Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

voicul

Marcel Ciolacu avertizează că industria auto este în ,,descreștere" și pot urma concedieri masive

Si a cui vina UE este? Hmmm, oare din cauza UE suntem aici?
140% corect.

1. Sa vedem:
Investiții record în infrastructura de transport: 600 de milioane de euro pe 58 de trenuri electrice noi
Bine asta e de bine, dar cand zici fortezi nota pa fata: mergi cu trenul NU cu masina, la cine sa se vanda masini?
2. Totul sa fie electric, desi in UE nu existau fabrici pentru asta ...
Aaaa - nu, nu am gresit - luam din China!
Si astia din UE ce sa mai vanda?!

Deci da, cand te impusti singur in picior ... o sa te doara!




pasadia

Da, exact pentru ca s-ar investi in trenuri electrice ramane BMW fara clienti. Si auzi la tine, 600 de milioane in trenuri la nivelul intregii UE (sau chiar si la nivelul unei singure tari) iti pare a fi o suma mare.

voicul

Scoate si tu capul fix din fix-ul care e fix o virgula si citeste ce am scris.
Evident ca 600 de milioane e nimic la nivel UE, dar e fix doar in tara noastra directiva si accent pe mersul cu trenul sau e la tot UE?
Deci daca am merge toti cu trenul (ca asta e tendinta eco), ar porspera industria auto?

dumbravaandrei

Prin tarile in care duduie industria, sunt aproape pline trenurile. Si nu ma refer numai la Asia, ci chiar in Europa.

Dar... 
Mai are sens sa zic ca am realizat ca traiesc intr-o tara saraca atunci cand in loc de metrou a trebuit sa iau masina personala pentru a lua o pizza in oras?

pasadia

Se cheama industria constructoare de masini. Si unii producatori (componente, subansamble, etc...) nu au nici o problema in a produce pentru producatorii de masini sau pentru cei de trenuri.

Si da, mai scoate si tu capul din fixismul tau si uita-te cat se investeste EXCLUSIV in infrastructura destinata autovehicolelelor. De la constructia de autostrazi, pana la strazi noi prin diverse orase sau cheltuielile enorme cu intretinerea drumurilor. Asa ca da, ar trebui sa se investeasca mult mai mult in industria feroviara. 

voicul

#2390
@pasadia ...

Nu am zis ca de ce investim in trenuri. Nu am zis de ce investim in trenuri in Ro? E la nivel de UE ce am zis (ok punand titluri cu referire la Romania se poate intelege ca vorbeam de Romania nu UE cum am facut mai departe - ok aici poate nu am explicat bine/am facut tranzitia prea repede).

"Deci da, cand te impusti singur in picior ... o sa te doara!" (asta am zis)
Aka daca duci directiva sa investesti in trenuri (nu am zis ca e rau sau bun) logic ca lumea nu mai cumpara masini, deci de ce plangi ca nu mai merge industria auto si urmeaza concedieri?
Daca zici totul electric si industria nu e pregatita si deci se fac importuri de unde se poate, aka China si dupa te miri ca dai afara din industria auto din UE?

Aici era dilema: cum zici hai la Ploiesti si ajuns acolo te plangi ca nu esti la Constanta?

pasadia

Ce-mi place logica asta... Ani de zile industria constructoare de masini a facut profit. Profit bun sa intre in buzunarele unora (actionari care si-au asumat un maaaaaare risc, deci merita "premiati" prin impartirea profitului si cresterea pretului actiunilor). Doar nu o sa investesti din banii aia in R&D, in servicii conexe, etc...

Dar acum, ca produc altii mai ieftin si mai bine, trebuie sa intervina statul ala rau, UE ala birocratic. Sa puna tarife, sa subventioneze productia, sa faca statul retele de distributie si statii de incarcare. Orice numai ca aia cu profitul sa ramana cu profitul.

Si la final, la nivel de discurs, cine e ala rau? Tot statul, tot UE, ca are idei din astea egalitare, sa umbla toti la comun in trenuri, sa nu ne mai diferentiem prin ce rahat de masina conducem. Caci oricum publicul e fraier si nu va zice niciodata nimic de imbogatitii industriei. Caci dupa cum am spus, aia merita premiati pentru ca a investit statul in reteaua de autostrazi si a creat conditiile pentru o societate auto-centrica.

voicul

#2392
Uite aici sunt de acord cu tine. Chiar asa a fost.
Si dupa mine diferentierea prin masina e un  :puke:

De asemenea am stat 1 an jumatate fara masina - transport in comun si ride-sharing ... nu e cool sa zici asta in club, dar e foarte practic, comod si ieftin. Si sa nu cauti (sa nu ai stresul mai degraba) un loc de parcare ... e lux si opulenta dupa mine.
Si inca noi nu avem taxe de centru, deci nu e asa costisitor sa te plimbi cu masina. Dar le astept. Le si votez  :)

Dar eu asta remarcam mai sus: pai zici hai sa facem la comun sa reducem poluarea sau masini electrice si dupa te miri ca nu mai merge industria auto - preponderent termica (care da a profitat la maxim cu niste preturi exagerate in multe cazuri doar pentru ca e din Germania  8) )