News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pista_bacsi

O sa intreb aici ca pare discutia mai asezata.

1) Ce parere aveti pe HP Posada -> Predeal? (sau HP Nistoresti -> Rasnov?) Poate chiar fara iesiri.

2) E preferabil FP pe segment sau HP full?

3) Inafara de HP/FP pe Bratocea mai existe alte optiuni?


Pe partea financiara e clar mai scump PPP-ul (ai dobanda plus "hurdle rate" care e minim 8%) plus ca poti ascunde si umfla cheltuielile. S-ar putea si daca te imprumuti ca Germania (2.58% pe 30 ani) sa fie prea mult.

Eu cred ca pentru CoBra va fi interesant de vazut/invatat de unde se gasesc vor gasi bani pentru ambele portiuni A8 care nu au niciun fel de finantare. Care credeti ca vor fi solutiile pentru A8?




miahi

Din punctul meu de vedere discutia pleaca de o premiza care e cam falsa, cea ca A3 CoBra costa foarte mult.

Premiza este "livrata" de niste oameni care au scos din pix ca A13 sa treaca pe la Boita ca nu cumva sa iti bata soarele in parbriz daca trecea pe la Bradu / Vestem .

Uitati-va cati bani a cerut MAPA recalculare la PiSi2, in total 1.1 mld. EUR pentru 31 de km. Extrapoland, cei 50 de km de la Comarnic la Rasnov ar putea costa 1.5 - 2 mld. EUR. Total de acord ca majoritatea tunelurilor de pe traseu sa se faca HP daca ar avea un impact semnificativ la costul final. ( poate ca cele din preajma nodurilor statiunilor nu prea ar fi posibil sa fie HP )

dumbravaandrei

mi-e ca discutam "discutii" pentru zona asta de A3. Incercam noi sa ridicam pietrele aruncate de administratiile locale care doar in declaratii vor A3. In fapte vor cu totul altceva. Asta pentru ca orice primar / prefect / presedinte cj nu vrea sa-si asume injuraturile si "deranjul" facut de santier. Pentru ca sunt toti constienti ca oricate mandate ar avea, autostrada asta nu va fi gata in timpul lor. Asa ca, prioritizeaza pe alte paradigme decat viseaza populatia blocata pe dn1.

Deja am auzit de la cativa consilieri locali de orase de pe traseu ca na... spera sa se termina mai repede A1 pe Valea Oltului, ca poate asa mai scapa de camioane. Bineinteles ca ei nu constientizeaza ce se intampla dincolo de urbea lor si ce cauta lumea pe acolo. Ei sunt fermi convinsi ca traficul se termina la ei in batatura, desi nici 1% din masinile de pe DN1 nu opresc in Sinaia sau Busteni.

Asa ca... discutam discutii. 

pasadia

@pista_bacsi

1) e un non-sens ideea unui tronson atat de lung fara iesiri. Ai nevoie de accese, macar pentru situatiile de urgenta.
2) in mod clar prefer HP pe o lungime cat mai mare unui segment scurt facut FP. Pentru ca HP-ul va separa traficul de tranzit de traficul local, ceea ce e principala problema si principalul scop care ar trebui urmarit prin investiile ce le-am derula in acea zona.
3) nu exista (si nici nu ar trebui sa existe) vreo optiune numita Bratocea. Traseul trebuie sa fie pe valea Prahovei si sa deserveasca (prin 2-3 noduri) localitatile din zona  (Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal).
Adusesem in discutie Bratocea strict pentru ca nimeni in Romania (ma rog, cu cateva exceptii), dar nimeni (nici autoritati centrale, nici cele locale, nici publicul larg, nici organizatiile profesionale, etc...) NU par sa constientizeze ca ar trebui sa ne uitam la castigurile IMENSE pe care le-am avea daca am corectat traseele unor DN-uri prin interventii simple sub forma unui tunel de baza (astfel incat sa scurtam lungimea totala dar mai ales sa scapam de sectoarele cu diferenta mare de nivel si numeroase serpentine). Acele tunele NU trebuie inchipuite sub forma de HP sau FP, pot lua forma unui simplu tunel amenajat 1+1.

dr4qul4

Eu am mai spus-o....
Prefer variantele HP pe orice trecere montana, cu exceptia A1.
Dar ai nevoie macar de 1 nod. Preferabil chiar 2. Dar nu noduri faraonice, ci cat mai ieftine, doar sa aiba bretele cat mai lungi pana la primul punct de blocaj, chiar daca viteza va fi si de 30 pe ele.

Cam asa au facut Croatii. Dublarea a venit doar dupa ce a aparut si traficul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


pista_bacsi

Merci de raspunsuri! Avand in vedere ca noi am plecat de la nu ne trebuie autostrazi la facem autostrazi peste tot in 20 de ani, va mai trece 10 ani pana cand vom face decizi corecte din punct de vedere a "cost-benefit".

Problema care eu vad e ca prea multe intersectii cu oraselele de pe drum vor atrage trafic local (sau trafic spre statiuni) cand obiectivul e sa rezolvi traficul de tranzit, dar poate un trade-off decent e cu 4 iesiri/intrari (in loc de 6) la 20km fiecare (Rasnov, Predeal, Sinaia, Nistoresti).

Credeti ca e posibil (destul de lat) si sigur un HP-ul pe zona de munte pentru un 2+1 pe anumite zone?

tom_sawyer

Se confirmă că PPP-ul pe CoBra va fi lansat de CNIR:

1:45:40

Quote from: pista_bacsi on November 17, 2024, 02:02:01 PM

shift2rail

Excelenta veste, daca e adevarat: cum am mai spus, CNIR trebuie sa devina compania specializata in concesiuni/PPP a statului roman.

Finantele publice vor fi pe sponci, trebuie atras capitalul privat international.

pista_bacsi

Acuma sa vedem si in ce forma va fi PPP-ul. Trebuie sa fie destul de "atractiv" pentru a atrage. Daca e atractiv va costa (de la bugetul de stat).

Daca va fi tariful asemanator ca cel de la podul Fetesti – Cernavoda (proportional pe km) va genera cam 120 milioane euro pe an la un MZA de 20.000. E cam putin. Mai intai cum zicea si Urtoi sa faca SF-ul si dupa vedem.

2.000 camioane (trafic DN1A) * 52 (euro) * 365 = 38 milioane
18.000 masini * 12 (euro) * 365 = 79 milioane


shift2rail

Nu asta e cea mai mare problema, se poate construi o matrice a riscurilor rezonabila, ci lipsa cronica resursei umane calificate.

 in locul unor podcasturi mai apropiate de stand-up comedy, CNIR ar trebuie sa trimita (ieri!) 10 oameni la Paris- OCDE, divizia PPP- si inca 10 in Luxembourg- idem divizia concesiuni.

Altfel, avocatii si negociatorii unor giganti ca Vinci, Strabag, Aktor, samd, te lasa efectiv cu posteriorul gol.

Xed

Oh boy, here we go again :lol:

pasadia

Spuneti-mi va rog, ce sunt acele structuri aflate si pe stanga si pe dreapta corpului autostrazii, in afara acestuia. Primul gand a fost ca sunt un fel de subtraversari gandite pentru animale de mici dimensiuni, atat pe sub autostrada cat si pe sub drumurile de intretinere, dar parca nu ar avea sens (mai ales ca din cate imi dau seama, ele ar fi inundabile caci canalele laterale se varsa in acea zona).



Imaginea e de pe ultima filmare A7.

dumbravaandrei

decantoare de hidrocarburi si deseuri