Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 6 Guests are viewing this topic.

voicul

Daca numarul de muncitori ramane constant si se termina din ce in ce mai multe lucrari, oare Aktor nu va accelera?
Nu mai sunt chiar asa multe lucrari. Iulie mi se pare departe, dar mai devreme de primavara (generic, nu specific o luna) nu prea da la calcule.

horatiu.cosma

Singura chestie care te mai face să zâmbești în toată situația asta cu Aktor e valul ăsta de optimism după câte un update. "Gata, până acum a fost jale, dar de acum înainte va fi bine". Și după fiecare val, realitatea ne aduce înapoi cu picioarele pe pământ. Tot în același ritm se mișcă.

A făcut o pauză de vreo lună Scrioșteanu, că poate poate se mai adună niște progrese notabile. Halal progrese s-au adunat. Aparatele de reazem la CF tot nu au venit, conductele Petrom tot nerelocate sunt. La intersecțiile alea se leagă niște fier. Dar nici acolo nu e complet bine, că tot mai trebe făcute niște teste de presiune la conductele noi. Plăcile de suprabetonare se toarnă în 165 de etape, câte o linguriță pe etapă. Prima peste 28 de zile, ca să se întărească betonul bine de tot. Dar poate totuși ne face Aktor o mare de bine și "accelerează" turnarea peste 10 zile.

Neputința supremă a statului în fața unui constructor care face fix ce vrea e dată de schimbul ăla de replici "Mai avem de relocat conductele Petrom." Și Scrioșteanu complet învins și resemnat zice ceva de genul "Dar ați zis că le relocați săptămâna trecută". E sublim. Fix ce am zis data trecută. Șantierul merge cu viteza X setată de Aktor și niciunul dintre băieții ăștia plătiți bine din bani publici nu e în stare să miște cu un milimetru viteza aia. Maxim să le bată obrazul că nu se țin din nou și din nou și din nou de propriile termene. Atât. Nu sunt în stare de nimic altceva.

Se mai amână cu 3 luni conducta? Asta e. Durează încă 5 luni aparatele de reazem? Ghinion. Ritmul în șantier lasă de dorit? Să le fie de bine.

Iar finalul e apoteotic. "Parcă a mai crescut mobilizarea în șantier acum în prag de iarnă, față de ce a fost toată vara". Minunată constatarea. Urmează să constate că într-adevăr vine vremea rea. Apoi vacanța de iarnă. Apoi ploile de primăvară. Paștele. Timp în care se va constata că au mai avansat cu 3 rigole și 2 parapeți. Și tot așa. Și cândva se va termina, după încă 25 de episoade de dezamăgire colectivă și constatare că tot ăla e ritmul Aktor, lăsați în voie și bună liniște de către reprezentanții statului român pe care îi doare fix în cot.

Cetatean

Eu la toate contractele astea intarziate cu anii intreb...mai primesc si actualizare sau nu? 

Ionut

Excepțional mesajul lui Horațiu.
De manual, de carte.

Odiseu și Penelopa în șlapi.

13 ani de chin, ar trebui să mă pun pe scris.

danutzu_1069

Cine a trecut prin ... sistem dar si cine știe sa vadă situația in ansamblu, știe ce sa spună....
Restul... chibițăm de pe margine.

mirceaeliade

Aktor a mai participat la vreo licitatie notabila de cand s-a dat legea cu certificatele negative? Ca de cand au luat A0S3 parca nu au mai castigat nici macar centuri mici.

mdragos

Sincer nu as mai vrea sa ii vad in Romania. Sunt capat de linie. Dar incapacitatea CNAIR de a pune presiune este din alt film ......
Horatiu a sintetizat perfect. Pentru cei care citim acest forum de 10 ani+ stim exact cine e Aktor. In Romania a fost incredibil de slab.

minisoferul

Quote from: danutzu_1069 on October 09, 2024, 10:35:02 PMCine a trecut prin ... sistem dar si cine știe sa vadă situația in ansamblu, știe ce sa spună....
Restul... chibițăm de pe margine.


Asa este. Tot Horatiu poate sa ne spuna de ce atunci cat a fost in sistem nu a vrut sa dea OIL Aktor si a contribuit si asta la amanarea proiectului. Asa ca as lasa mai usor pianu pe scari.

daniel_avram

Eu as fi tare curios sa ne spuna Horatiu care sunt exact mecanismele legale prin care statul poate "impinge" de la spate un constructor? Stiu ca se pot da certificate negative, penalizari la intarzaieri, dar concret ce poate face statul in cazul intarzaierilor conform graficului de executie si cum poate forta un constructor sa-l respecte.

Din fericire pentru noi Aktor dupa ce a pus mana pe contractul pe feroviar Apata-Cata nu cred sa mai fi participat la vreo licitatie. Au fost aici multe discutii despre Aktor, unii spuneau ca sunt favorizati, alti ca nu si le-au gasit tot felul de scuze pentru intarzaieri etc.

horatiu.cosma

^^
Fiindcă tovarășii dumneavoastră care vă tot alimentează cu poveștile astea ne-au dat afara de la guvernare. Apucasem să dăm autorizația de construire și mai era o chestiune de zile până să iasă și ordinul de începere. Fapt ce s-a și întâmplat tot atunci, in septembrie 2021. E din alt film să crezi că am ținut noi la sertar ordinul de incepere, in condițiile in care in cele 8 luni ne-am făcut misiune sfântă și prioritate zero să mișcăm cât mai mult proiectele și cred că s-a văzut.

^
Simplu, exact ce am făcut și noi in 2021, nu trebuie reinventată roata. Am chemat conducerea din Grecia pentru Aktor. I-am ascultat, le-am spus că există o diferență între ce se spune și ce se întâmplă în teren din direcția oamenilor lor din România, am făcut un test și la a doua întâlnire le-am demonstrat că avem dreptate. Și de acolo mai departe am ținut direct legatura cu ei, peste capul vrăjitorilor locali care păcălesc in toate direcțiile, cu scopul de a trăi bine mersi in șantier ani de zile.

Le-am mai spus că e linie roșie pentru noi deschiderea Sebeș - Turda 2 in 2021 și i-am convins că o să fie consecințe grave dacă nu se întâmplă asta. Că dacă actualii vorbesc engleză cu mâinile, poate e mai greu să se facă înțeleși. Le-am spus că există și cale deschisă pentru colaborare dacă schimbă macazul, le-am povestit despre ce oportunități ar putea fi in continuare, PNRR, că au un partener pe bune care vrea să își facă partea de treabă, dar cerem reciprocitate. Și cel mai important, am tras cot la cot cu ei, am dat exemplu personal că înțelegem și management de șantier, le-am bătut obrazul și le-am îmbunătățit noi circuitele și planurile interne. Și probabil ne-au admirat și au înțeles că nu ne mai pot duce cu zăhărelul. Și că au în statul român cineva care îi înțelege, cu care se poate discuta bărbătește, care mută munții dacă e o problemă ce tine de stat, dar așteaptă în schimb treabă făcută bine și la timp.

Erau și niște sume financiare pentru care aveau decizie favorabilă în arbitraj și statul nu mișcase un deget de ani de zile  sa rezolve problema, pe ideea clasică "da-ne in judecată și du te până în panzele albe, să iei banii cu dobândă cu mana judecătorilor". Noi am făcut un efort administrativ și cu voința și putință le-am dat acele sume pentru care erau 100% îndreptățiți și toată lumea era de acord cu asta, doar că nimeni nu făcuse nimic până atunci (ceva întârzieri în primii ani de contract cauzate de stat cu exproprierile suplimentare, utilități etc).

adix


roberthpop

Si de pe luna s-a putut vedea ce mult s-au schimbat in bine lucrurile in mandatul lui Catalin Drula!Dar au venit ,iarasi, cei Multi la conducere!!!
Roberth Pop

Earthchild

Cei care au condus pe A0 nord au avut toți senzația de mers ca pe calorifer?
Mi-aduc aminte că și pe DN1 la ieșirea din Ploiești spre Câmpina ai o senzație asemănătoare, doar că "valurile" sunt mai largi.

reed

Da, am remarcat si eu , dar doar pe lotul 1 si jumate din lotul 2 pana la jilava.

Ionut

Eu am zis la scurt timp după inaugurare că UMB și-a bătut joc de A0N2 și că e calorifer. Atunci nu se vedeau valuri. Acum (am fost în urmă cu câteva săptămâni) se și văd unduiri în uzură.

Dar na, e o poziție nepopulară așa că nu am insistat. Sunt sătul de înjurăturile gratuite.