests are viewing this topic.

vancouver

UMB se pare ca au mers in tandem cu 2 finisoare. Aici un video.



La 7:20 se vede cum un finisor se opreste scurt ca ramane fara material. Ideal era sa mai reduca din viteza si sa nu se opreasca. Compactoarele intr-adevar franeaza mai brusc (bine video este la viteza mai mare), dar nu toate in acelasi punct, apoi merg cate 4 in tandem si iarasi nu franeaza in acelasi loc. Nu stiu ce sa zic, daca chiar au facut ceva clar gresit.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cetatean

Finisoarele cu care se asterne uzura au "grinda" de 12-12.5 m cu extensie. Nu cred ca exista pentru 24 m. Si oricum cu cat e mai lat,e mai greu de controlat.
In ultimii ani,am observat ca firmele mari s-au dotat cu feedere,prin care se elimina descarcarea direct in utilajul care asterne. La uzura nu se incepea treaba,pana nu aveau 15-17 masini venite cu material.
Iar legat de planeitate...in functie de cat de bine s-a facut treaba la stratul inferior,sus e mai usor.
In general startul de BAD se asterne la cota,apoi se merge pe copiere.
Efectul ala de calorifer,apare cum spun asfaltatorii cand "bate grinda". Daca asfaltul nu a avut temperatura corespunzatoare?  Trebuia data neconformitate si refacut.
In plus,maiestria operatorilor de pe cilindrii e foarte importanta. Daca tineti minte filmarile cu cilindrii de la turci.

danutzu_1069

La finisoare, nu vad sa fie problema daca se opresc din lipsa de material. Senilele sunt pe strat solid, iar grinda de nivelare nu se sprijină pe asfaltul proaspăt așternut, este susținuta de utilaj. Iar cand "vine" material, arborii melcați il "distribuie" uniform pe toata lățimea, si la grosimea data de grinda.

Într-adevăr la compactoare, face sens ceea ce s-a spus.. si într-adevăr, cu am vazut compactor care sa se oprească măcar o secunda pe asfaltul proaspăt așternut... Fac curse înainte-înapoi continuu. Problema apare la schimbarea sensului, cand trebuie sa reducă viteza si sa o ia înapoi instantaneu fără sa oprească.

Ionut

Bun. Ca să simplific pe un limbaj de specialitate. Suntem de acord că UMB a dat buleală și nu e de la seism, da?

dr4qul4

 :lol: Daca ar fi de la seism, atunci centura Targu Jiu ar trebui sa fie Roller Coaster.
Oi fi eu mai nesimtit, dar nu le-am simtit pe ultimele desi stau la etajul 8. Fara botul Telegram, nici nu stiam ca a fost.
Sa speram ca e doar stratul de uzura si nu au dat chix la terasamente, ca parca s-au cam grabit sa le termine...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

#12185
Clar n-are nicio legătură cu cutremurul. "Deranj" la suprafața scoarței terestre apar de la 7 grade Richter în sus (sau 8 pe Mercalli).

Ca a dat UMB buleală sau nu, ii așteptăm pe specialiștii cu studiul planeității și a alunecării ca pe gresia din baie... Din fericire... pixometru nu trebuie..
:lol:  :lol:

LE: Ce sa mai spun de străzile făcute de negoita (noi /reabilitate)... Alea zici ca sunt după cutremur de 8 grade...  >:(

adix


montaniardul

La podul asta nu ar trebui si rosturi de dilatatie exceptandu-le pe cele de la capete?

vancouver

In proiectarea moderna se poate merge pana la 800m de grinda continua, adica fara nici un rost. In cazuri speciale chiar si 1000m. Si in cazuri ultra-speciale si mai mult, gen pod suspendat. Exemplu pe care-l stim cu totii: pod Braila, acolo intre rosturi sunt 1974m. Dar, pe cale de consecinta deplasarile sunt corespunzatoare, iar Romania ca tara seismica mai are de luat in calcul si rezerve. Si atunci se ajunge la aparate de acoperire a rosturilor de dimensiuni megalitice. Ati vazut la Braila poate, ridicate cu macarau din bucati, montajul a durat peste o luna la fiecare.

Este asadar o intrebare daca are rost sa pun mai multe rosturi mici sau mai putine mari. Pentru confortul participantilor la trafic si pentru viitoarele costuri de intretinere tendinta trebuie sa fie spre rosturi mai putine. Si aici avem exemplul cu pasajul Grant, cu rost la fiecare pila (in anii 60 nu se puteau proiecta poduri cu grinzi continui pe mai multe reazeme, se faceau simplu rezemat si atunci cate pile, atatea rosturi - calculele se complica enorm la grinzi continui, dar calculatorul le rezolva acum). Stim la Grant si discomfortul, si costurile care tot apar, si chiar pericolele atunci cand un rost se degradeaza.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adix


tom_sawyer

În perioada 13.10.2024 – 17.10.2024 se vor desfășura doisprezece transporturi cu depășiri pe traseul:

Negoiești (județul Prahova) – DN1A – DN1 – A3 – DN Centura București - Intersecție A2/DN Centura București.

Vehiculele transportă grinzi.   

Lățimea maximă a vehiculelor este de 2,55 m, masa totală 105,58 tone, lungimea 47 m, înălțimea 4 m

CNAIR

naivu

Pt UMB? Că ei mai au șantier acolo! Parcă și le făceau singuri.

mike_us

Este foarte neelegant ca un fost subsecretar de stat să îl critice pe actualul pe un forum care se vrea imparțial. În alte țări, acest lucru ar fi considerat un conflict de interese.
Dar să se mai și laude cu realizările lui deja e prea mult. Foarte trist că doar vreo doi forumiști au observat asta.

Deutschländer

Astept lista de tari cu mare interes.

horatiu.cosma

Rusia și Korea de Nord  :lol: .