Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 26 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Eu m-am oprit din citit când a menționat 'succesul' de pe A10.
Comedie nene.  :lol:
Nu mai e nici piatra de temelie ce a fost.

shogom

 :lol: succesul PPPurilor in Grecia.
Ii injura grecii ca la usa cortului cu PPP ul lor cu tot.
Plus ca sistemul e absolut idiot, Salonic -Atena opresti din aprox 50 in 50km ca sa platesti taxa. Combustibil si timp pierdut...
83%...daca procentul e dat dupa ceea ce au facturat e clar ca au facturat in avans.

DragosC

Stim cu totii ca cele doua pasaje restante sunt incepute doar timid, de exemplu la Teghes doar au decopertat doua bretele si pe una au intins binder.

Insa stie cineva DE CE nu au inceput din timp, si mai ales, de ce continua sa NU inceapa forajele si structurile ?

Adica ce ii impiedica ? sunt ceva utilitati de relocat, ok, deci e vina proprietarilor - transgaz, edistributie muntenia, etc. ?

Pe cine e nevoie sa se puna presiune ?
Nu spera si nu ai teama

naivu

Nu o să pună presiune nici ei nici CNAIR pt că le convine să aibă motive de întârziere.

DragosC

De ce le convine sa aiba intarzieri ?
Nu spera si nu ai teama

GIV

@DragosC eu cred ca motivul este urmatorul: lucrezi mult timp cu putini angajati.. din profitul pe care il obtii cand termini lucrarea + claimuri ca nu au fost relocate utilitati etc  platesti mai putine persoane

antadrian

Dar cu lotul 1 din A0 Nord știe cineva ce se mai întâmplă? Speram să văd vara asta că încep să mișune ceva utilaje, dar e liniște totală.

Ionut

Veștile nu sunt tocmai bune de pe A0N1. Sunt zvonuri și discuții interne și ce a ajuns la noi nu prea e îmbucurător. Dar deocamdată prefer să lăsăm lucrurile să se clarifice 100% cu A7 și să se decidă cei doi asociați ce vor să facă pe A7. Și apoi vă spunem.

E practic o certitudine că luna asta nu veți vedea nimic în teren.

daniel_avram

Pai nu a promis pizza ca de data asta o sa fie altfel?

Ionut

Păi au promis, trebuie să și livreze. Pe A7 chiar dacă, să zicem, nu vor livra nimic în 2024, vor livra în primăvară și, prin comparație cu dezastrul de pe A10, e clar o îmbunătățire. Au mult de recuperat în imagine și performanță.

Să vedem, cu siguranță se vor clarifica multe lucruri în următoarele două luni.

HaiHai

@DragosC
Cateva motive pentru intarzieri din punct de vedere financiar. La tehnic nu ma bag...
Probabil ca Aktor, lucrand cu subcontractori asteapta cele mai bune oferte si alea vin mai greu, cand nu sunt asa multe lucrari in piata.
Alt motiv al intarzierilor poate fi faptul ca nu vor sa blocheze multi bani (costuri cu dobanzi) si lucreaza fragmentat. Lucreaza ceva unde au costuri mari (gen grinzi), pauza, asteapta sa incaseze, continua cu lucrari scumpe.
Dar principalul motiv, din punctul meu de vedere, e bugetul insuficient alocat de guvern.
Pe A0 Sud au fost prevazute 490 milioane. Pana la 31.07 s-au facturat (incluzand Alsim) 619milioane. Ai zice ca e bine, au fost depasite asteptarile cu 26%.
Bugetul a fost suplimentat iar la 31.07 era de 720mil. In August a facturat Alsim aproape jumatate din suma ramasa. Cu putina benzina ramasa (buget), si nestiind sigur unde e urmatoarea benzinarie (daca va fi suplimentat), Aktor ce sa faca, sa apese aceleratia, frana sau sa mearga din inertie? Vom vedea...
Oricum, banuiesc ca si daca ar vrea e greu sa accelereze intr-un timp scurt. Probabil, majoritatea planurilor/contractelor au fost facute in iarna 2023-2024, cand bugetul cunoscut era foarte-foarte mic iar planurile si contractele s-au facut pe masura.

pbh

@GIV teoria asta cu oameni mai putini inseamna castiguri mai mari nu sta in picioare nici logic nici matematic. Doar in cazul in care mergi pe sistemul ca prelungind boala poate sa apara un medicament minune. Ca la AKTOR cu vanzare si infuzie de capital.
Daca ai 100 oameni care lucreaza 1 an sau 50 care lucreaza 2 ani, nu castigi nimic la salarii. La asta se adauga costuri marite cu inflatia, costurile cu dobanzile la banci, legislatia (mariri de salarii minime, eliminare bonusuri, alte legi aberante), penalitati etc ce vor apare in lunile sau anii suplimentari.
Chiar si claimurile, castigate tot mai greu, nu acopera toate costurile suplimentare.
La astea se adauga fenomenul tot mai acut de migratie a fortei de munca pentru salarii mai mari dar si pierderea de imagine nu numai pe piata din Romania. Si iata cum socoteala de acasa (la licitatie) nu se mai pupa cu cea din targ si intri intr-o spirala fara iesire.
In concluzie, riscurile si costurile se maresc simtitor iar ceea ce era valabil acum 10+ ani ( vine unul cu un laptop si un BMW + o armata de avocati) nu mai asigura castiguri facile.
Excelent explica parte din aceste lucruri si CEO Erbasu in interviul postat pe aici.


mike_us

Quote from: pbh on September 07, 2024, 09:09:56 AM@mike_us
Nu, dar exista o declaratie (ultima) ca se deschide tot lotul anul acesta. Asta dupa declaratiile ca se deschide in august, septembrie, octombrie... Noroc ca anul are numai 12 luni.
În comunicatul API se spune: "Vom primi o palidă consolare – 2,5 kilometri între Autostrada A1 și DJ601A, cu descărcare provizorie lângă Bâcu."
Întrebarea mea era dacă aceasta se bazează pe o declarație a constructorului sau antreprenorului, sau doar o intuiție.
Știm deja aproape sigur că nu se va deschide tot lotul anul acesta, dar asta nu echivalează cu o deschidere parțială.

GIV

@pbh nu contest.. doar incercam sa gasesc un motiv pentru ritmul de la aktor... dar vazand ritmul de pe feroviar.. as da vina tot pe CNAIR.. pentru a canta oara!?

danutzu_1069

@mike_us , este decaratie a oficialitatilor.... care se plimba prin santier.