[MM] Centura Baia Mare

Started by gothicus, December 30, 2020, 10:55:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FMFM

Moșul a venit și la Italsofa , au început forajele pilotilor



Powered by API/PUM imgur uploader

FMFM

QuoteProiectul centurii ocolitoare a municipiului Baia Mare a intrat în linie dreaptă, după ce Ministerul Transporturilor a avizat favorabil proiectul de construire al noului drum. Vorbim despre un proiect în valoare de 200 de milioane de euro pentru 23 de km de drum.
Săptămâna viitoare voi fi la București pentru a convoca împreună cu Primul Ministru al României, Marcel Ciolacu, comitetul interministerial care să aprobe indicatorii tehnici ai acestui drum, iar apoi vom promova hotărârea de guvern.
Avem ambiția ca în acest an să demarăm procedura de achiziție publică și licitația, la începutul anului viitor să avem proiectarea, iar pe parcursul anului viitor să avem șantierul pe noul drum al centurii municipiului Baia Mare.

Gabriel Zetea

Aparitie triumfatoare a alesilor locali prin care ne transmit ca au mai fost obtinute niste avize de la CNAIR si MT pentru noua versiune modificata (lowcost) a VOBM.

Hai sa vedem cum a fost modificat proiectul, simplu, au eliminat temporar pana "o sa reusim sa obtinem alte fonduri" sectiunea dificila a proiectului, adica cea cuprinsa intre DN18B - DN18, asa-numitul "Sector 3", care cuprindea lucrari mult mai complexe, fiind o zona de deal.

Aceasta noua versiune a proiectului are o lungime de 23km, iar costul de executie este estimat la "putin peste 200 milioane EUR". Practic, centura o sa aiba traseul intre DN1C (BM-SM) - DN18B, impartit in 2 "Sectoare" DN1C(SM) - DN1C (CJ) respectiv DN1C(CJ) - DN18B.

Inca este neclar daca profilul acestei centuri a ramas 2+2 sau a fost redus la 1+1 pentru cost-saving...

tom_sawyer

#62
7 februarie 2025

Un pas decisiv pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Maramureș a fost făcut joi, odată cu obținerea avizului pozitiv din partea Comitetului Interministerial pentru Varianta Ocolitoare Baia Mare.

Lucrările sunt etapizate astfel: etapa 1 (Sectoarele 1 și 2) – 19,68 km, 21 structuri, finanțare de 1,7 miliarde lei, iar etapa 2 (Sector 3) – 12,19 km, 22 structuri, finanțare de 1,5 miliarde lei.

maramedia.ro




facebook.com/gabizetea/

tom_sawyer

#63
Astăzi, 05.03.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Varianta de ocolire Baia Mare", județul Maramureș

MT














Powered by API/PUM imgur uploader

iou_paul

Sub forma actuala si la costurile actuale, mi se pare aberant acest proiect.
Sunt de acord ca orice investitie e binevenita, dar daca tot vorbim de niste sume mari de bani care s-ar putea aloca, hai sa le folosim cu cap.
Traficul de tranzit prin Baia Mare dinspre Maramuresul istoric spre Cluj sau Satu-Mare, parerea mea, e pseudo-inexistent. Adica e in mare in scop turistic inspre zonele Mogosa, Suior, Cavnic.

De pasajul de la Clubul Vacarilor se doscuta de 7-8 ani si nu au reusit sa aloce 2-3 mil de euro pentru el. Un pasaj care ar avea un impact semnificativ pentru descongestionarea traficului in zona. Asta ar trebui sa fie prioritate 0.
De asemenea ar trebui modernizata varianta de tranzit intre Clubul Vacarilor si Independentei cu pasaje peste caile ferate si extindere la 4 benzi. Prioritate 0 si asta.

Iar cu cele 300 mil de euro as face in prim tronson din DEx Satu-Mare Suceava intre Cicarlau si Hideaga, cu o deviatie din zona Bozanta inspre Independentei, VO-Baia Mare. Acesta ar rezolva si problema (reala) de tranzit, si ar fluidiza traficul pe principalele iesiri din oras si in satele adiacente.

Aberez prea mult?!?



Morosanu

Pai pasajul de la Clubul Vacarilor e in faza de a fi semnat contractul, daca nu a fost semnat deja. Sau gresesc?
Politica distruge tot ce atinge.

FMFM

Pasajul de la C.Vacarilor are contract semnat cu Freyrom, momentan sunt in perioada de proiectare, iar ca noutate, azi a fost emis anuntul in ceea ce priveste revizuirea etapei de incadrare pentru obtinerea AM.
Despre Pasajele peste CF si largirea centurii nu se aud prea multe, doar ca era/este in lucru un SF si cam atat (nu iese din fasa proiectul ala :) ), probabil ai nostri conducatori de trib isi aloca cei 2-3 neuroni doar unui singur proiect.

Pe de alta parte, in viitorul mediu - indepartat (probabil niciodata) nu o sa se construiasca "etapa 2" a VOBM , aka Satu Nou - Baia Sprie, dar prima etapa este imperios necesara (Satu Nou - Cicarlau) si sper sa se concretizeze, iar impreuna cu cele 2 pasaje in diferite stadii o sa fie ca o gura de aer pana la finalizarea proiectelor din imprejurimi (daca).