Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 9 Guests are viewing this topic.

omirica

Și dacă făceau pasajul ăla cum se ameliora semnificativ situația?

De ce să aduci efective și resurse în șantier pentru un front de câteva sute de metri? Ca să arunci banii pe fereastră și să subvenționezi obsesii?

AdrianB1

Din cate stiu anul trecut au avut si un mini-blocaj financiar, au platit unii subcontractori cu intarziere de cateva luni dupa termenul de plata oficial din contracte. Au platit apoi toate datoriile, dar cu intarzieri din lipsa de bani.

Din alta sursa, din partea cealalta, au fost (si sunt) probleme cu sursele de finantare pe partea statului si cu ceva manevre sa tina deficitul sub control care au implicat "sugestii" catre unii constructori sa nu trimita facturi prea devreme. Nu pot comenta mai mult, dar informatiile se pot verifica de la oricine care urmareste ce se intampla in zona buget si PNRR si exista si baza legala pentru asta, doar ca nu s-a folosit oficial aproape niciodata, ci doar cu "sugestii" care au fost respectate. Iar in anii electorali partidele la putere, oricare au fost, au aruncat cu bani pe chestii electorale in ideea ca ori vor avea 4 ani sa dreaga busuiocul ori va fi problema altcuiva deficitul. Si suntem in an electoral.

Nu e asta singurul motiv de intarziere, cel primar e problema de capacitate, dar bufnitele nu sunt intotdeauna ce par a fi.

mike_us

@AdrianB1 E si Aktor afectat de asta sau acolo e doar vina lor ca se mișca așa încet?

paullie

1. Vina lui Aktor ca doar ii stim de pe A10
2.
3. Situatia descrisa de Adrian

dr4qul4

Contractul UMB pe L4N avea termen initial 31 Martie 2023.
Asa cum am zis de nenumarate ori, o intarziere de 6 luni e acceptabila, adica 30 Septembrie 2023!
Au deja 8,5 luni intarziere suplimentara si ei au cativa piloti forati.
Chiar si cu acordul ala de mediu cu studiu pe 4 anotimpuri, lotul asta tot trebuia sa fie gata daca UMB depunea la timp toate documentele.
Au tras matza de coada si inca o fac.
Au adus grinzile si prefabricatele si le-au depozitat pe traseu. Bineinteles ca le-au si facturat. Parca vad ca lotul se reziliaza si grinzile alea vor sta acolo mult si bine.
O sa iasa cu scandal in Pantelimon asa ca vom avea cel putin prelungiri la prelungiri la prelungiri.

Daca lotul asta ar fi fost gata vara asta, sau macar pana la sfarsitul anului (21 de luni intarziere sau doar 9 fara studiul pe 4 anotimpuri) ar fi facut o mare diferenta.
Cu o simpla descarcare provizorie in DN3, am fi avut alternative pentru a evita DNCB
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

GIV

reziliere cu umb? eu nu o sa pot crede asa ceva, chiar daca exista cazul vo galati unde ei au cerut reziliere. daca o sa ramana la partenerul serios oameni din acelasi partid nu cred ca vor fi deranjati

adix


dr4qul4

Pe A3 li s-au scos din contract cele 2 viaducte.
Parca vad ca si aici li se va scoate din contract bucata de la nord de lac. Sau poate si podul peste lac ca parca au licitat mult prea putin pentru el. Sa se chinuie altii cu el.
La cum se prezinta lucrurile, s-ar puytea sa termine chinezii inaintea lor, desi au inceput cu aproape 3 ani mai tarziu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

bogdan4ice

@dr4qul4 Abia in martie 2024 a iesit acordul de mediu asa ca termenul pentru xecutie se duce in 2026.
Nu stiu despre ce vise de reziliere discutam...

dr4qul4

ma doare undeva cand a iesit acordul de mediu. Au avut grija sa-l intarzie cat de tare pot.
Iar acordul de mediu era doar pentru podul peste balta. Puteau lucra si in Pantelimon si la pasajul peste CF. De fapt trebuiau sa fie gata pe aceste potiuni pana acum.
La un contract de executie de 18 luni, nu ar trebui sa aduni 18 luni de la ultimul AC.

UMB a procedat la fel ca Aktor, care au depus PT-ul cu intarziere de aproape 1 an pe L3S. Sa va amintesc ca UMB, daca le convine, incep sa lucreze inainte de AM si AC?

Un lot de nici 5 km realizat in 6 ani! Nici Aktor nu reusea o asemenea performanta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

oneway

^UMB si Aktor in aceelasi post ? Pff.. ti-ai semnat sentinta. Vin acum baietii cu istoria UMB-ului pe ultimii 15 ani incepand de la drumurile comunale la A/DX si cum au facut ei sute de km inainte de termen
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

horatiu.cosma

#10406
Legat de acord de mediu, oare de ce a durat 3 ani revizuirea lui pe 4,5km? Ia căutați aici pe a doua pagină cine s-a ocupat de documentele de mediu.

UMB întinde coarda atât cât i se permite. Dacă statul e slab și acceptă orice, UMB termină un proiect dacă vrea, când vrea. Cum ar fi fost pe un șantier Aktor/Pizzarotti etc să nu fie începute lucrările la modul serios la 4 ani de la semnarea contractului? Cine de aici ar fi zis "dar nu e problemă că nu au început, că oricum e muzeu, sau că a ieșit acordul de mediu (revizuit tot de ei) târziu și alte asemenea".

Țin minte în primăvara lui 2021 după ce s-a semnat A0 Nord 2 că a venit UMB cu ideea să li se dea ordin de începere pentru proiectare prin 2022. Iar cei din CNAIR erau foarte ok cu asta, "că e ocupat împăratul pe CraPi și A3". Nu am acceptat așa ceva și le-am dat ordinul de începere imediat. Și uite cum au putut să termine proiectul, dacă statul a stat drept și nu a acceptat unitate de măsură diferită.

Fiecare "hai că merge și așa pentru UMB" înseamnă noi întârzieri pe proiectele lor, rabat de la calitate, trambuline, crăpături, reparații sau situații periculoase sau chiar tragice.

dr4qul4

toti ceilalti sunt blamati pentru toate intarzierile numai UMB este ridicat in slavi si li se gasesc scuze penibile.
Era cineva care acum vreo 2-3 ani zicea ca T4DX12 va prinde din urma si va fi gata inainte sa termine Tirena T1. Aia au dat si faliment, a fost facuta si o alta licitatie si T1 tot se termina inainte de T4.

De mai bine de 1 an UMB is cam bate joc de noi. Si pe A3, si pe A1, si pe A0L4N, si la DX Gl-Br, si pe DX12T4 si pe vreo 6 din 4 loturile de pe A7.
Si-au depasit de peste 3 ori capacitatea (cam ca limita de supracontractare). Pot duce maxim 6 loturi simultan (mai usoare). Asa ca 4 echipe se concentreaza pe Buzau - Focsani si centura Tm (desi sunt 5 loturi), iar celelalte 2 sunt imprastiate pe vreo 11 santiere.
Cu 10 utilaje si 50 de muncitori puteau sa progreseze semnificativ pe A0, in aproape 2 ani de cand au inceput. Sau macar sa fi atacat bucata din Pantelimon, ca sa aiba timp CNAIR sa se trezeasca si sa mai adauge 1 sau chiar 2 pasaje intre DJ301 si DN3. Cel mai probabil asteapta acolo o noua extensie, si trag de timp cat pot.

Predictie: CNAIR le va scoate din contract o bucata de 50m in zona aia, si vor face o noua licitatie pentru un pasaj. Dar asta trebuia facut acum 2 ani!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Bogdan27

De cand cu campania pt alegeri nu s-a mai dus Irinel saptamanal pe lotul Aktor sa faca live...

GIV

@Bogdan27 voiai sa vezi ca au ajuns la 85% :troll: ?