Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduC

Quote from: RaduC on June 20, 2023, 05:30:40 PMTasarile nu au loc în terasament ci în terenul de fundare a terasament ului.

Cum asa?

Terenul de fundare stătea bine mersi, liniștit, normal consolidat, până să vină unii și sa trântească 5m de pământ, cu o greutate specifica de 1.4t/m3, deasupra lui.
Ei, materialul din terenul de fundare simte așadar o apăsare suplimentară. Și, ca într-un autobuz aglomerat, particulele din care este alcătuit materialul vor strânge rândurile. Dar apa ce se afla și ea în aceste spatii dintre particule creaza o perna de atenuare, mai ales în materialele cu permeabilitate redusa. Ca atunci când ai o punga de cips, ambalați în atmosfera protectoare, și încerci sa o strângi.
Dacă ii faci o gaura cu un ac, se va dezumfla încet cât timp o strângi între mâini.

Asa și terasament ul nou strange materialul de fundare.

Pentru a diminua drastic riscul de formare trambuline, secretul e
1. Sa scapi de apa din porii materialului de fundare cât mai repede, prin instalarea de drenuri verticale, astfel vei accelera drenarea presiunii hidrostatice, ce va conduce la scurtarea timpului pentru consolidarea de lungă durată.
2. Construiești terasament ul mai devreme, cât mai devreme în timelineul șantierului , pentru ca acesta sa mobilizeze consolidarea preponderent în timpul șantierului.

Sunt inginer Civil cu experienta în geotehnica, cele de mai sus nu reprezinta o soluție universala dar alții, cu soluri similare - argile și prafuri normal și slab consolidate - nu au probleme asa de numeroase cu trambulinele