Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

shift2rail

Nu e vina ramei Alstom ca poporul nu sanctioneaza la vot comportamentul electoralist desantat al politicienilor.

dan tm

Dar ce ghinion, cum nu s-a defectat ea ieri cu toată spuma neagră colo, cu presa, cu tot.

oc7avian

Riscul defecțiunilor este cel mai mare la intrarea în serviciul comercial. S-a văzut la orice vehicul nou care nu e produs de serie, de la autobuze, tramvaie la alte trenuri. E menționat și în poziție..

Uneori lucruri minore nu pot fi rezolvate din lipsa de experiență a mecanicilor, alteori se mai prind ultime defecte de software/senzori.

@shift2rail Găsești informații despre HSR în cele mai obscure locuri, dar fix asta cea mai simplă cu 140km/h nu.. Culmea, răspunsul era fix în video-ul din articolul postat de tine pe alt topic, unde maxim 6min s-a vorbit de feroviar.

@pasadia Tot materialul rulant nou va avea nivel 2, pe lângă PZB. Predeal - Constanța în curând va avea licitația lansată pentru upgrade la nivel 2.

nirolf

Mă întreb dacă nu se fac cumva teste cu călători, asta ar explica și orele cel puțin ciudate la care circulă (a.î. deranjul să fie minim).

Nu găsesc acest act adițional, dar nu înțeleg necesitatea lui. De ce "temporar"? Au fost arse niște etape la teste ca să se poată plimba candidatul cu el în campanie electorală?

QuoteAutoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) anunta ca a fost incheiat Actul Aditional nr.3, ce modifica prevederile contractului nr. RUIC 257/25.03.2022, aferent proiectului ,,Achizitionarea a 37 de rame electrice interregionale noi, denumite RE-IR si achizitionarea serviciilor de mentenanta si reparatii necesare functionarii respectivelor trenuri", intre Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF), in calitate de autoritate contractanta, pe de o parte, si Alstom Ferroviaria S.p.A., in calitate de furnizor, pe de alta parte.

Documentul in cauza modifica elementele legate de durata contractului si prevede unele clauze contractuale care sa permita punerea, temporara, in functiune cu calatori a RE-IR TS3, ce va fi livrata de Alstom si face obiectul CSP aprobat prin HG nr.1328/28.12.2023, in vederea circulatiei temporare cu calatori pe calea ferata din Romania.

"Astfel, trenurile livrate de Alstom sunt preconizate a intra in circulatia cu calatori, in baza livrarii intregului lot de 37 de trenuri si obtinerii autorizatiilor de tip si de introducere pe piata din Romania, in perioada


https://infrapress.ro/2024/10/03/modificari-in-contract-cele-37-de-trenuri-livrate-de-alstom-vor-intra-in-circulatia-cu-calatori-intre-noiembrie-2024-decembrie-2025/

oc7avian

Cel mai probabil a permis recepția fără certificarea ETCS și a mersului cuplat, care să se facă ulterior.

cristi5

#1175
Quote from: TibiV on November 20, 2024, 06:08:45 PMPai conform instructiilor, pe sistemul actual de centralizare/semnalizare al CFR (BLA, indusi) nu este voie sa depasesti 140 km/h (cu exceptia cazului in care se circula "la cale libera".

160 km/h se poate doar acolo unde este instalat si functional ERTMS/ETC. Adica (deocamdata) nicaieri in Romania...

Nu. Cu BLA in Romania se poate circula cu 159 km/h. Dealtfel se circula acum pe BLA cu 150 pe Sighisoara-Simeria si Curtici-km 614, si cu 160 pe Buc-Constanta. Exista legende ca se circula la cale libera pe Buc-Constanta, nu e adevarat, se circula cu BLA si Indusi (nu-si asuma nimeni din CFR cale libera un timp asa indelungat, la viteza asa mare), cu ceva masuri extra (inclusiv instructia 006 de mai jos)

Conform surselor, Bucuresti-Campina are in majoritate cu raze de curbura pt 160 (adica raza de vreo 3 km) dar traficul de marfa fiind mare (Buc-Ploiesti sunt practic 2 magistrale pe doar 2 fire) s-au redus suprainaltarile pt 140. Marfa care merge cu viteza mica uzeaza foarte mult sina din interiorul curbei daca e suprainaltare mare.  Deci la ora asta, ca sa raspundem la intrebarea lui @shift2rail, viteza stabilita pe Buc-Campina este 140 (se vede in livret), si nici Coradia nici alt tren nu au cum sa mearga mai rapid in operare obisnuita (adica nu in teste).

Despre "160 numai cu ERTMS", e o poveste cu ceva samburi de adevar.
- CFR a spus in ceva raspunsuri pe 544 ca vor circula cu 160 pe Sig-Sim doar cu ERTMS, dar asta nu inseamna ca asa cere instructia, ci ca asa vor muschii lor (nu e insa o decizie arbitrara, vezi mai jos)
- procentul de franare cerut de CFR SA pt 160 in instructia de remorcare si franare (006) este mai mare decat cel cerut la nivel international (diagrame UIC cred ca se cheama). Din motivul asta pe Buc-Constanta se merge cu 160 cu vagoane pe care scrie 200. Majoritatea vagoanelor pe care scrie 160 pot circula in Romania conform instructiei 006 doar cu 150
- posibil din acest motiv Sighisoara-Simeria si Curtici-614 nu au fost ridicate inca la 160, pt ca pana la Coradia nu exista MR disponibil pt asa ceva, vagoanele de 200 fiind putine. E posibil sa nici nu vedem mai mult de 150 pe BLA pe Sig-Sim, probabil nu au chef de masuri speciale ca pe Buc-Constanta, si "asteapta" operationalizarea ERTMS. Vom vedea.
- circulatia cu MR PZB pe reteaua CFR SA este puternic afectata de celebra folosire atipica a inductorilor si BDO pentru "confirmarea vigilentei mecanicului" la limitari permanente prevazute cu inductori si la abateri TMV cu viteza sporita. Practic oricat ar fi de modern, Coradia sau alt MR nou cu PZB (deci nu cu Indusi-60 cum are cea mai mare parte din MR din Romania) trebuie sa incetineasca la sub 40 la orice limitare permanenta, chiar daca pe tablita scrie 80, 100 sau 120. Singura iesire din aberatia asta este ERTMS
- ERTMS cere procente de franare mai mici (international vorbim, daca CFR SA le va adopta sau nu, e alta poveste)
- ERTMS elimina anumite restrictii la treceri la nivel, semnalizarea fiind in cabina, faptul ca mecanicul nu are romb de vizibilitate suficient sa vada semnalul e avarie pe firul 2 la Blaj nu mai are importanta

ERTMS nu e operational pt ca nu e nimeni interesat de el. Clientii principali ai CFR SA (operatorii de marfa) nici nu vor sa auda de ERTMS pt ca nu au bani sa-si doteze MR cu echipament imbarcat (probabil mai scump decat valoarea actuala a locomotivei). Vedem ca si la MR nou (Coradia) au amanat testele ETCS, ca oricum nu e ERTMS in cale (sau ma rog, se aude ca au facut testele si nu au iesit bine).

Conform unor surse la nivel inalt din CFR, la un moment dat va veni Comisia Europeana si va cere (cum au cerut 160 la Buc-Constanta) circulatie cu 160 cu ERTMS Sig-Sim si Curtici-614. Atunci poate isi vor misca fundul, vor bibili instructia de franare (006), instructia de semnalizare (004), si ce mai trebuie bibilit, vor pune jandarmi la trecerile la nivel (cum au facut si pe Buc-Constanta la primele curse cu 160) si vor da drumul la 160 cu ETCS. Deci Coradia nu va mai incetini ca fraierul (sau ca Desiro) la 40 la Medias in vreo 3 locuri (limitari permanente cu inductor la 120, 100, 80), si pe la Coslariu (viteza sporita in abatere), sau pe Coslariu-Alba (restrictii de viteza la 100+ prevazute cu inductor), sau la 50 la Blaj la TN.

Eu chiar sunt curios daca nu va apare un scandal cand vom vedea cum merge Coradia pe BLA la Medias si in celelalte locuri pe Sig-Sim unde teroetic viteza e 80-140, dar practic va fi 40. Sau daca nu va intreba cineva "de ce doar 150" pe Sig-Sim si 614-Arad. Asteptam urmatoarele rame Coradia (de ex pt trenul Bucuresti-Arad-Timisoara), si vor veni si raspunsurile.

PS: Daca ar fi dupa CFR SA cred ca ar reduce suprainaltarile si la Sighisoara-Simeria dar acolo *banuiesc* ca nu ii lasa finantatorul, sau cel putin nu pana se implineste perioada de gratie in care nu te poti atinge de investitia europeana.


cristi5

#1176
Despre Buftea-Peris-Crivina: este tronsonul pilot ERTMS nivel 2 (adica unde a invatat CFR despre ERTMS 2, inainte sa liciteze Curtici-614), dar nu e operational, in sensul ca un mecanic care conduce un vehicul echipat cu ETCS nu poate suna la RBC si sa circule cu ETCS pe-acolo, cum nu poate nicaieri in Romania. Deci trebuie sa circule cu BLA (deci Indusi-60 sau, cum acesta nu e disponibil pe MR mai modern, PZB-90, ala care cere max 40 km/h la apasarea BDO= buton de depasire ordonata)

Chiar daca ar fi ERTMS operational pe Buftea-Crivina, viteza stabilita pe acolo e 140. Cand isi va asuma cineva masurile necesare pt ridicarea la 160, nu stim. Se va circula in Romania cu ERTMS si la viteze mult mai mici de 140, de ex pe Cluj-Oradea, Bucuresti-Giurgiu sau Filiasi-Caransebes. Nu exista nicio implicatie directa intre ERTMS si 160, si nicio contradictie directa intre BLA si 160.

Ce e distractiv e ca echipamentul ERTMS Thales de pe Buftea-Crivina va fi refolosit la echiparea cu ETCS nivel 2 pe Predeal-Constanta. Deci va fi un RBC de la Predeal la Crivina, cel existent pana la Buftea, si apoi alt RBC pana la Bucuresti (si probabil inca cel putin unul spre Constanta). Exista o mare temere (in general la ceferisti nespecializati pe semnalizare) ca nu va functiona handover-ul RBC intre Siemens si Alstom la Simeria Veche si Gurasada, si intre Alstom si Thales la km 614 si Ilteu. Dar din cauza tronsonului pilot si a lotizarii Predeal-Constanta, vor mai fi  vreo 4 handover-uri.

pasadia

Sunt curios - azi a plecat Coradia?

Văd că nu există informații nici pe celebra și proaspăt inaugurată harta (deja indisponibila) nici pe "trenul meu"). Asta așa, ca a doua bila neagra pentru ARF.

tom_sawyer

Trenul Alstom Coradia a plecat vineri dimineața fără probleme din Gara de Nord București spre Brașov.

Primul tren Coradia Stream (din cele 37 achiziționate cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile de către Statul Român prin ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară, in cadrul contractului incheiat in martie 2022 cu Alstom Ferroviaria SpA) a părăsit fără probleme Gara de Nord joi dimineața pe peronul stației putând fi văzut șeful ARF, Ștefan Roșeanu, dar și alți specialiști implicați în proiect.

Un comunicat al producătorului Alstom dat cu o oră înainte de plecarea trenului afirma că ,,urmare a finalizării tuturor verificărilor efectuate de către specialiștii Alstom, compania confirmă că trenul Coradia Stream este complet funcțional și poate circula la parametri optimi".

Trenul are plecare din Bucuresti Nord spre Brasov la 05.40 în IR16001, iar din Brasov spre București Nord la 08.43 in IR16002, operat de CFR Calatori.

clubferoviar.ro/trenul-alstom-coradia-a-plecat-fara-probleme/

oc7avian

@pasadia Problema e la Infofer. Nu știu ce modificări fac, dar au închis serverul. De acolo își luau toate platformele datele.

40-0802-5

Câteva cadre "la kilogram" cu salonul de clasa 1 al acestei rame, în urma unei deplasări făcute azi.

Constatări:
- acces facil, fără trepte, pe toată lungime trenului;
- scaune mediocre; cele din 36-16 ABmee sunt cu mult peste la capitolul confort; la jeg în schimb, lucrurile stau invers, deși e doar o chestiune de timp; estimez că tetierele alea vor deveni gri în câteva săptămâni;  :lol:
- spațiu decent la picioare pentru scaunele de tip "avion"; la 1.80 am avut loc destul să mă întind; la cele față-n față, cam la limită;
- măsuțele pliabile pare ca au câte-o balama mai zdravănă, oarecum tot pe pe modelul 36-16 ABmee, dar spre deosebire de ele, astea de la Coradia sunt mult mai mici ca dimensiuni;
- scaune foarte înguste; dacă ești "big-boned", vorba lui Cartman din South Park, s-ar putea să resimți un pic de disconfort;
- dispunere deficitară a scaunelor.
De așteptat la clasa a doua, având în vedere densitatea mare de locuri. 
Am identificat nu mai puțin 9 locuri la geam care nu se bucură de acest lucru.
Partea bună este că se pot identifica ușor pe diagramă în momentul rezervării, prin bara îngroșată din dreptul lor.

- geamuri largi; pe timpul zilei oferă o atmosferă plăcută;
- neoanele din salon emit o lumină o idee mai caldă spre comparație cu 26/36/84-16 / saloanele AVA 21-76/86.
- prezența display-urilor cu rol informativ; pe durata călătoriei am observat cadre din sistemul CCTV instalat la bord, însă doar din vagoanele de clasa a doua; probabil că acele informații sunt afișate complementar; n-am testat însă această ipoteză.

De asemenea oferă informații pe hartă despre poziția trenului, respectiv a vitezei de deplasare. Am remarcat totuși lipsa anunțurilor stațiilor pe display-ul respectiv.
- fără anunțuri vocale. "Urmează stația X, cu peronul pe partea Y..."; asta cam ar trebui.

În concluzie:
-> pe scurt: mediocru.
-> pe larg: sunt necesare, ținând cont de penuria de material rulant al CFR Călători, dar nu sunt sub nici o formă pretabile la mai mult de 2-3h de mers, hai 4h, dacă vorbim de Brașov - Constanța.

Să pui așa ceva pe Cluj - Brașov - București, de exemplu, în trasa fostului 532 / 1538 / 1736, mi se pare o bătaie de joc.
Eu le-aș propune să inverse garniturile: ce este sub 200 - 250km -> Coradia, iar restul EA + vagoane.
Nu poți să vii să-mi ceri 180 lei la clasa 1 pe așa ceva.

Dacă aveau interior pe modelul NS ICNG, poate mai stăteam de vorbă.  8)
Altfel, dovedim că n-am învățat nimic din episodul Desiro, de acum 20 de ani.














oc7avian

Astăzi merg anunțurile vocale și pe display legate de stația următoare/stația curentă. A fost o singură mică eroare spre Predeal

Revin mai târziu cu impresii