Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

NGC

"Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000"

"Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 2: km 20+000-km 39+000"

"Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 3: km 39+000-km 47+600"

Vad ca am uitat sa scriu aici ca licitatiile sunt suspendate de ceva vreme. Geniile sunt inca in vacanta.

vancouver

#1186
https://www.mediafax.ro/economic/razvan-cuc-a-semnat-contractul-pentru-cei-17-kilometri-ai-autostrazii-de-centura-bucuresti-18319114

QuoteMinistrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a semnat contractul de proiectare şi execuţie ,,Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000 – km 100+900" Lotul 1: Sector 1. Km 52+070 – Km 52+770 aferent Centura Nord si Sector 2. Km 52+770 – Km 69+000 aferent Centura Sud.

Valoarea estimată a procedurii de licitaţie a fost de 920 de milioane de lei.

Contractul pentru cei 17 km din Autostrada de la Centura Bucureşti are o valorea de 830 de milioane de lei. Perioada de proiectare este un an, iar cea destinată execuţiei este de 30 de luni. Durata garanţiei proiectului este de 5 ani.

Acum pe centura sud intre A1 si A2 toate loturile sunt semnate. Asteptam cu nerabdare lucrarile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

razvan96

Din pacate mai e de asteptat, nu avem nici macar proiect de HG pentru exproprieri in dezbatere.Culmea e ca Scarlat anunta lucrari incipiente pana la sfarsitul anului...

Reprezentantii Alsim au simtit cum merge treaba la MT si au zis ca ei vor sa fie vazuti ca o firma locala, nu ca una straina, in contextul ca vor sa ramana mult timp prin Romania. :lol:

voicul

Intradevar o mini reusita anul asta cu A0. Felicitari CNAIR pentru cele 3 semnaturi.

Acum, concret nu prea sunt bani, deci o sa fie gata ... cand va fi gata.
Evident deja intrebari normale pentru CNAIR:
La cat timp de cand e gata autostrada aveti de gand sa o dati in circulatie?

RaduG

Good news, am făcut un mic calcul și reiese că, teoretic, pe 26 Februarie 2023 circulăm de la Constanța la Pitești pe autostradă.

calino

Nici daca era autostrada prin zona de pustietate nu ar fi fost gata la noi in 2023.
In jurul Bucurestiului o sa fie foarte complicat de mutat infrastructura ce se intersecteaza cu autostrada.

alecu26

@voicul....de ce sa nu fie bani? Pentru ce sa nu fie bani? Expropieri? Avans pentru proiectare? Cofinantare? Plata facturilor pana se deconteaza de catre UE? Si cel mai antiinfrastructura govern gaseste ceva maruntis pentru asa ceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Multi zic aici pe forum ca sunt bani, ca nu e problema si ma uit la Pizzarotti despre care era un articol luna trecuta: cum ca vrea sa inchida pentru ca CNAIR are vreo 10 milioane datorii.

3 sectiuni pe A0, A7 - UMB, A1 - PORR, A10 si A3 cu cele 3 sectiuni (deci fara Straco) mi se pare peste ce poate duce acest buget CNAIR care are ca prima directie salru angajatilor.

@alecu26 pentru ce ai expus cred ca o sa se gaseasca bani (gen pana dupa avans). Dupa ... va fi cu taraita si mai vedem.
Poate pot duce turcii mult in avans proiectele pe banii lor.

alecu26

Oricum trebuie sa aduca. Nu stiu daca specific in contractual asta exista clauza (dar exista in trecut)....solicitarea ca sa se dovedeasca accesul la finantare pentru 12 luni. Pe final de an va fi iar o fuga si o agitatie pentru a face absorbtie. Momentan absorbtia de fonduri europene la drumuri e in continuare dezastru. Noroc cu CFR ul care salveaza procentele si valorile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Xed

Salut!

Am tot incercat sa gasesc o documentatie legata de profilul viitoarei autostrazi si anume daca va fi la mai mult de doua benzi pe sens. Din pacate cred ca mi-a scapat pentru ca nu am reusit sa dau de urma.
Are cineva idee daca vom circula mai civilizat pe 3 benzi pe sens tinand cont de uriasul trafic pe care il va suporta aceasta autostrada? Altfel ma gandesc ca o sa fie ca primii 30 de km din A1 spre Pitesti unde circuli intr-un haos de nedescris.

horatiu.cosma

Totuși, să nu exagerăm cu traficul uriaș de pe A0, că doar nu or teleporta unii mii de mașini de pe lună pe autostrada asta. Studiul strategic pentru orbitalele Bucureștiului estimează undeva la 30-40% din traficul actual de pe DNCB va trece pe A0. Plus creșterea de trafic până la finalizare, plus cei care azi merg prin oraș și care se vor muta pe A0 când va fi gata ajungem pe la 15.000 de vehicule MZA. Asta e puțin pentru o autostradă, rezistă lejer.

alecu26

La un moment dat am avut un curs postuniversitar de traffic management. In general niste diplome fara valoare....dar cu ce am ramas a fost o scurta prezentare a unui professor de studii de traffic de la Universitatea din Atena, care potrivit spuselor lui, a fost cam principala persoana responsabila pentru modelare, studii, etc...pentru centura de autostrada a Atenei. Probabil A6 cu ramurile lui. Atena nu prea are o centura foarte clara. Oricum ceva construit in anii sfaristul anilor 90...inceput de 2000.

Ei, aceasta persoana a recunoscut ca centura a devenit congestionata in doar cativa ani de la construire, cea ce trebuia de fapt sa se intample in 20...30 de ani. A recunoscut ca orice modele matematice au folosit, nu au putut prezice sau au gresit complet modul in care s-a rearanjat traficul prin aceasta centura.

Vestea buna ar fi ca o autostrada chiar si la doua benzi pe sens si cu banda de urenta duce un traffic enorm. MZA de 30...40...50 mii nu e o problema. Scade putin doar viteza de deplasare. Congestia apare insa la nodurile rutiere care au capacitate limitate. Veste buna e ca aceste noduri se pot relativ upgrada usor si selectiv, functie de cum se observa ca e o anumita nevoie mai mare pe o anumita directie.

Si eu tind sa cred ca 2 benzi pe sens sunt arhisuficiente, Bucuresti fiind intr-o situatia complete diferita din multe puncte de vedere fata de Budapesta de exemplu.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Care congestie? Acum, la ora lor locala 17:00, în plin sezon, totul e verde. Unde mai pui că acea autostrada are zone locuite și deoparte și de alta. A0 trece prin camp agricol cam pe 70% din lungime.

Problema la A0 va fi data de drumurile de acces spre / dinspre București. Daca rămân aceleași, tot DNCB va fi preferata.

alecu26

sincer nu am facut niciodata un fact check la ce mi-a spus el. Am retinut doar idea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Skynick

La centura noastra mi se pare interesant ca se poate face un management foarte destept, real time al traficului pe directia Est - Vest sau Vest - Est, dupa caz.

Astfel, ar trebui ca inainte de nodul cu centura, pe A1 sa se faca o recomandare electronica de traversare spre A2 folosind varianta de Nord sau cea de Sud, in functie de incarcarea la momentul respectiv. la fel si invers, pe A2, catre A1.

Practic, traficul s-ar distribui egal pe cele doua variante de Nord si Sud si nu cred ca ar fi probleme.

La Budapesta nu se poate face acest lucru pentru ca singura varianta folosita este Sudul si au trebuit sa o faca pe trei benzi (+tranzitul mult mai mare, evident).