Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

TibiV

SF pentru A0 Nord s-ar justifica acum într-un singur caz: dacă ar fi urmat imediat de exproprierea terenurilor.
Şi asta din două motive:
1. prețurile sunt relativ mici
2. terenuri care acum sunt libere, peste 6 ani vor fi construite, deci exproprierea va fi de 10 ori mai costisitoare.

Sincer să fiu, eu aşa aş face ...
Dar ce guvern va cheltui bani acum ca să îi fie mai uşor altui guvern peste 7-8 ani ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Peste 7-8 ani nu cred ca va mai fi posibil un traseu ca cel de pe sinteza autostrazilor pentru A0 Nord. Se construieste in prostie in nordul Bucurestiului, si va fi exclus sa se exproprieze zone comerciale, vile, complexe de apartamente etc. Ar fi niste sume exorbitante. Daca cineva de la MT se gandeste in perspectiva, ar expropria acum zona dintre Mogosoaia si Buftea, intre Otopeni si Petresti, sau copiii nostri vor construi un A0 Nord de 100 de km si peste un miliard de euro costuri.

alin2pas

#122
Vor construi o autostrada mai lunga, care va ocoli probabil la nord de Otopeni... Daca vom avea guvernanti cu aceeasi mentalitate ca si cei de acum, nepotii nepotilor nostri poate vor circula pe ea.

TibiV

Exact...
Un A0 Nord pe ruta Piteşti-Târgoviște-Ploiești-Lehliu... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Asa cum am mai spus de n ori, nu are ce cauta A0 in zona de nord vest. A0 trebuie sa inceapa la A1 in vest, sa ocoleasca prin sud si est, pana la DN1 / aeroport Otopeni. Legatura vest-nord trebuie realizata pe autostrada Ploiesti-Gaiesti, pe la sud de Targoviste. Acest proiect a mai fost discutat, exista si propuneri serioase pe aceasta tema. Avantajele sunt enorme, amintesc numai cateva:
- in lipsa unei legaturi Ploiesti-Gaiesti, A3 Ploiesti-Bucuresti se va supraaglomera atunci cand A3 va fi gata si A7 din Moldova se va varsa in acest A3. Mai ales la intrarea in Bucuresti. Deci Ploiesti-Gaiesti TREBUIE oricum facuta. Atunci e absurd sa se mai faca A0 nord-vest la costuri fabuloase
- ramâne o zona mai putin poluata la nord-vest de Bucuresti
- fluxurile de trafic pe o autostrada completa inelara sunt greu de prezis. Va fi nevoie de 5-6 benzi pe sens PE TOATA A0 pentru a evita super-ambuteiaje la un moment dat. In schimb o autostrada care incepe din A1 spre sud nu are de unde sa preia mai mult decat aduce A1, deci 2 benzi pe sens ajung la inceput. Se adauga traficul de pe DN6, DN5, DN4, A2, DN3 -- aici se ajunge la maxim, probabil trebuie 5 benzi pe sens intre A2 si DN2, apoi 4 benzi pana la A3, 3 pana la aeroport, 1 banda merge la aerport si ultimele 2 se varsa in DN1. idem in sens opus de circulatie.
- oricum, daca un camion trebuie sa ajunga de pilda de pe A3 pe A1, acest lucru in continuare este posibil, ce-i drept cu un ocol de ca. 50 km.

Asa ca dezvoltarea imobiliara poate sa continue liber spre nord-vest.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

@vancouver, exista in MPGT un DX Gaesti-Targoviste-Ploiesti care exact asta face. In plus se va continua cu DX7 spre Buzau, scurtand considerabil distanta Moldova-Oltenia si legand si principalele orase din Muntenia.

Iar daca vreun camion trebuie sa ajunga de pe A3 pe A1 o poate lua pe DNCB. Practic vorbim doar de cele care au ca destinatie finala zona comerciala din vestul bucurestiului.

Sa vedem insa cum se vor impaca unii cu ideea ca nu vom avea niciodata un A0 inel complet.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iulius

in varianta finala a MPGT exista A 0 complet, poate o vedem gata peste 8-10 ani



pasadia

Am ras zdravan cand am citit "5-6 benzi pe toata lungimea A0". Excelent! :))

@alin2pas: si in momentul de fata planurile pentru A0 sunt pe la nord de Otopeni si de aeroport, deci nu ar fi nici o surpriza daca asa se va construi. Vezi primul mesaj din acest topic.

IlisescuV

Despre A0 nu se mai aude nimic? Macar ceva partial sa lege intre ele cele 3 autostrazi.

someone

Din ce stiu, pe zona afumati sunt terenuri expropriate pentru autostrada. Si aceasta autostrada apare pe toate planurile de situatie din zona invecinata. Iar pe terenurile neexpropriate nu se elibereaza autorizatii de construire.

TibiV

#130
http://www.economica.net/mobile/italienii-de-la-salini-impregilo-au-renuntat-sa-construiasca-autostrada-de-centura-a-bucurestiului_114228.html

Italienii de la Salini Impregilo au renunţat să construiască autostrada de centură a Bucureştiului

Discuţiile pentru construirea autostrăzii de centură a Bucureştiului, care au ar urma să lege A1 Bucureşti Piteşti de A2 Bucureşti Constanţa continuă cu doar trei consorţii de firme, după ce Salini Impregilo s-a retras , potrivit unui răspuns al Companiei de Autostrăzi trimis redacţiei ECONOMICA.NET .

Salini Impregilo s-a retras de la discuţii chiar din anul 2014, înainte de a izbucni scandalul legat de crăpăturile de pe autostrada Sibiu-Orăştie, pe care tot ei au construit-o, dar informaţia nu a fost făcută niciodată publică. În momentul de faţă, CNADNR mai negociază cu trei consorţii construcţia în concesiune a centurii de sud a Bucureştiului în regim de autostradă: Asocierea Strabag-Vinci-Aktor, Asocierea Astaldi-Euroconstruct Trading 98, şi asocierea Spedition UMB-Tehnostrade (ambele firme deţinute de Dorinel Umbrărescu).
CNADNR nu a putut furniza niciun fel de informaţii despre evoluţia negocierilor pentru construirea în concesiune a centurii de sud a Bucureştiului, pe motiv că "informaţiile privind detalii din cadrul etapelor de dialog competitiv nu pot fi furnizate în timpul derulării procedurilor de atribuire".
Contractul pentru construirea autostrăzii de centură, cu o lungime de 48 de kiLometri, include şi întreţinerea şi exploatarea autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa, timp de 30 de ani. CNADNR nu a putut preciza nimic despre valoarea acestuia sau despre termenele de realizare, dar, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei costul total pe care îl implică este de circa 9 miliarde de lei, bani care vor fi plătiţi, în total sau în parte din taxa de autostradă care va fi impusă şoferilor.
Dacă se va realiza, centura sud a Bucureştiului ar fi prima autostradă construită în regim de concesiune, după ce statul a bifat trei eşecuri în a construi, în concesiune, autostrada Comarnic Braşov cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR


TibiV

Păi cam suntem distruşi...
Rămânem fără nici o şansă să demolăm o autostradă lângă București...
Doar ardelenii au noroc de spectacol !... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Ce ma enerveaza faza asta cu dialogul competitiv ca nu pot zice nimic. Eh chiar nimic? Dar mai dureaza mult? Macar atat. De parca partea statului in contractul de concesiune nu este tot din buzunarul nostru.

vancouver

Pai aia e, nu numai partea statului, ci si toate taxele. Pretul pe care-l vom plati = total taxe + total contributie bugete (UE + RO) + total imprumuturi (incl. dobanzi).
Plus alte lucruri extrem de grave la dialogul "competitiv", pe care nu le mai detaliez.

Se impune rezilierea urgenta a acestei proceduri.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.