News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

@Valentin

Mai putine transbordari = calatorie mai lina. Zona Tineretului - Timpuri Noi e in plina dezvoltare ca hub de birouri.

Cu putin efort se poate prelungi linia spre Calea Calarasilor si oferi o legatura directa Giurgiului - Muncii - beyond.

xenotium2

M5 are inclus PT in SF.

M4 are doar SF-ul gata, PT-ul trebuie facut de catre constructor.


Desi stadiul M5 este mai avansat (pentru ca PT-ul e gata), M4 a fost scos la licitatie de catre PS4, in schimb M5 a ramas in pom.

dan tm

Magistrala 4 de metrou din București, Gara de Nord - Gara Progresul, va fi extinsă, în urma unei investiții de peste 3,4 miliarde de euro, fonduri europene și bani de la bugetul de stat.
Au fost avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii indicatorii tehnico-economici necesari pentru extinderea magistralei M4 de metrou între Gara de Nord și Gara Progresul.
Principalele caracteristici ale tronsonului Gara de Nord 2 - Gara Progresul sunt următoarele: 11,94 km lungime traseu nou construit, din care 10,84 km în exploatare cu călători și 1,1 km în exploatare fără călători (legătură depou Progresul); 1 depou suprateran (Progresul), o stație existentă (Gara de Nord 2) și 13 stații de metrou noi.

Cele 13 noi stații de metrou vor fi amplasate în zonele:

- Știrbei Vodă

- Bogdan Petriceicu Hașdeu

- Uranus

- George Rozorea

- Chirigiu

- Filaret

- Eroii Revoluției 2

- George Bacovia

- Toporași

- Nicolae Cajal

- Luică

- Giurgiului

- Progresul

Legătura cu Magistrala existentă se va realiza in Stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2.

Valoarea totală a investiției este de 3,43 miliarde euro (cu TVA), iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, buget de stat și alte surse de finanțare legal constituite.

Durata de execuție a investiției este de 50 luni.

,,Reiterez faptul că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în regiunea București - Ilfov, dublate de dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, feroviar).
Implementarea acestuia va avea loc în parteneriat cu autoritățile publice locale din regiunea București-Ilfov, respectiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4", a informat miercuri secretarul de stat în Transporturi Irinel Scrioșteanu.

Trei asocieri, formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale recunoscute la nivel național și internațional, au depus ofertele tehnice și financiare pentru construcția magistralei de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.

Lucrările efective, în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili accesați prin ,,Programul Transport" al Uniunii Europene 2021-2027, sunt programate să înceapă în cursul anului 2025 și vor dura cel mult cinci ani.


https://adevarul.ro/stiri-locale/bucuresti/magistrala-4-de-metrou-va-fi-extinsa-cu-13-noi-2421461.html

este si o schita in articol.

Konter

Primăria Sector 4 alocă 2,9 miliarde lei pentru metrou, acesta fiind principalul proiect de infrastructură al administrației locale.

În acest domeniu, o importanță deosebită o are infrastructura critică, unde capul de afiș este reprezentat de proiectul privind extinderea magistralei M4 de metrou, de la Gara de Nord la Gara Progresul, potrivit unui comunicat al Primăriei. Pentru care este prevăzută suma de aproximativ 2,9 miliarde de lei, parte din suma totală de aproximativ 13 miliarde de lei, finanțare europeană nerambursabilă obținută din Programul Operațional Transport al Uniunii Europene, pentru tot proiectul.

xenotium2

Scandal mare pe Reddit cu capetele de creta de la REPER care au vrut sa blocheze proiectul ca vezi doamne avem deja linie ferata care sa faca legatura intre Gara de Nord si Gara Progresul.

Cand gasesc va atasez linkul.

Xenos

Avem? Unde, aia care ocoleşte pe centura feroviară?  :lol:

xenotium2

Da, exact la aia se refera, intrati pe REPER Sector 4 pe Facebook, nu gasesc unde se ia lumea de ei ca abereaza.

Konter

Dar ei au incercat legatura feroviara "existenta" sa vada cum e si la ce foloseste sau fac opozitie de dragul de a face?
Fereasca....

Telvanni

Am gasit-o lipita in Primaria Sector 1, deci zace acolo de peste 3 ani  :lol: